Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Welk merk flesvoeding?

+9
East
mickey
sheila123
Ayla
Darius
woezel
Bruintje Beer
Tania
teletascha
13 plaatsers

Pagina 1 van 2 1, 2  Volgende

Ga naar beneden

Welk merk flesvoeding?  Empty Welk merk flesvoeding?

Bericht  teletascha za 24 dec 2011 - 0:44

Ik wil vanaf 1 januari gaan afbouwen met borstvoeding. F. iene is dan 7.5 maand. Ik weet echt helemaal niks van flesvoeding... Wat voor merk is het beste (zit er bijv. smaakverschil in??)? Of zit er geen verschil in.
En hoe kun je het beste overgaan? Moet je borstvoeding in het begin gaan mengen met flesvoeding?

Ik hoor wel van mensen dat ze flesvoeding met warm kraanwater klaarmaken? Of is opwarmen in fleswarmer of magnetron beter?
En kun je dit dan bewaren in een fles als je bijv. ff een dag weggaat?
teletascha
teletascha
Prater
Prater

Aantal berichten : 713
Punten : 739
Registratiedatum : 18-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Welk merk flesvoeding?  Empty Re: Welk merk flesvoeding?

Bericht  Gast za 24 dec 2011 - 0:50

Kunstvoeding is veél zwaarder verteerbaar dan borstvoeding, dus je moet inderdaad voorzichtig overstappen. Wij hebben dat gedaan door eerst één flesje kunstvoeding te geven en de rest borstvoeding, daarna 2 flesjes kunstvoeding etc.

Wij hebben altijd kruidvat gebruikt, maar hypo-allergene voeding komt het dichtst bij borstvoeding. Er schijnt wel smaakverschil in te zitten, maar ik heb nooit een marktonderzoek gehouden Laughing

Het kraanwater in NL is inderdaad schoon genoeg om kunstvoeding mee aan te maken, mits je niet in een oud huis woont (volgens mij iets met loden of koperen waterleidingen ofzo?). Je kunt het water ook opwarmen in een fleswarmer of magnetron. Je kunt de kunstvoeding niet al van te voren klaar maken. Gemaakte kunstvoeding kun je maximaal een uur bewaren. Je moet de voeding dus altijd voordat je kindje gaat drinken aan maken.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Welk merk flesvoeding?  Empty Re: Welk merk flesvoeding?

Bericht  Tania za 24 dec 2011 - 0:56

Kraanwater is inderdaad schoon genoeg om te gebruiken maar door waterbedrijven wordt geadviseerd om geen warm water uit de kraan als drinkwater te gebruiken omdat daar metalen uit leidingen, geisers en boilers in terecht kunnen komen.

Tania
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6860
Punten : 7503
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Welk merk flesvoeding?  Empty Re: Welk merk flesvoeding?

Bericht  Gast za 24 dec 2011 - 0:58

Tania schreef:Kraanwater is inderdaad schoon genoeg om te gebruiken maar door waterbedrijven wordt geadviseerd om geen warm water uit de kraan als drinkwater te gebruiken omdat daar metalen uit leidingen, geisers en boilers in terecht kunnen komen.

Bedoel je warm water in het algemeen niet als drinkwater gebruiken, dus ook niet voor volwassenen?

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Welk merk flesvoeding?  Empty Re: Welk merk flesvoeding?

Bericht  Tania za 24 dec 2011 - 1:01

Rejoy. schreef:
Tania schreef:Kraanwater is inderdaad schoon genoeg om te gebruiken maar door waterbedrijven wordt geadviseerd om geen warm water uit de kraan als drinkwater te gebruiken omdat daar metalen uit leidingen, geisers en boilers in terecht kunnen komen.

Bedoel je warm water in het algemeen niet als drinkwater gebruiken, dus ook niet voor volwassenen?

Dit telt in het algemeen inderdaad. Maar zelf drink ik het eerlijk gezegd wel hoor, alleen voor een babytje zou ik het zelf voor de zekerheid niet gebruiken.

Tania
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6860
Punten : 7503
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Welk merk flesvoeding?  Empty Re: Welk merk flesvoeding?

Bericht  Gast za 24 dec 2011 - 1:06

Hmm, oké Tania, dat wist ik niet. Ik zal het mijn schoonmoeder eens zeggen, die drinkt ook altijd lauw-warm water uit de kraan.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Welk merk flesvoeding?  Empty Re: Welk merk flesvoeding?

Bericht  teletascha za 24 dec 2011 - 1:12

Ok, dus kan het best met hypo allergene voeding beginnen?
teletascha
teletascha
Prater
Prater

Aantal berichten : 713
Punten : 739
Registratiedatum : 18-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Welk merk flesvoeding?  Empty Re: Welk merk flesvoeding?

Bericht  Gast za 24 dec 2011 - 1:17

Ik combineer met de standaard kunstvoeding. En koop net waar ik kom, merk geen verschil qua merk.

Ik maak flessen gewoon met warm kraanwater, vlg het groeiboekje van het cb kan dat gewoon.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Welk merk flesvoeding?  Empty Re: Welk merk flesvoeding?

Bericht  Tania za 24 dec 2011 - 1:17

Hier een linkje waar het in staat: http://www.vitens.nl/Lists/Vragen/detail.aspx?ID=71

En nog eentje over flesvoeding maken staat er ook bij zie ik: http://www.vitens.nl/Lists/Vragen/detail.aspx?ID=69

Tania
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6860
Punten : 7503
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Welk merk flesvoeding?  Empty Re: Welk merk flesvoeding?

Bericht  Gast za 24 dec 2011 - 1:29

Mmm, voortaan ga ik de flessen dan maar in de magnetron warmen. Just to be safe.

Al krijgen ze nu maar 1x papfles en de rest bv, ik ga het risico maar niet nemen. Wel dubbel dat het vlg de 1 wel kan en vlg de ander niet...

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Welk merk flesvoeding?  Empty Re: Welk merk flesvoeding?

Bericht  Gast za 24 dec 2011 - 1:32

helemaal met babyvoeding zou ik zoiets hebben van: better safe than sorry! Opwarmen in de magnetron duurt nauwelijks langer dan het water uit de kraan warm laten worden (opwarmen in magnetron is hier zelfs vele malen sneller).

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Welk merk flesvoeding?  Empty Re: Welk merk flesvoeding?

Bericht  Gast za 24 dec 2011 - 1:35

Ja, daarom. Ik heb gewoon het CB boekje gevolgt, eerst kookte ik het en liet in het afkoelen en dat warmde ik dan op, tot ik het boekje las.
Ga nu gewoon aanmaken met koud water en dan in de magnetron.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Welk merk flesvoeding?  Empty Re: Welk merk flesvoeding?

Bericht  Bruintje Beer za 24 dec 2011 - 1:45

Ik gebruikte altijd de voeding van Kruitvat. Nu toevallig van Nestle omdat deze in de reclame was bij de Makro en het toch 1,40 scheelde.

Ik doe altijd mijn water opwarmen in de theekoker dan doe ik de helft water uit de theekoker en de andere helft koud water.
Bruintje Beer
Bruintje Beer
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2864
Punten : 2925
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Welk merk flesvoeding?  Empty Re: Welk merk flesvoeding?

Bericht  Gast za 24 dec 2011 - 2:04

Wij gebruiken Friso 1 standaard, de Friso voeding vanaf 6 maanden is sowieso bijna altijd wel ergens in de aanbieding.

Ik gebruik koud kraanwater, en warm het dan op in de magnetron. Juist niet met water uit de waterkoker omdat daar snel kalk in ontstaat, en dat is vooral voor kleine baby's natuurlijk niet goed. Op het kinderdagverblijf gebruiken we overigens wel een waterkoker dus ik vind het allemaal een beetje dubbel, maar goed.

Je hebt hele handige voedingsdoosjes, waarin je de hoeveelheid voeding kan doen, en dan kan je je flesje met water gevuld meenemen en hoef je nadien alleen maar op te warmen (als je een thermozakje hebt kan je zelfs je warme water warm houden natuurlijk) en de voeding toe te voegen. Eerst water, dan de voeding overigens.


Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Welk merk flesvoeding?  Empty Re: Welk merk flesvoeding?

Bericht  woezel za 24 dec 2011 - 2:29

Ik ben met 7 maanden dit keer over gestapt. Heb om de dag er een flesje bij gegeven.
Ik gebruik kruidvat merk, scheelt in de prijs en is hier ook altijd op voorraad in de winkel. Bij de oudste gebruikte ik nutrilon en dat was soms in 3 winkels in het dorp niet aanwezig.

Ik doe de hoeveelheid water in het flesje, even in de magnetron en voeding erbij.

woezel
Prater
Prater

Aantal berichten : 880
Punten : 1006
Registratiedatum : 31-10-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Welk merk flesvoeding?  Empty Re: Welk merk flesvoeding?

Bericht  Darius za 24 dec 2011 - 2:40

Hier kruidvat standaard en ik doe altijd een beetje kokend water en de rest gewoon koud kraanwater in de fles.

Ik zou echt langzaam overstappen, misschien zelfs 1flesje per week vervangen. Ik ben net twee dagen met mijn man in antwerpen geweest zonder kids. Voor de eerste dag had ik nog borstvoeding, de tweede dag heeft hij kunstvoeding gehad. Hoewel hij de laatste weken wel vaker als laatste fles kv heeft gehad, is een hele dag kv toch niet goed gegaan bij pepijn. Hij heeft veel gespuugd en was ook veel wakker bij opa en oma. In ieder geval voor mij een super motivatie om door te gaan met borstvoeding!
Darius
Darius
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3635
Punten : 4012
Registratiedatum : 22-11-10
Woonplaats : provincie Groningen

Terug naar boven Ga naar beneden

Welk merk flesvoeding?  Empty Re: Welk merk flesvoeding?

Bericht  Ayla za 24 dec 2011 - 2:46

Friso schijnt toch het meeste op bv te lijken qua smaak? Ik gebruik nutrilon ha, eerst een tijdje kruidvat, daarna een tijdje etos standaard, maar dan kreeg ze krampjes van. Met de nutrilon gaat het nu goed.
Ayla
Ayla
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2246
Punten : 2359
Registratiedatum : 27-09-11
Woonplaats : Nijmegen

Terug naar boven Ga naar beneden

Welk merk flesvoeding?  Empty Re: Welk merk flesvoeding?

Bericht  sheila123 za 24 dec 2011 - 4:04

Ik ben gaan combineren toen ze 4 maanden was en heb per week een borstvoeding laten vervallen en daarvoor een flesje in de plaats gedaan. Ik gebruikte in het begin Nutrilon H.A. Dat schijnt het beste aan te sluiten op borstvoeding. Inmiddels ben ik helemaal over op de fles en geef nu Nutrilon standaard.
sheila123
sheila123
Prater
Prater

Aantal berichten : 1298
Punten : 1360
Registratiedatum : 08-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Welk merk flesvoeding?  Empty Re: Welk merk flesvoeding?

Bericht  mickey za 24 dec 2011 - 4:09

Toen F. nog in het ziekenhuis lag en mijn BV nog niet goed op gang was, adviseerden ze daar ook om Friso te geven, omdat die het meeste op BV zou lijken.
mickey
mickey
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2213
Punten : 2488
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Welk merk flesvoeding?  Empty Re: Welk merk flesvoeding?

Bericht  East za 24 dec 2011 - 5:03

Onze dochter krijgt sinds ik gestopt ben met de borstvoeding Kruidvat standaard. Hoewel we heel langzaam hebben afgebouwd, heeft ze (haar darmpjes dan) er toch echt wel even aan moeten wennen. Het CB gaf ook aan dat KV-voeding gewoon net zo goed is. Ik vind het ook gewoon zo veel schelen qua prijs!

East
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 13
Punten : 17
Registratiedatum : 23-12-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Welk merk flesvoeding?  Empty Re: Welk merk flesvoeding?

Bericht  Thunder za 24 dec 2011 - 5:14

Bij de oudste gebruikte ik Nutrilon, bij de jongste Kruidvat.

Thunder
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2924
Punten : 3096
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Welk merk flesvoeding?  Empty Re: Welk merk flesvoeding?

Bericht  Flip Fluitketel za 24 dec 2011 - 5:51

Toen ik gestopt was met BV kreeg ze hier Kruidvat standaard voeding. Ze reageerde hier gelijk goed op.

Ik deed altijd koud water in het flesje, even in de magnetron en voeding erbij.
Flip Fluitketel
Flip Fluitketel
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2969
Punten : 3067
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Welk merk flesvoeding?  Empty Re: Welk merk flesvoeding?

Bericht  studiebol za 24 dec 2011 - 6:18

Rejoy. schreef:Kunstvoeding is veél zwaarder verteerbaar dan borstvoeding, dus je moet inderdaad voorzichtig overstappen. Wij hebben dat gedaan door eerst één flesje kunstvoeding te geven en de rest borstvoeding, daarna 2 flesjes kunstvoeding etc.

Wij hebben altijd kruidvat gebruikt, maar hypo-allergene voeding komt het dichtst bij borstvoeding. Er schijnt wel smaakverschil in te zitten, maar ik heb nooit een marktonderzoek gehouden Laughing

Het kraanwater in NL is inderdaad schoon genoeg om kunstvoeding mee aan te maken, mits je niet in een oud huis woont (volgens mij iets met loden of koperen waterleidingen ofzo?). Je kunt het water ook opwarmen in een fleswarmer of magnetron. Je kunt de kunstvoeding niet al van te voren klaar maken. Gemaakte kunstvoeding kun je maximaal een uur bewaren. Je moet de voeding dus altijd voordat je kindje gaat drinken aan maken.

zo is het ons niet gezegd. Wij maakte toen ze nog van die kleine beetjes dronken, vaak een aantal voedingen klaar. Eerst water koken dat af laten koelen en dan de poeder er in mengen. En dan konden we ze daar de hele dag eten van geven. Dit mocht van het ziekenhuis en ook de kraamzorg kwam hier mee.

En ook nu pak ik nog wel eens koud water doe er de poeder bij in, goed schudden en als ik dan op de plaats van bestemming ben warm ik het op.. en dat is niet altijd binnen een uurt.

Maar wat je ook kan doen een poedertoren kopen daar de hoeveelheid poeder in doen die je nodig hebt en op de plaats van bestemming de fles klaarmaken.
studiebol
studiebol
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6711
Punten : 7425
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Welk merk flesvoeding?  Empty Re: Welk merk flesvoeding?

Bericht  Gast za 24 dec 2011 - 6:24

Klopt, in het ziekenhuis maken ze grote flessen per dag, dus voor mijn jongens stond er op de eerste dag s morgens al een liter klaargemaakte voeding in de koelkast wat ze dan in 5x 200cc kregen.
Mijn borstvoeding werd in het eerste ziekenhuis bijna niet gegeven, toen ze overgeplaatst werden kreeg ik bijna alle bv weer mee laughcry

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Welk merk flesvoeding?  Empty Re: Welk merk flesvoeding?

Bericht  Tania za 24 dec 2011 - 6:53

studiebol schreef:
Rejoy. schreef:Kunstvoeding is veél zwaarder verteerbaar dan borstvoeding, dus je moet inderdaad voorzichtig overstappen. Wij hebben dat gedaan door eerst één flesje kunstvoeding te geven en de rest borstvoeding, daarna 2 flesjes kunstvoeding etc.

Wij hebben altijd kruidvat gebruikt, maar hypo-allergene voeding komt het dichtst bij borstvoeding. Er schijnt wel smaakverschil in te zitten, maar ik heb nooit een marktonderzoek gehouden Laughing

Het kraanwater in NL is inderdaad schoon genoeg om kunstvoeding mee aan te maken, mits je niet in een oud huis woont (volgens mij iets met loden of koperen waterleidingen ofzo?). Je kunt het water ook opwarmen in een fleswarmer of magnetron. Je kunt de kunstvoeding niet al van te voren klaar maken. Gemaakte kunstvoeding kun je maximaal een uur bewaren. Je moet de voeding dus altijd voordat je kindje gaat drinken aan maken.

zo is het ons niet gezegd. Wij maakte toen ze nog van die kleine beetjes dronken, vaak een aantal voedingen klaar. Eerst water koken dat af laten koelen en dan de poeder er in mengen. En dan konden we ze daar de hele dag eten van geven. Dit mocht van het ziekenhuis en ook de kraamzorg kwam hier mee.

En ook nu pak ik nog wel eens koud water doe er de poeder bij in, goed schudden en als ik dan op de plaats van bestemming ben warm ik het op.. en dat is niet altijd binnen een uurt.

Maar wat je ook kan doen een poedertoren kopen daar de hoeveelheid poeder in doen die je nodig hebt en op de plaats van bestemming de fles klaarmaken.

De officiele richtlijn is volgens mij dat je onder de zes maanden geen voeding mag klaarmaken en bewaren. En vanaf 6 maanden kun je het max. 24 uur in de koelkast bewaren.
Maar hier maakten ze het ziekenhuis ook van tevoren klaar inderdaad. De kraamzorg deed dat niet en die maakte het flesje ook iedere keer met gekookt en afgekoeld gekookt water. Van het cb mocht het met kraanwater maar niet van tevoren klaargemaakt. Een heleboel verschillende adviezen in 1 week dus smile

Ik heb het zelf uiteindelijk per keer gemaakt, met koud kraanwater dat ik opwarmde in de waterkoker. Daarvoor heb ik een waterkoker gekocht die je kan instellen op temperatuur en zo had ik iedere keer meteen water wat precies goed was.

Tania
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6860
Punten : 7503
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Welk merk flesvoeding?  Empty Re: Welk merk flesvoeding?

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Pagina 1 van 2 1, 2  Volgende

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum