Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Morning after pil

+3
dolfijntje24
TGR
Cheesegirl
7 plaatsers

Ga naar beneden

Morning after pil Empty Morning after pil

Bericht  Gast vr 25 maa 2011 - 22:26

Ik heb een vraagje, gisteren had ik mijn laatste pil van week 1 moeten nemen. Net zag ik dat ik die vergeten was.
Zou ik een morning after pil moeten halen? In de bijsluiter staat dat ik de huisarts moet raadplegen als ik seks gehad heb en dit is wel het geval...

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Morning after pil Empty Re: Morning after pil

Bericht  Cheesegirl vr 25 maa 2011 - 22:30

Ik zou sowieso de MAP halen en de rest van je pilstrip gewoon doorslikken en extra anticonceptiemaatregelen nemen.
Cheesegirl
Cheesegirl
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3080
Punten : 3536
Registratiedatum : 15-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Morning after pil Empty Re: Morning after pil

Bericht  TGR vr 25 maa 2011 - 22:31

Ja, maar alleen als die MAP nog zin heeft om te slikken. Je moet hem zsm na de onveilige vrijpartij slikken. Anders is het even afwachten en de pil gewoon door blijven slikken.

TGR
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2706
Punten : 3065
Registratiedatum : 17-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Morning after pil Empty Re: Morning after pil

Bericht  Cheesegirl vr 25 maa 2011 - 22:32

Als jij gisteravond sex heb gehad, is de MAP nu prima. Hij moet binnen 72 uur genomen worden, maar hoe eerder hoe beter natuurlijk.
Cheesegirl
Cheesegirl
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3080
Punten : 3536
Registratiedatum : 15-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Morning after pil Empty Re: Morning after pil

Bericht  dolfijntje24 vr 25 maa 2011 - 22:33

Als je maar 1 pil vergeten bent heb je niet heel veel kans om zwanger te worden. Als je meerdere pillen vergeten bent in de eerste week is het wel verstandig om de map te slikken.
dolfijntje24
dolfijntje24
Prater
Prater

Aantal berichten : 1003
Punten : 1074
Registratiedatum : 11-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Morning after pil Empty Re: Morning after pil

Bericht  Cheesegirl vr 25 maa 2011 - 22:34

dolfijntje24 schreef:Als je maar 1 pil vergeten bent heb je niet heel veel kans om zwanger te worden. Als je meerdere pillen vergeten bent in de eerste week is het wel verstandig om de map te slikken.
De kans is niet heel groot, maar als je toch zeker wil zijn zou ik gewoon de MAP halen.
Cheesegirl
Cheesegirl
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3080
Punten : 3536
Registratiedatum : 15-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Morning after pil Empty Re: Morning after pil

Bericht  Minx vr 25 maa 2011 - 22:42

Sowieso die pil nu nog nemen. Ik heb hetzelfde gedaan vorige week. Niet heel slim natuurlijk. Alleen had ik mijn vriend een week niet gezien dus was er geen risico.
Minx
Minx
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 8623
Punten : 9434
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Morning after pil Empty Re: Morning after pil

Bericht  nina vr 25 maa 2011 - 22:48

Eline schreef:Ik heb een vraagje, gisteren had ik mijn laatste pil van week 1 moeten nemen. Net zag ik dat ik die vergeten was.
Zou ik een morning after pil moeten halen? In de bijsluiter staat dat ik de huisarts moet raadplegen als ik seks gehad heb en dit is wel het geval...
Hangt van verschillende dingen af...
Zoals.. Hoelaat had je 'm eigenlijk moeten slikken gisteren? (als dit gisteren avond was, is er niets aan de hand als je 'm nog neemt)
Heb je de afgelopen 7 dagen seks gehad?
Je kunt ook gewoon per direct je stopweek inlassen en dan na 7 dagen beginnen met een nieuwe strip, dan is er ook niets aan de hand.

Ik weet bijna wel zeker dat je 'm niet hoeft te halen... Als je je daardoor geruster voelt, dan doe je t wel gewoon, dan hoef je er ook niet meer over in te zittenE

Edit: ik heb weer verkeerd gelezen. Ik zie dat het de laatste pil van week 1 was en niet de laatste van de strip. Dan zou ik als ik jou was, wel de MAP halen.. tenzij het niet meer dan 36 uur na je laatste (dus de een na laatste van week 1) pil is.. en je niet meer dan 72 uur geleden seks hebt gehad.
nina
nina
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2588
Punten : 2966
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : Noord-Nederland

Terug naar boven Ga naar beneden

Morning after pil Empty Re: Morning after pil

Bericht  Gast vr 25 maa 2011 - 23:14

Welke pil slik je en hoelaat had je hem gisteren in moeten nemen? De kans is echt heel groot dat je geen MAP nodig hebt.. Ten eerste al niet omdat het geen punt is om je pil max. 12 uur te laat in te nemen en ten tweede omdat het bij de meeste anticonceptiepillen niet meer uitmaakt als je in een strip 1 pil bent vergeten.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Morning after pil Empty Re: Morning after pil

Bericht  Gast vr 25 maa 2011 - 23:46

Reeza schreef:Welke pil slik je en hoelaat had je hem gisteren in moeten nemen? De kans is echt heel groot dat je geen MAP nodig hebt.. Ten eerste al niet omdat het geen punt is om je pil max. 12 uur te laat in te nemen en ten tweede omdat het bij de meeste anticonceptiepillen niet meer uitmaakt als je in een strip 1 pil bent vergeten.

Ik slik levonorgestrel. Ik had hem gisterochtend moeten nemen, maar ik heb de huisartensenpraktijk al gebeld voor de zekerheid en volgens hen hoef ik me geen zorgen te maken en ben ik gewoon beschermd.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Morning after pil Empty Re: Morning after pil

Bericht  Zwoesj za 26 maa 2011 - 0:12

Vind het tricky... Week 1 is wel de crusiale week volgens mij, als je daar een pil in vergeet is de kans op zwangerschap toch het grootst? Of zit ik nu verkeerd?

Als je er ook maar iets van een onbehaaglijk gevoel bij hebt zou ik hem toch innemen, je kunt beter het zekere voor het onzekere nemen dan
Zwoesj
Zwoesj
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4627
Punten : 4775
Registratiedatum : 05-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Morning after pil Empty Re: Morning after pil

Bericht  Cheesegirl za 26 maa 2011 - 1:51

Ik vind het een vreemd advies van HAP. Ik heb hetzelfde meegemaakt en mij werd toen aangeraden juist wel de MAP te slikken. De eerste week is idd de belangrijkste week.
Cheesegirl
Cheesegirl
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3080
Punten : 3536
Registratiedatum : 15-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Morning after pil Empty Re: Morning after pil

Bericht  dolfijntje24 zo 27 maa 2011 - 6:23

Zwoesj schreef:Vind het tricky... Week 1 is wel de crusiale week volgens mij, als je daar een pil in vergeet is de kans op zwangerschap toch het grootst? Of zit ik nu verkeerd?

Als je er ook maar iets van een onbehaaglijk gevoel bij hebt zou ik hem toch innemen, je kunt beter het zekere voor het onzekere nemen dan

Ja dat is wel zo. Maar als je echt 1 pil vergeten bent is de kans niet heel groot. Dat staat in de bijsluiter.
dolfijntje24
dolfijntje24
Prater
Prater

Aantal berichten : 1003
Punten : 1074
Registratiedatum : 11-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Morning after pil Empty Re: Morning after pil

Bericht  Gast zo 27 maa 2011 - 6:29

dolfijntje24 schreef:
Zwoesj schreef:Vind het tricky... Week 1 is wel de crusiale week volgens mij, als je daar een pil in vergeet is de kans op zwangerschap toch het grootst? Of zit ik nu verkeerd?

Als je er ook maar iets van een onbehaaglijk gevoel bij hebt zou ik hem toch innemen, je kunt beter het zekere voor het onzekere nemen dan

Ja dat is wel zo. Maar als je echt 1 pil vergeten bent is de kans niet heel groot. Dat staat in de bijsluiter.

Het was ook m'n laatste pil van de eerste week, volgens de HAP hoef ik me geen zorgen te maken. Wel verdere maatregelen nemen de rest van de strip.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Morning after pil Empty Re: Morning after pil

Bericht  Gast zo 27 maa 2011 - 6:33

Levonorgestrel? Ik neem aan in combi met ethinylestradiol? De microgynon dus?
Zijn al een tijdje nieuwe richtlijnen dat 1 pil vergeten niet uitmaakt, dus je hoeft je geen zorgen te maken hoor! Je zou het zelfs niet persé met condoom hoeven te doen de komende weken.


Laatst aangepast door Reeza op zo 27 maa 2011 - 6:35; in totaal 1 keer bewerkt

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Morning after pil Empty Re: Morning after pil

Bericht  TukTuk zo 27 maa 2011 - 6:34

Carola589 schreef:Ik vind het een vreemd advies van HAP. Ik heb hetzelfde meegemaakt en mij werd toen aangeraden juist wel de MAP te slikken. De eerste week is idd de belangrijkste week.

Volgens mij is nog niet zo heel lang geleden dat ze er op terug gekomen zijn dat je in week 1 ook meer risico loopt. Volgens mij houden ze nu aan als je 2 pillen bent vergeten of meer.
TukTuk
TukTuk
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7406
Punten : 8046
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Morning after pil Empty Re: Morning after pil

Bericht  Gast zo 27 maa 2011 - 6:43

Reeza schreef:Levonorgestrel? Ik neem aan in combi met ethinylestradiol? De microgynon dus?
Zijn al een tijdje nieuwe richtlijnen dat 1 pil vergeten niet uitmaakt, dus je hoeft je geen zorgen te maken hoor! Je zou het zelfs niet persé met condoom hoeven te doen de komende weken.

Die is het inderdaad! Bedankt voor je reactie smile

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Morning after pil Empty Re: Morning after pil

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum