Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

tummy tub of gewoon badje

+12
Flip Fluitketel
Bruintje Beer
PapillonRose
Liadan
Mamsie
Lindsya
Annemie
meisjesmama
duckie
Monnie
Mida4you
mauwmauw
16 plaatsers

Pagina 1 van 2 1, 2  Volgende

Ga naar beneden

tummy tub of gewoon badje Empty tummy tub of gewoon badje

Bericht  Gast vr 25 maa 2011 - 21:39

Hallo mama's,

Zojuist hier maar eens aangemeld op het forum, na lang meelezen en inmiddels wetende dat wij ons 1e kindje verwachten.
Nu dus even een vraagje over het in bad doen van je kindje.

Wat gebruiken jullie? Een tummy tub of een gewoon badje. En waarom?

Gast
Gast

Terug naar boven Ga naar beneden

tummy tub of gewoon badje Empty Re: tummy tub of gewoon badje

Bericht  mauwmauw vr 25 maa 2011 - 21:42

ik gebruik een badje,tja waarom,ik vind dat ze in de tubby tub zo opgevouwen zitten,maar dat is meer een idee van mij,baby schijnen het er wel leuk in te vinden.
mauwmauw
mauwmauw
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2142
Punten : 2722
Registratiedatum : 24-11-10

Bericht  Mida4you vr 25 maa 2011 - 21:43

Wij gebruiken alleen een badje. Tummy Tub vond ik eigenlijk niet nodig. En wou ik het echt proberen dan hadden we hier ook nog wel een emmer staan met zachte randen, maar nooit gebruikt. Verder gaat ze ook regelmatig met 1 van ons onder de douche. Dat vindt ze heerlijk ( en wij ook (A) ) en het is lekker makkelijk.

Laatst aangepast door Mirjam4you op vr 25 maa 2011 - 21:55; in totaal 1 keer bewerkt
Mida4you
Mida4you
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4902
Punten : 5740
Registratiedatum : 27-12-10

Bericht  Monnie vr 25 maa 2011 - 21:45

De eerste paar weken ging hij wel regelmatig in de tummytub, maar hij was er al er snel te groot voor. Zonde dus. Ik vond het op zich wel een handig ding en N. vond het ook echt wel fijn om er zo opgevouwen in te zitten, maar ben al snel over gegaan op het badje dus.

Monnie
Prater
Prater

Aantal berichten : 1350
Punten : 1416
Registratiedatum : 18-11-10

Bericht  duckie vr 25 maa 2011 - 21:49

wij hebben ze allebei, en ik gebruik ze ook beide. tummytub als ik even wat minder tijd heb en badje als ik wat meer tijd heb. ze vind het beide heerlijk. ik heb een vrij grote tummytub dus daar kan ze denk ik nog wel even in. verder gaat ze ook heel vaak mee onder de douche met ons dus badje en tummy worden zoeiso wel wat minder gebruikt.
duckie
duckie
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3208
Punten : 4635
Registratiedatum : 06-12-10

Bericht  Gast vr 25 maa 2011 - 21:57

Wij hadden/hebben een gewoon badje.

De Tummy is leuk voor als ze nog klein zijn en als ze er nog in passen maar daarna...
Als je zelf een ligbad hebt maakt het niks uit want dan kan de baby daarna daar in.

Maar wij hebben alleen een douche en dat is niet handig als je alleen bent.
Hier zit ze nog heel regelmatig in haar babybadje en dadelijk voor de zomer is het ook weer handig voor buiten.

Gast
Gast

Bericht  meisjesmama vr 25 maa 2011 - 22:14

Wij hebben voor de oudste heel veel het badje gebruikt. Dit was voor haar heel lang goed.
Maar voor de jongste was het bad snel te klein en die hebben we een hele tijd in de tummy tub gedaan.
En de meiden gingen ook al vrij snel mee onder de douche.
Bij de jongste heb ik een nieuw badje gekocht (standaard had ik al) en daar heeft ze denk ik maximaal 10 keer ingezeten. Wij gaan het maar op mp zetten want zo weg doen vinden we ook zonde.
meisjesmama
meisjesmama
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1729
Punten : 1861

Bericht  Annemie vr 25 maa 2011 - 22:18

Die van ons ging de eerste maanden eigenlijk nooit in het badje, vond ik helemaal niks, ik vond de tummytub ideaal, daar heeft hij zo'n 4 a 5 maanden ingezeten, nu zit hij wel in het badje met een badring.
Annemie
Annemie
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3158
Punten : 3363
Registratiedatum : 22-11-10

Bericht  Gast vr 25 maa 2011 - 22:39

gewoon badje, maar je kunt ook gewoon een emmer of teil gebruiken de eerste tijd. Stuk goedkoper dan een tummytub

Gast
Gast

Bericht  Lindsya vr 25 maa 2011 - 23:01

Wij hebben gelijk het badje gebruikt. Het bad leek mij handiger dan een tummy tub.
Lindsya
Lindsya
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1640
Punten : 1683

Bericht  Gast vr 25 maa 2011 - 23:32

De Tummy Tub! Onze zoon vind het nog steeds het allerfijnste en lekkerste. Maar eerdaags wordt hij echt te klein.

Wij gebruiken er een luieremmer voor (met badeentjes erop geprint, momenteel voor €2,50 bij de trekpleister).

Weet iemand hier of de orginele Tummy Tub groter en breder is?

Gast
Gast

Bericht  Gast vr 25 maa 2011 - 23:52

Ik snap niet dat hier meerder keren wordt gezegd dat baby's eruit gegroeid zijn Rolling Eyes . Mijn oudste is een flinke peuter van 2,5 en gaat nog steeds een paar keer per week in de Tummy Tub. We zetten dan alleen de bak neer in de douche en dan zit zij daarin terwijl ik aan het douchen ben. Vindt ze nog steeds geweldig (wij hebben geen bad).

Ik vind dat ding echt een van de beste aankopen die we hebben gedaan qua baby-uitzet Wink

Gast
Gast

Bericht  Mamsie za 26 maa 2011 - 0:02

Wij hadden een badje en soms gebruikte ik een emmer als tummy. Maar eigenlijk zijn alle kinderen heel vroeg mee onder de douche gegaan en dat vind ik het makkelijkst en het snelst.
Mamsie
Mamsie
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5049
Punten : 5476
Registratiedatum : 17-11-10

Bericht  Gast za 26 maa 2011 - 0:12

Ik schaf zelf een badje aan, de Tummy Tub zit in mijn kraampakket. Wil wel 2 opties tot badderen hebben, dat we op een vrije dag allebei 1 van de kids tegelijk kunnen doen.

Gast
Gast

Bericht  Gast za 26 maa 2011 - 0:13

Wij hebben een shantalabadje, omdat deze weinig ruimte innemen. De babykamer is nogal klein bij ons. De oudste 2 kinderen hebben hier zeker een jaar ingezeten.

Een shantalabadje is net iets groter dan een tummy tub, en heeft een mooie standaard.

tummy tub of gewoon badje Images?q=tbn:ANd9GcSF8KOPXK2XX2xHvCeavHy5ZHMqE_-WE6fc7YIsCuzEfGr9cRfSVQ

Gast
Gast

Bericht  Gast za 26 maa 2011 - 0:17

Minneke schreef:Ik snap niet dat hier meerder keren wordt gezegd dat baby's eruit gegroeid zijn Rolling Eyes . Mijn oudste is een flinke peuter van 2,5 en gaat nog steeds een paar keer per week in de Tummy Tub. We zetten dan alleen de bak neer in de douche en dan zit zij daarin terwijl ik aan het douchen ben. Vindt ze nog steeds geweldig (wij hebben geen bad).

Ik vind dat ding echt een van de beste aankopen die we hebben gedaan qua baby-uitzet Wink

Onze oudste zat ook zeker tot haar 2e nog wel eens in het shantalabadje, als ze ziek was vond ze dat vooral lekker, dan kroop ze helemaal in elkaar en zat ze lekker tot haar schouders erin.Wij hebben daarna een bibabad gekocht, dus hoefde ze niet meer in de shantala.

Gast
Gast

Bericht  Liadan za 26 maa 2011 - 0:24

Minneke, mijn dochter is niet groot maar past allang niet meer in de tummytub. Wij hebben wel gewoon de standaard tummytub, heb jij niet misschien een grotere?

Ik snap zelf trouwens niet dat regelmatig wordt gezegd dat een klein kindje niet meer in het gewone babybadje past. Mijn dochter zit daar nog heel vaak in en het past makkelijk. Wordt er dan bedoeld dat ze er niet meer languit liggend in passen?

Liadan
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7195
Punten : 7347

Bericht  Gast za 26 maa 2011 - 2:15

Ik snap zelf trouwens niet dat regelmatig wordt gezegd dat een klein kindje niet meer in het gewone babybadje past. Mijn dochter zit daar nog heel vaak in en het past makkelijk. Wordt er dan bedoeld dat ze er niet meer languit liggend in passen?[/quote]

Hier zitten de jongens zelfs nog wel eens met zijn 2en in het badje Very Happy

Gast
Gast

Bericht  PapillonRose za 26 maa 2011 - 2:32

Ik heb hier niet eens een gewoon badje Embarassed Heb de Tummytub aangeschaft omdat ik hoorde dat kindjes dat meestal fijner vinden dan een gewoon badje. En het is hier inderdaad een succes! En ik dacht dat mijn Tummytub zeker tot 9 maanden of een jaar moet kunnen volgens het boekje, ligt ook wel aan de grootte van je kindje. Maar hier past ze er voorlopig nog in, ruimte genoeg.

Heb daarnaast wel een badstoeltje wat ik onder de douche gebruik, vindt ze ook heel fijn en zo hebben we ook nog wat afwisseling. Hierna ga ik denk ik voor een flexibath of bibabad, maar denk dat het nog wel even duurt voor ze uit de Tub is gegroeid.
PapillonRose
PapillonRose
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5661
Punten : 6473
Registratiedatum : 17-12-10

Bericht  Gast za 26 maa 2011 - 2:33

Wij hebben beide maar gebruiken alleen de tummy. Bij Dylan was het badje echt geen succes maar de tummy wel! Heeft hier tot bijna 2 jaar in gezeten.. helemaal opgevouwen maar meneer vond het geweldig en tig keer beter dan douchen of in het grote bad.

Lynn hebben we eigenlijk alleen maar in de tummy of ze gaat mee in het grote bad of onder de douche. Ook zij vind het heerlijk en zal hier ook nog wel een tijd gebruik van maken denk ik smile

Hier de tummy van de hema. Deze is wat groter dan de orginele.

Gast
Gast

Bericht  Bruintje Beer za 26 maa 2011 - 4:46

k
Lindsya schreef:Wij hebben gelijk het badje gebruikt. Het bad leek mij handiger dan een tummy tub.
+1
wij namen haar vaak mee in de douche/bad. Dus niet veel gebruik.
Bruintje Beer
Bruintje Beer
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2864
Punten : 2925

Bericht  Gast za 26 maa 2011 - 4:53

Gewoon mee onder de douche. Wij hadden een tummy tub maar dat vond hij niks, mee onder de douche vond hij geweldig.

Gast
Gast

Bericht  Flip Fluitketel za 26 maa 2011 - 6:12

Hier hebben we een badje aangeschaft, maar onze dochter ging al redelijk gauw mee in het grote bad of mee onder de douche.
Flip Fluitketel
Flip Fluitketel
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2969
Punten : 3067

Bericht  loesje za 26 maa 2011 - 7:18

onze zoon gaat of in het badje of mee onder de douch beide vind het heel fijn
loesje
loesje
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2485
Punten : 2932

Bericht  maiadebij za 26 maa 2011 - 7:34

Tummy tub!! J gaat nu nog vaak in de Tummy tub en dat past nog prima. N ging pas vaker in het badje toen hij goed kon zitten.
Wat ik ook erg handig vind is dat er maar weinig water in hoeft en ik haar dus makkelijker in haar kamertje kan badderen.

Laatst aangepast door maiadebij op za 26 maa 2011 - 8:43; in totaal 1 keer bewerkt

maiadebij
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2543
Punten : 3138
Registratiedatum : 19-11-10

Bericht  Gesponsorde inhoud

Gesponsorde inhoud

Pagina 1 van 2 1, 2  Volgende