Éénpersoons eten
3 plaatsers
Pagina 1 van 1
Éénpersoons eten
Doordat ik nogal een drukke agenda heb eet ik niet zo heel vaak thuis 's avonds. Vanavond toevallig wel maar daarna pas weer op zondag. Ik vind 't nogal lastig om voor 1 avond iets te koken. Ik heb geen vriezer dus wil echt iets kopen wat in 1 keer opgaat. Kant en klaar maaltijden vind ik en te duur en te ongezond.
Iemand tips wat ik op zulke avonden qua gezonde maaltijd kan eten?
Iemand tips wat ik op zulke avonden qua gezonde maaltijd kan eten?
Feline- Kletskop
- Aantal berichten : 2234
Punten : 2527
Registratiedatum : 21-12-10
Re: Éénpersoons eten
We kunnen samen wel een keer iets uit het Amber-boek maken. Lijkt me gezellig!
Verder eet ik alleen geloof ik alles en houd ik geen rekening met ´éénpersoonsmaaltijden´. Al maak ik niet zo snel hele ovenschotels voor mezelf.
Met afwegen kun je veel gerechten gewoon voor één persoon maken. Zo maak ik in een week 4 gerechten waar ik (een en de zelfde) courgette in verwerk.
Zeker eenpansgerechten en aardappels/groente/vlees maaltijden maak je makkelijk voor één persoon, toch?
Ik heb helaas ook geen vriezer, dat zou wel makkelijker zijn.
edit: soep en salades ook.
Verder eet ik alleen geloof ik alles en houd ik geen rekening met ´éénpersoonsmaaltijden´. Al maak ik niet zo snel hele ovenschotels voor mezelf.
Met afwegen kun je veel gerechten gewoon voor één persoon maken. Zo maak ik in een week 4 gerechten waar ik (een en de zelfde) courgette in verwerk.
Zeker eenpansgerechten en aardappels/groente/vlees maaltijden maak je makkelijk voor één persoon, toch?
Ik heb helaas ook geen vriezer, dat zou wel makkelijker zijn.
edit: soep en salades ook.
Gast- Gast
Ja Smik, lijkt me leuk!
Ik heb ook geen moeite met voor mezelf koken, doe ik al 2,5 jaar. Maar wilde vanavond bijvoorbeeld wokgroente met verse vis eten maar die vis is per 2 verpakt en die is zondag echt niet lekker meer. Zelfde met vlees..
Soep en salade eet ik altijd als lunch. En ik eet ook nog eens geen koolhydraten dus brood wordt 'm niet.
Ik heb ook geen moeite met voor mezelf koken, doe ik al 2,5 jaar. Maar wilde vanavond bijvoorbeeld wokgroente met verse vis eten maar die vis is per 2 verpakt en die is zondag echt niet lekker meer. Zelfde met vlees..
Soep en salade eet ik altijd als lunch. En ik eet ook nog eens geen koolhydraten dus brood wordt 'm niet.
Feline- Kletskop
Ik eet vaak zo'n tweede visje of vleesje dan als lunchhapje op brood de volgende dag. Ik heb ook geen vriezer maar meestal maak ik wel voor twee dagen eten.
Je hebt bij de AH wel extra kleine 1 persoonsporties van aardappeltjes en groenten.
Je hebt bij de AH wel extra kleine 1 persoonsporties van aardappeltjes en groenten.
Gast- Gast
Ja Marin, ik maak ook altijd voor 2 dagen eten maar wat ik vandaag gister maakte zou zondag niet meer te eten zijn.. Heb nu maar potje bietjes op met wat vis..
Feline- Kletskop
Toch echt een vriezer aanschaffen!
Ik kan vaak 2 keer met de potjes/zakjes die ik koop. Soms kook ik de helft, soms kook ik alles en vries ik het in.
Maar wat Marin zegt: bij AH heb je kleine porties!
Ik kan vaak 2 keer met de potjes/zakjes die ik koop. Soms kook ik de helft, soms kook ik alles en vries ik het in.
Maar wat Marin zegt: bij AH heb je kleine porties!
Zininzon- Ratel
- Aantal berichten : 3783
Punten : 4138
Registratiedatum : 18-11-10
Ik heb echt geen plek voor een vriezer, anders had ik graag een vriezer gehad.
Feline? Willen je huisgenoten geen vriezer aanschaffen?
Feline? Willen je huisgenoten geen vriezer aanschaffen?
Gast- Gast
Kleine potjes zijn vaak duurder of even duur dan grotere potjes. Dus vaak schiet je daar niks mee op.
Ik zou het in dit geval ook wel heel lastig vinden, een vriezer zou wel echt een uitkomst zijn!
Ik zou het in dit geval ook wel heel lastig vinden, een vriezer zou wel echt een uitkomst zijn!
minoessepoes- Ratel
- Aantal berichten : 3814
Punten : 3868
Registratiedatum : 17-11-10
Maar als je bv. op maandag kip met aardappelen en groente en vlees eet, en je hebt teveel kip en bv. doperwten, omdat je die in grotere verpakking koopt, kun je daar op dinsdag, of woensdag, bv. pasta met kip en doperwten maken. Dan kun je toch nog steeds veel variëren? En het is zonde om die kleine verpakkingen te kopen; want daar betaal je echt veel (meer) geld voor.
Gast- Gast
Feline schreef:Ja Smik, lijkt me leuk!
Goh, waarom eet je geen koolhydraten als ik vragen mag? Ik vraag het even uit belangstelling omdat ik die ook drastisch probeer te verminderen. Eet je al lang zo?
Gast- Gast
Isabella schreef:Maar als je bv. op maandag kip met aardappelen en groente en vlees eet, en je hebt teveel kip en bv. doperwten, omdat je die in grotere verpakking koopt, kun je daar op dinsdag, of woensdag, bv. pasta met kip en doperwten maken. Dan kun je toch nog steeds veel variëren? En het is zonde om die kleine verpakkingen te kopen; want daar betaal je echt veel (meer) geld voor.
Ja, dat snap ik.. maar deze week eet ik alleen op woensdag en zondag thuis.. En om opengebroken kip nou 4 dagen te bewaren vind ik niet echt gezond.
Kleine verpakkingen vind ik inderdaad ook veel te duur. Gelukkig heb je bij de AH en de Jumbo zakken groente van 400 gram voor 80 cent. Dan durf ik nog wel eens iets weg te gooien.
We hebben overigens een vriezer in huis alleen delen we die met 8 man dus plek is er nooit. Kan nog net een pakje vissticks kwijt.
Feline- Kletskop
Isabella schreef:Maar als je bv. op maandag kip met aardappelen en groente en vlees eet, en je hebt teveel kip en bv. doperwten, omdat je die in grotere verpakking koopt, kun je daar op dinsdag, of woensdag, bv. pasta met kip en doperwten maken. Dan kun je toch nog steeds veel variëren? En het is zonde om die kleine verpakkingen te kopen; want daar betaal je echt veel (meer) geld voor.
Zo doe ik dat ook heel veel! Werkt prima!
Gast- Gast
Twellie schreef:Feline schreef:Ja Smik, lijkt me leuk!
Goh, waarom eet je geen koolhydraten als ik vragen mag? Ik vraag het even uit belangstelling omdat ik die ook drastisch probeer te verminderen. Eet je al lang zo?
Geen is overdreven want ik ontbijt wel gewoon met yoghurt en muesli.. maar met de lunch eet ik een groente salade (peultjes, boontje, bloemkool, tonijn, etc.. ) en 's avonds eet ik wokgroente met vis/vegetarisch vlees of soep. Of een groenteomelet.
Feline- Kletskop
Soortgelijke onderwerpen
» Minder vlees eten/vegetarisch eten
» Eten en (netjes) leren eten 1-jarige
» Kan ik dit nog eten?
» Het "wat eten we vandaag" topic
» Met de pot mee eten
» Eten en (netjes) leren eten 1-jarige
» Kan ik dit nog eten?