Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Maat dekbedje

5 plaatsers

Ga naar beneden

Maat dekbedje Empty Maat dekbedje

Bericht  Dolphinne wo 23 maa 2011 - 1:19

Mijn zoontje krijgt binnenkort een nieuw bedje.
Dit is een meegroeibedje. Ik heb er een dekbedje bijgekregen (overgenomen van vrienden), maar die is even groot als een ledikantdekentje.
Ik vraag me af of dat niet te klein is voor zijn nieuwe bed en of ik dus een nieuwe zou moeten kopen.

Wat voor maat dekbedje hebben jullie voor je kindje in een peuter of meegroeibed?

Ga vanmiddag even naar Ikea, dus wil ik meteen eventjes gaan kijken wat ze daar hebben.
Dolphinne
Dolphinne
Prater
Prater

Aantal berichten : 1388
Punten : 1465
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Maat dekbedje Empty Re: Maat dekbedje

Bericht  Susan wo 23 maa 2011 - 1:23

Als het meegroeibedje nog een peuterformaatje heeft dan is dat op zich groot genoeg, bij een ledikant stop je vaak een deel van de deken onder het matrasje en met een dekbed doe je dat niet, dus dan hou je automatisch al meer dekbed over. Als je het meegroeibedje groter maakt dan zou ik wel een groter dekbed kopen.
Susan
Susan
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 17731
Punten : 18567
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Maat dekbedje Empty Re: Maat dekbedje

Bericht  Gast wo 23 maa 2011 - 1:28


Volgens mij hebben ze bij de Ikea geen maatje tussen het ledikantformaat en de 'gewone' eenpersoons-maat zeg maar. Tenminste, ik dacht dat wij die daar niet konden vinden destijds.

Wij hebben bij de Leenbakker beddengoed gehaald met een speciaal peuterbed-formaat (ik weet zo uit mijn hoofd de maten niet trouwens).

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Maat dekbedje Empty Re: Maat dekbedje

Bericht  Gast wo 23 maa 2011 - 1:36

Mijn zoon heeft een peuterbed en ik heb daar gewoon een eenpersoonsdekbed op.
Is wel aan de ruime kant, maar hij vindt dat juist heerlijk.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Maat dekbedje Empty Re: Maat dekbedje

Bericht  Mirror wo 23 maa 2011 - 3:35

Ik had dit dilemma ook en heb uiteindelijk voor het peuterbed een peuterdekbed van 120x150mm gekozen. Ik kan hem goed instoppen, vind hem niet te klein en ben blij dat ik voor deze maat heb gekozen. Ik vind wel dat de overtreksets erg duur zijn, maar bij de hema hebben ze leuke betaalbare sets! Ik heb trouwens dekbed, kinderkussen en overtreksets van de hema!
Mirror
Mirror
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 167
Punten : 194
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : Zuid-Holland

Terug naar boven Ga naar beneden

Maat dekbedje Empty Re: Maat dekbedje

Bericht  Darius wo 23 maa 2011 - 4:50

Wij hebben hier ook een peuterbedje en ik ben best lang bezig geweest met het uitzoeken van een formaat dekbed! Ik heb het gewoon bij de Hema gehaald, een peuterdekbedje. Bij Ikea is alles met 200 cm lengte, en dat is te lang voor ons bedje.

Ben nu alleen nog op zoek naar een molton voor het matras van 70x150, bij de Hema is die er niet. Waar hebben jullie het gekocht? Bij de Prenatal zag ik ook niks.
Darius
Darius
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3635
Punten : 4012
Registratiedatum : 22-11-10
Woonplaats : provincie Groningen

Terug naar boven Ga naar beneden

Maat dekbedje Empty Re: Maat dekbedje

Bericht  PiP wo 23 maa 2011 - 7:46

Online vind ik ze wel
http://www.kinderwebwinkel.nl/jollein-molton-hoeslaken-p-1366.html
http://baby-outlet.nl/shop/molton-hoeslaken-70-x-150
even googlen op molton 70x150, dan heb je alleen wel verzendkosten...

PiP
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4010
Punten : 4499
Registratiedatum : 29-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Maat dekbedje Empty Re: Maat dekbedje

Bericht  Dolphinne wo 23 maa 2011 - 22:30

Ik heb besloten om gewoon een 1 persoons dekbed te nemen. Die heb ik nog in huis van mezelf een paar jaar geleden. En die is nog helemaal goed.
Hij is dan wel veel te lang, maar dan kan ik hem in elk geval goed instoppen en doe ik wat over is gewoon onder het matras.
Heb nu een leuke overtrekset met auto's en andere voertuigen. Dean was helemaal enthousiast toen hij hem uit mocht zoeken. (nu moet hij alleen nog wachten tot we het bed hier in huis en in elkaar hebben gezet Wink)
Dolphinne
Dolphinne
Prater
Prater

Aantal berichten : 1388
Punten : 1465
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Maat dekbedje Empty Re: Maat dekbedje

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum