Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Snel advies nodig.

4 plaatsers

Ga naar beneden

Snel advies nodig. Empty Snel advies nodig.

Bericht  VanillaRose di 22 maa 2011 - 7:12

Ik heb even snel advies van jullie nodig. Misschien helpt het me om te kunnen beslissen. Ik heb een lange relatie achter de rug die helaas is uit gegaan. Dus wij zijn uit elkaar en huis is verkocht ik ben vervolgens terug bij mijn ouders gaan wonen. Hier woon ik nou al een aantal maanden. Nu heb ik gereageerd op een huisje en vandaag wezen kijken. In de advertentie stond dat het 2 slaapkamers had maar het heeft er maar 1. De 2e "slaapkamer" is dus een berg kast waar ook de wasmachine moet en de cv ketel staat.
Maar ik weet het gewoon niet of ik het nu moet nemen of niet. Wat zouden jullie doen?
De nadelen zijn voor mij:
-geen 2e slaapkamer
-keuken is in de woonkamer en heel klein
-er is geen box maar een gemeenschappelijke fietsenstalling
-Ik heb katten en kan deze nergens doen als ik moet werken, in de kamer laten is geen optie want dan slopen ze alles en doe ze ook niet weg.
- ik heb niet zoveel spaargeld dus moet het allemaal heel goedkoop en heb ik daarna ook niets meer over en maandelijkse lasten zijn zo hoog dat ik niet meer kan sparen(maar dat is met elk huis bijna want goedkoper vind ik ze hier niet)

De voordelen zijn:
- perfecte ligging(centrum) voor niet heel duur
- alles was nieuw(wc en keuken), het gebouw is zelf nog maar 10 jaar oud
- zag er prima uit netjes enzo.
- Ik had eigenlijk geen recht op dit huis maar ben nu met toeval nr.1 geworden.

Wat zouden jullie doen? Nemen of wachten en even doorsparen? Ik weet wel dat ik voor dit bedrag nooit meer zo gunstig kan wonen. Voor hetzelfde of meer zelfs kom ik eerder 13 hoog ergens in een rotbuurt.
Ik neig wel meer naar ja maar vraag me af wat jullie zouden beslissen. Ik moet het trouwens voor morgenochtend doorgeven! Dus vandaar snel advies
Very Happy

VanillaRose
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 487
Punten : 622
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Snel advies nodig. Empty Re: Snel advies nodig.

Bericht  Caro di 22 maa 2011 - 7:14

In dit soort gevallen geldt voor mij echt dat je op je gevoel moet afgaan. Wil je snel bij je ouders weg en door gaan met je eigen leven? Wil je snel je eigen plekje?

Ook hangt het ervan af hoe je met je katten zit. Kun je ze aanleren dat ze niks kapot mogen maken?
Caro
Caro
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3569
Punten : 3801
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Snel advies nodig. Empty Re: Snel advies nodig.

Bericht  Melis_je di 22 maa 2011 - 7:16

Moeten de katten weg of in een bench als je het neemt? Kunnen ze daar tegen? Als het een gunstige ligging/prijs is en de rest waarschijnlijk slechter is, zou ik het toch doen denk ik. Aan ruimte hoef je je maar één keer aan te passen, aan ligging iedere dag.
Melis_je
Melis_je
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1942
Punten : 2162
Registratiedatum : 22-03-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Snel advies nodig. Empty Re: Snel advies nodig.

Bericht  VanillaRose di 22 maa 2011 - 7:18

Caro schreef:In dit soort gevallen geldt voor mij echt dat je op je gevoel moet afgaan. Wil je snel bij je ouders weg en door gaan met je eigen leven? Wil je snel je eigen plekje?

Ook hangt het ervan af hoe je met je katten zit. Kun je ze aanleren dat ze niks kapot mogen maken?

Mijn ouders zijn heel erg lief en ben ze dankbaar dat ik hier weer mag wonen na alle ellende, maar ben wel erg toe aan een plekje van mezelf ben ook 28 en heb 5 jaar op mezelf gewoond. Dus op een gegeven moment ben je er gewoon te oud voor. Mijn katten zijn denk ik niet erg meer te veranderen, als ik op mijn werk ben kan ik ze niet "leren" dat ze niet aan de bank mogen krabben bijvoorbeeld. Ze zijn ook al 6 jaar oud en erg eigenwijs. Op zich heb ik er wel een goed gevoel bij, bij dit huisje.

VanillaRose
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 487
Punten : 622
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Snel advies nodig. Empty Re: Snel advies nodig.

Bericht  Gast di 22 maa 2011 - 7:18

Wanneer je hem niet neemt hoelang duurt het nog voor je weer mag komen kijken? Kun je je huis niet katproof maken? Gaat bij mij wel goed.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Snel advies nodig. Empty Re: Snel advies nodig.

Bericht  VanillaRose di 22 maa 2011 - 7:19

Melis_je schreef:Moeten de katten weg of in een bench als je het neemt? Kunnen ze daar tegen? Als het een gunstige ligging/prijs is en de rest waarschijnlijk slechter is, zou ik het toch doen denk ik. Aan ruimte hoef je je maar één keer aan te passen, aan ligging iedere dag.

Nee ik doe de katten sowieso niet weg, en een bench word ook niets dan krijsen ze de hele flat bij elkaar hahaha Very Happy

VanillaRose
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 487
Punten : 622
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Snel advies nodig. Empty Re: Snel advies nodig.

Bericht  Gast di 22 maa 2011 - 7:19

Is het een huurhuisje waar je zo uit kan als het niet te doen is? Dan kan je altijd nog terug naar je ouders als het tegen valt...

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Snel advies nodig. Empty Re: Snel advies nodig.

Bericht  VanillaRose di 22 maa 2011 - 7:21

Francaise_ schreef:Wanneer je hem niet neemt hoelang duurt het nog voor je weer mag komen kijken? Kun je je huis niet katproof maken? Gaat bij mij wel goed.

Ja wanneer er weer een aanbieding komt is moeilijk te zeggen. Ik reageer via woningnet regio amsterdam. Maar het schiet niet echt op, er zitten echt geen leuke huizen bij momenteel. En het is in principe een mooie woning ik denk dat ik hier goed kan wennen. De woonkamer is echter niet klein alleen zit ik steeds tegen die lelijke woningbouw keuken aan te kijken(die overigens wel nieuw is).

Hoe heb jij je huis katproof gemaakt francaise?? Bij mij zijn ze dol op krabben aan banken en behang enzo. En vind het niet goed dat ze overal oplopen als ik er niet ben,het aanrecht en me tafel enzo.

VanillaRose
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 487
Punten : 622
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Snel advies nodig. Empty Re: Snel advies nodig.

Bericht  VanillaRose di 22 maa 2011 - 7:23

ProudMama schreef:Is het een huurhuisje waar je zo uit kan als het niet te doen is? Dan kan je altijd nog terug naar je ouders als het tegen valt...

Kan er altijd uit, dan ben ik alleen wel mijn 9,5 jaar wachttijd kwijt Mad dat zie ik dus niet zitten. Gemiddeld duurt het hier 8-10 jaar voor je aan de beurt bent voor een klein flatje.

VanillaRose
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 487
Punten : 622
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Snel advies nodig. Empty Re: Snel advies nodig.

Bericht  Melis_je di 22 maa 2011 - 7:28

Heb je er 9 jaar op gewacht?? Dan zou ik misschien wel nog een half jaartje blijven wachten, als je dan een extra kamer hebt. Want verhuizen doe je ook niet één-twee-drie op die manier.
Kan je met wat nieuwe greepjes nog iets van die keuken maken, of is het echt heel erg?
Melis_je
Melis_je
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1942
Punten : 2162
Registratiedatum : 22-03-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Snel advies nodig. Empty Re: Snel advies nodig.

Bericht  Gast di 22 maa 2011 - 7:28

VanillaRose schreef:
Francaise_ schreef:Wanneer je hem niet neemt hoelang duurt het nog voor je weer mag komen kijken? Kun je je huis niet katproof maken? Gaat bij mij wel goed.

Ja wanneer er weer een aanbieding komt is moeilijk te zeggen. Ik reageer via woningnet regio amsterdam. Maar het schiet niet echt op, er zitten echt geen leuke huizen bij momenteel. En het is in principe een mooie woning ik denk dat ik hier goed kan wennen. De woonkamer is echter niet klein alleen zit ik steeds tegen die lelijke woningbouw keuken aan te kijken(die overigens wel nieuw is).

Hoe heb jij je huis katproof gemaakt francaise?? Bij mij zijn ze dol op krabben aan banken en behang enzo. En vind het niet goed dat ze overal oplopen als ik er niet ben,het aanrecht en me tafel enzo.
Die lelijke keuken heb ik ook goed gekend ;-)
Euhm, ik heb gewoon niets meer in de vensterbank of op tafel. Best saai maar ik wilde dat slopende kreng zo graag houden. En ik heb een oude bank dus daar leeft hij zich op uit maar de krabpaal gaat ook steeds beter. Je hebt dus ook geen hal/afgesloten entree?

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Snel advies nodig. Empty Re: Snel advies nodig.

Bericht  Gast di 22 maa 2011 - 7:29

Melis_je schreef:Heb je er 9 jaar op gewacht?? Dan zou ik misschien wel nog een half jaartje blijven wachten, als je dan een extra kamer hebt. Want verhuizen doe je ook niet één-twee-drie op die manier.
Kan je met wat nieuwe greepjes nog iets van die keuken maken, of is het echt heel erg?
Waar is je begrijpend lezen gebleven ;-)

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Snel advies nodig. Empty Re: Snel advies nodig.

Bericht  Gast di 22 maa 2011 - 7:31

Ik denk dat je dan goed moet overwegen of dit al die wachtjaren waard is.


Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Snel advies nodig. Empty Re: Snel advies nodig.

Bericht  Melis_je di 22 maa 2011 - 7:36

Vergeten in de kelder en hij moet met de trap naar boven! Over een kwartiertje weer Very Happy
Melis_je
Melis_je
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1942
Punten : 2162
Registratiedatum : 22-03-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Snel advies nodig. Empty Re: Snel advies nodig.

Bericht  Rovine di 22 maa 2011 - 7:57

Iemand die ik ken moest 8 jaar wachten op een éénkamerflatje van 38 m2 in Amsterdam, dus wil je meer dan wat nu aangeboden is, moet je denk ik nog stukken langer wachten. Dat het redelijk nieuw is, is zeer positief, denk dat je niet snel weer zoiets kunt krijgen, meeste woningbouwwoningen zijn niet zo nieuw. Toch balen als je straks met enkel glas eindigt bijvoorbeeld.

Wij hebben ook twee slopers, die zitten gewoon in de woonkamer. Duurdere spullen zitten veilig opgeborgen en zo nu en dan moet er weleens wat vervangen worden, maar dat is over een jaar genomen misschien maar een paar tientjes. Voorbeelden zijn telefoonopladers, een bord, paar glazen en een aantal planten. Het is nog wel meer, maar het zijn maar spullen. En de meeste dingen sneuvelden omdat we ze niet opgeruimd hadden. Eigen schuld dan.
Rovine
Rovine
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3694
Punten : 3832
Registratiedatum : 22-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Snel advies nodig. Empty Re: Snel advies nodig.

Bericht  Gast di 22 maa 2011 - 8:06

ik zou er goed over na denken. wij hadden 4 jaar geleden ook een flat waar we over twijfelden en hebben het toch gedaan, was de wachttijd ook kwijt en hadden na een jaar al spijt. hebben uiteindelijk weer 3 jaar moeten wachten voor we iets naar ons zin hadden. dus goed nadenken en je gevoel volgen smile

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Snel advies nodig. Empty Re: Snel advies nodig.

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum