Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Vrouw van 63 krijgt kind!

+18
frolic
Elsje
JD
Beachgirl
Printje
Novalee
Bruintje Beer
koNijntje
Phileine
Susan
Flinder
Makamba
mauwmauw
Luna
loesje
VeryCherry
Ugly Betty
Thunder
22 plaatsers

Pagina 2 van 2 Vorige  1, 2

Ga naar beneden

Vrouw van 63 krijgt kind! - Pagina 2 Empty Re: Vrouw van 63 krijgt kind!

Bericht  Printje di 22 maa 2011 - 9:13

BeeGee schreef:
Luna schreef:
Ugly Betty schreef:Ik vind het erg oud. Ik vind het zielig voor het kind, ben je puber en zit je moeder misschien wel in een bejaardenhuis :S

Als ze niet al overleden is

inderdaad!! echt ik vind het belachelijk...
en wij kunnen niet overlijden voordat onze kinderen pubers zijn??????? de kans is weliswaar kleiner maar zeg nooit nooit.
Printje
Printje
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 14725
Punten : 16058
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Vrouw van 63 krijgt kind! - Pagina 2 Empty Re: Vrouw van 63 krijgt kind!

Bericht  Beachgirl di 22 maa 2011 - 9:14

Geen IVF in Nederland bij iemand met die leeftijd, maar wel gewoon in NL bevallen met een keizersnede. Beetje tegenstrijdig.
Beachgirl
Beachgirl
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2626
Punten : 2789
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Vrouw van 63 krijgt kind! - Pagina 2 Empty Re: Vrouw van 63 krijgt kind!

Bericht  Susan di 22 maa 2011 - 9:44

Mimpie schreef:Geen IVF in Nederland bij iemand met die leeftijd, maar wel gewoon in NL bevallen met een keizersnede. Beetje tegenstrijdig.

Dit vind ik dan weer nergens op slaan. Wat had je dan gedacht? Dat ze haar maar hoogzwanger aan haar lot zouden overlaten omdat ze volgens de regels in Nederland eigenlijk niet zwanger had mogen raken? Het is toch niet meer dan logisch dat ze net zoveel recht heeft op begeleiding tijdens de zwangerschap en bevalling als iedere andere vrouw?
Susan
Susan
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 17731
Punten : 18567
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Vrouw van 63 krijgt kind! - Pagina 2 Empty Re: Vrouw van 63 krijgt kind!

Bericht  Gast di 22 maa 2011 - 9:49

En ze benoemd in de krant dat leeftijd niks zegt, want het kan ook zo zijn dat een jonge moeder eerder overlijdt en dus haar kind niet kan opvoeden en zien opgroeien. Nee, maar met 63 alleenstaand een kind krijgen is natuurlijk wel redelijk de goden verzoeken. Er is ook geen vader om op terug te vallen op zo'n moment, en ze heeft maar weinig familie.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Vrouw van 63 krijgt kind! - Pagina 2 Empty Re: Vrouw van 63 krijgt kind!

Bericht  Thunder di 22 maa 2011 - 9:49

Ja Susan, dat ben ik met je eens. Je laat het een zwangere vrouw niet zomaar zelf uitzoeken dan. Wat had ze dan gemoeten, de laatste weken van de zwangerschap in het land van behandeling doorbrengen?

Thunder
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2924
Punten : 3096
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Vrouw van 63 krijgt kind! - Pagina 2 Empty Re: Vrouw van 63 krijgt kind!

Bericht  Gast di 22 maa 2011 - 9:50

Susan schreef:
Mimpie schreef:Geen IVF in Nederland bij iemand met die leeftijd, maar wel gewoon in NL bevallen met een keizersnede. Beetje tegenstrijdig.

Dit vind ik dan weer nergens op slaan. Wat had je dan gedacht? Dat ze haar maar hoogzwanger aan haar lot zouden overlaten omdat ze volgens de regels in Nederland eigenlijk niet zwanger had mogen raken? Het is toch niet meer dan logisch dat ze net zoveel recht heeft op begeleiding tijdens de zwangerschap en bevalling als iedere andere vrouw?

Ja inderdaad, je kunt haar moeilijk aan haar lot overlaten toch? Ook voor dat kind, die heeft toch ook recht op normaal geboren worden?

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Vrouw van 63 krijgt kind! - Pagina 2 Empty Re: Vrouw van 63 krijgt kind!

Bericht  Beachgirl di 22 maa 2011 - 10:18

Isabella schreef:
Susan schreef:
Mimpie schreef:Geen IVF in Nederland bij iemand met die leeftijd, maar wel gewoon in NL bevallen met een keizersnede. Beetje tegenstrijdig.

Dit vind ik dan weer nergens op slaan. Wat had je dan gedacht? Dat ze haar maar hoogzwanger aan haar lot zouden overlaten omdat ze volgens de regels in Nederland eigenlijk niet zwanger had mogen raken? Het is toch niet meer dan logisch dat ze net zoveel recht heeft op begeleiding tijdens de zwangerschap en bevalling als iedere andere vrouw?

Ja inderdaad, je kunt haar moeilijk aan haar lot overlaten toch? Ook voor dat kind, die heeft toch ook recht op normaal geboren worden?

Nou daar ben ik het dus niet mee eens.


In Nederland ligt de leeftijdsgrens voor een ivf-behandeling op 45 jaar. Artsen vinden het niet verstandig om op latere leeftijd een reageerbuisbevruchting toe te staan. Zij vinden de medische risico's voor moeder en kind te groot.

Bij zwangerschap van oudere vrouwen bestaat een vergrote kans op hoge bloeddruk, diabetes, groeiachterstand van het kind en vroeggeboorte. "Die leeftijdsgrens is geen betutteling, het gaat echt om extra gezondheidsrisico's", zegt professor Didi Braat, hoogleraar voortplantingsgeneeskunde aan het UMC St. Radboud in Nijmegen en lid van de Gezondheidsraad.

Bron: NOS.nl


Ze doen in NL geen ivf behandelingen boven de 45 vanwege de grote risico's tijdens zwangerschap en vroeggeboorte. Maar ze laten zo iemand wel bevallen in NL terwijl er grote risico's aan vast zitten. Ze nemen dus wel de verantwoordelijkheid voor iets, waar ze zelf eigenlijk niet achter staan.

Tuurlijk vind ik ook niet dat je iemand die moet bevallen aan zijn lot over kunt laten, maar tegenstrijdig vind ik het wel.
Beachgirl
Beachgirl
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2626
Punten : 2789
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Vrouw van 63 krijgt kind! - Pagina 2 Empty Re: Vrouw van 63 krijgt kind!

Bericht  JD di 22 maa 2011 - 10:32

ik vind het belachelijk, egoistisch en zielig voor het kindje, vooral op de langere termijn.
Moet wel zeggen dat ik een klein beetje bijdraaide na het zien van het interview met de vrouw, want van sommige dingen die ze zei dacht ik wel weer "sja....daar zit wat in".... maar op een gegeven moment zei ze ook iets van "ja ik ben een oude moeder, en ja wat mijn dochter daar later van vind..sja, het is nou eenmaal zo" dat vond ik wel weer erg egoistisch eigenlijk...

en ja vind t erg krom dat het in Nl volgens de wet niet mag, en dat je dan heel makkelijk naar het buitenland kan om je alsnog te laten bevruchten....dan kun je die hele regel in nederland ook net zo goed afschaffen
JD
JD
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4681
Punten : 5501
Registratiedatum : 02-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Vrouw van 63 krijgt kind! - Pagina 2 Empty Re: Vrouw van 63 krijgt kind!

Bericht  Elsje di 22 maa 2011 - 10:33

erg sneu voor het kindje,

Ik weet nog dat we het in groep 8 er altijd over hadden hoe oud je ouders waren...

Nou ik zie het al voor mij mijn moeder is 75...

Elsje
Elsje
Prater
Prater

Aantal berichten : 1104
Punten : 1283
Registratiedatum : 26-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Vrouw van 63 krijgt kind! - Pagina 2 Empty Re: Vrouw van 63 krijgt kind!

Bericht  JD di 22 maa 2011 - 10:40

wat die vrouw ook zei in het interview was "sja ik ben al boven de 60, dus opeens dacht ik : het is nu of nooit"

waarop ik dacht....dat had je dus minstens 20 jaar geleden moeten denken....het is nu of nooit, niet na je 60e nog een keer.

JD
JD
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4681
Punten : 5501
Registratiedatum : 02-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Vrouw van 63 krijgt kind! - Pagina 2 Empty Re: Vrouw van 63 krijgt kind!

Bericht  frolic di 22 maa 2011 - 10:44

Uhm ja tja , t zal niet mij keus zijn - al voel ik me soms wel al 62 -
Kweet eigenlijk niet zo goed , ja de kans dat haar kindje vroeg dr moeder verliest is groot .. maar mijn moeder was jong en die is er ook niet meer..

En hoewel ik denk "joh had er ietsje eerder voor gekozen " moet ik zeggen stel dat ik terug aan het begin van mijn leven zou staan en ik zou kunnen kiezen of mijn eigen mama die maar leeft tot mn 27e of een andere die er is tot ze pak hem beet 93 is.. dan zou ik weer mijn bloedeigen mama kiezen

Moraal van mijn verhaal .. moeder houdt zielsveel van kind , kind zielsveel van mama .. prima toch ?

frolic
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 498
Punten : 632
Registratiedatum : 04-02-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Vrouw van 63 krijgt kind! - Pagina 2 Empty Re: Vrouw van 63 krijgt kind!

Bericht  Susan di 22 maa 2011 - 19:12

Mimpie schreef:
Nou daar ben ik het dus niet mee eens.


Je bent nu gewoon appels met peren aan het vergelijken. Als arts je medewerking verlenen aan het tot stand komen van een zwangerschap is iets compleet anders dan zorg verlenen op het moment dat de zwangerschap nu eenmaal een feit is en als de vrouw moet gaan bevallen. Van dat eerste kan inderdaad worden bepaald dat dat niet is toegestaan, dat tweede zijn ze gewoon domweg verplicht. Ik begrijp sowieso niet goed wat voor punt je nu wil maken, vind het een beetje discussiëren om het discussiëren, aangezien je zelf dus ook wel snapt dat ze haar niet aan haar lot konden overlaten.
Susan
Susan
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 17731
Punten : 18567
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Vrouw van 63 krijgt kind! - Pagina 2 Empty Re: Vrouw van 63 krijgt kind!

Bericht  Novalee di 22 maa 2011 - 20:57

Daarnaast zouden ze een vrouw van boven de 45 die spontaan zwanger is geraakt (oké, de kans is erg klein ik weet het, maar het kan) ook helpen. Iemand met een verstandelijke beperking waarvan het beter was als die niet zwanger zou raken krijgt ook hulp.

En of het egoïstisch is, tsja... Is de keuze voor een kind niet altijd egoïstisch? Kinderen van bewust hele jonge ouders (zoals Mamsie bijvoorbeeld) kunnen ook opmerkingen krijgen, zijn die ouders dan ook egoïstisch? De situatie is niet ideaal, dat zal die moeder zelf ook wel beamen, maar ik vind de dingen die hier geroepen worden wel een beetje overdreven.
Novalee
Novalee
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2405
Punten : 2611
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Vrouw van 63 krijgt kind! - Pagina 2 Empty Re: Vrouw van 63 krijgt kind!

Bericht  Gast di 22 maa 2011 - 21:04

Die vrouw had maar aan 1 ding moeten denken, en dat is haar toekomstige kindje. Ze heeft amper familie en geen man. Ze wist dus van te voren al heel zeker dat haar kindje heel vroeg wees zou worden. Kun je nagaan, als zij overlijdt binnen een jaar of 10 dan moet het kind dus naar een pleeggezin of hoe heet zoiets. Bedankt mam, dat je je wens op je 62e toch koste wat kost door wilde zetten. En dát is er juist zo vreselijk dom en egoïstisch van haar. Ik kan er bij mijn kop niet bij.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Vrouw van 63 krijgt kind! - Pagina 2 Empty Re: Vrouw van 63 krijgt kind!

Bericht  Aggi wo 23 maa 2011 - 1:43

Vind 63 erg oud om nog voor een kindje te gaan.
Alleen al om het feit dat het kind er later mee gepest kan worden, of omdat de kans bestaat dat haar moeder binnen nu en een paar jaar al kan komen te overlijden... en er dan helemaal geen familie meer is. En ze dus noodgedwongen in een pleeggezin komt te zitten.
Heb je een kinderwens denk dan eerst na wat je een kind te bieden hebt... en een normalere leeftijd.
Vind zelf 27 wel een mooie leeftijd...
Aggi
Aggi
Prater
Prater

Aantal berichten : 535
Punten : 576
Registratiedatum : 23-11-10
Woonplaats : Gelderland

Terug naar boven Ga naar beneden

Vrouw van 63 krijgt kind! - Pagina 2 Empty Re: Vrouw van 63 krijgt kind!

Bericht  Gast wo 23 maa 2011 - 1:52

Lieskuh schreef:Die vrouw had maar aan 1 ding moeten denken, en dat is haar toekomstige kindje. Ze heeft amper familie en geen man. Ze wist dus van te voren al heel zeker dat haar kindje heel vroeg wees zou worden. Kun je nagaan, als zij overlijdt binnen een jaar of 10 dan moet het kind dus naar een pleeggezin of hoe heet zoiets. Bedankt mam, dat je je wens op je 62e toch koste wat kost door wilde zetten. En dát is er juist zo vreselijk dom en egoïstisch van haar. Ik kan er bij mijn kop niet bij.
Hoe weet je dat? Ik heb gisteren iets heel anders gelezen namelijk..

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Vrouw van 63 krijgt kind! - Pagina 2 Empty Re: Vrouw van 63 krijgt kind!

Bericht  Gast wo 23 maa 2011 - 8:20

Isabella schreef: Er is ook geen vader om op terug te vallen op zo'n moment, en ze heeft maar weinig familie.
Hier las ik dat ze maar weinig familie had en ik heb het in een artikel gelezen (kan deze alleen niet meer terugvinden)

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Vrouw van 63 krijgt kind! - Pagina 2 Empty Re: Vrouw van 63 krijgt kind!

Bericht  Susan wo 23 maa 2011 - 8:46

Hier een interview met haar.
Susan
Susan
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 17731
Punten : 18567
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Vrouw van 63 krijgt kind! - Pagina 2 Empty Re: Vrouw van 63 krijgt kind!

Bericht  JD wo 23 maa 2011 - 11:18

Lieskuh schreef:
Isabella schreef: Er is ook geen vader om op terug te vallen op zo'n moment, en ze heeft maar weinig familie.
Hier las ik dat ze maar weinig familie had en ik heb het in een artikel gelezen (kan deze alleen niet meer terugvinden)

in het interview met haar op de tv zei ze zelf dat er in geval van nood of ziekte er meer dan genoeg vrienden en familie waren die haar met liefde zouden opvangen....
JD
JD
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4681
Punten : 5501
Registratiedatum : 02-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Vrouw van 63 krijgt kind! - Pagina 2 Empty Re: Vrouw van 63 krijgt kind!

Bericht  Gast wo 23 maa 2011 - 11:32

*Marietje* schreef:
Lieskuh schreef:
Isabella schreef: Er is ook geen vader om op terug te vallen op zo'n moment, en ze heeft maar weinig familie.
Hier las ik dat ze maar weinig familie had en ik heb het in een artikel gelezen (kan deze alleen niet meer terugvinden)

in het interview met haar op de tv zei ze zelf dat er in geval van nood of ziekte er meer dan genoeg vrienden en familie waren die haar met liefde zouden opvangen....
Klopt, dat stond in de Leeuwarder Courant ook in het interview wat ze met haar gehouden hadden..

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Vrouw van 63 krijgt kind! - Pagina 2 Empty Re: Vrouw van 63 krijgt kind!

Bericht  Ella do 24 maa 2011 - 0:08

Lieskuh schreef:Ik vind dat zoiets niet moet mogen. Je bent dan vreselijk egoïstisch bezig in mijn ogen. Je zet dan je eigen wens door koste wat kost zonder na te denken over de toekomst van je kind. Als ik naar mijn moeder kijk, ze is nu bijna 60, dan zie ik dat ze toch minder flexibel zijn dan vrouwen van tussen de 20 en de 30 jaar. Ik bedoel je zult er toch een aantal keer per nacht uit moeten om je kind te voeden, te troosten en dat soort dingen. Natuurlijk heb je hele vitale 63-jarigen maar ik vind het echt egoïstisch. Het kind zal ook vaak gepest worden omdat je een oma als moeder hebt. Ik vind het alleen maar heel zielig voor het kind. Zij zal niet zo kunnen genieten van een moeder zoals 'normale' kinderen van haar leeftijd.

Eens met bovenstaande
Ella
Ella
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6568
Punten : 6768
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Vrouw van 63 krijgt kind! - Pagina 2 Empty Re: Vrouw van 63 krijgt kind!

Bericht  Filoria do 24 maa 2011 - 8:53

Iemand zei in dit topic (ik weet even niet meer wie) dat het ook vreselijk is als een drugsverslaafde een kind krijgt. Ben ik het helemaal mee eens.

Er zijn een heleboel ouders die besluiten zwanger te willen worden (of onvoorzichtig zijn met anticonceptie) terwijl ze niet in de goede omstandigheden leven om een kindje groot te brengen. Wat mij betreft is deze mevrouw daar gewoon één van. Maar hoe zielig het nou precies voor dat kindje is kunnen wij niet beoordelen denk ik. Misschien is die mevrouw van 63 wel heel fit en wordt ze heel oud. Natuurlijk zijn er mensen die het beter voor elkaar hebben, maar ook zat mensen die het slechter voor elkaar hebben, toch?

Ik lig eerder wakker van zo'n drugsverlaafde moeder. Het schijnt dat de baby dan bij de geboorte ook drugsverslaafd is en dan meteen moet gaan afkicken eigenlijk. Brrrrrrrr
Filoria
Filoria
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4523
Punten : 4758
Registratiedatum : 15-01-11
Woonplaats : 't Gooi

Terug naar boven Ga naar beneden

Vrouw van 63 krijgt kind! - Pagina 2 Empty Re: Vrouw van 63 krijgt kind!

Bericht  Printje do 24 maa 2011 - 9:04

Filoria schreef:Iemand zei in dit topic (ik weet even niet meer wie) dat het ook vreselijk is als een drugsverslaafde een kind krijgt. Ben ik het helemaal mee eens.

Er zijn een heleboel ouders die besluiten zwanger te willen worden (of onvoorzichtig zijn met anticonceptie) terwijl ze niet in de goede omstandigheden leven om een kindje groot te brengen. Wat mij betreft is deze mevrouw daar gewoon één van. Maar hoe zielig het nou precies voor dat kindje is kunnen wij niet beoordelen denk ik. Misschien is die mevrouw van 63 wel heel fit en wordt ze heel oud. Natuurlijk zijn er mensen die het beter voor elkaar hebben, maar ook zat mensen die het slechter voor elkaar hebben, toch?

Ik lig eerder wakker van zo'n drugsverlaafde moeder. Het schijnt dat de baby dan bij de geboorte ook drugsverslaafd is en dan meteen moet gaan afkicken eigenlijk. Brrrrrrrr

Ik was degene die idd over die drugverslaafde begon. Ik ben het helemaal met je eens dat ik andere situaties veel zorglijker zijn dan een oude moeder. Leeftijd is maar een getal wordt toch altijd gezegd. De ene 63 jarige is de andere niet..
Printje
Printje
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 14725
Punten : 16058
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Vrouw van 63 krijgt kind! - Pagina 2 Empty Re: Vrouw van 63 krijgt kind!

Bericht  Spring za 2 apr 2011 - 6:49

Ik vind het onverantwoord!
Spring
Spring
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1592
Punten : 1959
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Vrouw van 63 krijgt kind! - Pagina 2 Empty Re: Vrouw van 63 krijgt kind!

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Pagina 2 van 2 Vorige  1, 2

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum