Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Hoe voorzichtig ben jij met jouw data?

2 plaatsers

Ga naar beneden

Hoe voorzichtig ben jij met jouw data? Empty Hoe voorzichtig ben jij met jouw data?

Bericht  mzcharlotte vr 3 dec 2010 - 21:45

Ik ben op zoek naar een papierversnipperaar voor al mijn documenten met mijn naam/adres erop (maar het is zo onoverzichtelijk op internet!).

Naar aanleiding daarvan bedacht ik me, hoe voorzichtig ben jij eigenlijk met je data? Gooi je aan jou gerichte brieven gewoon bij het oud papier? Houd jij je hand om het nummervlak als je pint? Waar op internet vul jij allemaal persoonlijke gegevens in? Durf je online te shoppen, of houdt data-veiligheid je tegen?
mzcharlotte
mzcharlotte
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4211
Punten : 4519
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoe voorzichtig ben jij met jouw data? Empty Re: Hoe voorzichtig ben jij met jouw data?

Bericht  Jilke vr 3 dec 2010 - 21:48

zegmaar_ schreef:Ik ben op zoek naar een papierversnipperaar voor al mijn documenten met mijn naam/adres erop (maar het is zo onoverzichtelijk op internet!).

Naar aanleiding daarvan bedacht ik me, hoe voorzichtig ben jij eigenlijk met je data? Gooi je aan jou gerichte brieven gewoon bij het oud papier? Houd jij je hand om het nummervlak als je pint? Waar op internet vul jij allemaal persoonlijke gegevens in? Durf je online te shoppen, of houdt data-veiligheid je tegen?

Ik gooi mijn persoonlijke papieren gewoon in de container. Alleen dingen met belangrijke gegevens verscheur ik wel meerdere keren, maar gaat daarna gewoon de container in.
Met pinnen let ik er eigenlijk niet op. Zou ik wel moeten doen. Soms sta je zo ver van het apparaat af of scheef ervoor dat de ander het met gemak zou kunnen zien. Bij een buiten pinautomaat als ik geld opneem let ik wel altijd erg op, ook wie er achter me staat. Zal altijd zorgen dat ze niet zien hoeveel ik heb gepind, ook al is het maar een tientje.
Online shoppen doe ik ook, maar let wel altijd eerst op of de winkel betrouwbaar is. Door even te googlen.

Conclusie: Ik zou best wat voorzichtiger kunnen zijn...
Jilke
Jilke
Prater
Prater

Aantal berichten : 1052
Punten : 1540
Registratiedatum : 26-11-10

Hoe voorzichtig ben jij met jouw data? Empty Re: Hoe voorzichtig ben jij met jouw data?

Bericht  Gast vr 3 dec 2010 - 21:53

Papieren met mijn gegevens verscheur ik meerdere malen, daarna gaat het de container in. Papieren die vrij belangrijk zijn met mijn gegevens doe ik in een daarvoor bestemde map.
Pinnen doe ik altijd afgeschermd. Ik koop nooit iets via internet. Ben dus eigenlijk wel vrij voorzichtig met mijn gegevens.

Gast
Gast

Bericht  Gast vr 3 dec 2010 - 22:05

Ik durf wel online te shoppen ja maar ik hou mijn afschriften wel goed in de gaten. Daarnaast shop ik meestal bij bekende bedrijven. Ik hou inderdaad ook mijn hand ervoor als ik pin en bij een automaat hou ik mijn hand er boven en sta ik er goed voor zodat niemand kan meekijken. Ik vul verder zelden persoonlijke gegevens in op internet, alleen bij het winkelen maar nooit mijn telefoonnummer. Brieven enzo die aan mij gericht zijn gooi ik in de prullenbak, niet bij het oud papier.

Gast
Gast

Bericht  Gesponsorde inhoud

Gesponsorde inhoud

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

Permissies van dit forum: