Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Vandaag...

+7
Zora
Mermaid
Ella
VeryCherry
Roze Roos
Angela_1986
Sjaantje
11 plaatsers

Ga naar beneden

Vandaag... Empty Vandaag...

Bericht  Sjaantje zo 20 maa 2011 - 19:52

... krijg ik buisjes in mijn oren!
Ik dacht serieus dat dat alleen bij kinderen gedaan werd, maar nee hoor. Ik hoor al tijden slecht en het gaat een beetje op en af maar de KNO-arts heeft besloten om tóch buisjes te zetten.
Vanwege mijn nekklachten wordt de ingreep bij mij onder algehele narcose gedaan zodat de arts er goed bij kan en ik er zo min mogelijk last van heb. Vind het stiekem niet erg want ik ben niet zo'n held dus plaatselijke verdoving lijkt me bij deze ingreep vreselijk!
Gelukkig ben ik niet héél zenuwachtig voor de ingreep want heb wel vaker in het ziekenhuis gelegen maar eerlijk gezegd beginnen de kriebels nu toch wel een beetje te komen...

Over een uurtje komt mijn zusje me halen, dus ik ga maar even gauw douchen en aankleden. En als het goed ik kan ik na vanmiddag (eindelijk) weer goed horen! Very Happy
Sjaantje
Sjaantje
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 9631
Punten : 10334
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Vandaag... Empty Re: Vandaag...

Bericht  Angela_1986 zo 20 maa 2011 - 19:57

Lijkt me helemaal niet vreemd dat de kriebels nu een beetje beginnen te komen!

Succes vandaag!!!
Angela_1986
Angela_1986
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 7754
Punten : 7884
Registratiedatum : 05-12-10

Bericht  Roze Roos zo 20 maa 2011 - 20:03

Oow spannend zeg, hopelijk ga je er goed door horen!

Succes gewenst!
Roze Roos
Roze Roos
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3090
Punten : 3391
Registratiedatum : 20-11-10

Bericht  VeryCherry zo 20 maa 2011 - 20:47

Succes!!
VeryCherry
VeryCherry
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 17413
Punten : 17754
Registratiedatum : 17-11-10

Bericht  Sjaantje zo 20 maa 2011 - 20:51

Nou ik ben er klaar voor!
Vanmiddag na de ingreep ga ik lekker bankhangen bij mijn tante, fijn even vertroeteld worden... Very Happy

Fijne dag allemaal en tot gauw!
Sjaantje
Sjaantje
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Bericht  Ella zo 20 maa 2011 - 21:38

Succes!
Ella
Ella
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6568
Punten : 6768

Bericht  Mermaid ma 21 maa 2011 - 2:02

Succes! hoop dat t goed gegaan is.
Mermaid
Mermaid
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2663
Punten : 2814

Bericht  Zora ma 21 maa 2011 - 9:22

Oh wat fijn dat je ook meteen weer naar huis mag! Hopelijk is het helemaal goed gegaan, en heb je niet teveel pijn nu smile
Zora
Zora
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4087
Punten : 4289

Bericht  Monte ma 21 maa 2011 - 9:28

Hopelijk is het allemaal goed gegaan. Sterkte met herstellen
Monte
Monte
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4853
Punten : 5410

Bericht  Gast ma 21 maa 2011 - 9:40

Hopelijk is alles goed gegaan!

Gast
Gast

Bericht  Elsje ma 21 maa 2011 - 11:04

ben wel benieuwd hoe het gegaan is?

En heb je nu ook oorpijn?
Elsje
Elsje
Prater
Prater

Aantal berichten : 1104
Punten : 1283
Registratiedatum : 26-11-10

Bericht  Gast ma 21 maa 2011 - 19:10

Toevallig! Ik heb gisteren 2 buisjes gekregen onder plaatselijke verdoving, maar het is me ontzettend tegengevallen. Ik kon echt niets meer, was vreselijk duizelig en viel steeds bijna flauw. Ik kon me ook niet bewegen zonder dat er een vlaag van misselijkheid over me heen kwam. Ik zag het meeste op tegen de verdovingen, maar dat was echt niets vergeleken bij de rest. Ik ben nu wel weer helemaal opgeknapt en kan ook gewoon weer alles doen.

Hoe is het bij jou gegaan?

Gast
Gast

Bericht  Zora ma 21 maa 2011 - 19:18

Oohww da's vervelend Eline. Duizeligheid is zo'n shitgevoel!
Zora
Zora
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4087
Punten : 4289

Bericht  Gast ma 21 maa 2011 - 19:31

Zora schreef:Oohww da's vervelend Eline. Duizeligheid is zo'n shitgevoel!

Ja inderdaad, ik vind het zo eng om geen controle meer over jezelf te hebben. Volgens de arts kwam het omdat de verdoving je evenwichtsorgaan ook gedeeltelijk uitschakelt. Gelukkig is het nu weer over smile

Gast
Gast

Bericht  banjer49 ma 21 maa 2011 - 19:55

Eline schreef:Toevallig! Ik heb gisteren 2 buisjes gekregen onder plaatselijke verdoving, maar het is me ontzettend tegengevallen. Ik kon echt niets meer, was vreselijk duizelig en viel steeds bijna flauw. Ik kon me ook niet bewegen zonder dat er een vlaag van misselijkheid over me heen kwam. Ik zag het meeste op tegen de verdovingen, maar dat was echt niets vergeleken bij de rest. Ik ben nu wel weer helemaal opgeknapt en kan ook gewoon weer alles doen.

Hoe is het bij jou gegaan?

ik heb 2 jaar terug ook buisjes gehad, en ze ook laten plaatsen met plaatselijke verdoving, mij viel het ook heel erg tegen, was alleen heen gegaan, wat een pijn zeg niet normaal, als ik het ooit weer moet laten doen, dan wil ik met narcose nooit meer met plaatselijke verdoving.
banjer49
banjer49
Prater
Prater

Aantal berichten : 1102
Punten : 1404
Registratiedatum : 13-12-10

Bericht  banjer49 ma 21 maa 2011 - 19:55

Sjaantje schreef:Nou ik ben er klaar voor!
Vanmiddag na de ingreep ga ik lekker bankhangen bij mijn tante, fijn even vertroeteld worden... Very Happy

hoe gaat het nou met je?
banjer49
banjer49
Prater
Prater

Aantal berichten : 1102
Punten : 1404
Registratiedatum : 13-12-10

Bericht  Ella ma 21 maa 2011 - 20:25

banjer49 schreef:
Sjaantje schreef:Nou ik ben er klaar voor!

hoe gaat het nou met je?

Ja ik ben ook wel benieuwd, Is het je meegevallen?
Ella
Ella
Ratel
Ratel

Bericht  Sjaantje di 22 maa 2011 - 0:49

Hee meiden, bedankt voor alle reacties!
Het is me hartstikke meegevallen en als ik zo de reacties lees van Eline en Banjer ben ik érg blij dat ik helemaal weggeweest ben. Op zich heb ik niks tegen plaatselijke verdoving, ben vaker geopereerd dus wel wat gewend. Maar in mijn oren... brrrrr... ik word al naar als er met de otoscoop in mijn oren wordt gekeken dus laat mij maar lekker slapen!
Ik had laatst ook al wat opgezocht over het plaatsen van buisjes en daar las ik ook over plaatselijke verdoving en toen dacht ik al: "niks voor mij!"

Anyway, ik heb me om 9.45 gemeld op de afdeling, korte anamnese en toen lekker mijn bed in. 10.45 was ik op de voorbereidingskamer, kreeg infuus en mocht toen wachten tot ik gehaald werd om 11.15 was het dat ik naar de OK gereden werd. Nog wat voorbereidingen, kapje over mijn mond/neus en de narcose werd in het infuus ingespoten en Sjaantje was onder zeil Very Happy
Rond 12.10 werd ik alweer wakker op de verkoever, ik weet nog vaag dat er zo'n vervelende slang in mijn mond zat die eruitgetrokken werd Sad, en om 13.00 weer terug op de kamer. Lekker de hele middag liggen slapen en lezen en doezelen en om 16.00 mocht ik weer gaan. Mijn tante kwam me halen want ik mocht zelf geen autorijden en ik heb de rest vd dag lekker bij tante op de bank gelegen, lekker gekletst en tv gekeken enzo. Oom heeft me 's avonds weer naar huis gebracht en ik heb heerlijk geslapen vannacht.
Momenteel heb ik nog wel een beetje een zeurende pijn in mijn beide oren maar ach... Gisteravond tijdens het tv-kijken merkte ik wel dat mijn linkeroor weer slechter ging horen dus ik heb vanmorgen de poli KNO gebeld maar dat schijnt normaal te zijn. Over twee weken op controle en dan weer een hoortest om te kijken hoe het ermee is!

Het is me dus allemaal erg meegevallen, maar het speelt misschien (deels) ook wel mee dat ik gewend ben aan ziekenhuisopnames, narcoses en OK's.

Eline, heb jij nog pijnlijke oren vandaag? En waar is jouw ingreep gedaan, gewoon op de poli?

Edit: maar jeetje... wat een herrie is er in de wereld zeg... al die geluiden!
Sjaantje
Sjaantje
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Bericht  Gast di 22 maa 2011 - 1:10

Fijn dat het je meegevallen is! Ik heb geen oorpijn, maar wel een beetje een drukkend gevoel zeg maar. Ik heb ook het idee dat ik gisteren beter hoorde dan vandaag. M'n evenwicht is nog niet helemaal hersteld dus ik doe lekker nog een dagje niks.
Heb jij geen looporen? Ik had vannacht dat idee maar volgens mij is het weer gestopt. En ben je ook niet misselijk geweest? Bij mij hebben ze het gewoon op de poli gedaan.

Gast
Gast

Bericht  Sjaantje di 22 maa 2011 - 1:16

Nee ik heb echt nergens last van gehad qua duizeligheid of misselijkheid. Misschien omdat de verdoving in mijn hele lijf zat en niet specifiek in mijn oren. Ik was alleen heel moe maar dat komt door de narcose dus ik heb gewoon lekker geslapen en uitgerust.
Looporen heb ik niet gehad, weet niet of dat alsnog kan komen? Nou ja dat merk ik vanzelf wel. Alleen nu nog een zeurend gevoel dus maar meer ook niet!

Geniet lekker van je dagje niksen!
Sjaantje
Sjaantje
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Bericht  Susan di 22 maa 2011 - 1:19

Wat een lange tijd onder narcose, toen Ezra buisjes kreeg duurde het volgens mij maar een minuut of vijf en in die tijd hebben ze nog zijn neusamandelen geknipt ook. Of is het bij volwassenen gecompliceerder of zo?
Susan
Susan
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 17731
Punten : 18567

Bericht  Gast di 22 maa 2011 - 1:22

Susan schreef:Wat een lange tijd onder narcose, toen Ezra buisjes kreeg duurde het volgens mij maar een minuut of vijf en in die tijd hebben ze nog zijn neusamandelen geknipt ook. Of is het bij volwassenen gecompliceerder of zo?

Bij mij was het ook binnen 5 minuten gepiept, allebei m'n oren. Ik denk dat het nog sneller gaat eigenlijk als je onder narcose bent (maar dat is mijn gevoel hoor, hoeft niet zo te zijn natuurlijk).

Gast
Gast

Bericht  Sjaantje di 22 maa 2011 - 1:31

Geen idee hoe dat zit, ik weet wel dat ik geen makkelijke patiënt ben omdat mijn nekwervels vastgegroeid zitten waardoor de arts er niet zo makkelijk bij kan. Daarnaast heb ik nog een beademingsslangetje gekregen omdat het met het zuurstofmasker niet helemaal lukte. En om 12.10 keek ik voor de eerste keer bewust op de klok, maar daarvoor is op de verkoever nog de beademingsslang verwijderd, dat weet ik nog heel vaag maar geen idee hoe laat dat was. Dus ook geen idee hoe lang ik al op de verkoever lag voordat ik bewust op de klok keek.
Maar inderdaad, de ingeep zelf is zo gepiept!
Sjaantje
Sjaantje
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Bericht  Ella di 22 maa 2011 - 3:13

Nou fijn dat het je zo is meegevallen
Ella
Ella
Ratel
Ratel

Bericht  Gast wo 23 maa 2011 - 17:56

Hoe gaat het nu? Ik kreeg gisteren ontzettende oorpijn dus heb nu antibiotica druppels. Ik hoor wel ineens een stuk minder Sad

Gast
Gast

Bericht  Gesponsorde inhoud

Gesponsorde inhoud

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

Permissies van dit forum: