afschaffing kilometervergoeding
5 plaatsers
Pagina 1 van 1
afschaffing kilometervergoeding
Nu er plannen zijn om een gedeelte van de kilometervergoeding af te schaffen... ga ik daar toch over nadenken.
Ik maak voor mijn werk veel huisbezoeken en krijg daar die 19 cent per km voor vergoed. Het kan nog niet uit daar mee, maar goed het is fijn dat we iets krijgen. Maar als het willen gaan afschaffen dan hoop ik echt dat mijn baas het bij gaat leggen want dat is niet te doen dan voor ons... Ik maak qua werk-werk verkeer gemiddeld 700 km per maand...Ik zou dan zelf echt veel bij moeten leggen wat bijna niet gaat lukken.
Zijn er meer mensen die zich hier zorgen om maken, of denken jullie we zien wel?
Ik maak voor mijn werk veel huisbezoeken en krijg daar die 19 cent per km voor vergoed. Het kan nog niet uit daar mee, maar goed het is fijn dat we iets krijgen. Maar als het willen gaan afschaffen dan hoop ik echt dat mijn baas het bij gaat leggen want dat is niet te doen dan voor ons... Ik maak qua werk-werk verkeer gemiddeld 700 km per maand...Ik zou dan zelf echt veel bij moeten leggen wat bijna niet gaat lukken.
Zijn er meer mensen die zich hier zorgen om maken, of denken jullie we zien wel?
studiebol- Ratel
- Aantal berichten : 6711
Punten : 7425
Registratiedatum : 18-11-10
Re: afschaffing kilometervergoeding
Afschaffen niet toch, het belastingvrije deel afschaffen.
Maar ik snap je. Ik heb gisteren er serieus over na zitten denken voor mezelf te beginnen.
Maar ik snap je. Ik heb gisteren er serieus over na zitten denken voor mezelf te beginnen.
Gast- Gast
[quote="Charlie"]Afschaffen niet toch, het belastingvrije deel afschaffen.
r=blue]]
Ja dat belastingvrije gedeelt bedoel ik met een gedeelte afschaffen..
r=blue]]
Ja dat belastingvrije gedeelt bedoel ik met een gedeelte afschaffen..
studiebol- Ratel
Momenteel is het 0,19 cent de km, belastingvrij. Dat belastingvrij willen ze eraf halen. Dus over het totaal betaal je gewoon 19% belasting, of 21%, want dat is er voor 2013 toch ook doorgedrukt?
Gast- Gast
Maura schreef:Momenteel is het 0,19 cent de km, belastingvrij. Dat belastingvrij willen ze eraf halen. Dus over het totaal betaal je gewoon 19% belasting, of 21%, want dat is er voor 2013 toch ook doorgedrukt?
Maar dan betaal je er toch loonbelasting over? Geen BTW?
Gast- Gast
Eline schreef:Maura schreef:Momenteel is het 0,19 cent de km, belastingvrij. Dat belastingvrij willen ze eraf halen. Dus over het totaal betaal je gewoon 19% belasting, of 21%, want dat is er voor 2013 toch ook doorgedrukt?
Maar dan betaal je er toch loonbelasting over? Geen BTW?
Ja, klopt.
Gast- Gast
Ik rij per maand 1800 tot 2000 kilometer voor mijn werk dus blij word ik er zeker niet van.
Hoochie- Prater
- Aantal berichten : 846
Punten : 1082
Registratiedatum : 17-11-10
Ik moet nu al de helft van mn reiskosten betalen en dan dus driekwart.. Echt klote! Zet me wel weer aan het denken om dichterbij te gaan werken, want en 400 euro eigen risico en geen reiskostenvergoeding.. Ik ga failliet zo
Gast- Gast
Hoochie schreef:Ik rij per maand 1800 tot 2000 kilometer voor mijn werk dus blij word ik er zeker niet van.
Ik reed voor mijn werk 2300 km per maand en ik ben blij dat ik dit nieuws niet heb gekregen toen ik nog aan het werk was. Want dat was aardig kut geweest. Nu hoop ik werk nabij huis te krijgen, waardoor ik ervoor kan kiezen om met de fiets te gaan.
Gast- Gast
Ja dat zou wel beter zijn, maar ik doe ambulante begeleiding dus ik ga naar clienten thuis en dat kan niet andes dan met de auto
Hoochie- Prater
- Aantal berichten : 846
Punten : 1082
Woon werk verkeer is bij mij niet zo heel veel, daar ben ik gelukkig erg op vooruit gegaan.. Maar ja he ik rijd voor de organisatie die werk-werk kilometers, ik vind mijn werk echt wel leuk hoor, maar ik ga er zo op achteruit ipv dat ik er wat aan verdien dus dat vind ik echt niet terecht. Ik hoop dan ook dat mijn werkgever wel een vergoeding gaat geven voor de werk werk kilometers...
studiebol- Ratel
Eigenlijk is het toch van de zotte dat de kilometers die je voor je baas maakt dadelijk nog maar voor een heel klein deel vergoed worden?!
Dat ze gaan minderen om op je werk en weer thuis te komen, ok. Dat begrijp ik nog wel enigzins.
Maar om bij cliënten e.d. te komen vind ik gewoon schandalig.
Dat ze gaan minderen om op je werk en weer thuis te komen, ok. Dat begrijp ik nog wel enigzins.
Gast- Gast
Hoochie schreef:Ja dat zou wel beter zijn, maar ik doe ambulante begeleiding dus ik ga naar clienten thuis en dat kan niet andes dan met de auto
Is dat dan niet anders? Want dan is het volgens mij geen woon-werkverkeer, maar ben je onder werktijd onderweg?
Gast- Gast
TBIB schreef:Eigenlijk is het toch van de zotte dat de kilometers die je voor je baas maakt dadelijk nog maar voor een heel klein deel vergoed worden?!
+1, ik rij ook heel veel om bij cliënten te komen, ben dus ook echt niet blij met deze afschaffing
Gast- Gast
Bij mij zijn mijn reiskosten nu al niet helemaal dekkend, en dan helemaal niet meer. Ik rij een tank leeg per week a 70/80 euro momenteel. Dan krijg ik dus nog maar 69euro per maand vergoed... Ik zei ook al dat ik maar beter werk hier dichtbij kan zoeken. Ik zit ook met huisbezoeken, die declareerde ik nooit, maar dat ga ik nu maar wel doen dan!
Wel erg...alle kosten gaan omhoog en door deze regeling gaat eigenlijk mijn nettosalaris omlaag!
Wel erg...alle kosten gaan omhoog en door deze regeling gaat eigenlijk mijn nettosalaris omlaag!
Gast- Gast
dat gaat ons heel veel geld kosten. Mijn man rijd z'n 80.000 km per jaar. En door die 19 cent scheelt het hem veel geld. En ook voor mij zal het dan duurder worden. Het word er zo niet leuker op
Sarah1985- Ratel
- Aantal berichten : 3933
Punten : 4449
Sarah1985 schreef:dat gaat ons heel veel geld kosten. Mijn man rijd z'n 80.000 km per jaar. En door die 19 cent scheelt het hem veel geld. En ook voor mij zal het dan duurder worden. Het word er zo niet leuker op
jouw man heeft toch ook een eigen bedrijf? Kan hij dit niet doorbereken naar de klant? Dat gaat mijn man wel doen.
Gast- Gast
Rejoy. schreef:Sarah1985 schreef:dat gaat ons heel veel geld kosten. Mijn man rijd z'n 80.000 km per jaar. En door die 19 cent scheelt het hem veel geld. En ook voor mij zal het dan duurder worden. Het word er zo niet leuker op
jouw man heeft toch ook een eigen bedrijf? Kan hij dit niet doorbereken naar de klant? Dat gaat mijn man wel doen.
ja hij heeft een eigen bedrijf. Hij word ingehuurd door uitzendbureaus daar hebben ze een all in prijs. En door de crisis is die prijs heel erg gezakt. Als die via gewone klanten werkt zal die zeker dan km rekenen
Sarah1985- Ratel
- Aantal berichten : 3933
Punten : 4449
Ik vind woon-en werkverkeer eigenlijk ook wel iets dat je zelf zou moeten kunnen betalen. Maar als je voor je werk constant naar verschillende adressen moet rijden (zoals TO) dan vind ik het wel iets anders. Dan zou je van je woonadres naar de eerste klant zelf moeten betalen en alles wat tussendoor is, tot de laatste zeg maar, voor rekening van de baas horen te vallen. Ik vind ook niet dat daar een verantwoordelijkheid van de overheid hoort te zitten.
Gast- Gast
Ik baal hier ook echt van. Ik rijd voor mijn werk zo'n 1500 kilometer per maand, want ik moet naar verschillende scholen en kinderopvanginstellingen in de regio, maar ook wel eens daarbuiten. We hebben ook een kantoor 100 kilometer verderop waar ik regelmatig naar toe moet. Ik heb het even globaal uitgerekend, maar het gaat me zekef 100 euro per maand schelen dat ik minder krijg.
Weet iemand of dit alleen voor woon- werkverkeer geldt, alleen voor kilometers die je naar klanten maakt of beiden?
Weet iemand of dit alleen voor woon- werkverkeer geldt, alleen voor kilometers die je naar klanten maakt of beiden?
Zonnetje- Kletskop
- Aantal berichten : 2589
Punten : 2726
Mijn collega's en ik hadden het er ook al over dat als we huis bezoeken gaan doen dat we dat niet op onze eigen auto gaan doen, want dan mogen we voor onze huis bezoeken en dus werk gaan betalen. Sowieso zat ik er al aan te denken om de motor maar te gaan pakken voor mijn woon werk verkeer, die rijdt zuiniger als mijn auto.
Fearie- Ratel
- Aantal berichten : 3708
Punten : 4239
Pagina 1 van 1
Permissies van dit forum: