Nuchtere blik nodig
+2
Susan
Sterre
6 plaatsers
Pagina 1 van 1
Nuchtere blik nodig
Hello,
Hoe zouden jullie handelen/je voelen in de volgende situatie:
- vanavond zouden ik en m'n vriend naar vrienden gaan, die een half uurtje rijden hier vanaf wonen (onbereikbaar met OV). Het zijn zijn vrienden, maar intussen ook de mijne.
- ik geef een paar dagen geleden aan: gezellig, ik wil wel mee, maar dan wil ik eigenlijk niet blijven slapen (ze hebben alleen een luchtbedje, en door omstandigheden slaap ik momenteel niet graag bij anderen als het niet nodig is)
- hij zegt gisteren: ik wil graag wat meer drinken dan 1 biertje, dus ik blijf slapen
- ik kan zelf niet terugkomen, we hebben maar 1 auto en daarbij ben ik een lafaard wat betreft 's nachts rijden en sneeuw
- vervolgens blijft hij maar zeggen: ik vind het gezellig als je mee gaat!
Ik vind het helemaal niet erg om nu alleen thuis te zijn en dat hij lekker naar vrienden gaat en wat drinkt, maar toch voelt het ergens k*t dat 'ie wat extra biertjes verkiest boven dat ik er bij ben. Ik weet dat ik goed heb gehandeld door gewoon niet te zeuren en te zeggen van 'ga maar', maar toch knaagt het een beetje. Ik had ook gewoon zin om die mensen te zien, maar ben nu even afhankelijk van hem omdat ik zelf niet voor Bob kan spelen (= eng in het donker en sneeuw) en blijven slapen geen optie is.
Volgens mij baal ik nog het meest in dat ik in deze situatie afhankelijk ben van hem. Dat wil ik niet! Maar eigenlijk moeten vrienden maar gewoon niet in the middle of nowhere gaan wonen, dan was het probleem opgelost .
Kan iemand even tegen me zeggen dat ik zeur ?
Hoe zouden jullie handelen/je voelen in de volgende situatie:
- vanavond zouden ik en m'n vriend naar vrienden gaan, die een half uurtje rijden hier vanaf wonen (onbereikbaar met OV). Het zijn zijn vrienden, maar intussen ook de mijne.
- ik geef een paar dagen geleden aan: gezellig, ik wil wel mee, maar dan wil ik eigenlijk niet blijven slapen (ze hebben alleen een luchtbedje, en door omstandigheden slaap ik momenteel niet graag bij anderen als het niet nodig is)
- hij zegt gisteren: ik wil graag wat meer drinken dan 1 biertje, dus ik blijf slapen
- ik kan zelf niet terugkomen, we hebben maar 1 auto en daarbij ben ik een lafaard wat betreft 's nachts rijden en sneeuw
- vervolgens blijft hij maar zeggen: ik vind het gezellig als je mee gaat!
Ik vind het helemaal niet erg om nu alleen thuis te zijn en dat hij lekker naar vrienden gaat en wat drinkt, maar toch voelt het ergens k*t dat 'ie wat extra biertjes verkiest boven dat ik er bij ben. Ik weet dat ik goed heb gehandeld door gewoon niet te zeuren en te zeggen van 'ga maar', maar toch knaagt het een beetje. Ik had ook gewoon zin om die mensen te zien, maar ben nu even afhankelijk van hem omdat ik zelf niet voor Bob kan spelen (= eng in het donker en sneeuw) en blijven slapen geen optie is.
Volgens mij baal ik nog het meest in dat ik in deze situatie afhankelijk ben van hem. Dat wil ik niet! Maar eigenlijk moeten vrienden maar gewoon niet in the middle of nowhere gaan wonen, dan was het probleem opgelost .
Kan iemand even tegen me zeggen dat ik zeur ?
Sterre- Ratel
- Aantal berichten : 3682
Punten : 3849
Registratiedatum : 18-11-10
Re: Nuchtere blik nodig
Ik ga het niet zeggen, want mijn vriend en ik hebben ook soms precies dezelfde discussie. Ik blijf ook door omstandigheden niet graag bij mensen slapen, en mijn vriend en ik hebben eindeloze discussies gevoerd daardoor over oud en nieuw. Hij wil namelijk dan bij vrienden slapen en ik niet. Ik wil het best vieren ergens anders, hartstikke leuk, maar ik blijf NIET slapen, ik wil naar huis kunnen (en hij wil natuurlijk wat drinken en ik heb geen rijbewijs, dus ik kan ook niet rijden). Bovendien vind ik het een familiefeest. Conclusie was bij ons dat we het dus lekker apart vieren haha, maar daar gingen wel heel wat discussies aan vooraf. Hij snapt helemaal dat ik het niet prettig vind om te blijven slapen, maar vindt het ook heel jammer omdat hij graag wil dat ik er bij ben. Dus eh tja, hier geen goede raad Maar ik hou mezelf altijd wel voor dat als ik hem "zijn zin geef", ik daar niet lekker zit en hij dus ook niet. Dus dan maar niet hoor. Ik denk ook echt niet dat je vriend de biertjes "verkiest" boven jou, al kan ik me voorstellen dat het een beetje zo voelt.
Gast- Gast
Thanks Darcy! Natuurlijk verkiest hij niet letterlijk bier boven mij, hij wil gewoon een avond niet hoeven na te denken over hoeveel hij drinkt en over hoe laat 'ie terug wil rijden. Gewoon een avondje chillen dus wat ik heel goed snap.
Het probleem is meer dat ik mezelf in de weg zit doordat ik nu niet wil blijven slapen als het niet echt moet, en al helemaal niet op een luchtbed want dan heb ik de dag erna sowieso knallende koppijn. Hij snapt mij ook, ik snap hem, maar dan nog is het stom . We doen best vaak dingen apart van elkaar, daar heb ik ook helemaal geen probleem mee. Alleen wel met het feit dat ik nu die vrienden niet zie omdat ik qua vervoer afhankelijk ben.
Het probleem is meer dat ik mezelf in de weg zit doordat ik nu niet wil blijven slapen als het niet echt moet, en al helemaal niet op een luchtbed want dan heb ik de dag erna sowieso knallende koppijn. Hij snapt mij ook, ik snap hem, maar dan nog is het stom . We doen best vaak dingen apart van elkaar, daar heb ik ook helemaal geen probleem mee. Alleen wel met het feit dat ik nu die vrienden niet zie omdat ik qua vervoer afhankelijk ben.
Sterre- Ratel
Trouwens ik snap jullie discussie over O&N ook, goed dat jullie dan ook elkaar vrij laten. Dan doe je er even over om te beseffen dat het ook maar een avond in het jaar is, en die maar net de waarde heeft die je er zelf aan hangt.
Wij vieren het dit jaar in Utrecht en een groep vrienden slaapt bij ons, dus dan hebben we die dag niet hetzelfde probleem .
Wij vieren het dit jaar in Utrecht en een groep vrienden slaapt bij ons, dus dan hebben we die dag niet hetzelfde probleem .
Sterre- Ratel
Ik snap het, het is ook gewoon stom Maar ik vind je dus geen zeur Het is gewoon irritant als je afhankelijk bent van iemand anders.
Over Oud en Nieuw, ja ik ben er nu echt wel blij mee dat t zo kan. We verschillen ook gewoon van mening over het ding an sich, hij vindt het een typisch vriendenfeest, ik vind het echt nostalgie om bij mijn ouders te zijn. Nou dan maar gescheiden Maar in het begin dacht ik er niet zo over hoor, haha, ik vond het toch wel erg jammer dat we dan niet bij elkaar zouden zijn. Maar ja, so be it, het is maar 1 dag inderdaad.
Over Oud en Nieuw, ja ik ben er nu echt wel blij mee dat t zo kan. We verschillen ook gewoon van mening over het ding an sich, hij vindt het een typisch vriendenfeest, ik vind het echt nostalgie om bij mijn ouders te zijn. Nou dan maar gescheiden Maar in het begin dacht ik er niet zo over hoor, haha, ik vond het toch wel erg jammer dat we dan niet bij elkaar zouden zijn. Maar ja, so be it, het is maar 1 dag inderdaad.
Gast- Gast
Ik vind het vooral lullig dat hij er op het laatste moment pas mee komt dat hij toch wil blijven slapen en er helemaal niet wordt overlegd over alternatieven. Jullie hadden ook af kunnen spreken dat jullie een taxi namen naar het dichtstbijzijnde treinstation, zodat hij niet hoefde te rijden, maar ook niet hoefde te blijven slapen.
Ik zou er niet te zwaar aan tillen, maar wel met hem bespreken dat je de manier waarop het nu is gegaan niet zo heel leuk vindt en dat je het de volgende keer graag anders wil doen.
Ik zou er niet te zwaar aan tillen, maar wel met hem bespreken dat je de manier waarop het nu is gegaan niet zo heel leuk vindt en dat je het de volgende keer graag anders wil doen.
Susan- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 17731
Punten : 18567
Ja, hij weet op zich dat ik het niet leuk vond want ik heb niet zo'n goede pokerface. Hij wilde net nadat hij tig keer vroeg of ik toch niet mee ging ook weer overwegen terug gaan rijden. Maar dan zou ik de hele avond het gevoel hebben dat hij zich inhoudt voor mij omdat ik weet dat hij liever zou blijven, daar over was 'ie gisteren heel duidelijk.
Dus soit, ik voel me al minder stom er over en ga zo lekker genieten van een avondje met mijn favoriete eten en programma's .
Dus soit, ik voel me al minder stom er over en ga zo lekker genieten van een avondje met mijn favoriete eten en programma's .
Sterre- Ratel
Het is ook niet helemaal eerlijk om het bij jou neer te leggen, hij had gewoon zelf moeten bedenken dat jullie deze keer al samen zouden gaan en dat blijven slapen er nu dus even niet in zat, hij had er ook uit zichzelf op terug kunnen komen en besluiten om toch terug te rijden. Maar goed, daar is nu weinig meer aan te doen, dat zal hij waarschijnlijk niet bewust zo hebben gedaan. Ik zou er niet te zwaar aan tillen, maar de volgende keer mag je ook best een keer aan jezelf denken en zeggen dat je inderdaad liever hebt dat hij terugrijdt.
En de optie van een taxi naar het dichtstbijzijnde trein- of busstation?
En de optie van een taxi naar het dichtstbijzijnde trein- of busstation?
Susan- Lady Post-a-lot
Sterre schreef:Ja, hij weet op zich dat ik het niet leuk vond want ik heb niet zo'n goede pokerface. Hij wilde net nadat hij tig keer vroeg of ik toch niet mee ging ook weer overwegen terug gaan rijden. Maar dan zou ik de hele avond het gevoel hebben dat hij zich inhoudt voor mij omdat ik weet dat hij liever zou blijven, daar over was 'ie gisteren heel duidelijk.
Hahahah dat eerste is zo herkenbaar. Dat gaat dan zo bij ons:
Ik: neee ga nou maar gewoon
Hij: maar ik vind het niet leuk als jij hier alleen zit
Ik: pff ik red me wel hoor, ga nou maar lekker
Hij: okee
Ik: *pruilt
Hij: ja zie je nou, je vindt het niet leuk
Echt heel volwassen allemaal
Gast- Gast
Mwoah, ik vind niet dat je zeurt, maar ik vind wel dat hij ergens ook een punt heeft. Ik bedoel, een mens kan van gedachten veranderen toch? Ik zou het zelf prima vinden als mijn vriend zou willen blijven slapen, dan blijf ik toch lekker thuis.
Gast- Gast
Het dichtstbijzijnde treinstation is nog 25 minuten rijden, dus dat zou een duur grapje worden met een taxi. Ik denk dat ik beter mijn driving skills kan gaan verbeteren de komende tijd.
Sterre- Ratel
Als je hebt afgesproken om samen te gaan en je weet dat de ander zich er ook heel erg op verheugt dan vind ik het best egoïstisch om zonder enig overleg van gedachten te veranderen. Zeker als je merkt dat die ander dat echt niet leuk vindt.Storm schreef:Mwoah, ik vind niet dat je zeurt, maar ik vind wel dat hij ergens ook een punt heeft. Ik bedoel, een mens kan van gedachten veranderen toch? Ik zou het zelf prima vinden als mijn vriend zou willen blijven slapen, dan blijf ik toch lekker thuis.
Susan- Lady Post-a-lot
Zonder enig overleg wel ja inderdaad.....Susan schreef:Als je hebt afgesproken om samen te gaan en je weet dat de ander zich er ook heel erg op verheugt dan vind ik het best egoïstisch om zonder enig overleg van gedachten te veranderen. Zeker als je merkt dat die ander dat echt niet leuk vindt.Storm schreef:Mwoah, ik vind niet dat je zeurt, maar ik vind wel dat hij ergens ook een punt heeft. Ik bedoel, een mens kan van gedachten veranderen toch? Ik zou het zelf prima vinden als mijn vriend zou willen blijven slapen, dan blijf ik toch lekker thuis.
Gast- Gast
Hahaha Darcy, dat was precies het script
Sterre- Ratel
Ik vind dit niet echt overleg, hij deelt het gewoon mee:Storm schreef:
Zonder enig overleg wel ja inderdaad.....
hij zegt gisteren: ik wil graag wat meer drinken dan 1 biertje, dus ik blijf slapen
Susan- Lady Post-a-lot
Storm schreef:Zonder enig overleg wel ja inderdaad.....Susan schreef:Als je hebt afgesproken om samen te gaan en je weet dat de ander zich er ook heel erg op verheugt dan vind ik het best egoïstisch om zonder enig overleg van gedachten te veranderen. Zeker als je merkt dat die ander dat echt niet leuk vindt.Storm schreef:Mwoah, ik vind niet dat je zeurt, maar ik vind wel dat hij ergens ook een punt heeft. Ik bedoel, een mens kan van gedachten veranderen toch? Ik zou het zelf prima vinden als mijn vriend zou willen blijven slapen, dan blijf ik toch lekker thuis.
Ik had eerder al de voorwaarde gesteld van dat 'niet blijven slapen', dan is het zijn goed recht om een andere voorwaarde te stellen. Ik weet precies hoe dat is gegaan: vrienden mailen van blijf slapen joh, is toch gezellig, kan prima, kan je wat meer drinken, kunnen we de dag er na nog dit en dat doen... Heel begrijpelijk. Die vrienden weten ook niet dat ik liever thuis slaap.
Al was het natuurlijk fijn geweest om het in overleg vorm te doen in plaats van door een statement te maken. Maar dat geldt voor ons allebei. Dat is iets wat de volgende keer anders kan.
Sterre- Ratel
Het is wel zijn goed recht om er anders over te denken, maar naar mijn mening had hij dat dan meteen moeten aangeven en niet als jij je er al op verheugt dat jullie samen gaan en dat hij wel naar huis wil rijden.
Susan- Lady Post-a-lot
Op zich snap ik het ook wel een beetje hoor. Vriend spreekt eerst af en moet dan daarna aanpassen omdat Sterre niet terug wil rijden en niet wil blijven slapen. Hij had waarschijnlijk in eerste instantie al bedacht om te blijven slapen. En dus zou er een probleem ontstaan omdat zij mee wil maar toch wel bepaalde voorwaarden heeft.
Minx- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 8623
Punten : 9434
Gelukkig hebben wij dat soort discussies niet. Wat dat betreft houden we heel goed rekening met elkaar.
Gisteravond zijn we ook weggeweest en ik heb nog nooit eerder met sneeuw gereden. Op zo'n moment vraagt hij niet eens of ik wil rijden. Nu moet ik zeggen dat mijn vriend ook niet zoveel drinkt, maar als hij (zonder de sneeuw) zou willen drinken dan ben ik de BOB. Met sneeuw zou mijn vriend er dus voor kiezen om samen met mij terug naar huis te gaan.
Gisteravond zijn we ook weggeweest en ik heb nog nooit eerder met sneeuw gereden. Op zo'n moment vraagt hij niet eens of ik wil rijden. Nu moet ik zeggen dat mijn vriend ook niet zoveel drinkt, maar als hij (zonder de sneeuw) zou willen drinken dan ben ik de BOB. Met sneeuw zou mijn vriend er dus voor kiezen om samen met mij terug naar huis te gaan.
Gast- Gast
Kan je echt niet proberen om gewoon te rijden? Ik weet niet hoe erg de sneeuw daar is hoor, maar als je vriend het wel durft moet het toch te doen zijn. Je moet het toch een keer leren. En je vriend kan je ( ook al heeft hij een paar biertjes op ) ook wel helpen/steunen tijdens het rijden.
Laatst heb ik gereden met hele erge mist, van te voren zou ik het niet gedaan hebben maar ik kwam erin terecht. En als je gewoon rustig blijft en langzaam rijdt komt het goed!
Laatst heb ik gereden met hele erge mist, van te voren zou ik het niet gedaan hebben maar ik kwam erin terecht. En als je gewoon rustig blijft en langzaam rijdt komt het goed!
Sneeuwvlok- Prater
- Aantal berichten : 591
Punten : 604
Sterre schreef:Het dichtstbijzijnde treinstation is nog 25 minuten rijden, dus dat zou een duur grapje worden met een taxi. Ik denk dat ik beter mijn driving skills kan gaan verbeteren de komende tijd.
Ik denk dat dit ook de beste optie is! Ik snap ergens ook wel van je vriend dat hij niet met twee dingen rekening wil houden (en niet blijven slapen en niet de BOB willen zijn). Om de volgende keer dit soort dingen te voorkomen is het misschien handig als je wat meer gaat oefenen met rijden. Je weet vast dat ik zelf ook niet zo'n enorme held ben in de auto (ik vind het ook eng rijden in de sneeuw!) maar ik probeer het toch te doen om mijn vriend dan een beetje tegemoet te komen. Misschien kun je het zo bedenken: als je met de auto naar die vrienden was gegaan en het was opeens heel erg gaan sneeuwen dan had je ook terug moeten rijden. Niet te veel over nadenken dus (als dat lukt).
Flinder- Prater
- Aantal berichten : 641
Punten : 676
Registratiedatum : 17-11-10
Heb je nog een leuke avond gehad trouwens? Met jouw programma's :-)
Flinder- Prater
- Aantal berichten : 641
Punten : 676
Haha nou met mijn rijden is het wel wat erger gesteld dan alleen niet durven rijden in de sneeuw, eigenlijk. Ik heb nu al bijna 3 jr mijn rijbewijs maar rijd bijna nooit en ik heb zelfs nog nooit alleen gereden (een blokje om bij mijn ouders daargelaten).
Ik denk dat ik er één of twee lessen tegenaan moet gooien zodat ik het daarna weer durf, maar eigenlijk wil ik dat pas doen als ik het daarna vaak ga gebruiken. En dat is een beetje het punt, ik ga alleen een enkele keer in het weekend met de auto, dus oefen ik het daarna nog steeds weinig. Al zou het me in dit soort situaties wel wat minder afhankelijk maken, dat zeker.
Momenteel slik ik trouwens ook medicatie waar een grote gele stikker op staat 'kan rijvaardigheid beinvloeden'. Ik denk eigenlijk dat dat bij mij op een positieve manier is, maar dan nog houdt het me extra tegen om achter het stuur te kruipen.
Ik denk dat ik er één of twee lessen tegenaan moet gooien zodat ik het daarna weer durf, maar eigenlijk wil ik dat pas doen als ik het daarna vaak ga gebruiken. En dat is een beetje het punt, ik ga alleen een enkele keer in het weekend met de auto, dus oefen ik het daarna nog steeds weinig. Al zou het me in dit soort situaties wel wat minder afhankelijk maken, dat zeker.
Momenteel slik ik trouwens ook medicatie waar een grote gele stikker op staat 'kan rijvaardigheid beinvloeden'. Ik denk eigenlijk dat dat bij mij op een positieve manier is, maar dan nog houdt het me extra tegen om achter het stuur te kruipen.
Sterre- Ratel
Sterre schreef:Haha nou met mijn rijden is het wel wat erger gesteld dan alleen niet durven rijden in de sneeuw, eigenlijk. Ik heb nu al bijna 3 jr mijn rijbewijs maar rijd bijna nooit en ik heb zelfs nog nooit alleen gereden (een blokje om bij mijn ouders daargelaten).
Vollop gaan rijden, dat moet je doen! (niet met sneeuw en ijzel hoor, maar lekker in de lente)
Je bent toch niet bang achter het stuur? Je hebt niet voor niets je rijbewijs dus hup, de auto in en rijden maar! Straks als je klaar bent met je medicatie, dan komt het vast goed!
Mijn moeder heeft ookal meer dan 30 jaar dr rijbewijs maar heeft de eerste paar jaar nooit gereden, en toen een keertje wel en heeft ze een ongeluk gekregen toen mijn broertje en ik klein waren en achterin zaten.. vanaf toen nooit meer achter het stuur geweest en daar heeft ze toch een spijt van!
Gast- Gast
Ohh, dat niet rijden herken ik heel erg! Ik heb deze maand volgens mij ook 3 jaar mijn rijbewijs, maar rij echt bijna nooit. Het eerste jaar nog wel omdat mijn vriend toen ik een dorpje woonde en daarna ook nog wel eens naar een vergadering op stage 's avonds, maar de laatste keer dat ik nu gereden heb is afgelopen april en daarvoor ook heeeel lang niet.
Met dit weer durf ik ook niet achter het stuur te kruipen, juist omdat ik zo weinig rijd. Ik vind de auto van m'n vriend niet fijn rijden, dus dat schiet ook niet echt op..
Heb al wel beloofd, dat we hard gaan sparen voor een 'nieuwe' auto (gewoon tweedehands) en dat ik daar dan dus wel in ga rijden. Ik zal het toch eens moeten doen!
Met dit weer durf ik ook niet achter het stuur te kruipen, juist omdat ik zo weinig rijd. Ik vind de auto van m'n vriend niet fijn rijden, dus dat schiet ook niet echt op..
Heb al wel beloofd, dat we hard gaan sparen voor een 'nieuwe' auto (gewoon tweedehands) en dat ik daar dan dus wel in ga rijden. Ik zal het toch eens moeten doen!
Arwyn- Ratel
- Aantal berichten : 7279
Punten : 7787
Soortgelijke onderwerpen
» Eten uit blik kankerverwekkend?
» Mosselen, gamba's en vis uit blik
» Blik in de toekomst: zijn wij ook zo over 10 jaar?
» Wie wil een frisse blik werpen op mijn sollicitatie brief?
» even advies nodig,
» Mosselen, gamba's en vis uit blik
» Blik in de toekomst: zijn wij ook zo over 10 jaar?
» Wie wil een frisse blik werpen op mijn sollicitatie brief?
» even advies nodig,
Pagina 1 van 1
Permissies van dit forum: