Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

India

+2
TricTrac
Alias
6 plaatsers

Ga naar beneden

India Empty India

Bericht  Alias vr 3 dec 2010 - 5:11

Heeft iemand van jullie weleens een reis naar India gemaakt? Ik wil hier heel graag een keer naartoe, dus ben benieuwd naar ervaringen. Waar ben je precies geweest en heb je tips om een interessante route te maken? En met welke vliegmaatschappij ben je gegaan?
Alias
Alias
Prater
Prater

Aantal berichten : 636
Punten : 676
Registratiedatum : 02-12-10
Woonplaats : Brabant

Terug naar boven Ga naar beneden

India Empty Re: India

Bericht  TricTrac ma 6 dec 2010 - 23:45

Ik ben ook wel benieuwd naar ervaringen!
Mijn man gaat in januari 3 maanden voor zijn werk naar India, en ergens in juli/augustus nog een keer 3 maanden. In september hoop ik dan voor 3 weken ook die kant op te gaan. En wil dan uiteraard daar een rondreis gaan maken. Dus tips zijn welkom!

@Alias: Op het werk van mij man hebben ze gekozen voor de vliegtuigmaatschappij: Emirates. Dit met als reden dat ze maar 1 keer hoeven te overstappen (bij de meeste andere moesten ze 2 of zelfs 3 keer overstappen). En dat ze 30kg bagage mee mogen nemen ipv 20kg bij veel andere vliegtuigmaatschappijen.
TricTrac
TricTrac
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 34
Punten : 45
Registratiedatum : 25-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

India Empty Re: India

Bericht  Gast di 7 dec 2010 - 11:06

Ik ben een aantal jaren geleden in India geweest. Wat er leuk is om te doen, is eten :P . De keuken is echt helemaal geweldig, vooral aan idly (een bepaald soort ontbijt met sausjes) heb ik me helemaal rond gegeten. De natuur is er prachtig en er zijn schitterende tempels te vinden. Er was een ochtend dat ik uit mijn hotelraam keek en toen zag ik op het gebouw ernaast alle apen wakker worden en gaan spelen / eten enzovoorts. Daar heb ik een hele tijd naar zitten kijken en dat vond ik een van de mooiste momenten van de vakantie.

Ook een paar nadelen: in vergelijking met de andere landen (in Azie) waar ik ben geweest, vond ik het er wel vies. Ook is het vervelend dat mensen die wat van je willen, gelijk handtastelijk worden en aan je gaan trekken. Ik ben zelf nogal van de hygiene en een basis aan luxe, maar wanneer je hier wat beter mee om kunt gaan dan ik hoeft het geen probleem te zijn.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

India Empty Re: India

Bericht  marjonb1 vr 10 dec 2010 - 5:28

Ik ben een aantal jaar geleden met mijn zus gegaan. Echt geweldig! Een rondreis gemaakt (met een organisatie waarbij de reis tussen de steden en het hotel geregeld waren en de rest mocht je zelf uit zoeken)
We zijn naar New Delhi, Varanassi, Jaipur, Acra en nog veel meer geweest. Was echt een ervaring om daar te zijn. Eten zelf vond ik prima heb alleen geen vlees durven eten omdat dat toch niet zo hygiënische is.
Het land is goed bereisbaar, mensen zijn erg aardig maar er heerst ook echt veel armoede en het niet altijd even schoon. Maar dat is het land.
Veel plezier als je gaat!


Laatst aangepast door Admin op di 14 dec 2010 - 12:15; in totaal 1 keer bewerkt (Reden : Reclame maken is niet toegestaan op dit forum)

marjonb1
Zwijger
Zwijger

Aantal berichten : 6
Punten : 6
Registratiedatum : 08-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

India Empty Re: India

Bericht  Alias vr 10 dec 2010 - 13:18

bedankt voor de reacties, erg leuk om te lezen. Wat ik ook graag wil weten of jullie je daar veilig voelden (ondanks het eventueel "ongewenste" benaderd worden bedoel ik dan, hm moeilijk uit te leggen)?
Alias
Alias
Prater
Prater

Aantal berichten : 636
Punten : 676
Registratiedatum : 02-12-10
Woonplaats : Brabant

Terug naar boven Ga naar beneden

India Empty Re: India

Bericht  marjonb1 vr 10 dec 2010 - 21:13

hoi Alias,

ik heb me daar prima op mijn gemak gevoeld. Ook als vrouw alleen of met z'n tweeen is het prima te doen.

Veel plezier!

marjonb1
Zwijger
Zwijger

Aantal berichten : 6
Punten : 6
Registratiedatum : 08-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

India Empty Re: India

Bericht  Gast zo 12 dec 2010 - 11:41

Mhm, ik voelde me wel veilig daar, maar desondanks was ik wel blij om er als vrouw zijnde niet alleen te zijn. Ik vond sommige mensen al bijzonder opdringerig terwijl ik daar meestal met meerdere mensen in een groepje op straat liep. Ik heb vaak gedacht dat ik blij was dat ik er niet alleen was, want ik denk dat men dan nog vasthoudener wordt. Dus wel veilig, maar ik persoonlijk zou er niet alleen heen gaan. Wanneer jij dat wel gaat doen, zou ik ervoor zorgen je lichaam goed te bedekken, dus geen knieen of schouders zichtbaar om zo ongewenste mannelijke aandacht te voorkomen. Ik wil niet je vakantiegevoel bij India verpesten door dit verhaal, maar ik vertel maar eerlijk hoe ik het ervaren heb!

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

India Empty Re: India

Bericht  Alias di 11 jan 2011 - 12:56

Dat de opvatting over kleding e.d. daar anders is dan hier, dat weet ik inderdaad en daar zal ik ook zeker rekening mee houden. Ik had het vorige week weer met een vriendin over en zij zou heel graag in bijv. nov dit jaar samen er naartoe gaan. Nu wordt het helemaal spannend, wordt nog flink sparen sowieso... zou zo graag willen!
Ik zoek ook regelmatig op internet e.d. naar info over het land. Ook om te kijken waar we dan precies naartoe zouden kunnen gaan.
Iemand hier had het over Varanasi. Daar heb ik ook over gelezen en het lijkt me een hele aparte ervaring om daar te zijn, maar ik weet niet of dit echt een te grote cultuurshock zou veroorzaken bij mij. Was dat voor jou ook zo of zou het best kunnen, ook al is de eerste keer naar India?
Alias
Alias
Prater
Prater

Aantal berichten : 636
Punten : 676
Registratiedatum : 02-12-10
Woonplaats : Brabant

Terug naar boven Ga naar beneden

India Empty Re: India

Bericht  Prosecco di 11 jan 2011 - 18:43

TricTrac schreef:Ik ben ook wel benieuwd naar ervaringen!
Mijn man gaat in januari 3 maanden voor zijn werk naar India, en ergens in juli/augustus nog een keer 3 maanden. In september hoop ik dan voor 3 weken ook die kant op te gaan. En wil dan uiteraard daar een rondreis gaan maken. Dus tips zijn welkom!

@Alias: Op het werk van mij man hebben ze gekozen voor de vliegtuigmaatschappij: Emirates. Dit met als reden dat ze maar 1 keer hoeven te overstappen (bij de meeste andere moesten ze 2 of zelfs 3 keer overstappen). En dat ze 30kg bagage mee mogen nemen ipv 20kg bij veel andere vliegtuigmaatschappijen.

Emirates is ook echt een prima maatschappij, goede service ed. Voor mijn werk wordt daar regelmatig mee gevlogen.
Prosecco
Prosecco
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1654
Punten : 2061
Registratiedatum : 25-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

India Empty Re: India

Bericht  Alias wo 12 jan 2011 - 11:56

Bedankt voor de tips over Emirates!
Alias
Alias
Prater
Prater

Aantal berichten : 636
Punten : 676
Registratiedatum : 02-12-10
Woonplaats : Brabant

Terug naar boven Ga naar beneden

India Empty Re: India

Bericht  _Lacey_ wo 12 jan 2011 - 20:21

Deze topic houd ik even in de gaten.
Misschien dat ik in september naar India en Nepal wil.

Ben er nog niet helemaal over uit, want er staan nog zoveel andere dingen op mijn lijstje om naartoe te gaan.

_Lacey_
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2441
Punten : 2489
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

India Empty Re: India

Bericht  loura wo 12 jan 2011 - 22:13

Ik werk in een hotel en ik heb 9 van de 10 keer slechte ervaringen met Indiers :s

Zelf ben ik er nooit geweest maar mijn collega wel en hij vertelde dat het er heel erg vies is, dat er veel armoede is er dat er daarom constant mensen naar je toe komen om dingen voor je te doen voor geld. Het eten is lekker. alleen omdat het daar niet zo hygienisch is worden veel mensen in het begin van de reis ziek daar. Maar desondanks is de natuur daar heel mooi en indrukwekkend. Maar dit zijn natuurlijk verhalen die ik zelf heb gehoord smile je moet het gewoon zelf ervaren!
loura
loura
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3534
Punten : 3738
Registratiedatum : 19-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

India Empty Re: India

Bericht  Gast wo 16 maa 2011 - 1:30

Ik heb mijn rondreis geboekt! Ik ga in oktober. Ik begin in Delhi, ga dan naar Varanasi, dan Rajasthan en ik eindig in Amritsar.
Ik heb op verschillende fora ervaringen gevraagd over India en ik merk wel dat mensen er van houden, of het haten. Er schijnt geen tussenweg te zijn. Ik weet dat ik voorbereid moet zijn op chaos, armoede, viezigheid, ziekte en wat al niet meer, dat het voor veel mensen een echte cultuurshock teweeg brengt.. Maar ik ben gefascineerd door het land. Ik wil het land meemaken met al mijn zintuigen (daar ontkom ik ook niet aan, 'vrees' ik). Ik laat de ervaring straks wel over me heen komen.. Nog 7 maanden!

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

India Empty Re: India

Bericht  Gast wo 16 maa 2011 - 2:21

Ik denk dat je weinig hebt aan mijn ervaring, want ik ben nr Mumbai geweest en dat is meer een zakenstad dan dat je er dagenlang gaat vertoeven als toerist. Een lang weekend heb je genoeg aan en het is de drukste en meest chaotische stad van India, dus ik vraag me af hoezeer je dan ervan kan genieten. Ben overigens met Alitalia gevlogen en had tussenstop in Milaan; was goed te doen en ik vond het wel relaxt dat je als Schengen-burger het vliegveld af mocht. Niet dat je nou superveel te doen had, maar kon zo makkelijk even een stukje lopen en een sigaretje roken.smile

Ik denk wel dat opgaat wat iedereen over India zegt die er is geweest; je houdt van het land of je verafschuwt het.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

India Empty Re: India

Bericht  Alias vr 18 maa 2011 - 11:32

Breakofday wat gaaf dat je een reis naar India geboekt hebt! De plaatsen die jij noemt trekken mij ook erg aan. Ik ben heel benieuwd hoe je het gaat vinden.

Wat jullie zeggen dat het echt hate it or love it is, degene met wie ik graag wil gaan inderdaad ook. Ik denk ook dat het heel heftig is, maar het is net dat heftige waarom ik er zo graag heen wil denk ik. Een andere wereld, de gebouwen, de manier van leven, het pure wat ik denk dat het land enorm siert... dat zou ik echt graag willen beleven.
Alias
Alias
Prater
Prater

Aantal berichten : 636
Punten : 676
Registratiedatum : 02-12-10
Woonplaats : Brabant

Terug naar boven Ga naar beneden

India Empty Re: India

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum