Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

India of Marokko

4 plaatsers

Ga naar beneden

India of Marokko Empty India of Marokko

Bericht  litllejoy do 8 dec 2011 - 21:33

Ik vroeg me af hier mede-forummers zijn die ervaring hebben met reizen in India of Marokko?

Eind 2012 (+/- oktober) wil ik een reis gaan maken naar 1 van deze landen.
Ik ben alleen en vroeg me af of het in deze landen te doen is om als vrouw alleen te reizen? Of is een groepsrondreis toch beter?
En wat is in India een mooie streek om te reizen?

Zijn hier mensen die al eens naar Marokko of India zijn geweest en hun ervaringen willen delen?
litllejoy
litllejoy
Prater
Prater

Aantal berichten : 1346
Punten : 1476
Registratiedatum : 02-08-11

Terug naar boven Ga naar beneden

India of Marokko Empty Re: India of Marokko

Bericht  Ellusss vr 9 dec 2011 - 0:57

Ik ben voor mijn stage een half jaar in India geweest maar omdat ik niets op mijn stage mocht doen (behalve geld geven wat in de zak van de leiding zou verdwijnen) en uiteindelijk er zelfs niets te doen was (alle kids hadden vakantie dus gingen naar hun ouders) heb ik ruim een maand in mijn eentje door Zuid-India gereisd. Echt heel erg gaaf en zeker aan te raden! Very Happy Ik zou ook nog richting Noord-India gaan maar door ziekte moest ik eerder terug helaas. Dus die staat nog steeds op mijn to-do lijstje, vooral als ik al die foto's en verhalen hoor en zie van de mensen die ik daar heb leren kennen die er wel zijn geweest... I love you

Dus eeuhm, ja, als je vragen hebt; stel ze gerust! Very Happy
Ellusss
Ellusss
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 247
Punten : 316
Registratiedatum : 17-11-10
Woonplaats : Zuid-Limburg

Terug naar boven Ga naar beneden

India of Marokko Empty Re: India of Marokko

Bericht  Minx vr 9 dec 2011 - 0:59

Ik zou voor india gaan. Ben er beiden niet geweest maar vind Marokko niet echt spectaculair ofzo. India is in dat opzicht veel unieker. Dat zou bij mij de keuze bepelen
Minx
Minx
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 8623
Punten : 9434
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

India of Marokko Empty Re: India of Marokko

Bericht  Zininzon vr 9 dec 2011 - 6:36

Ik ben in Marokko geweest, met een groep, want dacht dat het als vrouw alleen niet echt handig was.
Achteraf had ik er prima alleen naartoe gekund...

Ik weet niet wat je precies wilt zien, maar ik vond Marokko niet on-spectaculair hoor (zie post Fairytale), maar ik geloof wel dat India spectaculairder is!
Zininzon
Zininzon
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3783
Punten : 4138
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

India of Marokko Empty Re: India of Marokko

Bericht  Gast vr 9 dec 2011 - 8:00

Ik zou ook voor india kiezen, dat lijkt me zo gaaf. Ik wil het ook nog heel graag, maar mijn vriend vindt het niks. En hij vindt het ook niet leuk (en ik eigenlijk ook niet) als ik weer alleen ga. Dus ik moet nog even doorzetten om hem over te halen. Ik denk dat de cultuurshock in India groter is, en dat lijkt me prachtig om mee te maken. Mijn zus heeft overigens een week of 6 in India in het ziekenhuis gelegen, ze had voedselvergifitiging opgelopen en raakte uitgedroogd. Dan voel je je toch wel even erg alleen... Zij vond het alleen reizen in Marokko niet zo fijn, de mannen waren erg opdringerig en aanrakerig daar.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

India of Marokko Empty Re: India of Marokko

Bericht  litllejoy zo 11 dec 2011 - 22:30

Ik ben benieuwd of het te doen is om in India als vrouw alleen rond te reizen. Ik lees veel verhalen op internet dat vrouwen toch wel lastig werden gevallen wanneer ze alleen waren en soms de mannen van zich af moesten slaan.
En hoe zit het met het openbaar vervoer? Is dit een beetje te doen voor 'toeristen' Wink
En kwa slaapgelegenheid? Zijn er veel hostels waar je makkelijk terecht kan of zijn het toch wat meer hotels etc?

Als ik naar India zou gaan, zou ik graag naar het noorden willen. Rajasthan en natuurlijk een kijkje nemen bij de Taj Mahal. Maar over Zuid-India lees ik ook veel mooie verhalen. Het is geloof ik alleen wat minder bekend bij de backpackers. Of heb ik daarin mis?

Over Marokko twijfel ik ook nog. Als ik daar naar toe zou gaan, zou ik denk ik toch een groepsrondreis maken.
En Marokko kun je ook wat makkelijk er 'ff tussendoor' doen. Het is toch wat dichterbij Nederland.
litllejoy
litllejoy
Prater
Prater

Aantal berichten : 1346
Punten : 1476
Registratiedatum : 02-08-11

Terug naar boven Ga naar beneden

India of Marokko Empty Re: India of Marokko

Bericht  Ellusss ma 12 dec 2011 - 5:59

litllejoy schreef:Ik ben benieuwd of het te doen is om in India als vrouw alleen rond te reizen. Ik lees veel verhalen op internet dat vrouwen toch wel lastig werden gevallen wanneer ze alleen waren en soms de mannen van zich af moesten slaan.
En hoe zit het met het openbaar vervoer? Is dit een beetje te doen voor 'toeristen' Wink
En kwa slaapgelegenheid? Zijn er veel hostels waar je makkelijk terecht kan of zijn het toch wat meer hotels etc?

Als ik naar India zou gaan, zou ik graag naar het noorden willen. Rajasthan en natuurlijk een kijkje nemen bij de Taj Mahal. Maar over Zuid-India lees ik ook veel mooie verhalen. Het is geloof ik alleen wat minder bekend bij de backpackers. Of heb ik daarin mis?

Over Marokko twijfel ik ook nog. Als ik daar naar toe zou gaan, zou ik denk ik toch een groepsrondreis maken.
En Marokko kun je ook wat makkelijk er 'ff tussendoor' doen. Het is toch wat dichterbij Nederland.

Jaa, het is zeker te doen om als vrouw alleen rond te reizen, heb het zelf ook gedaan daar (al was het dan in Zuid, daar waar het toerisme nog minder is en het dus eigenlijk 'bijzonder' is om een blanke vrouw te zien. Tuurlijk, er zijn altijd een paar mannen die irritant zijn, om je heen blijven hangen en per ongelijk expres je aanraken. Maar wanneer je hen duidelijk zegt (Stop that! o.i.d.) hier niet van gediend te zijn en let de rest (stel je bent in 'n lokale bus) goed op of meneer zich daarna wel gedraagt. Want tja, jou probleem is natuurlijk hun probleem. Wink En kan die ander jou probleem niet alleen oplossen, dan zijn er zo 5 (en meer) anderen bijgehaald om het wel op te lossen.

Het openbaar vervoer is goed te doen! Ik heb tijdens mijn rondreis daar alleen maar met het lokale vervoer gereisd, heerlijk! Het is soms wel even uitzoeken en vaak veel geduld hebben maar het is prima bevallen. Treintickets (voor lange afstanden, vooral nachttrein is dan handig) moet je wel op tijd reserveren (www.irctc.co.in) en anders voor de lange afstanden met een privébus (denk aan slaapbus of stoelen die je achterover kunt zetten). Maar de overige stukken heb ik gewoon met het lokale vervoer gedaan. Het is goedkoop, je ziet wat, je beleefd heel veel en je weet zeker dat je nooit alleen reist. Wink

Slapen heb ik vooral in veel homestays (bed & breakfast idee) gedaan. Prima service, niet duur en je hoort/krijgt altijd goede tips. Enige 'nadeel' hieraan is wel dat als het hoogseizoen is je vaak wel van tevoren moet bespreken en je dus niet makkelijk je reisplannen om kunt gooien. Hotels kun je natuurlijk ook pakken (meer kans op slaapplek mocht je op de bonnevooi rond gaan), maar vond ik persoonlijk niets, veel te afstandelijk. Zo nu en dan heb ik ook in een hostel geslapen; fractie goedkoper dan de homestays die ik had, meer contact met andere reizigers maar ook meer ongemakken/minder service. Het is dus maar net wat je wil. Wink

Zuid-India is overigens steeds meer in opkomst qua backpackers. Goa is een veel bezochte staat. Het is zeker niet zo dat je de enige backpacker zult zijn mocht je in Zuid-India rond willen gaan, maar het Noorden is er (denk ik) al meer op ingericht om het zo te zeggen. Het noorden is meer cultuur, het zuiden meer natuur. smile

Noujaa, ik zou zeggen; als je nog meer wilt weten! Let me know!
Ellusss
Ellusss
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 247
Punten : 316
Registratiedatum : 17-11-10
Woonplaats : Zuid-Limburg

Terug naar boven Ga naar beneden

India of Marokko Empty Re: India of Marokko

Bericht  litllejoy di 13 dec 2011 - 22:22

Super bedankt voor de info! Hier heb ik zeker wat aan.. Als er nog vragen binnen schieten dan hoor je het wel Wink
litllejoy
litllejoy
Prater
Prater

Aantal berichten : 1346
Punten : 1476
Registratiedatum : 02-08-11

Terug naar boven Ga naar beneden

India of Marokko Empty Re: India of Marokko

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum