Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Kinderbijslag

Ga naar beneden

Kinderbijslag Empty Kinderbijslag

Bericht  Gast zo 4 sep 2011 - 10:19

Ik probeer erachter te komen hoeveel kinderbijslag we gaan krijgen voor onze tweede, maar ik kom er niet helemaal uit. Ik lees dat de toeslag voor een tweede kindje hoger is dan een eerste, maar niet precies hoe hoog die dan is. Is die toeslag dan inkomensafhankelijk?

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Kinderbijslag Empty Re: Kinderbijslag

Bericht  Bruintje Beer zo 4 sep 2011 - 10:40

kinderbijslag is naar mijn weten niet inkomensafhankelijk.
Je ontvangt met je 2e kind hetzelfde als wat je van de 1e ontvangt. Dat is rond de 194 euro in het kwartaal.
Bruintje Beer
Bruintje Beer
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2864
Punten : 2925
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Kinderbijslag Empty Re: Kinderbijslag

Bericht  Gast zo 4 sep 2011 - 17:56

Twellie schreef:Ik probeer erachter te komen hoeveel kinderbijslag we gaan krijgen voor onze tweede, maar ik kom er niet helemaal uit. Ik lees dat de toeslag voor een tweede kindje hoger is dan een eerste, maar niet precies hoe hoog die dan is. Is die toeslag dan inkomensafhankelijk?

Omdat je het in je laatste zin over toeslag hebt, ben je dan niet in de war met de kindgebondenbudget?

De kinderbijslag is niet inkomensafhankelijk.
Voor elk kind dus hetzelfde bedrag, als ze ouder worden, gaat het met een bepaalde leeftijd wel wat omhoog:
http://www.svb.nl/int/nl/kinderbijslag/betaling/hoeveel_kinderbijslag_krijgt_u/index.jsp

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Kinderbijslag Empty Re: Kinderbijslag

Bericht  Gast ma 5 sep 2011 - 0:29

_MamaRosa_ schreef:
Twellie schreef:Ik probeer erachter te komen hoeveel kinderbijslag we gaan krijgen voor onze tweede, maar ik kom er niet helemaal uit. Ik lees dat de toeslag voor een tweede kindje hoger is dan een eerste, maar niet precies hoe hoog die dan is. Is die toeslag dan inkomensafhankelijk?

Omdat je het in je laatste zin over toeslag hebt, ben je dan niet in de war met de kindgebondenbudget?

De kinderbijslag is niet inkomensafhankelijk.
Voor elk kind dus hetzelfde bedrag, als ze ouder worden, gaat het met een bepaalde leeftijd wel wat omhoog:
http://www.svb.nl/int/nl/kinderbijslag/betaling/hoeveel_kinderbijslag_krijgt_u/index.jsp

Bedankt, daar staat het allemaal heel duidelijk! Ik bedoelde wel de bijslag, ik ben nu al onze financien voor volgend jaar aan het uitrekenen, dus was me ook al aan het verdiepen in de toeslagen, kortingen etcetera, het werd een beetje moeilijk uit elkaar te houden smile.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Kinderbijslag Empty Re: Kinderbijslag

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum