Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

moederfiets

+7
Papillio
Printje
liesje
Sanne
Pien
Teddyaapje
nillis
11 plaatsers

Ga naar beneden

moederfiets Empty moederfiets

Bericht  nillis wo 10 apr 2013 - 0:15

Op de fiets welke ik nu heb passen geen twee zitjes op, tenminste dat wil wel, maar dan kan ik er zelf niet meer bij. Ik moet dus wat anders maar weet nog niet of ik een gewone wat ruime fiets wil of een moederfiets. Ik vind zelf een moederfiets namelijk zwaarder fietsen en naar het kdv is het 5 min en naar mijn werk straks 7 km, dus wil gewoon een goede en fijne fiets.

Wat hebben jullie een gewone of een moederfiets en waarom deze keuze.

Weet dat er wel vaker een topic over is geopend, maar toen was het voor mij nog niet aan de orde.
nillis
nillis
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1816
Punten : 1992
Registratiedatum : 22-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

moederfiets Empty Re: moederfiets

Bericht  Teddyaapje wo 10 apr 2013 - 5:50

Ik heb een sparta amazone trendy. Mijn omafiets is niet echt fietsstoeltje proof en het voordeel van de moederfiets vond ik de ruimte tussen t stuur en t zadel. Maar hiervoor zou je ook een moederstuur kunnen kopen (heeft een vriendin van me). Extra voordeel ten opzichte van een moederstuur is dat op mn moederfiets ook een veer aan t stuur zit waardoor dat niet kan 'omklappen'. Nadeel is weer dat hij zwaarder fietst dan een gewone fiets.
Teddyaapje
Teddyaapje
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3458
Punten : 3924
Registratiedatum : 19-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

moederfiets Empty Re: moederfiets

Bericht  Pien wo 10 apr 2013 - 6:24

Mijn man en ik hebben beide een moeder fiets. Ik de montego librty 7 en mijn man een sparta amazone 7.
Beide vinden we mijn fiets lekkerder fietsen. De Sparta is veel zwaarder in gewicht en fietst ook zwaarder.

Ik heb mijn fiets nu net een maand en hij bevalt echt super. Dw lage instap en de ruimte bij het stuur zijn ideaal!!

Pien
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5687
Punten : 6861
Registratiedatum : 20-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

moederfiets Empty Re: moederfiets

Bericht  Sanne wo 10 apr 2013 - 6:31

Ik heb de Batavus Mambo Deluxe, een moederfiets.
Ik vind hem niet zwaar fietsen. Integendeel, hij fietst beter en lichter dan alle eerdere fietsen die ik heb gehad. Ik ben er dolblij mee.

Sanne
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3628
Punten : 3755
Registratiedatum : 19-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

moederfiets Empty Re: moederfiets

Bericht  nillis wo 10 apr 2013 - 19:20

Is voor mij ook een beetje moeilijk vergelijken, want heb nu een super licht fietsje, iets van 13 kg ofzo en ga dan naar 22 kg.

Maar was meer benieuwd kies je een gewone fiets met twee zitjes of toch een moederfiets en dan over een paar jaar weer een andere.
nillis
nillis
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1816
Punten : 1992
Registratiedatum : 22-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

moederfiets Empty Re: moederfiets

Bericht  liesje wo 10 apr 2013 - 19:55

[img]moederfiets Fietssparta [/img]

Deze heb ik via mijn werk kunnen aanschaffen en gaan hem vandaag ophalen. ik heb er ook 2 grijskleurige yepp fietsstoeltjes op genomen
liesje
liesje
Prater
Prater

Aantal berichten : 1314
Punten : 1366
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : zuid-holland

Terug naar boven Ga naar beneden

moederfiets Empty Re: moederfiets

Bericht  Gast wo 10 apr 2013 - 20:12

Even een ander vraagje, ik moet straks over naar een ander zitje, want ze passen beide niet echt meer voorop, Amé al een tijdje niet meer en bij Mas wordt het nu ook zeuren. Dus ik wil naar zo'n duo zitje voor achterop, iemand suggesties?

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

moederfiets Empty Re: moederfiets

Bericht  Pien wo 10 apr 2013 - 20:25

nillis schreef:Is voor mij ook een beetje moeilijk vergelijken, want heb nu een super licht fietsje, iets van 13 kg ofzo en ga dan naar 22 kg.

Maar was meer benieuwd kies je een gewone fiets met twee zitjes of toch een moederfiets en dan over een paar jaar weer een andere.

Ik heb op mijn fiets geen zitjes zitten dua gebruik hem in principe als gewone fiets. Hij fietst echt ideaal, zou geen normale fiets meer willen.

Pien
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5687
Punten : 6861
Registratiedatum : 20-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

moederfiets Empty Re: moederfiets

Bericht  Printje wo 10 apr 2013 - 20:42

Ik zou ook heel graag een moederfiets willen maar tot op heden helaas nog niet. Op zich passen de twee stoeltjes prima maar ik ben inmiddels net een soort pakezel geworden... ik heb twee fietsstoeltjes, fietstassen erop en nu ook een fietskar :cheering:
Printje
Printje
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 14725
Punten : 16058
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

moederfiets Empty Re: moederfiets

Bericht  Papillio wo 10 apr 2013 - 20:44

Ik heb een Cortina Lief! lifestyle transportfiets. Geen echte moederfiets dus, maar wel de voordelen ervan; dubbele standaard, stuurslot en meer ruimte tussen stuur en zadel.
Maar nog geen ervaring met een fietsstoeltje. Die ga ik volgende maand aanschaffen.
Papillio
Papillio
Prater
Prater

Aantal berichten : 543
Punten : 595
Registratiedatum : 16-01-11

Terug naar boven Ga naar beneden

moederfiets Empty Re: moederfiets

Bericht  Gast wo 10 apr 2013 - 20:50

Papillio schreef:Ik heb een Cortina Lief! lifestyle transportfiets. Geen echte moederfiets dus, maar wel de voordelen ervan; dubbele standaard, stuurslot en meer ruimte tussen stuur en zadel.
Maar nog geen ervaring met een fietsstoeltje. Die ga ik volgende maand aanschaffen.

Ik heb die ook geprobeerd, maar ik kon niet fietsen met een stoeltje voorop, had bijna geen ruimte en zat met mijn knieën elke keer tegen het stoeltje aan, waardeloos dus.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

moederfiets Empty Re: moederfiets

Bericht  M@niek wo 10 apr 2013 - 20:54

Ik heb ook een moederfiets (elektrisch). De gazelle bloom innergy. Is een heel breed stuur dus daar pas je makkelijk tussen met 2 stoeltjes.
M@niek
M@niek
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3385
Punten : 3607
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

moederfiets Empty Re: moederfiets

Bericht  nillis do 11 apr 2013 - 1:00

Ik heb er nu ook drie gezien en dat is gazelle bloom, batavus mambo en een cortina nog wat, maar weet nog niet wat ik dus wil met de fiets.
nillis
nillis
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1816
Punten : 1992
Registratiedatum : 22-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

moederfiets Empty Re: moederfiets

Bericht  holaagirl do 11 apr 2013 - 2:00

Ik heb een moederstuur op mijn fiets gezet. 59,- en had toen genoeg ruimte!
Echt een goedkope oplossing...
holaagirl
holaagirl
Prater
Prater

Aantal berichten : 857
Punten : 988
Registratiedatum : 05-01-11
Woonplaats : Zuid-Holland

Terug naar boven Ga naar beneden

moederfiets Empty Re: moederfiets

Bericht  Printje do 11 apr 2013 - 3:18

Printje schreef:Ik zou ook heel graag een moederfiets willen maar tot op heden helaas nog niet. Op zich passen de twee stoeltjes prima maar ik ben inmiddels net een soort pakezel geworden... ik heb twee fietsstoeltjes, fietstassen erop en nu ook een fietskar :cheering:


En nu een paar uur later is mijn fiets gejat.................... had ik dit maar niet getypt Cry
Printje
Printje
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 14725
Punten : 16058
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

moederfiets Empty Re: moederfiets

Bericht  Flip Fluitketel do 11 apr 2013 - 3:22

Printje schreef:
Printje schreef:Ik zou ook heel graag een moederfiets willen maar tot op heden helaas nog niet. Op zich passen de twee stoeltjes prima maar ik ben inmiddels net een soort pakezel geworden... ik heb twee fietsstoeltjes, fietstassen erop en nu ook een fietskar :cheering:


En nu een paar uur later is mijn fiets gejat.................... had ik dit maar niet getypt Cry

Met alles erop en eraan? Dat is flink balen!

Ik heb een Gazelle Bloom en met voorzitje aan het stuur nog genoeg ruimte om op te stappen en te fietsen. Ben er erg tevreden mee!
Flip Fluitketel
Flip Fluitketel
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2969
Punten : 3067
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

moederfiets Empty Re: moederfiets

Bericht  Printje do 11 apr 2013 - 8:02

Flip Fluitketel schreef:
Printje schreef:
Printje schreef:Ik zou ook heel graag een moederfiets willen maar tot op heden helaas nog niet. Op zich passen de twee stoeltjes prima maar ik ben inmiddels net een soort pakezel geworden... ik heb twee fietsstoeltjes, fietstassen erop en nu ook een fietskar :cheering:


En nu een paar uur later is mijn fiets gejat.................... had ik dit maar niet getypt Cry

Met alles erop en eraan? Dat is flink balen!

Ik heb een Gazelle Bloom en met voorzitje aan het stuur nog genoeg ruimte om op te stappen en te fietsen. Ben er erg tevreden mee!


Ja met alles erop Evil or Very Mad


Ik heb nu ook een gazelle bloom gezien met twee Yepp zitjes voor 899,- is dat een goede prijs?
Printje
Printje
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 14725
Punten : 16058
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

moederfiets Empty Re: moederfiets

Bericht  Pien do 11 apr 2013 - 18:57

Printje, hou marktplaats voorlopig effe goed in de gaten. Het gebeurt nogal eens dat gestolen fietsen via mp verkocht en terug gevonden worden.

Pien
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5687
Punten : 6861
Registratiedatum : 20-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

moederfiets Empty Re: moederfiets

Bericht  nillis do 11 apr 2013 - 19:20

@ Printje wat balen

@ all, alleen een moederstuur zal bij mij niet zoveel helpen, want ik heb echt een lichtgewicht fiets en daar mag het aantal kilo's dan ook helemaal niet op. Moet dus sowieso wat anders.
nillis
nillis
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1816
Punten : 1992
Registratiedatum : 22-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

moederfiets Empty Re: moederfiets

Bericht  Coccinelle do 11 apr 2013 - 19:46

Zazou schreef:
Papillio schreef:Ik heb een Cortina Lief! lifestyle transportfiets. Geen echte moederfiets dus, maar wel de voordelen ervan; dubbele standaard, stuurslot en meer ruimte tussen stuur en zadel.
Maar nog geen ervaring met een fietsstoeltje. Die ga ik volgende maand aanschaffen.

Ik heb die ook geprobeerd, maar ik kon niet fietsen met een stoeltje voorop, had bijna geen ruimte en zat met mijn knieën elke keer tegen het stoeltje aan, waardeloos dus.

Ik heb de Cortina roots transport moederfiets. Meer ruimte als bij de gewone transport, en ook te verkrijgen in lief! uitvoering.

Coccinelle
Prater
Prater

Aantal berichten : 1391
Punten : 1576
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

moederfiets Empty Re: moederfiets

Bericht  Printje do 11 apr 2013 - 20:10

Pien schreef:Printje, hou marktplaats voorlopig effe goed in de gaten. Het gebeurt nogal eens dat gestolen fietsen via mp verkocht en terug gevonden worden.

Bedankt voor de tip, had ik idd al aangedacht.
Printje
Printje
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 14725
Punten : 16058
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

moederfiets Empty Re: moederfiets

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum