Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

vanaf hoe oud/welk gewicht achterop de fiets?

+4
Susan
Mamsie
Bruintje Beer
juffie001
8 plaatsers

Ga naar beneden

vanaf hoe oud/welk gewicht achterop de fiets? Empty vanaf hoe oud/welk gewicht achterop de fiets?

Bericht  juffie001 di 15 maa 2011 - 9:05

de titel zegt het eigenlijk al.. hoe oud/hoe zwaar was jullie kindje toen het achterop de fiets in een fietsstoeltje zat?

juffie001
juffie001
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 467
Punten : 543
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

vanaf hoe oud/welk gewicht achterop de fiets? Empty Re: vanaf hoe oud/welk gewicht achterop de fiets?

Bericht  Bruintje Beer di 15 maa 2011 - 9:12

Ze was 9/10 maanden. gewicht was rond 7,5 kg
Oeps verkeerd gelezen het gaat over een achterzitje Embarassed Embarassed

Hier gaat ze naar het achterzitje als haar broertje/zusje in het voorzitje kan. W.s dus pas met 2,5/3 jaar.


Laatst aangepast door Bruintje Beer op di 15 maa 2011 - 9:20; in totaal 1 keer bewerkt
Bruintje Beer
Bruintje Beer
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2864
Punten : 2925
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

vanaf hoe oud/welk gewicht achterop de fiets? Empty Re: vanaf hoe oud/welk gewicht achterop de fiets?

Bericht  Mamsie di 15 maa 2011 - 9:17

Zodra het voor stoeltje te klein is of je kindje te zwaar.
Ik zou een kindje van 9/10 maanden niet wachterop doen maar goed.
Mamsie
Mamsie
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5049
Punten : 5476
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

vanaf hoe oud/welk gewicht achterop de fiets? Empty Re: vanaf hoe oud/welk gewicht achterop de fiets?

Bericht  Susan di 15 maa 2011 - 9:19

Ezra ging pas achterop toen Yrsa voorop ging en toen was hij ruim tweeëneenhalf.
Susan
Susan
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 17731
Punten : 18567
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

vanaf hoe oud/welk gewicht achterop de fiets? Empty Re: vanaf hoe oud/welk gewicht achterop de fiets?

Bericht  meisjesmama di 15 maa 2011 - 9:21

Ruim 2 toen ze over ging naar achter op de fiets.
meisjesmama
meisjesmama
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1729
Punten : 1861
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

vanaf hoe oud/welk gewicht achterop de fiets? Empty Re: vanaf hoe oud/welk gewicht achterop de fiets?

Bericht  juffie001 di 15 maa 2011 - 9:23

[quote="Bruintje Beer"]Ze was 9/10 maanden. gewicht was rond 7,5 kg
Oeps verkeerd gelezen het gaat over een achterzitje Embarassed Embarassed

Hier gaat ze naar het achterzitje als haar broertje/zusje in het voorzitje kan. W.s dus pas met 2,5/3 jaar.[/quote

haha ik dacht al even.. das wel erg jong!
juffie001
juffie001
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 467
Punten : 543
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

vanaf hoe oud/welk gewicht achterop de fiets? Empty Re: vanaf hoe oud/welk gewicht achterop de fiets?

Bericht  Susan di 15 maa 2011 - 9:24

Ik heb wel eens een heel klein kindje achterop zien zitten, en dan bedoel ik niet in een maxi-cosi, maar echt in een fietszitje, toen vroeg ik me wel af waarom die mensen daarvoor kozen.
Susan
Susan
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 17731
Punten : 18567
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

vanaf hoe oud/welk gewicht achterop de fiets? Empty Re: vanaf hoe oud/welk gewicht achterop de fiets?

Bericht  juffie001 di 15 maa 2011 - 9:27

vind het voorop ook wel erg gezellig. lijkt me niks aan als hij achterop zit, dan kan ik hem helemaal niet zien.
Dus nee, ik begrijp ook niet waarom mensen daar zo vroeg voor kiezen.
Maar dr komt een dag dat voorop te klein gaat worden.
Was wel benieuwd naar de leeftijden van jullie kindjes

Mijn zoontje zit ook pas sinds hij 11 maanden is voorop de fiets. Voor die tijd kon hij zelf nog niet goed genoeg zitten
juffie001
juffie001
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 467
Punten : 543
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

vanaf hoe oud/welk gewicht achterop de fiets? Empty Re: vanaf hoe oud/welk gewicht achterop de fiets?

Bericht  Tania di 15 maa 2011 - 9:29

Susan schreef:Ik heb wel eens een heel klein kindje achterop zien zitten, en dan bedoel ik niet in een maxi-cosi, maar echt in een fietszitje, toen vroeg ik me wel af waarom die mensen daarvoor kozen.

Misschien pastte er geen voorzitje op de fiets? Op mijn fiets past het ook niet echt goed. Ik heb een moederfiets gekocht maar als je daar geen geld voor hebt is denk ik het veiliger om je kindje achterop te hebben dan zonder ruimte voorop.

Tania
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6860
Punten : 7503
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

vanaf hoe oud/welk gewicht achterop de fiets? Empty Re: vanaf hoe oud/welk gewicht achterop de fiets?

Bericht  Susan di 15 maa 2011 - 9:33

Tania schreef:
Misschien pastte er geen voorzitje op de fiets? Op mijn fiets past het ook niet echt goed. Ik heb een moederfiets gekocht maar als je daar geen geld voor hebt is denk ik het veiliger om je kindje achterop te hebben dan zonder ruimte voorop.

Je kunt eventueel ook zo'n stuur van een moederfiets los bestellen. Ik heb trouwens mijn voorzitje wel aan een gewoon stuur.
Susan
Susan
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 17731
Punten : 18567
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

vanaf hoe oud/welk gewicht achterop de fiets? Empty Re: vanaf hoe oud/welk gewicht achterop de fiets?

Bericht  knets di 15 maa 2011 - 9:42

Ik deed ze achterop toen ze niet meer met die knieeen tussen het stuur paste..
knets
knets
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 246
Punten : 265
Registratiedatum : 30-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

vanaf hoe oud/welk gewicht achterop de fiets? Empty Re: vanaf hoe oud/welk gewicht achterop de fiets?

Bericht  Tania di 15 maa 2011 - 9:43

Susan schreef:
Tania schreef:
Misschien pastte er geen voorzitje op de fiets? Op mijn fiets past het ook niet echt goed. Ik heb een moederfiets gekocht maar als je daar geen geld voor hebt is denk ik het veiliger om je kindje achterop te hebben dan zonder ruimte voorop.

Je kunt eventueel ook zo'n stuur van een moederfiets los bestellen. Ik heb trouwens mijn voorzitje wel aan een gewoon stuur.

Ja daar heb ik ook voor gekeken, maar op mijn fiets kon dat niet omdat hij dan zo hoog kwam te zitten dat ik tegen z'n rug aan zat te kijken. Dat leek me niet echt veilig Very Happy

Tania
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6860
Punten : 7503
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

vanaf hoe oud/welk gewicht achterop de fiets? Empty Re: vanaf hoe oud/welk gewicht achterop de fiets?

Bericht  Gast wo 16 maa 2011 - 0:06

Tygo ging achterop toen Jens in het voorstoeltje mocht. Tygo was toen al ruim 3 jaar oud, ik denk zelfs 3,5 jaar.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

vanaf hoe oud/welk gewicht achterop de fiets? Empty Re: vanaf hoe oud/welk gewicht achterop de fiets?

Bericht  Gast wo 16 maa 2011 - 0:25

knets schreef:Ik deed ze achterop toen ze niet meer met die knieeen tussen het stuur paste..

Hier net zo.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

vanaf hoe oud/welk gewicht achterop de fiets? Empty Re: vanaf hoe oud/welk gewicht achterop de fiets?

Bericht  Gast wo 16 maa 2011 - 2:14

Quinten was bijna 2 toen hij achterop ging.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

vanaf hoe oud/welk gewicht achterop de fiets? Empty Re: vanaf hoe oud/welk gewicht achterop de fiets?

Bericht  Gast wo 16 maa 2011 - 2:45

Ik heb twee fietsen... 1tje heeft standaard voor en achter een stoeltje en die pak ik als ik ze allebei meeneem. Als ik de oudste meeneem pak ik mijn andere fiets, daar zet ik dan voor een stoeltje op en dan zit hij gewoon nog voorop. Vind ik veel gezelliger. Het past nog prima. Hij zit achterop vanaf dat zijn zus voorop mocht, dus met ruim 2 jaar voor het eerst.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

vanaf hoe oud/welk gewicht achterop de fiets? Empty Re: vanaf hoe oud/welk gewicht achterop de fiets?

Bericht  Gast wo 16 maa 2011 - 3:25

A. heeft best lange benen en zit nu al bijna knel tussen het zitje en het stuur. Is het te vroeg om haar al achterop te doen? Embarassed

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

vanaf hoe oud/welk gewicht achterop de fiets? Empty Re: vanaf hoe oud/welk gewicht achterop de fiets?

Bericht  Gast wo 16 maa 2011 - 3:27

Mijn zoon is met 1 jaar en 7 maanden achter op gegaan. Hij paste met winterjas ect echt niet meer in het voor stoeltje. Misschien dadelijk in de zomer wel maar hij zit prima achterop.
Had hem liever langer voorop gehad maar hij zat echt niet meer lekker en goed in het stoeltje !

Hij vind het gezellig om mijn jas omhoog te doen en dan op mijn blote rug te gaan kriebelen hahaha.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

vanaf hoe oud/welk gewicht achterop de fiets? Empty Re: vanaf hoe oud/welk gewicht achterop de fiets?

Bericht  Gast wo 16 maa 2011 - 9:08

R.ick ging pas achterop toen ik niks meer kon zien als hij voorop zat.
Denk dat hij toen al ruim 3 was.
We vonden het allebei veel gezelliger als hij voorop zat!

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

vanaf hoe oud/welk gewicht achterop de fiets? Empty Re: vanaf hoe oud/welk gewicht achterop de fiets?

Bericht  Filoria wo 16 maa 2011 - 18:56

juffie001 schreef:vind het voorop ook wel erg gezellig. lijkt me niks aan als hij achterop zit, dan kan ik hem helemaal niet zien.
Dus nee, ik begrijp ook niet waarom mensen daar zo vroeg voor kiezen.
Omdat het geld scheelt.

Toen ik mijn fietszitje kocht werd me verteld dat ik net zo goed meteen een achterzitje kon kopen, omdat ze allebei hetzelfde minimum gewicht/leeftijd hebben. Vanaf dat een kind goed rechtop kan zitten mag het zowel op een voorzitje als op een achterzitje. Ik heb ook een voorzitje gekocht omdat ik dat ook gezelliger vond en handiger met het in de gaten houden van je kindje.

Tomas is nogal lang en groot, en ik heb een onhandig laag stuur, dus Tomas is met 2 jaar al naar het achterzitje verhuist.

Maar als je erg weinig geld hebt kan ik me best voorstellen dat je dat voorzitje liever overslaat.
Filoria
Filoria
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4523
Punten : 4758
Registratiedatum : 15-01-11
Woonplaats : 't Gooi

Terug naar boven Ga naar beneden

vanaf hoe oud/welk gewicht achterop de fiets? Empty Re: vanaf hoe oud/welk gewicht achterop de fiets?

Bericht  Filoria wo 16 maa 2011 - 18:58

Nonnevot schreef:Hij vind het gezellig om mijn jas omhoog te doen en dan op mijn blote rug te gaan kriebelen hahaha.
Oooo dat is schattig!

Hier gaat Tomas altijd tegen mijn rug aanliggen met zijn hoofd als hij moe is. En dan wel nog wat tegen me kletsen. I love you
Filoria
Filoria
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4523
Punten : 4758
Registratiedatum : 15-01-11
Woonplaats : 't Gooi

Terug naar boven Ga naar beneden

vanaf hoe oud/welk gewicht achterop de fiets? Empty Re: vanaf hoe oud/welk gewicht achterop de fiets?

Bericht  Gast wo 16 maa 2011 - 20:58

Filoria schreef:
Nonnevot schreef:Hij vind het gezellig om mijn jas omhoog te doen en dan op mijn blote rug te gaan kriebelen hahaha.
Oooo dat is schattig!

Hier gaat Tomas altijd tegen mijn rug aanliggen met zijn hoofd als hij moe is. En dan wel nog wat tegen me kletsen. I love you

Hahaha leuk is dat he ! S pakt me ook vaak vast en knuffelt dan even met mijn rug of even trommelen ! haha

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

vanaf hoe oud/welk gewicht achterop de fiets? Empty Re: vanaf hoe oud/welk gewicht achterop de fiets?

Bericht  juffie001 wo 16 maa 2011 - 21:41

[quote="Filoria"]
juffie001 schreef:vind het voorop ook wel erg gezellig. lijkt me niks aan als hij achterop zit, dan kan ik hem helemaal niet zien.
Dus nee, ik begrijp ook niet waarom mensen daar zo vroeg voor kiezen.
Omdat het geld scheelt.

Toen ik mijn fietszitje kocht werd me verteld dat ik net zo goed meteen een achterzitje kon kopen, omdat ze allebei hetzelfde minimum gewicht/leeftijd hebben. Vanaf dat een kind goed rechtop kan zitten mag het zowel op een voorzitje als op een achterzitje. Ik heb ook een voorzitje gekocht omdat ik dat ook gezelliger vond en handiger met het in de gaten houden van je kindje.

Tomas is nogal lang en groot, en ik heb een onhandig laag stuur, dus Tomas is met 2 jaar al naar het achterzitje verhuist.


ik reageerde op susan, die vertelde dat ze eens een heel klein kindje achterop had zien zitten. Dat begrijp ik niet. Lijkt me ook niet heel goed.
Ik heb een voorzitje voor 10 euro. van marktplaats. Prima, veilig zitje. Dus het hoeft niet veel te kosten

juffie001
juffie001
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 467
Punten : 543
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

vanaf hoe oud/welk gewicht achterop de fiets? Empty Re: vanaf hoe oud/welk gewicht achterop de fiets?

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum