Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

autostoel nummer 2: bij welk gewicht en lengte?

4 plaatsers

Ga naar beneden

autostoel nummer 2: bij welk gewicht en lengte? Empty autostoel nummer 2: bij welk gewicht en lengte?

Bericht  Kat1980 do 17 nov 2011 - 22:09

Aangezien T echt uit de maxicosi aan het groeien is, zaten we naar een vervolgstoel te kijken. Maar eigenlijk vind ik het onzin om 2 van die autostoelen achterin te hebben, terwijl J ook al bijna over zou kunnen naar autostoel nummer 2 (vanaf 15kg).
Ik heb hem vanmorgen gewogen en hij is nu 14.8 kg en 96.5 cm lang. Maakt de lengte verder nog uit voor deze autostoel? Officieel zie ik overal staan dat hij vanaf ongeveer 3,5 jaar is, maar ja dat maakt op zich ook niet uit als je bijna 15kg bent, toch?

Wanneer ging jullie kind over naar deze autostoel en hoe lang en zwaar was hij/zij?


Laatst aangepast door Kat1980 op do 17 nov 2011 - 22:16; in totaal 1 keer bewerkt
Kat1980
Kat1980
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1662
Punten : 2005
Registratiedatum : 19-11-10
Woonplaats : Flevoland

Terug naar boven Ga naar beneden

autostoel nummer 2: bij welk gewicht en lengte? Empty Re: autostoel nummer 2: bij welk gewicht en lengte?

Bericht  Gast do 17 nov 2011 - 22:11

Ik denk dat je nr. 2 bedoelt of niet? 0 is de maxi-cosi, 1 is die vanaf 9 kg en 2 is volgens mij vanaf 15 kg, nr. 3 is volgens mij de zitverhoger. ik zou 'm lekker in de grotere stoel zetten! Ik zou het ook zonde vinden om nog zo'n dure stoel te kopen. Wat je zou kunnen overwegen is zo'n doorgroeistoel te kopen, dat is nr. 1, 2 en 3 in één.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

autostoel nummer 2: bij welk gewicht en lengte? Empty Re: autostoel nummer 2: bij welk gewicht en lengte?

Bericht  Kat1980 do 17 nov 2011 - 22:15

Rejoy. schreef:Ik denk dat je nr. 2 bedoelt of niet? 0 is de maxi-cosi, 1 is die vanaf 9 kg en 2 is volgens mij vanaf 15 kg, nr. 3 is volgens mij de zitverhoger. ik zou 'm lekker in de grotere stoel zetten! Ik zou het ook zonde vinden om nog zo'n dure stoel te kopen. Wat je zou kunnen overwegen is zo'n doorgroeistoel te kopen, dat is nr. 1, 2 en 3 in één.

Ik bedoel de autostoel voor de oudste (ik dacht dat maxicosi 1 was, maar als dat dus 0 is bedoel ik inderdaad 2 ja Wink ), zodat de jongste naar de vervolgstoel van de maxicosi over kan. Dat is inderdaad zo'n verhoger, waarbij je als ik het goed heb gewoon de autogordel gebruikt om hem vast te zetten.

Zo'n doorgroeistoel is ook een idee, zal er even naar kijken.
Kat1980
Kat1980
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1662
Punten : 2005
Registratiedatum : 19-11-10
Woonplaats : Flevoland

Terug naar boven Ga naar beneden

autostoel nummer 2: bij welk gewicht en lengte? Empty Re: autostoel nummer 2: bij welk gewicht en lengte?

Bericht  Gast do 17 nov 2011 - 22:18

Hier was de oudste bijna 3, hij woog bijna 15 kilo en lengte weet ik niet.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

autostoel nummer 2: bij welk gewicht en lengte? Empty Re: autostoel nummer 2: bij welk gewicht en lengte?

Bericht  meisjesmama do 17 nov 2011 - 23:26

Ik zou ze een stoel doorschuiven. Mij oudste was 3,5 geen 15 kilo en niet zo lang als jou zoon.
Maar ze zat er perfect in!
meisjesmama
meisjesmama
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1729
Punten : 1861
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

autostoel nummer 2: bij welk gewicht en lengte? Empty Re: autostoel nummer 2: bij welk gewicht en lengte?

Bericht  Liadan do 17 nov 2011 - 23:37

Ik zou voor J. ook een autostoel nummer 2 aanschaffen en je kan natuurlijk ook in de winkel eerst passen of hij er goed in zit.

Hier moeten we waarschijnlijk wel nog een autostoel maat 1 aanschaffen (en dan 2 keer want we hebben 2 auto's). Beetje balen maar Yara is 11 kilo en kan dus nog lang niet in de stoel maat 2 (en Kian past nu al in de breedte haast niet meer in de maxicosi, al laten we hem er natuurlijk nog zo lang mogelijk in).

Liadan
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7195
Punten : 7347
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

autostoel nummer 2: bij welk gewicht en lengte? Empty Re: autostoel nummer 2: bij welk gewicht en lengte?

Bericht  Kat1980 do 17 nov 2011 - 23:40

Ok, ik ga binnenkort gewoon eens proberen in de winkel!
Kat1980
Kat1980
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1662
Punten : 2005
Registratiedatum : 19-11-10
Woonplaats : Flevoland

Terug naar boven Ga naar beneden

autostoel nummer 2: bij welk gewicht en lengte? Empty Re: autostoel nummer 2: bij welk gewicht en lengte?

Bericht  Dolphinne vr 18 nov 2011 - 2:51

Hier zit mijn zoontje ok al in een nr 2 stoel. Mar hij is ook al ruim 15 kilo geweest (bijna 17 nu).
Je moet volgens mij wel opletten dat een kind 15 kilo is, anders kunnen de gordels minder goed werken, die hebben een bepaald gewicht nodig om te werken bij een ongeluk.
Maar als hij nu bijna 15 kilo is moet dat wel lukken!
Dolphinne
Dolphinne
Prater
Prater

Aantal berichten : 1388
Punten : 1465
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

autostoel nummer 2: bij welk gewicht en lengte? Empty Re: autostoel nummer 2: bij welk gewicht en lengte?

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum