Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

hoeveel geld geven aan kind van 9 met verjaardag

+14
mzcharlotte
blondje1313
Zwerver
Phileine
smooch
Pien
Blond
VeryCherry
Woezies
Caramba
Inge
Susan
Caro
Sarah1985
18 plaatsers

Pagina 2 van 2 Vorige  1, 2

Ga naar beneden

hoeveel geld geven aan kind van 9 met verjaardag - Pagina 2 Empty Re: hoeveel geld geven aan kind van 9 met verjaardag

Bericht  Phileine di 15 maa 2011 - 2:31

Je zou ook voor een VVV bon/Iris cheque kunnen kiezen. Die kun je bij heel veel verschillende winkels uitgeven. Dat was vroeger in ieder geval zo. Ik zou ook kiezen voor een bedrag van 7,50 tot 10 euro.
Phileine
Phileine
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1894
Punten : 2065
Registratiedatum : 17-11-10
Woonplaats : In mijn dromen ben ik overal

Terug naar boven Ga naar beneden

hoeveel geld geven aan kind van 9 met verjaardag - Pagina 2 Empty Re: hoeveel geld geven aan kind van 9 met verjaardag

Bericht  Zwerver di 15 maa 2011 - 2:50

7,50 tot 10 euro
Zwerver
Zwerver
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6323
Punten : 6959
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

hoeveel geld geven aan kind van 9 met verjaardag - Pagina 2 Empty Re: hoeveel geld geven aan kind van 9 met verjaardag

Bericht  blondje1313 di 15 maa 2011 - 3:06

Ik vind 5 euro eigenlijk wel voldoende.
Volgens mij kreeg ik vroeg op mijn verjaardagen altijd zo rond de 5 gulden, dat is volgens mij tegenewoordig wel vergelijkbaar met 5 euro Wink

Je hebt tegenwoordig ook steeds meer speelgoedwinkels waar kinderen zelf een mandje met cadeautjes uit kunnen kiezen en de gasten (vaak bij kinderfeestjes) kunnen daar dan weer hun keuze uit maken. Maar dat is behoorlijk off-topic

blondje1313
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2484
Punten : 2628
Registratiedatum : 30-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

hoeveel geld geven aan kind van 9 met verjaardag - Pagina 2 Empty Re: hoeveel geld geven aan kind van 9 met verjaardag

Bericht  Gast di 15 maa 2011 - 3:12

Ik ben echt tegen geld geven bij feesten/verjaardagen, ook al wordt daar om gevraagd. En al helemaal niet bij kinderen. Ik zou zelf ook nooit om geld vragen (ik zou sowieso nooit iets vragen).

Het gaat tegen mijn gevoel in en ik vind het leuk om zelf iets bij die persoon te zoeken.

Ik vind het doorsturen van wensenlijstjes ook iets onbeschofts hebben. Maar misschien is het maar net wat je gewend bent.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

hoeveel geld geven aan kind van 9 met verjaardag - Pagina 2 Empty Re: hoeveel geld geven aan kind van 9 met verjaardag

Bericht  Gast di 15 maa 2011 - 3:57

Ik zou 7,50 geven in een kaart of 5 euro op een verpakking Smarties geplakt of zo.

Oh en ik vind 't niet raar dat er om wordt gevraagd eigenlijk, soms zet ik 't er ook wel 's bij; of ik 't nou gelijk bij de uitnodiging zeg of ik mag iedereens telefoontje aannemen "Hoii ik kom hoor, maar wat wil je eigenlijk hebben?" Misschien gaat 't overal anders, maar ik vind 't niet heel gek smile

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

hoeveel geld geven aan kind van 9 met verjaardag - Pagina 2 Empty Re: hoeveel geld geven aan kind van 9 met verjaardag

Bericht  mzcharlotte di 15 maa 2011 - 6:14

Wat maakt het nou uit of je een kadobon of cash geeft, het komt op hetzelfde neer? Afhankelijk van de relatie met het kind, zou ik hoogstens 10 euro geven.
mzcharlotte
mzcharlotte
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4211
Punten : 4519
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

hoeveel geld geven aan kind van 9 met verjaardag - Pagina 2 Empty Re: hoeveel geld geven aan kind van 9 met verjaardag

Bericht  Susan di 15 maa 2011 - 6:29

Waarom vindt iedereen het zo raar om een kind geld te geven? Ik snap dat niet zo, voor volwassenen maakt het bedrag wat je op je verjaardag krijgt juist vaak niet zo'n verschil, het is wel lekker, maar het is niet dat je daarmee nou dat ene kunt kopen dat altijd buiten je bereik heeft gelegen. Een kind kan vaak niet zo makkelijk een relatief grote aankoop doen en krijgt op deze manier de kans om wat sneller te sparen. Ik vind het zulk overdreven principieel gedoe dat een kind geen geld zou mogen krijgen.

Wij geven meestal ongeveer 20 euro uit op een verjaardag vana familie en maken niet echt onderscheid tussen kinderen en volwassenen, dus dat zou het dan ongeveer worden.
Susan
Susan
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 17731
Punten : 18567
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

hoeveel geld geven aan kind van 9 met verjaardag - Pagina 2 Empty Re: hoeveel geld geven aan kind van 9 met verjaardag

Bericht  Jeanette di 15 maa 2011 - 6:39

5 - 10 euro vind ik er wel een mooi bedrag voor.
Jeanette
Jeanette
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 11268
Punten : 12424
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

hoeveel geld geven aan kind van 9 met verjaardag - Pagina 2 Empty Re: hoeveel geld geven aan kind van 9 met verjaardag

Bericht  Jerry di 15 maa 2011 - 6:49

zegmaar_ schreef:Wat maakt het nou uit of je een kadobon of cash geeft, het komt op hetzelfde neer? Afhankelijk van de relatie met het kind, zou ik hoogstens 10 euro geven.

+1
Jerry
Jerry
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3719
Punten : 4112
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

hoeveel geld geven aan kind van 9 met verjaardag - Pagina 2 Empty Re: hoeveel geld geven aan kind van 9 met verjaardag

Bericht  Mizz_S di 15 maa 2011 - 7:24

Ik zou geen kadobon geven, straks denkt iedereen dat en dan krijgt ie allemaal verschillende bonnen van andere winkels, kan ie er nog geen ds van kopen. Dan is geld toch veel praktischer, en leuker bovendien, want dat heeft ie tenslotte gevraagd. Ik zou 5 euro of 7,50 geven denk ik, en dan n leuke kaart erbij.
Mizz_S
Mizz_S
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2711
Punten : 2822
Registratiedatum : 21-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

hoeveel geld geven aan kind van 9 met verjaardag - Pagina 2 Empty Re: hoeveel geld geven aan kind van 9 met verjaardag

Bericht  ThinkPink di 15 maa 2011 - 8:27

Max. € 10,00 vind ik genoeg voor een kind van 9.

ThinkPink
Prater
Prater

Aantal berichten : 705
Punten : 720
Registratiedatum : 19-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

hoeveel geld geven aan kind van 9 met verjaardag - Pagina 2 Empty Re: hoeveel geld geven aan kind van 9 met verjaardag

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Pagina 2 van 2 Vorige  1, 2

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum