Wat doet een vrijgezel?
+2
Zininzon
mzcharlotte
6 plaatsers
Pagina 1 van 3
Pagina 1 van 3 • 1, 2, 3
Wat doet een vrijgezel?
Na 100 samen geweest te zijn met mij man ben ik nu weer vrijgezel en ik vraag me af wat je dan alleen onderneemt? Ik heb wel veel vrienden maar die hebben allemaal een leven opgebouwd en ik wil eigenlijk naast mijn werk ook weer dingen alleen oppakken maar ik weet niet zo goed wat ;-)
Gast- Gast
Re: Wat doet een vrijgezel?
Dat vind ik oprecht rot om te lezen; ik dacht dat jullie een super stel waren die alles aankonden. Ik hoop dat het een beetje met je gaat.
Maar heb je geen hobby, een bepaalde sport die je graag deed? Dat je dat weer op gaat pakken, en daar ook mensen leert kennen? Of bv. gaan sporten en met een les mee gaan doen, op vaste dagen?
Maar heb je geen hobby, een bepaalde sport die je graag deed? Dat je dat weer op gaat pakken, en daar ook mensen leert kennen? Of bv. gaan sporten en met een les mee gaan doen, op vaste dagen?
Gast- Gast
Je kan toch hoe dan ook de dingen doen die je de moeite waard vindt in het leven, of je nou vrijgezel bent of niet?
Gast- Gast
Onee, dat ik mezelf nog niet bedacht! Ik weet niet wat ik de moeite waard vind. Ik heb gewerkt en een leven met hem gedeeld en nu ben ik zoekende.Noa schreef:Je kan toch hoe dan ook de dingen doen die je de moeite waard vindt in het leven, of je nou vrijgezel bent of niet?
Gast- Gast
Nee, ik ben zo'n kneus die alleen maar gewerkt heeft en nu even niet meer weet wat ze wil ;-)Isabella schreef:Dat vind ik oprecht rot om te lezen; ik dacht dat jullie een super stel waren die alles aankonden. Ik hoop dat het een beetje met je gaat.
Gast- Gast
Haha, kan ik ook begrijpen hoor! Misschien kun je op zumba gaan? Lekker bewegen en dansen, met andere mensen?
Gast- Gast
Wat kut dat het over is
Maar ja, wat een vrijgezel kan doen... Het enige wat ik kan bedenken wat je als vrijgezel doet en niet in een relatie, is volop sjansen en wat daaruit voort kan komen. Kan me alleen zo voorstellen dat je daar nu even geen behoefte aan hebt.
Edit: ok je bent dus op zoek naar leuke bezigheden naast je werk.. Zumba is idd denk ik wel leuk ja, of yoga. Verder lekker regelmatig dansjes en etentjes doen?
Maar ja, wat een vrijgezel kan doen... Het enige wat ik kan bedenken wat je als vrijgezel doet en niet in een relatie, is volop sjansen en wat daaruit voort kan komen. Kan me alleen zo voorstellen dat je daar nu even geen behoefte aan hebt.
Edit: ok je bent dus op zoek naar leuke bezigheden naast je werk.. Zumba is idd denk ik wel leuk ja, of yoga. Verder lekker regelmatig dansjes en etentjes doen?
Laatst aangepast door Elodie op zo 13 maa 2011 - 9:26; in totaal 1 keer bewerkt
Gast- Gast
Ah, nou dan is dit toch een super goed moment om daar achter te komen?Francaise_ schreef:Onee, dat ik mezelf nog niet bedacht! Ik weet niet wat ik de moeite waard vind. Ik heb gewerkt en een leven met hem gedeeld en nu ben ik zoekende.Noa schreef:Je kan toch hoe dan ook de dingen doen die je de moeite waard vindt in het leven, of je nou vrijgezel bent of niet?
Misschien kun je eens denken aan jezelf toen je een jaar of 8 was. Doe je ogen dicht en stel je voor dat je weer dat kind was, waar woonde je, waar ging je naar school, wie waren je vrienden? Wat deed je het aller aller liefste? Welk spel/activiteit was het waardoor jij alles om je heen even vergat? Waar werd je blij van?
Als je dit kan oproepen kun je die activiteit vast ook vertalen naar een iets volwassener vorm (hoeft niet natuurlijk, sommige dingen kun je net zo goed nu weer doen in dezelfde vorm).
Gast- Gast
Whoa jeetje Francaise, dat had ik nog niet mee gekregen. Wat rot voor je.
Maar ik doe eigenlijk alles wat ik wil alleen. Bios, reizen, wandelen, fietsen, winkelen, tv kijken, boeken lezen. Ik ben het zo gewend om alleen te zijn. Dat zijn op zich niet echt structurele dingen zoals een sportgroepje, maar juist dat soort dingen kan je ook prima alleen doen. Het is denk ik voor jou echt heel erg wennen. Maar ga gewoon 'op' iets, ga dansen, zwemmen, yoga, pilates, pottenbakken, Franse cursus, weet ik veel wat. Dan heb je in elk geval 1 x in de week een vast iets.
Maar ik doe eigenlijk alles wat ik wil alleen. Bios, reizen, wandelen, fietsen, winkelen, tv kijken, boeken lezen. Ik ben het zo gewend om alleen te zijn. Dat zijn op zich niet echt structurele dingen zoals een sportgroepje, maar juist dat soort dingen kan je ook prima alleen doen. Het is denk ik voor jou echt heel erg wennen. Maar ga gewoon 'op' iets, ga dansen, zwemmen, yoga, pilates, pottenbakken, Franse cursus, weet ik veel wat. Dan heb je in elk geval 1 x in de week een vast iets.
Gast- Gast
Ik sluit me bij Noa en Marin aan, die richting zou ik opdenken. Verder
mzcharlotte- Ratel
- Aantal berichten : 4211
Punten : 4519
Registratiedatum : 18-11-10
Sjansen doe ik wel volop maar aan de kerel lijkt me niet erg fijn ;-)
@Noa: Dat is het ook een beetje. Ik kan al die dingen wel naar boven halen maar ik wil zoveel. Ik wil lerares Maatschappijleer worden of Nederlands studeren, het is zo lastig ;-) Ik krijg het gewoon nog niet op een rijtje, misschien omdat het nog zo kort geleden is dat het leven zo anders was maar ik word hier zo onzeker van. Ik voel me weer 16, zoveel staat nog open maar er zijn zoveel keuzes!
@Noa: Dat is het ook een beetje. Ik kan al die dingen wel naar boven halen maar ik wil zoveel. Ik wil lerares Maatschappijleer worden of Nederlands studeren, het is zo lastig ;-) Ik krijg het gewoon nog niet op een rijtje, misschien omdat het nog zo kort geleden is dat het leven zo anders was maar ik word hier zo onzeker van. Ik voel me weer 16, zoveel staat nog open maar er zijn zoveel keuzes!
Gast- Gast
Nou hier een oude vrijster
Ik ben al jaren vrijgezel en mijn vriendinnen zijn allemaal gesetteld, dus ik moet mijn eigen leven invulling geven zonder al te veel van een ander te verwachten.
Ik sport 2 x per week (nu even niet ivm verhuizing), ik heb 2 vrijwilligersbaantjes, ik ga regelmatig uit eten met collega's/losse vriendinnen, ik ga wel eens in mijn eentje de deur uit, varierend van op bezoek bij oma tot winkelen en alleen op vakantie (al dan niet met groep).
Verder kan ik me prima vermaken met een boek, de computer en de tv.
Door het jaar heen heb ik regelmatig verjaardagen en andere feestjes, maar echt stappen doe ik weinig, omdat ik weinig mensen ken die dat ook doen.
Ik ben al jaren vrijgezel en mijn vriendinnen zijn allemaal gesetteld, dus ik moet mijn eigen leven invulling geven zonder al te veel van een ander te verwachten.
Ik sport 2 x per week (nu even niet ivm verhuizing), ik heb 2 vrijwilligersbaantjes, ik ga regelmatig uit eten met collega's/losse vriendinnen, ik ga wel eens in mijn eentje de deur uit, varierend van op bezoek bij oma tot winkelen en alleen op vakantie (al dan niet met groep).
Verder kan ik me prima vermaken met een boek, de computer en de tv.
Door het jaar heen heb ik regelmatig verjaardagen en andere feestjes, maar echt stappen doe ik weinig, omdat ik weinig mensen ken die dat ook doen.
Zininzon- Ratel
- Aantal berichten : 3783
Punten : 4138
Registratiedatum : 18-11-10
Klinkt heel stom, maar maak eens een mindmap van wat je allemaal zou willen, en dan echt heel breed brainstormen.
Dus zet jezelf in het midden, en maak dan lijntjes naar dingen die je graag wil doen. En dan kan je allemaal connecties maken tussen de dingen die je graag zou willen doen. Dingen die op elkaar aansluiten enzo. Dingen zoals een studie, of een cursus, of korte activiteiten, eenmalig, wekelijks, van alles en nog wat. Zo kan je een beetje overzicht krijgen van wat je interesses nou eigenlijk zijn en hoe veel tijd je in dingen zou moeten/willen steken. Wie weet kom je nog met hele leuke dingen.
Dus zet jezelf in het midden, en maak dan lijntjes naar dingen die je graag wil doen. En dan kan je allemaal connecties maken tussen de dingen die je graag zou willen doen. Dingen die op elkaar aansluiten enzo. Dingen zoals een studie, of een cursus, of korte activiteiten, eenmalig, wekelijks, van alles en nog wat. Zo kan je een beetje overzicht krijgen van wat je interesses nou eigenlijk zijn en hoe veel tijd je in dingen zou moeten/willen steken. Wie weet kom je nog met hele leuke dingen.
Laatst aangepast door Marin op zo 13 maa 2011 - 9:36; in totaal 1 keer bewerkt
Gast- Gast
Probeer ook wat échte tijd voor jezelf te nemen en dat zijn niet zomaar beslissingen..Dus dat hoeft toch ook niet nu besloten te worden?
Gast- Gast
Huu, die had ik niet zien aankomen (niet dat ik jou en je man verder ken), ik moest toch even drie keer lezen.
Ik miste je ook al hier op het forum.
Maar echt antwoord op je vraag heb ik niet. Ik ben vrijgezel, maar kan me niet echt indenken dat ik ander word of andere dingen ga doen als ik een relatie heb.
Ik miste je ook al hier op het forum.
Maar echt antwoord op je vraag heb ik niet. Ik ben vrijgezel, maar kan me niet echt indenken dat ik ander word of andere dingen ga doen als ik een relatie heb.
Gast- Gast
Haha, is toch ook heerlijk? Dat alles ineens weer open ligt! Er zijn natuurlijk duizenden dingen die je kunt doen. Ik zou niet te overhaast jezelf in 10 dingen tegelijk gooien. Doe lekker rustig aan, je hebt geen haast.Francaise_ schreef:Sjansen doe ik wel volop maar aan de kerel lijkt me niet erg fijn ;-)
Gast- Gast
Ik ben ook zoekende. Ik ben dan wel weer wat langer single maar ik ben nu aan het leren hoe ik mezelf ook alleen kan vermaken. Ik heb ook niet echt speciale hobby's maar soms kom ik wel eens iets tegen waarvan ik denk 'daar zou ik graag heen willen of dat zou ik graag willen doen' maar het me tegen houdt omdat ik dan alleen moet gaan. Ik probeer mezelf nu te motiveren om dan toch gewoon te gaan want van op de bank zitten word je ook niet gelukkiger. En is het niks? Dan ben je ook zo weer weg.
Maar goed, ik heb ondervonden dat er een heel proces aan vooraf gaat dus gun jezelf de tijd ervoor. Laat alle keuzes binnenkomen, maar beslis pas als je je leven weer een beetje opnieuw vorm hebt gegeven of gewoon als de tijd daar rijp voor is.
Maar goed, ik heb ondervonden dat er een heel proces aan vooraf gaat dus gun jezelf de tijd ervoor. Laat alle keuzes binnenkomen, maar beslis pas als je je leven weer een beetje opnieuw vorm hebt gegeven of gewoon als de tijd daar rijp voor is.
Gast- Gast
Leer trouwens ook te accepteren dat je niet altijd wat te doen moet hebben. Je moet het 'dingen doen' niet als een vluchtmethode om het huis uit te komen gaan zien. Er is niets mis mee om af en toe thuis niks te doen, een jankfilm te kijken, met een gezichtsmaskertje op en een grote kop thee. Gebruik de tijd ook om lekker thuis te ontspannen die je misschien ook niet zo heel snel met een man er bij zou doen. (Carrie uit SATC noemde het Secret Single Behavior).
Ook lekker!
Ook lekker!
Gast- Gast
Eigenlijk doe ik alles alleen of met vrienden, wat ik voorheen met een partner deed. Daarnaast geeft het mij rust dat ik alleen ben, omdat ik niemand verantwoording schuldig ben en overal kan gaan en staan waar ik wil. Vrijgezel zijn is voor mij altijd een verademing geweest.
Maar wel een knuffel voor je!
Maar wel een knuffel voor je!
Gast- Gast
Goede vraag. Ik ben daar ook wel benieuwd naar. Ik vind mijn leven zoveel "leger" nu ik vrijgezel ben. Er is op dit moment eigenlijk niemand waar ik helemaal mezelf kan zijn/laten zien en dat mis ik wel.
Wel doe ik veel met vriendinnen, stort me op mijn studie, zie veel en graag mensen die belangrijk voor me zijn en ik ben gewoon prima tevreden verder en ik voel me desondanks nog steeds erg geliefd door mijn ex(en)
Wel doe ik veel met vriendinnen, stort me op mijn studie, zie veel en graag mensen die belangrijk voor me zijn en ik ben gewoon prima tevreden verder en ik voel me desondanks nog steeds erg geliefd door mijn ex(en)
TGR- Kletskop
- Aantal berichten : 2706
Punten : 3065
Registratiedatum : 17-12-10
Stappen, stappen, stappen en uitgaan!
Tijdens een relatie ga ik ook nog wekelijks stappen tot diep in de nacht maar als ik single ben zijn dat wel meerdere avonden per week.
Tijdens een relatie ga ik ook nog wekelijks stappen tot diep in de nacht maar als ik single ben zijn dat wel meerdere avonden per week.
Gast- Gast
GS was jij toch? Ik moet mezelf ook tijd gunnen maar het leven voelt gewoon best leeg. Ik ben al wel alleen naar Petticoat geweest en dat deed me wel goed maar er is dan weer zo'n moment van alleen thuiskomen.vruchtenhagel schreef:Ik ben ook zoekende. Ik ben dan wel weer wat langer single maar ik ben nu aan het leren hoe ik mezelf ook alleen kan vermaken. Ik heb ook niet echt speciale hobby's maar soms kom ik wel eens iets tegen waarvan ik denk 'daar zou ik graag heen willen of dat zou ik graag willen doen' maar het me tegen houdt omdat ik dan alleen moet gaan. Ik probeer mezelf nu te motiveren om dan toch gewoon te gaan want van op de bank zitten word je ook niet gelukkiger. En is het niks? Dan ben je ook zo weer weg.
Gast- Gast
't Is eigenlijk best triest van me, maar de topictitel werkt me op m'n lachspieren Ik zie helemaal beelden voor me: Wat doet een hondje? "Woef!!" Wat doet een kip? "Tok tok!" Wat doet een vrijgezel? "Ehhhh... ??"
Gast- Gast
Ja, gewoon een wijntje in de pauze en lekker gelachen en een traan gelaten!Bitterkoek_ schreef:Heb je ook genoten van de voorstelling?
Gast- Gast
Pagina 1 van 3 • 1, 2, 3
Soortgelijke onderwerpen
» Wat doet een vrijgezel?
» Hoe lang vrijgezel...
» En toen was ik weer vrijgezel
» Wie doet wat?
» Wat doet een...
» Hoe lang vrijgezel...
» En toen was ik weer vrijgezel
» Wie doet wat?
» Wat doet een...