foto kiezen voor op canvas --> lastig!
+9
Saxy
Sneeuwvlok
Mida4you
Chocolate Cookie
Monte
iloverocknroll1984
Lady4
Inge
Atelier Madame
13 plaatsers
Pagina 2 van 3
Pagina 2 van 3 • 1, 2, 3
Re: foto kiezen voor op canvas --> lastig!
Ik zou zeker voor foto 5 gaan. Puur omdat in die foto de meeste kleurcontrasten zitten. Ik ben bang dat de rest wat te grauw gaat worden.
Saxy- Fluisteraar
- Aantal berichten : 246
Punten : 265
Registratiedatum : 24-11-10
Foto 1, min een strookje zodat 't groene eraf is; de rustigste van allemaal
Jerry- Ratel
- Aantal berichten : 3719
Punten : 4112
Registratiedatum : 18-11-10
hihi en deze twijfelkont heft inmiddels toch maar foto 5 besteld, vooral omdat dat toch de meest lichte foto is, ben benieuwd hoe hij wordt!
Atelier Madame- Ratel
- Aantal berichten : 6226
Punten : 6777
Registratiedatum : 22-12-10
Foto 1 (groene strookje laten zitten, geeft een extra dimensie)
of foto 5
edit : zie inmiddels dat je die ook besteld heb:)
of foto 5
edit : zie inmiddels dat je die ook besteld heb:)
Gast- Gast
+1Lady4 schreef:Ik zou voor foto een of vijf gaan, de rest vind ik wat te somber.
Gast- Gast
Foto 5 valt sowieso af, want dat is een portrait foto, die staat rechtop. Dat staat bijna nooit mooi als canvas in een huis, tenzij je de ruimte echt goed gebruikt waarin de foto komt te hangen.
Ik denk zelf het meest aan foto 1. De rest is 't ook net niet denk ik. Alhoewel ik die met die pannenkoek-rotsen ook wel gaaf vind.
Ik denk zelf het meest aan foto 1. De rest is 't ook net niet denk ik. Alhoewel ik die met die pannenkoek-rotsen ook wel gaaf vind.
Gast- Gast
inmiddels de post gemist dat ze voor foto 5 gekozen heeft denk ik @ Marin?
Jerry- Ratel
Oh hahaha oops sorry. Maar m'n advies blijft wel, ik denk niet dat dat heel handig en mooi hangt in een huis. Maar goed, ze mag het tegendeel bewijzen
Gast- Gast
Ik had ook voor optie 1 gekozen, maar goed ...
Het is trouwens vast en zeker goed bedoeld, maar soms vind ik adviezen een beetje 'hard'. Alsof alle foto's altijd maar bewerkt moeten worden. Zo werd de foto die wij als mooiste trouwfoto beschouwen dusdanig bekritiseerd dat ik er gewoon boos om werd. Dan zit er maar een sprietje in de weg of een plantje in het hoekje, het gaat er toch om wat ík van die foto vind?
Het is trouwens vast en zeker goed bedoeld, maar soms vind ik adviezen een beetje 'hard'. Alsof alle foto's altijd maar bewerkt moeten worden. Zo werd de foto die wij als mooiste trouwfoto beschouwen dusdanig bekritiseerd dat ik er gewoon boos om werd. Dan zit er maar een sprietje in de weg of een plantje in het hoekje, het gaat er toch om wat ík van die foto vind?
Gast- Gast
Ik was voor de foto met de regenboog gegaan
Lejow- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 26304
Punten : 28659
Alex167 schreef:Ik had ook voor optie 1 gekozen, maar goed ...
Ja het lastige is dat iedereen gewoon heel anders naar een foto kijkt. En jij, van wie de foto is, voelt als enige de gevoelsmatige waarde van de foto, de herinnering. Ik kijk heel erg naar kleur, licht en compositie. Maar iemand anders kan zo'n foto heel anders ervaren omdat die weer naar andere dingen kijkt.
Kan me wel voorstellen dat je het rot vond om te horen, maar van een bruiloftsfotograaf ga ik er wel van uit dat hij ook op de details let. Dus geen per ongelukke bosjes op de voorgrond die er niet horen.
Maar voor zo'n canvas, wat waarschijnlijk een hele grote opgeblazen versie van de foto is, vind ik dat je best eisen mag stellen. Zo'n canvas hangt heel prominent in je huis, je wilt toch dat het een echte blikvanger is. Als je dan door middel van bewerking net even wat meer kracht er uit kan halen en het van een mooie plaat een wow prachtige plaat kan maken.. Dan is dat alleen maar goed advies.
Ben wel heel benieuwd naar die foto, of staat die al in het mooie foto topic?
Gast- Gast
Marin, ik snap wel dat een fotograaf of een kritische hobbyist als jij en/of wolletjes heel anders naar een trouwfoto van mij kijkt dan ik. Maar dan nog is het niet leuk om te horen.
Ik plaats de foto wel even in het mooie foto topic, ter voorkoming van vervuiling in dit topic
Ik plaats de foto wel even in het mooie foto topic, ter voorkoming van vervuiling in dit topic
Gast- Gast
Overigens betreft het een portretfoto van 30 bij 40 cm dus qua grote valt het wel mee, hij komt gewoon in een hoekje van de woonkamer te hangen
Atelier Madame- Ratel
Alex167 schreef:Het is trouwens vast en zeker goed bedoeld, maar soms vind ik adviezen een beetje 'hard'. Alsof alle foto's altijd maar bewerkt moeten worden. Zo werd de foto die wij als mooiste trouwfoto beschouwen dusdanig bekritiseerd dat ik er gewoon boos om werd. Dan zit er maar een sprietje in de weg of een plantje in het hoekje, het gaat er toch om wat ík van die foto vind?
Meer dan eens... zo heb ik een tijd terug op het oude forum eens een topic geopend over het laten afdrukken op canvas en daar werd mijn foto ook hélemaal afgekraakt! ik was er gewoon verdrietig van omdat de foto voor ons zo bijzonder was!! Het zijn persoonlijke foto's die vaak in zulke topics worden geplaatst en ja... die voldoen niet aan de eisen van fotograven of hobby-isten, het zijn gewoon foto's van puur dat moment/ uitzicht/ gebeurtenis etc...
Pien- Ratel
- Aantal berichten : 5687
Punten : 6861
Registratiedatum : 20-11-10
Pien schreef:Alex167 schreef:Het is trouwens vast en zeker goed bedoeld, maar soms vind ik adviezen een beetje 'hard'. Alsof alle foto's altijd maar bewerkt moeten worden. Zo werd de foto die wij als mooiste trouwfoto beschouwen dusdanig bekritiseerd dat ik er gewoon boos om werd. Dan zit er maar een sprietje in de weg of een plantje in het hoekje, het gaat er toch om wat ík van die foto vind?
Meer dan eens... zo heb ik een tijd terug op het oude forum eens een topic geopend over het laten afdrukken op canvas en daar werd mijn foto ook hélemaal afgekraakt! ik was er gewoon verdrietig van omdat de foto voor ons zo bijzonder was!! Het zijn persoonlijke foto's die vaak in zulke topics worden geplaatst en ja... die voldoen niet aan de eisen van fotograven of hobby-isten, het zijn gewoon foto's van puur dat moment/ uitzicht/ gebeurtenis etc...
+1 maar ik denk dat je je niet teveel van die kritiek moet aantrekken, als je gewoon accepteert dat de proffesionele mensen anders naar je foto zullen kijken.. daarbij jij bent degene die m aan de muur moet hebben, niet een ander..
Atelier Madame- Ratel
Achja, volgens mij moet je, voordat je iets post met een dergelijke vraag, er vanuit gaan dat je ook commentaar kan krijgen dat je niet helemaal aanstaat. Als je dat niet goed vindt, moet je niet posten.
Jerry- Ratel
Idd! maar goed ik heb wel nuttig commentaar gehad..Jerry schreef:Achja, volgens mij moet je, voordat je iets post met een dergelijke vraag, er vanuit gaan dat je ook commentaar kan krijgen dat je niet helemaal aanstaat. Als je dat niet goed vindt, moet je niet posten.
Atelier Madame- Ratel
Atelier Madame schreef:Pien schreef:Alex167 schreef:Het is trouwens vast en zeker goed bedoeld, maar soms vind ik adviezen een beetje 'hard'. Alsof alle foto's altijd maar bewerkt moeten worden. Zo werd de foto die wij als mooiste trouwfoto beschouwen dusdanig bekritiseerd dat ik er gewoon boos om werd. Dan zit er maar een sprietje in de weg of een plantje in het hoekje, het gaat er toch om wat ík van die foto vind?
Meer dan eens... zo heb ik een tijd terug op het oude forum eens een topic geopend over het laten afdrukken op canvas en daar werd mijn foto ook hélemaal afgekraakt! ik was er gewoon verdrietig van omdat de foto voor ons zo bijzonder was!! Het zijn persoonlijke foto's die vaak in zulke topics worden geplaatst en ja... die voldoen niet aan de eisen van fotografen of hobby-isten, het zijn gewoon foto's van puur dat moment/ uitzicht/ gebeurtenis etc...
+1 maar ik denk dat je je niet teveel van die kritiek moet aantrekken, als je gewoon accepteert dat de proffesionele mensen anders naar je foto zullen kijken.. daarbij jij bent degene die m aan de muur moet hebben, niet een ander..
Joh, zolang Erwin Olaf niet het forum komt binnen stormen met kritiek, hoef je je er helemaal niks van aan te trekken. De ene prof is de andere niet en zelfs op de 'professionele' foto's die worden geplaatst kan wel eens wat over gezegd worden - alleen moet je daar dan kennis over hebben want laten we eerlijk wezen, echte profs zien ook wel wanneer het een kiekje is toch dus het commentaar daar op is dan een beetje zinloos...
Gast- Gast
Atelier Madame schreef:Idd! maar goed ik heb wel nuttig commentaar gehad..Jerry schreef:Achja, volgens mij moet je, voordat je iets post met een dergelijke vraag, er vanuit gaan dat je ook commentaar kan krijgen dat je niet helemaal aanstaat. Als je dat niet goed vindt, moet je niet posten.
Ben wel benieuwd hoe die staat als je 'm thuis hebt!
Jerry- Ratel
Ik zal dan een foto posten in dit topic ;pJerry schreef:Atelier Madame schreef:Idd! maar goed ik heb wel nuttig commentaar gehad..Jerry schreef:Achja, volgens mij moet je, voordat je iets post met een dergelijke vraag, er vanuit gaan dat je ook commentaar kan krijgen dat je niet helemaal aanstaat. Als je dat niet goed vindt, moet je niet posten.
Ben wel benieuwd hoe die staat als je 'm thuis hebt!
Atelier Madame- Ratel
hij is nu al binnen en hangt
Atelier Madame- Ratel
Wow, mooi hoor!
Meintjuh- Fluisteraar
- Aantal berichten : 29
Punten : 33
Registratiedatum : 24-02-11
Pagina 2 van 3 • 1, 2, 3
Soortgelijke onderwerpen
» foto op canvas
» Foto op Canvas!
» Foto van je kindje op canvas
» Bestaat dit? (foto op canvas)
» Foto op canvas van vakantie