Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Wat zouden jullie doen?

+4
Susan
SuperGrover
girli
Chocoholic
8 plaatsers

Pagina 1 van 2 1, 2  Volgende

Ga naar beneden

Wat zouden jullie doen? Empty Wat zouden jullie doen?

Bericht  Chocoholic zo 13 maa 2011 - 1:13

Ik heb laatst voor Carnaval twee kostums besteld bij een online bedrijf. (Eentje had mijn voorkeur, maar had voor de zekerheid nog een ander besteld voor 't geval die ander toch niet zat zoals ik hoopte) Toen ik ze thuis kreeg, bleek dat er 1 kostuum bij zat die ik niet besteld had (vergissing van hun kant) en de ander zat inderdaad niet zoals ik wilde. Dus ik besloot om ze weer terug te sturen. Dit kostte me EUR 9,35! (!) bij de TNT. Ik schrok hier echt enorm van, want 't waren 2 hele lichte pakketjes. Ik heb het bedrijf daarna gelijk gemaild met 't bericht dat ik de twee kostuums terug op de post had gedaan, en dat ik hoopte dat ik als blijk van goede service van hun kant, de verzendingskosten niet hoef te betalen. (Zij hebben immers wel een verkeerd kostuum gestuurd, waardoor ik mijn voorkeurskostuum niet had tijdens Carnaval) Nu, een week later, krijg ik een mailtje terug met dat ik de verzendingskosten wel behoor te betalen. Hier heb ik dus weinig zin in, aangezien 't al duur was om 't terug te sturen, en nu moet ik datzelfde bedrag WEER betalen? Volgens mij kunnen ze mij ook weinig maken, aangezien ze alleen maar mijn naam en adresgegevens hebben. De betaling van de kostuums gaat namelijk na verzending, dus ze hebben ook geen bankgegevens oid van mij.

Wat zouden jullie doen?
Chocoholic
Chocoholic
Prater
Prater

Aantal berichten : 1290
Punten : 1459
Registratiedatum : 12-02-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Wat zouden jullie doen? Empty Re: Wat zouden jullie doen?

Bericht  girli zo 13 maa 2011 - 1:15

Je zegt dat ze nu je bankgegevens niet hebben. Mocht het zover komen als het incassobureau, kunnen die misschien wel gegevens van jou achterhalen. Echter, ik heb geen flauw idee of dit mag/kan.

*edit* niet goed gelezen over de verzendkosten.
girli
girli
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4192
Punten : 4619
Registratiedatum : 13-01-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Wat zouden jullie doen? Empty Re: Wat zouden jullie doen?

Bericht  Chocoholic zo 13 maa 2011 - 1:18

Geen idee! Ik heb 't persoonlijk bij zo'n TNT kantoortje verzendklaar laten maken en opsturen. Pas toen ik betaald had dacht ik; holy crap, wat is dat ontzettend duur! En tja, dat bedrijf wil ook dat bedrag hebben, dus neem aan dat er wel iets van 'moet kloppen', ook al lijkt 't bedrag te hoog.
Chocoholic
Chocoholic
Prater
Prater

Aantal berichten : 1290
Punten : 1459
Registratiedatum : 12-02-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Wat zouden jullie doen? Empty Re: Wat zouden jullie doen?

Bericht  SuperGrover zo 13 maa 2011 - 1:20

Op zich zal geen bedrijf een incassobureau in de arm nemen voor het niet betalen van verzendkosten. Maar ik denk dat het je wel veel gedoe op zal leveren.
SuperGrover
SuperGrover
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4489
Punten : 4741
Registratiedatum : 22-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Wat zouden jullie doen? Empty Re: Wat zouden jullie doen?

Bericht  Susan zo 13 maa 2011 - 1:21

Je hebt de verzendkosten toch al betaald op het moment dat je dat pakje terugstuurde? Waarom zou je ze in vredesnaam nog een keer moeten betalen?
Susan
Susan
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 17731
Punten : 18567
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Wat zouden jullie doen? Empty Re: Wat zouden jullie doen?

Bericht  aniet zo 13 maa 2011 - 1:21

Heb je geen telefoonnummer dat je kan bellen,om het een en ander uit te leggen?
aniet
aniet
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1824
Punten : 2165
Registratiedatum : 29-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Wat zouden jullie doen? Empty Re: Wat zouden jullie doen?

Bericht  Gast zo 13 maa 2011 - 1:21

Dan zou ik het op een accoordje gooien en zeggen dat je 50/50 wil doen.

Doordat zij een verkeerd kostuum hebben opgestuurd heb jij (neem ik aan) alsnog een ander kostuum moeten kopen.

Overigens, had je het bij TNT beter als pakketpost aan kunnen bieden.
Dan had het je 6.75 gekost... Ook slecht trouwens dat zij dat niet gezegd hebben.
Dat doen ze hier wel altijd.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Wat zouden jullie doen? Empty Re: Wat zouden jullie doen?

Bericht  Susan zo 13 maa 2011 - 1:24

Ik denk echt dat je het verkeerd begrepen hebt, dat zij niet bedoelen dat je nog eens die verzendkosten moet overmaken, maar dat zij die verzendkosten niet aan jou gaan vergoeden.
Susan
Susan
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 17731
Punten : 18567
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Wat zouden jullie doen? Empty Re: Wat zouden jullie doen?

Bericht  Jerry zo 13 maa 2011 - 1:24

Susan schreef:Je hebt de verzendkosten toch al betaald op het moment dat je dat pakje terugstuurde? Waarom zou je ze in vredesnaam nog een keer moeten betalen?

Ik snap 't ook niet helemaal...
Jerry
Jerry
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3719
Punten : 4112
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Wat zouden jullie doen? Empty Re: Wat zouden jullie doen?

Bericht  Chocoholic zo 13 maa 2011 - 1:26

Omdat het hun ook geld heeft gekost om het naar mij te sturen, ik neem aan dat ze dat bedoelen. De verzendskosten die ik nu heb betaald, zijn puur voor 't terugsturen, daar hebben zij dus niks aan. In het mailtje staat echt duidelijk aangeven op welk rekeningnummer ik de verzendskosten moet storten (ook onder de naam van verzendskosten + bestel nummer).
Chocoholic
Chocoholic
Prater
Prater

Aantal berichten : 1290
Punten : 1459
Registratiedatum : 12-02-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Wat zouden jullie doen? Empty Re: Wat zouden jullie doen?

Bericht  Gast zo 13 maa 2011 - 1:26

Normaal gesproken betaal je de kleding + de verzendkosten van het bedrijf naar jou toe.
Als jij iets terug wilt sturen, kan dat op eigen kosten.

Ik denk dus dat ze wel degelijk de verzendkosten willen die ze van hun naar haar toe gemaakt hebben.
Anders kun je bestellen alles weer terug sturen en betalen zij steeds weer verzendkosten voor jou...

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Wat zouden jullie doen? Empty Re: Wat zouden jullie doen?

Bericht  Chocoholic zo 13 maa 2011 - 1:28

Hazeltje schreef:Dan zou ik het op een accoordje gooien en zeggen dat je 50/50 wil doen.

Doordat zij een verkeerd kostuum hebben opgestuurd heb jij (neem ik aan) alsnog een ander kostuum moeten kopen.

Overigens, had je het bij TNT beter als pakketpost aan kunnen bieden.
Dan had het je 6.75 gekost... Ook slecht trouwens dat zij dat niet gezegd hebben.
Dat doen ze hier wel altijd.

Dat was inderdaad veel netter van ze geweest, ze hebben misbruik gemaakt van mijn onwetendheid qua pakketjes verzenden.
Chocoholic
Chocoholic
Prater
Prater

Aantal berichten : 1290
Punten : 1459
Registratiedatum : 12-02-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Wat zouden jullie doen? Empty Re: Wat zouden jullie doen?

Bericht  Chocoholic zo 13 maa 2011 - 1:29

Hazeltje schreef:Normaal gesproken betaal je de kleding + de verzendkosten van het bedrijf naar jou toe.
Als jij iets terug wilt sturen, kan dat op eigen kosten.

Ik denk dus dat ze wel degelijk de verzendkosten willen die ze van hun naar haar toe gemaakt hebben.
Anders kun je bestellen alles weer terug sturen en betalen zij steeds weer verzendkosten voor jou...

Ja, daar heb ik 't inderdaad over. Je snapt 't. smile En hier gaat dus mijn dilemma over. Of ik ze wel moet betalen, aangezien ik 't niet eerlijk vind.
Chocoholic
Chocoholic
Prater
Prater

Aantal berichten : 1290
Punten : 1459
Registratiedatum : 12-02-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Wat zouden jullie doen? Empty Re: Wat zouden jullie doen?

Bericht  Susan zo 13 maa 2011 - 1:30

Meestal staat daar wel iets over in hun algemene voorwaarden, ook over pakketjes die verkeerd zijn verzonden, et cetera.
Susan
Susan
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 17731
Punten : 18567
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Wat zouden jullie doen? Empty Re: Wat zouden jullie doen?

Bericht  Gast zo 13 maa 2011 - 1:32

Ik snap jou ook :P

Ik zou nogmaals mailen en precies uitleggen dat je nu dankzij hen (omdat zij een fout gemaakt hebben) je beide kostuums terug hebt moeten sturen.

Heb het laatst met slofjes voor mijn dochter gehad.
Ik had witte met een gespje besteld en ik kreeg off white zonder gespje.
Gemaild en ik mocht ze terugsturen. Ik zou het bedrag terug krijgen. Kreeg ik eerst het bedrag van de slofjes terug.
Nogmaals gemaild dat het hun fout is en i kde verzendkosten ook terug wilde.
Dat kreeg ik later ook nog terug gestort.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Wat zouden jullie doen? Empty Re: Wat zouden jullie doen?

Bericht  Chocoholic zo 13 maa 2011 - 1:39

@ Susan: Ik ben ze net nagegaan, en daar staat niks over verkeerd verzonden pakketjes.

@ Hazeltje: In mijn mail van een week geleden had ik gezegd: Ik heb vandaag de twee kostuums terug op de post gedaan. De piraten outfit zat helaas niet zoals ik had verwacht, en zoals te lezen in m'n vorige mailtje was er 1 kostuum niet de goede bestelling, waar juist m'n voorkeur naar uit ging. Ik hoop daarom dat ik als blijk van goede service van uw kant de verzendingskosten niet hoef te betalen.

Dat zou toch duidelijk genoeg moeten zijn? Of denken jullie; gewoon nog een mailtje eruit gooien? Ik vraag me af of dat iets uit zal maken..

Chocoholic
Chocoholic
Prater
Prater

Aantal berichten : 1290
Punten : 1459
Registratiedatum : 12-02-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Wat zouden jullie doen? Empty Re: Wat zouden jullie doen?

Bericht  RYW zo 13 maa 2011 - 1:41

Ik weet niet of je lid bent van de comsumentenbond, maar als je hier een issue van wil maken zou ik daarheen bellen en vragen of je gelijk hebt en wat je kan doen.

Ik vind trouwens 'misbruik maken van mijn onwetendheid' nogal zwaar klinken, maar dat kan aan mij liggen.
RYW
RYW
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4484
Punten : 5076
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Wat zouden jullie doen? Empty Re: Wat zouden jullie doen?

Bericht  Susan zo 13 maa 2011 - 1:43

Ik vind ook niet dat ze op het postkantoor verplicht zijn om je op goedkopere opties te wijzen.
Susan
Susan
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 17731
Punten : 18567
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Wat zouden jullie doen? Empty Re: Wat zouden jullie doen?

Bericht  Gast zo 13 maa 2011 - 1:53

Nee, ze zijn het niet verplicht inderdaad. Maar het zou wel zo netjes zijn.

Ik zou inderdaad gewoon nog een mailtje sturen.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Wat zouden jullie doen? Empty Re: Wat zouden jullie doen?

Bericht  Susan zo 13 maa 2011 - 1:55

Ik vind het ook geen kwestie van netjes. Het is aardig als ze het doen, maar ik kan me ook prima voorstellen dat degene achter de balie daar even niet aan denkt. Het is je eigen verantwoordelijkheid om je daarin te verdiepen.
Susan
Susan
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 17731
Punten : 18567
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Wat zouden jullie doen? Empty Re: Wat zouden jullie doen?

Bericht  RYW zo 13 maa 2011 - 1:56

Het zou inderdaad wel netjes zijn, maar om nou te zeggen dat ze 'misbruik hebben gemaakt van haar onwetendheid'... Het is nou niet alsof ze haar een woekerpolis of andere oplichtingspraktijken hebben aangesmeerd. Misschien dachten ze wel gewoon dat de klant precies wist wat ze wilde, en hebben ze gewoon gedaan waar ze om vroeg.
RYW
RYW
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4484
Punten : 5076
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Wat zouden jullie doen? Empty Re: Wat zouden jullie doen?

Bericht  Chocoholic zo 13 maa 2011 - 2:07

Ik bedoelde die opmerking ook wel met een smilie, maar kon er geen toepasselijke voor vinden dus heb 't zo gelaten. smile Dus ik bedoel niet dat ze opzettelijk misbruik hebben gemaakt, maar ik vind 't wel heel normaal dat ze mensen inlichten over wat de opties zijn, dat verwacht ik in ieder geval, dat hoort bij goede service. Ik heb ook een klantgerichte functie op mijn werk, en daar verwacht je ook niet dat mensen alles weten. Daar ben IK dan voor.
Chocoholic
Chocoholic
Prater
Prater

Aantal berichten : 1290
Punten : 1459
Registratiedatum : 12-02-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Wat zouden jullie doen? Empty Re: Wat zouden jullie doen?

Bericht  SuperGrover zo 13 maa 2011 - 2:33

TNT is natuurlijk ook gewoon een onderneming, ik vind het vrij logisch dat ze je dan niet gaan wijzen op goedkopere alternatieven. smile
SuperGrover
SuperGrover
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4489
Punten : 4741
Registratiedatum : 22-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Wat zouden jullie doen? Empty Re: Wat zouden jullie doen?

Bericht  Gast zo 13 maa 2011 - 2:36

Hoe kom je ooit op EUR 9,35 voor twee kostuums? Ik verzend zelf erg veel met TNT maar ik vind dit wel een bijzonder bedrag.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Wat zouden jullie doen? Empty Re: Wat zouden jullie doen?

Bericht  sanna zo 13 maa 2011 - 2:41

Megara schreef:Hoe kom je ooit op EUR 9,35 voor twee kostuums? Ik verzend zelf erg veel met TNT maar ik vind dit wel een bijzonder bedrag.

+ 1. Ik werk zelf ook met tnt, maar dit is wel een heel vreemd bedrag..
sanna
sanna
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 61
Punten : 379
Registratiedatum : 06-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Wat zouden jullie doen? Empty Re: Wat zouden jullie doen?

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Pagina 1 van 2 1, 2  Volgende

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum