N.a.v. Hoe oud was je?;Wat vind jij te jong voor seks?
+21
Pannetoet
Sweety
Joli86
Sarah1985
M-G
Blond
TGR
Sterre
Phileine
Mari
Jeanette
lieke89
RYW
xxDila
CaptainSpectacular
Zwerver
Caramba
Snoes
Shisha
Filoria
Beachgirl
25 plaatsers
Pagina 1 van 3
Pagina 1 van 3 • 1, 2, 3
N.a.v. Hoe oud was je?;Wat vind jij te jong voor seks?
Topictitel zegt t al: wat vind jij te jong voor seks?
Ik ben zelf van mening dat het van persoon tot persoon verschilt, de een is er nou eenmaal eerder aan toe dan de ander. Dus dit is niet een topic waar ik een oordeel wil vellen of statement wil brengen over "je eerste keer", al heb ik wel een mening over welke leeftijd ik acceptabel vind. Maar dat komt natuurlijk uit mijn eigen referentiekader.
Mijn persoonlijke mening: seks doe je wanneer je er aan toe bent. Ik was zelf bijna 19, en dat was de perfecte leeftijd voor mij. Waarom? Ik was vreselijk verliefd, hij ook, en het voelde goed. Niet te jong, niet te oud.
Barst maar los, ik lees morgen wel. Ga zo mijn vriendje knuffelen op de bank en film kijken
Ik ben zelf van mening dat het van persoon tot persoon verschilt, de een is er nou eenmaal eerder aan toe dan de ander. Dus dit is niet een topic waar ik een oordeel wil vellen of statement wil brengen over "je eerste keer", al heb ik wel een mening over welke leeftijd ik acceptabel vind. Maar dat komt natuurlijk uit mijn eigen referentiekader.
Mijn persoonlijke mening: seks doe je wanneer je er aan toe bent. Ik was zelf bijna 19, en dat was de perfecte leeftijd voor mij. Waarom? Ik was vreselijk verliefd, hij ook, en het voelde goed. Niet te jong, niet te oud.
Barst maar los, ik lees morgen wel. Ga zo mijn vriendje knuffelen op de bank en film kijken
Gast- Gast
Re: N.a.v. Hoe oud was je?;Wat vind jij te jong voor seks?
Ik vind het moeilijk om over te oordelen, om de redenen die jij ook al aangeeft.
Maar mijn stiefbroertje van 16 (toen ie ontmaagd werd 15) die er op los sekst met meerdere meisjes, en met name met z'n 13 jarige ex (destijds vriendinnetje, maar ze doen het nog steeds). Dan denk ik echt met name, meisje, meisje, je bent 13.
Ik denk dat ik er gewoon best wel van schrik dat je op die leeftijd gewoon al net zo ver seksueel kan zijn als ik nu zeg maar. Het kan dan toch nog niet lekker zijn, je bent nog zo jong, wat weet je dan, hoe kan je er dan zo bewust mee om gaan, vraag ik me af. Vind het ergens zo zonde.
Maar mijn stiefbroertje van 16 (toen ie ontmaagd werd 15) die er op los sekst met meerdere meisjes, en met name met z'n 13 jarige ex (destijds vriendinnetje, maar ze doen het nog steeds). Dan denk ik echt met name, meisje, meisje, je bent 13.
Ik denk dat ik er gewoon best wel van schrik dat je op die leeftijd gewoon al net zo ver seksueel kan zijn als ik nu zeg maar. Het kan dan toch nog niet lekker zijn, je bent nog zo jong, wat weet je dan, hoe kan je er dan zo bewust mee om gaan, vraag ik me af. Vind het ergens zo zonde.
Gast- Gast
Ik vind (vanaf) 16 een mooie leeftijd.
Ik was zelf 15 en vond mezelf dus ook te jong. Gelukkig was het wel met een jongen waarmee ik nu al 8,5 jaar heel gelukkig ben!
Ik was zelf 15 en vond mezelf dus ook te jong. Gelukkig was het wel met een jongen waarmee ik nu al 8,5 jaar heel gelukkig ben!
Beachgirl- Kletskop
- Aantal berichten : 2626
Punten : 2789
Registratiedatum : 18-11-10
Ik vind dat je op zijn minst ongesteld moet zijn geweest als meisje.
Zelf was ik pas op mijn 16e voor het eerst ongesteld, en voor die tijd moest ik echt niet denken aan seks. Misschien dat dat voor andere meisjes anders is, maar het lijkt me zo onnatuurlijk om seks te hebben voordat je uberhaupt ongesteld bent geweest. Of is dat een vreemd idee van mij?
Zelf was ik pas op mijn 16e voor het eerst ongesteld, en voor die tijd moest ik echt niet denken aan seks. Misschien dat dat voor andere meisjes anders is, maar het lijkt me zo onnatuurlijk om seks te hebben voordat je uberhaupt ongesteld bent geweest. Of is dat een vreemd idee van mij?
Filoria- Ratel
- Aantal berichten : 4523
Punten : 4758
Registratiedatum : 15-01-11
Pfff toen een hele discussie gehad met de man van mijn nicht (Engelsen). Hij wilde niet dat zijn dochter sexuele voorlichting kreeg, dan zou ze het juist gaan doen. Als controle dacht hij slim te zijn en mij en mijn NLse nichtje te vragen naar onze leeftijden waarop we begonnen met sex. Ons antwoord was hetzelfde: we waren beiden 19 toen we het voor het eerst deden. De mond van mijn Engelse nicht viel open van verbazing. Zij was 13! Ze zegt dat ze het nooit gedaan zou hebben als ze had geweten wat het precies was. Haar zusje (mijn andere nichtje dus) was op haar 15de zwanger van de eerste, 17 van haar 2e. Beetje zo'n standaard Engelse tienermoeder verhaal. Schatten van kinderen hoor maar je ziet dat soort meiden daar in bosjes. Ze dumpen de hele dag kinderen bij elkaar... Oh, ik dwaal af .
Ik was dus 19 en had een vaste vriend, toen al 9 maanden. Als het aan mij had gelegen deden we het al na 4 maanden trouwens maar hij wilde wachten. Zelf vind ik eigenlijk alles onder de 16 toch wel te jong.
Ik was dus 19 en had een vaste vriend, toen al 9 maanden. Als het aan mij had gelegen deden we het al na 4 maanden trouwens maar hij wilde wachten. Zelf vind ik eigenlijk alles onder de 16 toch wel te jong.
Laatst aangepast door Zusje van Bert op wo 9 maa 2011 - 8:29; in totaal 1 keer bewerkt
Gast- Gast
Ik was 15 en hij was 17. Het lullige is dat ik na ongeveer 5 maanden door hem ontmaagd werd en hij het een maand later uitmaakte... Dus achteraf had ik er wel een beetje spijt van.
Het was wat aan de snelle kant maar ik was ook wel heel nieuwsgierig naar hoe het zou zijn.
En wanneer is iemand te jong? Onder de 14 vind ik sowieso te jong maar het is ook wel afhankelijk per persoon, persoonlijkheid en verantwoordelijkheidsgevoel.
Het was wat aan de snelle kant maar ik was ook wel heel nieuwsgierig naar hoe het zou zijn.
En wanneer is iemand te jong? Onder de 14 vind ik sowieso te jong maar het is ook wel afhankelijk per persoon, persoonlijkheid en verantwoordelijkheidsgevoel.
Shisha- Ratel
- Aantal berichten : 5526
Punten : 5710
Registratiedatum : 26-11-10
Een vriendin van mij is opgegroeid in Engeland en die zegt ook dat daar zoveel piepjonge tienermoeders rondlopen. Die ook vrolijk aan een tweede beginnen inderdaad, terwijl ze niet eens een vaste vriend of een huis hebben. Heftig zeg.
Even opgezocht op internet en inderdaad: 'Engeland staat bekend als het Europese land met het hoogste relatieve aantal tienerzwangerschappen.'
Even opgezocht op internet en inderdaad: 'Engeland staat bekend als het Europese land met het hoogste relatieve aantal tienerzwangerschappen.'
Filoria- Ratel
- Aantal berichten : 4523
Punten : 4758
Registratiedatum : 15-01-11
Tja, soms kun je er weinig aan doen he, dan bepaalt iemand anders of je eraan toe bent... Ikzelf in elk geval niet op mijn 15e, maar toch is het gebeurt. Heb zelf gekozen het pas op mijn 19e weer te doen toen ik voor het eerst een lieve vriend had.
Gast- Gast
Noa schreef:Tja, soms kun je er weinig aan doen he, dan bepaalt iemand anders of je eraan toe bent... Ikzelf in elk geval niet op mijn 15e, maar toch is het gebeurt. Heb zelf gekozen het pas op mijn 19e weer te doen toen ik voor het eerst een lieve vriend had.
Uiteraard ga ik in mijn mening wel van een vrijwillige keuze uit.
Gast- Gast
Filoria schreef:Een vriendin van mij is opgegroeid in Engeland en die zegt ook dat daar zoveel piepjonge tienermoeders rondlopen. Die ook vrolijk aan een tweede beginnen inderdaad, terwijl ze niet eens een vaste vriend of een huis hebben. Heftig zeg.
Klopt. En er was (weet niet of die er nog steeds is) een regeling dat je recht krijgt op een huis als je tienermoeder bent en het besluit te houden. Ga maar na dat veel tieners daar dus gebruik van maken. :S
Gast- Gast
Ik vind persoonlijk onder de 15 wel erg jong. Maargoed daar doe je toch niks aan
Gast- Gast
Ik vind alles onder 16 jaar best jong, maar dat komt omdat ik zelf vrij laat was de eerste keer (20 jaar).
Snoes- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 11739
Punten : 12120
Ik vind onder de 16 jaar extreem.
Vroeger nam ik mezelf altijd voor dat 18 een mooie leeftijd was. Uiteindelijk is het 20 geworden. En daar ben ik heel blij mee!
Vroeger nam ik mezelf altijd voor dat 18 een mooie leeftijd was. Uiteindelijk is het 20 geworden. En daar ben ik heel blij mee!
Gast- Gast
Ik zelf was 14, vond mezelf er wel vroeg bijzijn. Ik vind zelf dat dit van persoon tot persoon verschild, dus ik kan voor mijzelf moeilijk zeggen wat ik een mooie leeftijd vind voor de eerste keer seks.
Caramba- Ratel
- Aantal berichten : 3918
Punten : 4017
Registratiedatum : 08-03-11
Ik zelf was 16. Heb in totaal 2 en half jaar lang een relatie met hem gehad, en na een half jaar pas seks. Haha. Ik vind dat wij het netjes hebben gedaan, hij zelf was 18. Allebei elkaars eerste. Ik kan er iig met een goed gevoel op terug kijken.
Verder ligt het heel erg aan het persoon zelf, maar vaak vind ik vanaf 16 een mooie leeftijd. Al vind ik het ook super leuk als iemand er heel laat bij is. Dat geeft toch iets speciaals
Verder ligt het heel erg aan het persoon zelf, maar vaak vind ik vanaf 16 een mooie leeftijd. Al vind ik het ook super leuk als iemand er heel laat bij is. Dat geeft toch iets speciaals
Zwerver- Ratel
- Aantal berichten : 6323
Punten : 6959
Registratiedatum : 17-11-10
Het verschilt natuurlijk per persoon en situatie, maar in het algemeen gesteld vind ik...
<14 = te jong naar mijn idee...
15/16 = nog wel erg jong, maar wel ok zolang het met wat liefde erbij is, een veilige situatie, iemand van eigen leeftijd, beiden op hetzelfde level.
17-20 = normale leeftijd om voor het eerst seks te hebben
20 en hoger - dan ben je er laat bij, naar mijn idee
<14 = te jong naar mijn idee...
15/16 = nog wel erg jong, maar wel ok zolang het met wat liefde erbij is, een veilige situatie, iemand van eigen leeftijd, beiden op hetzelfde level.
17-20 = normale leeftijd om voor het eerst seks te hebben
20 en hoger - dan ben je er laat bij, naar mijn idee
Gast- Gast
Achteraf vind ik dat 20 (min vijf dagen) te vroeg is geweest voor mij.
CaptainSpectacular- Fluisteraar
- Aantal berichten : 279
Punten : 287
Registratiedatum : 07-12-10
Ik wilde perse wachten tot ik 16 was. Ik had al wel "hand/mond-werk gedaan hiervoor. Maar ik had echt zo'n romantisch idee, dat het speciaal moest zijn en dat ik sowieso 16 wilde zijn. Uiteindelijk deed ik het op mijn 16e verjaardag, maar hé ik was tenminste wel 16 .
Zelf vond ik dat een mooie leeftijd, ik denk dat het ook aan ligt hoe je zelf bent. Ik hield me vast aan die 16, maar anders was het wel eerder gebeurd. Ik heb er achteraf nooit spijt van gehad!
Zelf vond ik dat een mooie leeftijd, ik denk dat het ook aan ligt hoe je zelf bent. Ik hield me vast aan die 16, maar anders was het wel eerder gebeurd. Ik heb er achteraf nooit spijt van gehad!
xxDila- Prater
- Aantal berichten : 976
Punten : 1204
Registratiedatum : 19-11-10
Ik vind eigenlijk alles onder de 14 sowieso te jong, en daarboven is het een beetje situatie-afhankelijk. Als een meisje van 15 al een jaar verkering heeft en op haar 15e eens met seks gaat beginnen, dan vind ik dat heel wat minder erg dan een meisje van 15 die het doet omdat ze het ook gedaan wil hebben, net als de rest van de groep, ofzo. En als iemand het pas op zijn 19e ofzo voor het eerst doet omdat er dan pas een geschikte partner in beeld is, dan vind ik dat alleen maar goed eigenlijk.
RYW- Ratel
- Aantal berichten : 4484
Punten : 5076
Ik denk wel dat je beter 'te laat' kan zijn dan 'te vroeg'.
Gast- Gast
Ik weet niet.. Ik denk dat laat zijn (dus ook nog niet ontmaagd zijn) voor sommige ook een hoop stress met zich mee brengt.
Laatst aangepast door _Donnaa op wo 9 maa 2011 - 22:37; in totaal 2 keer bewerkt
Gast- Gast
Marin schreef:Ik denk wel dat je beter 'te laat' kan zijn dan 'te vroeg'.
Mja, misschien wel, maar dat verschilt ook weer per persoon. Ik val in de categorie die ik zelf als 'te jong' bestempeld heb, maar ik heb er verder geen trauma's van overgehouden ofzo. Ik heb me er ook niet rot onder gevoeld naderhand, of spijt van gehad. Het stelde niks voor en die jongen ook niet, maar dat heeft geen negatief effect op me gehad.
En je hebt soms ook vrouwen/meisjes die op hun 19e/20e/21e/22e nog maagd zijn (ik noem maar wat) en daar serieuze problemen mee hebben, er heel erg onzeker van worden, angstig zijn om een relatie te beginnen want 'hij zal het wel achterlijk vinden dat ik nog maagd ben' en zich gaan afvragen wat er mis is met ze.
Die keerzijde heb je ook, natuurlijk.
RYW- Ratel
_Donnaa schreef:Ik weet niet.. Ik denk dat laat zijn (dus ook nog niet ontmaagd zijn) voor sommige ook een hoop stress met zich mee brengt.
Wat zij zegt, dus
RYW- Ratel
[quote="RYW"]
Ik ben pas op mijn 20ste ontmaagd maar dat ik zolang maagd ben gebleven ben ik juist nooit onzeker van geweest. Als ik het tegen iemand zei had ik altijd een beetje een idee dat ze met meer respect naar me keken. Bovendien heb ik het mijn vriendjes altijd verteld en hadden er nooit problemen mee (moet wel zeggen dat het met de vriendjes van voor mijn 20ste snel uit was, maar dat kwam omdat mijn gevoel telkens heel snel weg ebde, t was gewoon geen ECHTE liefde). Toen ik mijn huidige vriend leerde kennen heb ik hem ook heel snel kenbaar gemaakt dat ik nog maagd was en daardoor begreep hij veel meer dat ik nog even wilde wachten. Bovendien toen het eindelijk zover was heeft hij me gewoon alles geleerd. Zo kan het dus ook.
Marin schreef:En je hebt soms ook vrouwen/meisjes die op hun 19e/20e/21e/22e nog maagd zijn (ik noem maar wat) en daar serieuze problemen mee hebben, er heel erg onzeker van worden, angstig zijn om een relatie te beginnen want 'hij zal het wel achterlijk vinden dat ik nog maagd ben' en zich gaan afvragen wat er mis is met ze.
Ik ben pas op mijn 20ste ontmaagd maar dat ik zolang maagd ben gebleven ben ik juist nooit onzeker van geweest. Als ik het tegen iemand zei had ik altijd een beetje een idee dat ze met meer respect naar me keken. Bovendien heb ik het mijn vriendjes altijd verteld en hadden er nooit problemen mee (moet wel zeggen dat het met de vriendjes van voor mijn 20ste snel uit was, maar dat kwam omdat mijn gevoel telkens heel snel weg ebde, t was gewoon geen ECHTE liefde). Toen ik mijn huidige vriend leerde kennen heb ik hem ook heel snel kenbaar gemaakt dat ik nog maagd was en daardoor begreep hij veel meer dat ik nog even wilde wachten. Bovendien toen het eindelijk zover was heeft hij me gewoon alles geleerd. Zo kan het dus ook.
lieke89- Fluisteraar
- Aantal berichten : 230
Punten : 233
Registratiedatum : 21-11-10
[quote="lieke89"]
Daarom zette ik de dikgedrukte woorden ook in mijn post omdat het één niet per definitie beter is dan het ander.
Edit: eeeeeh, het ziet er echt heel raar uit zo met die quotes. Alsof ik mezelf quote... maar hij was voor jou, lieke
RYW schreef:Marin schreef:En je hebt soms ook vrouwen/meisjes die op hun 19e/20e/21e/22e nog maagd zijn (ik noem maar wat) en daar serieuze problemen mee hebben, er heel erg onzeker van worden, angstig zijn om een relatie te beginnen want 'hij zal het wel achterlijk vinden dat ik nog maagd ben' en zich gaan afvragen wat er mis is met ze.
Daarom zette ik de dikgedrukte woorden ook in mijn post omdat het één niet per definitie beter is dan het ander.
Edit: eeeeeh, het ziet er echt heel raar uit zo met die quotes. Alsof ik mezelf quote... maar hij was voor jou, lieke
RYW- Ratel
Pagina 1 van 3 • 1, 2, 3
Soortgelijke onderwerpen
» Wat vind jij echt not-done qua seks?
» Hoe vaak seks is 'normaal' voor jou? En je partner?
» Zou hij hier te jong voor zijn? (echte Sinterklaas thuis)
» Seks voor geld
» Seks voor geld?
» Hoe vaak seks is 'normaal' voor jou? En je partner?
» Zou hij hier te jong voor zijn? (echte Sinterklaas thuis)
» Seks voor geld
» Seks voor geld?
Pagina 1 van 3
Permissies van dit forum: