Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Tips enquête afstudeerstage

4 plaatsers

Ga naar beneden

Tips enquête afstudeerstage Empty Tips enquête afstudeerstage

Bericht  Parisienne ma 7 maa 2011 - 22:45

Ik ben momenteel bezig met mijn afstudeerstage. Voor het onderzoek ga ik o.a. een enquête opstellen en afnemen. Mijn doelgroep is echter vrij beperkt:

- R.otterdamse studenten (HBO & WO)
- pas afgestudeerde R.otterdamse studenten (HBO & WO)

Om mijn onderzoek en de resultaten zo betrouwbaar mogelijk te krijgen wil ik natuurlijk zoveel mogelijk respondenten. Nu is mijn vraag aan jullie of jullie tips of ideeen hebben hoe ik deze studenten en pas afgestudeerden kan bereiken?


Parisienne
Parisienne
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6727
Punten : 7477
Registratiedatum : 27-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Tips enquête afstudeerstage Empty Re: Tips enquête afstudeerstage

Bericht  Kqip ma 7 maa 2011 - 22:52

Zoek je rotterdamse studenten die daar wonen en studeren?

De studenten zijn opzich makkelijk te bereiken...informeer op rotterdamse scholen (weet niet wat daar allemaal zit aan hbo en wo of je daar die enquete af mag nemen. Bijv. via de mailinglist of in een kantine oid. Verder kan je bijv. op Rotterdam Centraal gaan staan?

Kqip
Kqip
Prater
Prater

Aantal berichten : 938
Punten : 962
Registratiedatum : 03-01-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Tips enquête afstudeerstage Empty Re: Tips enquête afstudeerstage

Bericht  Parisienne ma 7 maa 2011 - 23:05

Ik moet inderdaad Rotterdamse studenten benaderen, die daar studeren. Ze hoeven er niet speciaal te wonen, mag ook buiten Rotterdam. Ik moet onderzoeken waarom zij ervoor gekozen hebben in Rotterdam te studeren.

Daarnaast zoek ik mensen die pas afgestudeerd zijn aan een Rotterdamse hogeschool of universiteit.

Ik denk dat ik via mijn eigen school (hogeschool) wel een mailinglist samen kan stellen, maar denken jullie dat ik de universiteit kan benaderen om te vragen of ik van hun ook een lijst met e-mailadressen kan krijgen? Of dat zij het op de een of andere manier voor mij door kunnen sturen?

Edit: ik zie het overigens niet zitten om op straat o.i.d. te enquêteren, daarvoor wordt de vragenlijst te gecompliceerd.
Parisienne
Parisienne
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6727
Punten : 7477
Registratiedatum : 27-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Tips enquête afstudeerstage Empty Re: Tips enquête afstudeerstage

Bericht  Fiwen ma 7 maa 2011 - 23:30

Ik zou gewoon contact opnemen met bijvoorbeeld de HRO, die hebben vrij anonieme studenten-email adressen dus ik verwacht daar niet al te veel problemen mee.
Misschien de Erasmus-uni? Dat is ook een erg grote dus dan heb je het meeste kans denk ik. Of misschien een keer langs gaan, ik denk dat dit beter werkt dan bellen/mailen. Dan kunnen ze de enquete ook zien en dan vertrouwen ze het mogelijk sneller.

En ik wil je enquete ook wel invullen, ik studeer ook in Rotterdam (4e jaars, HBO)
Fiwen
Fiwen
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1947
Punten : 1992
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Tips enquête afstudeerstage Empty Re: Tips enquête afstudeerstage

Bericht  Kqip ma 7 maa 2011 - 23:52

Aha, ja optie is om langs te gaan bij uni en hogescholen en vragen of er mogelijkheden zijn. Verder zou je kunnen kijken wat er in je directe omgeving al aan studenten of afgestudeerden is. Zoals hier al iemand aangeeft dat ze HBO doet in Rotterdam, maar hier een enquete spammen mag niet denk ik ? Als je via mailinglisten etc niet genoeg mensen krijgt zul je denk wel de straat op moeten..hoe vervelend dat ook is. Ik had daar ook een pesthekel aan, maar moest uiteindelijk toch :S
Kqip
Kqip
Prater
Prater

Aantal berichten : 938
Punten : 962
Registratiedatum : 03-01-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Tips enquête afstudeerstage Empty Re: Tips enquête afstudeerstage

Bericht  Roxy89 di 8 maa 2011 - 0:23

Ik zou contact opnemen met een paar scholen (evt wil ik hem ook wel voor je invullen, ben net klaar met hbo)
Roxy89
Roxy89
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 167
Punten : 274
Registratiedatum : 29-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Tips enquête afstudeerstage Empty Re: Tips enquête afstudeerstage

Bericht  Parisienne di 8 maa 2011 - 0:51

@ Fiwen: ik zal het onthouden, dankje!

@ Roxy: heb jij in Rotterdam gestudeerd? Dan onthoud ik jou ook namelijk.

Kunnen jullie beiden een PM van me verwachten binnenkort! Wink

Ik ga inderdaad sowieso via mijn school een mailinglist opvragen. Daarnaast denk ik dat ik de Erasmus Uni ook maar ga benaderen om daar om een dergelijke mailinglist te vragen. Uiteraard kijk ik ook bij mijn eigen contacten en zal goede vrienden vragen mijn enquete door te sturen naar medestudenten of bekenden die al afgestudeerd zijn. Het moet allemaal in Rotterdam zijn, dus hier studeren of hier gestudeerd hebben.

Een groot aantal Rotterdamse studenten benaderen moet wel lukken, nu alleen nog de in Rotterdam afgestudeerden. Denk niet dat uni's of hogescholen die informatie door mogen/willen geven. Hmm.. anderen nog tips?!

Op 't forum spammen met mijn enquete zal inderdaad denk ik niet mogen. Maar degenen die zich aangesproken voelen mogen zich wel melden bij mij, kan ik ze later via een pm benaderen. Of mag dit ook niet?

Parisienne
Parisienne
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6727
Punten : 7477
Registratiedatum : 27-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Tips enquête afstudeerstage Empty Re: Tips enquête afstudeerstage

Bericht  Roxy89 di 8 maa 2011 - 1:28

Parisienne schreef:@ Fiwen: ik zal het onthouden, dankje!

@ Roxy: heb jij in Rotterdam gestudeerd? Dan onthoud ik jou ook namelijk.

Kunnen jullie beiden een PM van me verwachten binnenkort! Wink

Ja heb ik gedaan. Stuur maar door!

Trouwens bedacht me net: ik moest me aanmelden als afgestudeerde zodat school mij in dat systeem kon zetten.. Die houden dat dus gewoon bij voor evt informatie of enquetes!
Roxy89
Roxy89
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 167
Punten : 274
Registratiedatum : 29-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Tips enquête afstudeerstage Empty Re: Tips enquête afstudeerstage

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum