Handbagage schiphol
+5
Mermaid
Snoopy
Lady4
TukTuk
truestar
9 plaatsers
Pagina 1 van 3
Pagina 1 van 3 • 1, 2, 3
Handbagage schiphol
Weet iemand of je bijv een broodje, snoep of fruit mee mag nemen in je handbagage?
Ik kan op de website van schiphol er niks over vinden.
Aangezien we 14 uur in het vliegtuig zitten en er maar 1 maaltijd bij inbegrepen zit en je verder alles zelf moet kopen wilde ik voor Yasemin een banaan en misschien een broodje of banaan meenemen, maar ik weet helemaal niet of dit wel mag.
Ik kan op de website van schiphol er niks over vinden.
Aangezien we 14 uur in het vliegtuig zitten en er maar 1 maaltijd bij inbegrepen zit en je verder alles zelf moet kopen wilde ik voor Yasemin een banaan en misschien een broodje of banaan meenemen, maar ik weet helemaal niet of dit wel mag.
truestar- Fluisteraar
- Aantal berichten : 320
Punten : 442
Registratiedatum : 15-12-10
Re: Handbagage schiphol
Volgens mij wel! Overigs hebben ze vaak voor kinderen wel extra dingen in het vliegtuig geloof ik.. Ligt er beetje aan met welke maatschappij je vliegt.
TukTuk- Ratel
- Aantal berichten : 7406
Punten : 8046
Registratiedatum : 18-11-10
Ja hoor, dat mag wel. Waar gaan jullie naar toe?
Lady4- Ratel
- Aantal berichten : 6001
Punten : 6368
We gaan 16 dagen naar Curaçao, en vliegen via arkefly. Vind het alleen zo belachelijk dat je voor ALLES moet betalen in zo'n vliegtuig. Je betaald al harstikke veel geld voor een ticket en dan krijg je maar 1 maaltijd, vandaar mijn vraag..
Ik ga het gewoon proberen mee te nemen, drinken koop ik dan wel in het vliegtuig. Maar aangezien Yasemin nogal een vreetzakje is en ik haar toch zoet wil houden wil ik wat meenemen voor haar.
Ik ga het gewoon proberen mee te nemen, drinken koop ik dan wel in het vliegtuig. Maar aangezien Yasemin nogal een vreetzakje is en ik haar toch zoet wil houden wil ik wat meenemen voor haar.
truestar- Fluisteraar
Drinken kan je over het algemeen ook nog wel op het vliegveld kopen, ook duur, maar allicht goedkoper dan in het vliegtuig (op schiphol betaal je geloof ik hetzelfde voor een 0,5 flesje als in het vliegtuig voor een klein blikje).
Wel even checken vanaf welke gate je vliegt (soms zit de bagagecheck vlak voor de gate) of even informeren of je het mee mag nemen als ze het laten insealen.
Wel even checken vanaf welke gate je vliegt (soms zit de bagagecheck vlak voor de gate) of even informeren of je het mee mag nemen als ze het laten insealen.
Snoopy- Prater
- Aantal berichten : 1207
Punten : 1320
Registratiedatum : 06-12-10
Ik heb ook met arkefly gevlogen en had gewoon sultana in m`n tas en een appel en wat snoep
Gast- Gast
Je kan nog beter na de security check drinken nog op schiphol kopen, dat is goedkoper nog dan in het vliegtuig heb ik het idee.
Maar voor kinderen mag je ook gewoon drinken mee nemen dacht ik.. Ik zou gewoon van die kleine flesjes bij de Etos/Xenos kopen waar max 100ML ofzo in zit en daar iets van diksap in doen, en dan in het vliegtuig gewoon om water vragen.
Maar voor kinderen mag je ook gewoon drinken mee nemen dacht ik.. Ik zou gewoon van die kleine flesjes bij de Etos/Xenos kopen waar max 100ML ofzo in zit en daar iets van diksap in doen, en dan in het vliegtuig gewoon om water vragen.
TukTuk- Ratel
En daar moet je dus gewoon voor betalen;).. Buiten de standaard drink-rondes om.AngelNyn schreef:Je kan nog beter na de security check drinken nog op schiphol kopen, dat is goedkoper nog dan in het vliegtuig heb ik het idee.
Maar gewoon pakjes drinken kan je wel meenemen in het vliegtuig als het goed is..
Gast- Gast
_Donnaa schreef:En daar moet je dus gewoon voor betalen;).. Buiten de standaard drink-rondes om.AngelNyn schreef:Je kan nog beter na de security check drinken nog op schiphol kopen, dat is goedkoper nog dan in het vliegtuig heb ik het idee.
Maar gewoon pakjes drinken kan je wel meenemen in het vliegtuig als het goed is..
Hmmm ja.. Maar het zal iig wel goedkoper zijn dan de rest van de drankjes..
EN volgens mij doen ze voor kinderen alsnog niet moeilijk.. ALs je gewoon uitlegd dat je wat water nodig hebt voor je kind om te drinken, denk ik niet dat ze je daarvoor laten betalen?
TukTuk- Ratel
Nee, voor kinderen zijn ze daar vast wel soepel in.. En ze komen ook best vaak langs met koffie, thee en water trouwens.. Op mijn vlucht van 9 uren, bijna ieder uur wel. Terwijl er op internet maar 2 of 3x stond..
Gast- Gast
Dan had ik mazzel dat 1 van de stewards mij wel interessant vond.. ik kreeg non stop drinken Maar mijn ervaring is ook dat eten gewoon mag en drinken even na de douane controle kopen. T is duur maar goedkoper dan in t vliegtuig.
Mermaid- Kletskop
- Aantal berichten : 2663
Punten : 2814
Wij zijn met Arke naar Mexico gevlogen (11 uur vliegen) en wij kregen gewoon 2 keer eten...En ze komen ook echt heel vaak met drinken langs. Je mag eten gewoon meenemen, alleen als je nog over hebt op de plaats van bestemming dan moet je het weggooien ivm ziektes enzo. Drinken kun je niet meenemen, aangezien je pas voor de gate door de douane gaat en daarna dus meteen t vliegtuig in.
Gast- Gast
_Leaf_ schreef:Wij zijn met Arke naar Mexico gevlogen (11 uur vliegen) en wij kregen gewoon 2 keer eten...En ze komen ook echt heel vaak met drinken langs. Je mag eten gewoon meenemen, alleen als je nog over hebt op de plaats van bestemming dan moet je het weggooien ivm ziektes enzo. Drinken kun je niet meenemen, aangezien je pas voor de gate door de douane gaat en daarna dus meteen t vliegtuig in.
De douane is iets anders dan een security check.. Als je dus eerst de securitycheck hebt, dan de winkels en dan de douane, is er niks aan de hand. Als het andersom is, moet het geseald zijn.
Drinken mag je overigs nooit zelf mee nemen.
TukTuk- Ratel
Ik bedoelde de security check idd, die zit bij long distance vluchten vlak voor de gate. Dus ook geen mogelijkheid meer om daarna wat te kopen of een flesje water te vullen.
Gast- Gast
_Leaf_ schreef:Ik bedoelde de security check idd, die zit bij long distance vluchten vlak voor de gate. Dus ook geen mogelijkheid meer om daarna wat te kopen of een flesje water te vullen.
Ahh ok, dat wist ik niet! Heb zelf nog nooit gevlogen vanaf Schiphol (afgezien van naar Engeland, maar daar was het net andersom geloof ik)
TukTuk- Ratel
_Leaf_ schreef:Wij zijn met Arke naar Mexico gevlogen (11 uur vliegen) en wij kregen gewoon 2 keer eten...En ze komen ook echt heel vaak met drinken langs. Je mag eten gewoon meenemen, alleen als je nog over hebt op de plaats van bestemming dan moet je het weggooien ivm ziektes enzo. Drinken kun je niet meenemen, aangezien je pas voor de gate door de douane gaat en daarna dus meteen t vliegtuig in.
Ok ja ik dacht op arke te lezen dat er 1 maaltijd inbegrepen zit en het drankje bij de maaltijd en verder niet.. Maar goed het ging me ook niet echt om het drinken, maar echt om het eten voor Yasemin. Aangezien dat nogal een hongerlapje is weet ik zeker dat 1 maaltijd en een keer tussendoor voor haar niet genoeg zal zijn. Ik ga gewoon proberen om wat broodjes en wat fruit en snoep mee te nemen, mocht het niet mogen dan gooi ik het wel weg..
Iedereen bedankt voor de reacties
truestar- Fluisteraar
Truestar, wat raar zeg dat je maar 1 maaltijd krijgt en dat je verder alles moet kopen dat zou er idd bij in moeten horen.
Voor de crew lijkt me dat alleen maar handiger omdat nu iedereen tig vraagt om dingen.
Mijn ouders zijn 2x naar Curacao geweest met Arkefly en kregen van alles. Heel raar dit!
Dacht trouwens dat het alleen voor korte/europeze vluchten gold dat je alles moet betalen.
Voor de crew lijkt me dat alleen maar handiger omdat nu iedereen tig vraagt om dingen.
Mijn ouders zijn 2x naar Curacao geweest met Arkefly en kregen van alles. Heel raar dit!
Dacht trouwens dat het alleen voor korte/europeze vluchten gold dat je alles moet betalen.
Gast- Gast
Caribbeanlover schreef:Truestar, wat raar zeg dat je maar 1 maaltijd krijgt en dat je verder alles moet kopen dat zou er idd bij in moeten horen.
Ja vind het ook heel raar, helemaal een ticket is al zo duur en als ik zie wat ze voor bijv een cup a soup vragen dan denk ik belachelijk... maar goed we gaan op vakantie dus wil me er verder ook niet druk om maken. maar raar vind ik het wel. Misschien dat we wel meerdere maaltijden krijgen maar op de website zag ik dat er maar 1 maaltijd inbegrepen zat. Vraag me ook af of ze rekening met kids houden, want yasemin lust niet alles dus ben heel benieuwd!
truestar- Fluisteraar
Kinderen krijgen wel wat anders dan de volwassenen..
Maar toen ik ging vliegen stond er ook bij dat je bij het eten drinken kreeg, maar we kregen veel vaker.. Volgens mij kon je 2x thee of koffie of water krijgen.. En toen nog 4/5 keer sap of water..
Maar toen ik ging vliegen stond er ook bij dat je bij het eten drinken kreeg, maar we kregen veel vaker.. Volgens mij kon je 2x thee of koffie of water krijgen.. En toen nog 4/5 keer sap of water..
Gast- Gast
truestar schreef:Caribbeanlover schreef:Truestar, wat raar zeg dat je maar 1 maaltijd krijgt en dat je verder alles moet kopen dat zou er idd bij in moeten horen.
Ja vind het ook heel raar, helemaal een ticket is al zo duur en als ik zie wat ze voor bijv een cup a soup vragen dan denk ik belachelijk... maar goed we gaan op vakantie dus wil me er verder ook niet druk om maken. maar raar vind ik het wel. Misschien dat we wel meerdere maaltijden krijgen maar op de website zag ik dat er maar 1 maaltijd inbegrepen zat. Vraag me ook af of ze rekening met kids houden, want yasemin lust niet alles dus ben heel benieuwd!
Bel even met ze. Je kan aangeven wat je wel en niet mag eten. Ik ben vegetarier dus geef dat ook altijd door. Succes!
Bel niet met reisorganisatie, mijn ervaring is dat het dan niet altijd duidelijk overkomt.
Bel gewoon ArkeFly zelf en geef je ticketnr ofzo door.
Gast- Gast
Ik kon bij m`n ticket aangeven dat ik een geen varkensvlees mag, Muslim Food dus
Gast- Gast
truestar schreef:Caribbeanlover schreef:Truestar, wat raar zeg dat je maar 1 maaltijd krijgt en dat je verder alles moet kopen dat zou er idd bij in moeten horen.
Tja vliegen naar curacao is gewoon duur.. Dat weet je van te voren.. Dan had je beter met een wat duurdere/luxere maatschappij kunnen gaan
TukTuk- Ratel
AngelNyn schreef:truestar schreef:Caribbeanlover schreef:Truestar, wat raar zeg dat je maar 1 maaltijd krijgt en dat je verder alles moet kopen dat zou er idd bij in moeten horen.
Tja vliegen naar curacao is gewoon duur.. Dat weet je van te voren.. Dan had je beter met een wat duurdere/luxere maatschappij kunnen gaan
Ja dat klopt maar aangezien ik 3 tickets van mijn vader heb gekregen ga ik niet tegen hem lopen zeuren dat ik liever met klm had gevlogen.. maar goed ik vind als je 669 euro voor een ticket hebt betaald dat je dan wel iets van service kan verwachten.
truestar- Fluisteraar
Ga zometeen even de maatschappij bellen om te vragen hoe het met de maaltijd voor kinderen zit, of daar rekening mee word gehouden.. tnx
truestar- Fluisteraar
Toen wij naar Bonaire vlogen kregen we gewoon meerdere keren drinken erbij in. en naast een warme maaltijd een snack, een ijsje en een broodje
Is de wet van vloeistoffen niet al versoepeld?
Is de wet van vloeistoffen niet al versoepeld?
Inge- Ratel
- Aantal berichten : 5374
Punten : 6086
Pagina 1 van 3 • 1, 2, 3
Soortgelijke onderwerpen
» Handbagage vraag
» Handbagage EasyJet
» Wat neem jij mee in je handbagage?
» Handbagage vraag
» Wat zit er in jouw handbagage?
» Handbagage EasyJet