Handbagage EasyJet
4 plaatsers
Pagina 1 van 1
Handbagage EasyJet
Donderdag vlieg ik met EasyJet naar Londen, met alleen handbagage. Nu weet ik dat ze bij RyanAir heeeel streng zijn op de maten van de bagage en dat je absoluut geen extra handtasje mee mag nemen.
Nou wil ik graag mijn camera meenemen, maar als ik die ook in mijn koffer moet proppen is een kwart van de ruimte al gevuld. Weet iemand of ze bij EasyJet ook zo streng zijn? Kan ik het er op wagen om mijn camera in een losse tas om mijn schouder mee te nemen?
Nou wil ik graag mijn camera meenemen, maar als ik die ook in mijn koffer moet proppen is een kwart van de ruimte al gevuld. Weet iemand of ze bij EasyJet ook zo streng zijn? Kan ik het er op wagen om mijn camera in een losse tas om mijn schouder mee te nemen?
Sterre- Ratel
- Aantal berichten : 3682
Punten : 3849
Registratiedatum : 18-11-10
Re: Handbagage EasyJet
Yep helaas wel. Ze herhalen het bij de gate ook vaak nog dat je echt maar 1 stuk handbagage mee mag nemen, anders moet je de tweede extra inchecken. Ik heb vaak genoeg er mee gesjoemeld, m'n jas over m'n arm gehangen en m'n tweede tas er stiekem onder en dat ging dan wel goed. Of wat ik ook vaak deed was gewoon een tijdschriftje kopen en dan in zo'n See Buy Fly plastic tas m'n tweede tas in doen (in jouw geval dan camera tas), en dan valt het ook niet zo op.
Gast- Gast
Hmm.. ik zie nu ook dat de maten van mijn koffer echt perfect zijn, behalve dat het handvat er dan net bovenuit steekt :S. Zouden ze er dan ook moeilijk over doen? Qua breedte en dikte heb ik centimeters over ;-).
Bij nader inzien hoef ik verder niet zoveel mee te nemen, dus misschien past mijn camera er toch nog bij. Anders dan kan ik die truc met de see buy fly bag wel proberen.
Bij nader inzien hoef ik verder niet zoveel mee te nemen, dus misschien past mijn camera er toch nog bij. Anders dan kan ik die truc met de see buy fly bag wel proberen.
Sterre- Ratel
Oh ik denk dat dat niet zo'n probleem is. Ik heb nog nooit m'n tas in zo'n test-rekje moeten doen. Naar welk vliegveld vlieg je?
Gast- Gast
Naar Stansted. Ik heb het met Ryanair weleens meegemaakt, op de terugweg van Barcelona naar Weeze dat ze heel streng waren met zo'n rekje. Maar op Schiphol doen ze er volgens mij niet zo moeilijk over, misschien op de terugweg...
Sterre- Ratel
Ik heb bij zowel RyanAir als Easyjet dus totaal niet gehad dat ze daar moeilijk over deden! Had gewoon een schoudertas en een koffertje mee als handbagage en geen enkel probleem.
TukTuk- Ratel
- Aantal berichten : 7406
Punten : 8046
Op Stansted zijn ze veel strenger dan Schiphol. Even ter waarschuwing.
Weet je trouwens al hoe je van Stansted naar London komt of moet je dat nog regelen? Je kunt het beste met de Stansted Express. Die brengt je in 35 minuten naar London. Het station ligt onder het vliegveld. God wat ben ik daar vorig jaar veel geweest, op een gegeven moment bijna wekelijks. het is een heel saai vliegveld
Weet je trouwens al hoe je van Stansted naar London komt of moet je dat nog regelen? Je kunt het beste met de Stansted Express. Die brengt je in 35 minuten naar London. Het station ligt onder het vliegveld. God wat ben ik daar vorig jaar veel geweest, op een gegeven moment bijna wekelijks. het is een heel saai vliegveld
Gast- Gast
Hmm... Problemen op de terugweg vind ik wel minder erg, maar toch! Ja, ik heb via EasyJet al treintickets met een klein beetje korting besteld. Zin innn! We vliegen om 9.30h, ik denk dat we (plaatselijke tijd) 10.30h wel in hartje Londen staan
Sterre- Ratel
Nice!
Oh ja, heb je toevallig een paspoort met zo'n moderne chip? Te herkennen aan dit logo:
Neem die dan mee, ipv je ID kaart, want dan mag je gebruik maken van de e-controle bij de douane op Stansted en dat scheelt je een half uur wachten in de rij! In het kader van snel in London zijn
Oh ja, heb je toevallig een paspoort met zo'n moderne chip? Te herkennen aan dit logo:
Neem die dan mee, ipv je ID kaart, want dan mag je gebruik maken van de e-controle bij de douane op Stansted en dat scheelt je een half uur wachten in de rij! In het kader van snel in London zijn
Gast- Gast
Nope, die heb ik niet. Mijn paspoort verloopt over een paar maanden, die is nog van het stenen tijdperk .
Sterre- Ratel
Haha nou dan moet je maar even een half uurtje langer in spanning zitten
Alvast heel veel plezier
Alvast heel veel plezier
Gast- Gast
Marin schreef:Oh ik denk dat dat niet zo'n probleem is. Ik heb nog nooit m'n tas in zo'n test-rekje moeten doen. Naar welk vliegveld vlieg je?
Ik heb dat bij mijn laatste drie vluchten dus elke keer moeten doen. En het ene rekje is het andre weer niet. De een is van staal (daar moest ik een beetje proppen), de ander van karton. Ik raak er doonerveus van en dat is voor mij een van de redenen om het hele goedkope vliegen voorlopig niet meer te doen. Al moet ik voor sommige vluchten wel met Easyjet maar goed... Dan neem ik dus zowat niks mee, ook niet mijn goede camera.
Gast- Gast
Easyjet kan ik nog wel aan, Ryanair vind ik echt vreselijk. Ik heb echt huilend op Stansted heen en weer gerend door die &£*$(& maatschappij.
Gast- Gast
Sterre schreef:Naar Stansted. Ik heb het met Ryanair weleens meegemaakt, op de terugweg van Barcelona naar Weeze dat ze heel streng waren met zo'n rekje. Maar op Schiphol doen ze er volgens mij niet zo moeilijk over, misschien op de terugweg...
In eindhoven deden ze al moeilijk over een mini mini tasje waar mijn paspoort en een iPod in zat omdat ik die gewoon niet in mijn koffer wilde dragen. Gezeik kan ik echt heel slecht tegen. Maar verder dus wel constant een rekje (van Dublin naar Liverpool en van Liverpool naar Amsterdam). Je wilt niet dat je koffer dan te groot is, dan betaal je dik.
Gast- Gast
Marin schreef:Easyjet kan ik nog wel aan, Ryanair vind ik echt vreselijk. Ik heb echt huilend op Stansted heen en weer gerend door die &£*$(& maatschappij.
Ik krijg het er ook aan mijn hart van en doe het dus niet meer.
Gast- Gast
Sterre schreef:Nope, die heb ik niet. Mijn paspoort verloopt over een paar maanden, die is nog van het stenen tijdperk .
Dat hoeft niet hoor MIjn paspoort verloopt in maart 2011 en ik heb wel zo'n foto ding erop.
Gast- Gast
Ik heb nog even gekeken, staat niet in mijn paspoort.
Misschien dat ik toch maar een kleine weekendtas meeneem dan. Zo veel hoef ik niet mee, en het bespaart wel stress! Alleen is dat heel jammer van mijn camera.
Misschien dat ik toch maar een kleine weekendtas meeneem dan. Zo veel hoef ik niet mee, en het bespaart wel stress! Alleen is dat heel jammer van mijn camera.
Sterre- Ratel
Bedoel je dat je je camera dan helemaal niet mee neemt of dat ie dan opgepropt ergens bij zit? want je moet 'm wel meenemen hoor. Joh, dat past echt wel. Gewoon met 1 lens en zonder tasje er om heen dan. Dat doe ik ook altijd. Tussen wat kleren als schokdempers.
Gast- Gast
Ik vlieg in februari met Easyjet, ik ben benieuwd. Ik ben van plan alleen handbagage in te checken.
Ik hoop in ieder geval dat het beter is dan Ryanair. Op zich wel goed ervaringen mee, behalve laatst toen we terugkwamen van Tenerife. (dat was overigens met in te checken bagage) Onze koffer was ineens 2 kilo te zwaar. Toen heeft mijn vriend zijn scheerapparaat uit de koffer gehaald en ik mijn sandalen, dat hebben we in de handbagage gedaan (en toen was de koffer ineens 3 kg lichter, Uhuh.. )
Ik hoop in ieder geval dat het beter is dan Ryanair. Op zich wel goed ervaringen mee, behalve laatst toen we terugkwamen van Tenerife. (dat was overigens met in te checken bagage) Onze koffer was ineens 2 kilo te zwaar. Toen heeft mijn vriend zijn scheerapparaat uit de koffer gehaald en ik mijn sandalen, dat hebben we in de handbagage gedaan (en toen was de koffer ineens 3 kg lichter, Uhuh.. )
Gast- Gast
Ik heb nog nooit met easyjet gevlogen, wel met Ryanair. Heb nooit problemen gehad met Ryanair, het hangt ook heel erg van de grondstewardessen af. Heb wel eens keer gezeur gehad met Transavia. Ik had checkin bagage van 3 kg, en mn handbagage was 12 ofzo. Toen moest ik dingen uit mn handbagage in mn checkin bagage doen. Vond zo dom, gaat toch in zelfde vliegtuig.. :S
Gast- Gast
Ik ben 2 weken geleden met Easyjet naar Londen geweest (alleen dan naar Gatwick) en nergens heeft iets of iemand naar mijn koffergrootte gekeken..
_Femme- Prater
- Aantal berichten : 1013
Punten : 1210
Registratiedatum : 26-11-10
Het ligt vooral aan het grondpersoneel inderdaad, naar mijn idee in elk geval. Het voornaamste is dat bagage in de 'over head locker' past. Meestal helpen stewards daar bij om alles te laten passen. Ik vind het soms wel irritant dat andere passagiers de flexibiliteit enorm uitmelken :$ terwijl ik me eigenlijk altijd keurig aan de regels houd. Dan maar een nerd.
mzcharlotte- Ratel
- Aantal berichten : 4211
Punten : 4519
Yasmin schreef:Ik heb nog nooit met easyjet gevlogen, wel met Ryanair. Heb nooit problemen gehad met Ryanair, het hangt ook heel erg van de grondstewardessen af. Heb wel eens keer gezeur gehad met Transavia. Ik had checkin bagage van 3 kg, en mn handbagage was 12 ofzo. Toen moest ik dingen uit mn handbagage in mn checkin bagage doen. Vond zo dom, gaat toch in zelfde vliegtuig.. :S
Sorry maar dit is toch meer dan logisch? Het zou maar per ongeluk uit de locker vallen. Lekker 12 kilo op je hoofd. Ik zie er alleen maar logica in verder dat ze gewicht op de juiste manier verdelen in een vliegtuig verder.
En het klopt hoor, de ene keer zullen ze strenger zijn dan de andere keer maar ik zou het risico verder gewoon niet nemen. Als je te veel hebt ben je gewoon zwaar de lul.
Gast- Gast
Jaaaa ik kan de trolley met het goede formaat lenen van een vriendin . Hellooo camera! Hij MOET ook gewoon mee, want ik ben gisteren begonnen met de fotografie cursus en anders kan ik mijn opdracht niet uitvoeren
Sterre- Ratel
Soortgelijke onderwerpen
» Handbagage Easyjet
» Online inchecken easyjet?
» Wat neem jij mee in je handbagage?
» Handbagage vraag
» Handbagage schiphol
» Online inchecken easyjet?
» Wat neem jij mee in je handbagage?