Breien!
+4
JustMeDaan
VeryCherry
Jerry
Sterre
8 plaatsers
Pagina 2 van 2
Pagina 2 van 2 • 1, 2
Re: Breien!
Ik heb ook een colsjaal gebreid maar zie echt niet in waarom je dat met 4/5 naalden moet doen. Heb gewoon 2 naalden gebruikt, recht averecht en uiteindelijk de 2 uiteindes aan elkaar gezet met steken. Dus dat lukt ook gewoon
Feline- Kletskop
- Aantal berichten : 2234
Punten : 2527
Registratiedatum : 21-12-10
Inderdaad..Feline schreef:Ik heb ook een colsjaal gebreid maar zie echt niet in waarom je dat met 4/5 naalden moet doen. Heb gewoon 2 naalden gebruikt, recht averecht en uiteindelijk de 2 uiteindes aan elkaar gezet met steken. Dus dat lukt ook gewoon
Gast- Gast
Isabella schreef:Iemand linkshandig die het mij kan leren?
Ik ben linkshandig maar ik brei zoals rechtshandigen denk ik... Mijn moeder is rechts en ik doe hetzelfde als zij....
Gast- Gast
Hier ben ik nu mee bezig. De kleuren komen helaas niet mooi over op de foto. Het is een hele mooi kleur roze met allerlei kleurtjes er doorheen.
Gast- Gast
_Donnaa schreef:Inderdaad..Feline schreef:Ik heb ook een colsjaal gebreid maar zie echt niet in waarom je dat met 4/5 naalden moet doen. Heb gewoon 2 naalden gebruikt, recht averecht en uiteindelijk de 2 uiteindes aan elkaar gezet met steken. Dus dat lukt ook gewoon
Kan inderdaad, alleen ik vind 't niet zo mooi dat je dan een rand ziet.
Heb een 'lange' col gemaakt, met dikke wol (met 5 pennen) maar het is dan wel lastig om al je steken op de naalden te houden.
Kabels breien... Ik vraag me af of ik dat ooit ga leren:P
Voor de linkshandigen: ik ben ook links, maar brei rechts... Als dat echt niet lukt, staan er op youtube genoeg filmpjes waarbij 't uitgelegd wordt...
Jerry- Ratel
- Aantal berichten : 3719
Punten : 4112
Registratiedatum : 18-11-10
Kabels breien is veel makkelijker dan het lijkt hoor
Daar heb je een kabelpen voor nodig. Staat trouwens ook wel genoeg op Youtube uitgelegd.
Daar heb je een kabelpen voor nodig. Staat trouwens ook wel genoeg op Youtube uitgelegd.
Gast- Gast
Zusje van Bert schreef:JustMeDaan schreef:Voordeel van die wol is dat het niet uitmaakt welke steek je neemt want dat zie je toch niet.
Ik kan alleen maar rechts breien haha.
Haha ja inderdaad al is het soms ook wel lastig maar het wordt echt zo lief fluffy!
Dat word ie zeker, die van mij is met 8 bollen en 65 steken breed. Dat is dan wel erg breed en groot hoor, maar heerlijk op hele koude dagen.
Ik werk in de ouderenzorg dus afkanten en draadjes wegwerken heb ik door een bewoonster laten doen
JustMeDaan- Prater
- Aantal berichten : 834
Punten : 872
Registratiedatum : 28-11-10
afkanten is toch hartstikke gemakkelijk?
(nog makkelijker dan kabels breien )
Jerry- Ratel
- Aantal berichten : 3719
Punten : 4112
Registratiedatum : 18-11-10
Ja ik heb dat 1x gedaan, en toen kon ik het wel. Maar daarna nooit meer en nu weet ik het dus niet meer haha.
En mijn moeder weet het geloof ik ook niet meer, alhoewel die erg veel gebreid heeft en nu ook aan het breien geslagen is.
En ach die bewoners op mijn werk vinden het leuk, iedereen zit zowat te breien daar!
En mijn moeder weet het geloof ik ook niet meer, alhoewel die erg veel gebreid heeft en nu ook aan het breien geslagen is.
En ach die bewoners op mijn werk vinden het leuk, iedereen zit zowat te breien daar!
JustMeDaan- Prater
- Aantal berichten : 834
Punten : 872
Registratiedatum : 28-11-10
Jerry schreef:afkanten is toch hartstikke gemakkelijk?
Dat is inderdaad super simpel!
Tip: kijk even op Youtube en de volgende keer kun je het zelf.
De meeste technieken en dingetjes leer ik via Youtube. Als ik er echt niet uit kom, vraag ik mijn moeder.
Gast- Gast
Pagina 2 van 2 • 1, 2
Pagina 2 van 2
Permissies van dit forum: