Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Breien!

+4
JustMeDaan
VeryCherry
Jerry
Sterre
8 plaatsers

Pagina 1 van 2 1, 2  Volgende

Ga naar beneden

Breien! Empty Breien!

Bericht  Gast zo 6 maa 2011 - 10:46

Breidt (schrijf ik dat zo goed?) er iemand hier? Ik ben er gister mee begonnen, eerst aan Oma gevraagd hoe het ook al weer moet Very Happy Ik vond het zo leuk! Ik ga een mooie lange, brede sjaal maken.

Nog meer brei neurds hier? nerd

Gast
Gast

Terug naar boven Ga naar beneden

Breien! Empty Re: Breien!

Bericht  Sterre zo 6 maa 2011 - 11:12

Ik heb een paar jaar geleden een sjaal gebreid ja smile Hij gaat van smal naar breder naar smaller en er zit hier en daar een gaatje, maar hij is wel lang geworden, lekker warm en zelf gemaakt! Ik kon ook maar 1 soort steek, haha.

Het is wel fijn tijdverdrijf en soms lekker om met iets in je handen te zitten als je tv kijkt. Have fun!

Sterre
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3682
Punten : 3849
Registratiedatum : 18-11-10

Bericht  Jerry zo 6 maa 2011 - 20:51

jup, ik brei ook ('t is breit trouwens :P want brei-en 'loopt er hier iemand' 'breit er hier iemand')
Ik wil al een hele poos kussenhoezen maken, alleen zou ik dan hele dikke wol nodig hebben (= duur), maar nou zag ik bij een stoffenwinkel dat je het ook van (rekbare) stof 'wol' kunt maken: van tricot of fleece een lange strook maken, door een lapje als een 'spiraal' te knippen en vervolgens hier mee gaan breien. Als ik wat meer tijd heb, ga ik daar mee aan de slag!

Ik ben begonnen met 'gewoon' een sjaal. Ben nu bezig met een col (rondbreien met 4 of 5 naalden).
De zeeman/wibra verkoopt ook wol. Daar heb ik het vandaan gehaald, omdat ik niet zeker wist of ik het wel leuk zou vinden. 'goedkope' wol is alleen geen echte wol (van schaapjes) maar synthetisch. Ben laatst in een wolwinkel geweest, echte wol is best duur. Ze hadden daar ook bolletjes baby-alpaca-wol. Súperzacht, maar súperduur :P
Jerry
Jerry
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3719
Punten : 4112

Bericht  VeryCherry zo 6 maa 2011 - 22:01

Nope, ik ben een haakmuts Wink
VeryCherry
VeryCherry
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 17413
Punten : 17754
Registratiedatum : 17-11-10

Bericht  Jerry zo 6 maa 2011 - 22:04

weleens een muts gehaakt dan? Idea
Jerry
Jerry
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3719
Punten : 4112

Bericht  VeryCherry zo 6 maa 2011 - 22:07

Whhahahahaha nope Wink
VeryCherry
VeryCherry
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 17413
Punten : 17754

Bericht  Gast zo 6 maa 2011 - 22:08

Ik ben ooit begonnen aan allemaal lapjes maken om daar een deken van te maken, maar ik ben nooit verder gekomen dan 16 lapjes.. Toevallig dacht ik er dit weekend aan om weer eens te beginnen..

Gast
Gast

Bericht  Gast zo 6 maa 2011 - 22:43

Wat leuk dat hier meer meiden breien! Very Happy Ik heb mijn wol bij de Zeeman gehaald, hele leuke 3 kleuren wol. Groen, wit en bruin door elkaar. Volgensmij duurt het heeeel lang voor ik mijn sjaal af heb, haha. Heb nog maar een superkort stukje, en heb er toch flink aan gewerkt dit weekend. Maar geeft niet, voor de winter is hij vast af smile

Gast
Gast

Bericht  JustMeDaan ma 7 maa 2011 - 3:37

Ben bezig aan mijn 2e sjaal. Beide wol van de zeeman, 1e is de wol met soort van pluisjes en plastic glitter stukjes erin, wit en zwart om en om.
2e word de wol die van donkergrijs, naar lichtgrijs naar wit gaat enz.

JustMeDaan
Prater
Prater

Aantal berichten : 834
Punten : 872
Registratiedatum : 28-11-10

Bericht  Gast ma 7 maa 2011 - 5:18

JustMeDaan schreef:Ben bezig aan mijn 2e sjaal. Beide wol van de zeeman, 1e is de wol met soort van pluisjes en plastic glitter stukjes erin, wit en zwart om en om.
2e word de wol die van donkergrijs, naar lichtgrijs naar wit gaat enz.

Jep, hier nog 1. Wilde het al langer leren en kreeg een tijd terug een mooi breinaaldendoosje van mijn moeder, met naalden. Nu had ik het laatst eindelijk opgepakt. Ik ben met die witte wol bezig die hierboven beschreven is. Eigenlijk was het een proeflapje maar mijn nichtje vond het zo mooi (zes jaar: oooooooooooooooooooh, is dat voor mij?) dat ik het maar tot sjaal benoemd heb. Ik maak nog niet echt iets, heb al verschillende soorten wol en naalden geprobeerd en heb het wel te pakken denk ik, alleen het afhalen nog niet zo. Ik vraag mijn moeder wel of ze wil helpen haha!

Ik wil ook graag zo'n plaid maken wat Donna hier noemt. Volgens mij had zij toen ook ooit zo'n topic gestart daarover maar ik ben toen niet echt begonnen. Ook wil ik mooie sjalen kunnen maken, met van die kabels enzo. Ik heb de hele zomer dus dat moet lukken :P.

Gast
Gast

Bericht  JustMeDaan ma 7 maa 2011 - 6:36

Voordeel van die wol is dat het niet uitmaakt welke steek je neemt want dat zie je toch niet.
Ik kan alleen maar rechts breien haha.

JustMeDaan
Prater
Prater

Aantal berichten : 834
Punten : 872
Registratiedatum : 28-11-10

Bericht  Gast ma 7 maa 2011 - 6:39

Iemand linkshandig die het mij kan leren?

Gast
Gast

Bericht  Ugly Betty ma 7 maa 2011 - 6:42

Klinkt leuk Jen! Welke steek doe je? Ik heb een paar jaar geleden ook wel gebreid, sjaals en mutsen voor mezelf, mijn man en mijn neefje (die was toen nog klein en vond het nog leuk haha!)
Het lijkt me ook wel leuk om zo'n col sjaal te maken, maar ik weet niet hoe... Iemand die snapt wat ik bedoel en weet hoe het moet?
Ugly Betty
Ugly Betty
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1681
Punten : 1762

Bericht  Ugly Betty ma 7 maa 2011 - 6:43

Isabella schreef:Iemand linkshandig die het mij kan leren?

Oei ik ben niet linkshandig. Kan je op youtube niks vinden? En volgens mij staat er op breien.nl ook heel veel uitgelegd. Dan moet jij alleen links gebruiken als er rechts staat. Verder lijkt me dat niet zoveel uitmaken of wel?
Ugly Betty
Ugly Betty
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1681
Punten : 1762

Bericht  Gast ma 7 maa 2011 - 6:44

JustMeDaan schreef:Voordeel van die wol is dat het niet uitmaakt welke steek je neemt want dat zie je toch niet.
Ik kan alleen maar rechts breien haha.

Haha ja inderdaad al is het soms ook wel lastig maar het wordt echt zo lief fluffy!

Gast
Gast

Bericht  Gast ma 7 maa 2011 - 8:25

Ugly Betty schreef:Klinkt leuk Jen! Welke steek doe je? Ik heb een paar jaar geleden ook wel gebreid, sjaals en mutsen voor mezelf, mijn man en mijn neefje (die was toen nog klein en vond het nog leuk haha!)
Het lijkt me ook wel leuk om zo'n col sjaal te maken, maar ik weet niet hoe... Iemand die snapt wat ik bedoel en weet hoe het moet?

Haha geen idee! Ik weet ook maar 1 steek: insteken, omslaan, doorhalen, af laten glijden. Zegt dat je iets? Haha nerd

Gast
Gast

Bericht  Gast ma 7 maa 2011 - 8:40

Jen_ schreef:
Ugly Betty schreef:Klinkt leuk Jen! Welke steek doe je? Ik heb een paar jaar geleden ook wel gebreid, sjaals en mutsen voor mezelf, mijn man en mijn neefje (die was toen nog klein en vond het nog leuk haha!)

Haha geen idee! Ik weet ook maar 1 steek: insteken, omslaan, doorhalen, af laten glijden. Zegt dat je iets? Haha nerd

Wat jij doet is gewoon recht breien, dat doe ik ook. Zo'n col sjaal is leuk, zou ik ook wel willen maken. Is het niet gewoon een kwestie van een heel lange sjaal breien en de uiteinden aan elkaar naaien?

Gast
Gast

Bericht  Gast ma 7 maa 2011 - 8:43

Ik denk niet dat ik hiervoor geduld heb, past ook niet echt bij me vind ik haha. Een vriendin van mij doet dit wel, maar zij is echt heel creatief ingesteld.

Maar wat leuk Jen dat je dit doet! Nu maar hopen dat je sjaal idd voor de winter af is Wink

Gast
Gast

Bericht  Pancake ma 7 maa 2011 - 10:31

Maakt het dan uit of je links of rechtshandig bent?

Ik ben zelf ook linkshandig en heb ooit een begin gemaakt met het breien en ik weet ook alleen maar het insteken, omslaan, doorhalen, af laten glijden nerd Volgens mij werkt het dus gewoon hetzelfde alleen begin je waarschijnlijk met je draadjes op de andere naald. Wat ik had gedaan is even op internet opgezocht hoe je ook alweer moest beginnen en het insteken, omslaan etc dat kon ik nog herinneren van de basisschool.

Ik ben ooit eens begonnen omdat het rustgevend zou zijn volgens mijn moeder en ik ben nogal een stress-kip. Mijn lapje is hooguit 20cm geworden en daarna heb ik er nooit meer iets meegedaan. Misschien moet ik mijn breiwerkje toch weer even opzoeken.
Pancake
Pancake
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 362
Punten : 376
Registratiedatum : 19-11-10

Bericht  Gast ma 7 maa 2011 - 10:44

Zusje van Bert schreef:
Jen_ schreef:

Wat jij doet is gewoon recht breien, dat doe ik ook. Zo'n col sjaal is leuk, zou ik ook wel willen maken. Is het niet gewoon een kwestie van een heel lange sjaal breien en de uiteinden aan elkaar naaien?

Mijn oma maakt de mooiste patronen, zo knap vind ik dat! Dikke kabels, dunne kabels, een ander kleurtje er doorheen. Vroeger als ik truien van haar droeg dacht men ook altijd dat mijn trui in de winkel gekocht was. Die oma van mij toch Very Happy

Ja het lijkt mij ook dat je een colsjaal gewoon maakt door een sjaal aan elkaar te naaien?

Gast
Gast

Bericht  Gast ma 7 maa 2011 - 10:44

Pancake schreef:

Maakt het dan uit of je links of rechtshandig bent?

Ik ben zelf ook linkshandig en heb ooit een begin gemaakt met het breien en ik weet ook alleen maar het insteken, omslaan, doorhalen, af laten glijden nerd Volgens mij werkt het dus gewoon hetzelfde alleen begin je waarschijnlijk met je draadjes op de andere naald. Wat ik had gedaan is even op internet opgezocht hoe je ook alweer moest beginnen en het insteken, omslaan etc dat kon ik nog herinneren van de basisschool.

Ik ben ooit eens begonnen omdat het rustgevend zou zijn volgens mijn moeder en ik ben nogal een stress-kip. Mijn lapje is hooguit 20cm geworden en daarna heb ik er nooit meer iets meegedaan. Misschien moet ik mijn breiwerkje toch weer even opzoeken.

Nou rustgevend is het voor mij tot nu toe, ook niet! Ik ben ook nogal een stresskip. Of nou niet echt gestresd, maar ik kan niet goed ontspannen zitten. Trek ook steeds mijn schouders helemaal op met breien, maar wellicht wordt dat minder.

Gast
Gast

Bericht  Bimbam ma 7 maa 2011 - 10:52

Jen_ schreef:
Zusje van Bert schreef:
Jen_ schreef:

Mijn oma maakt de mooiste patronen, zo knap vind ik dat! Dikke kabels, dunne kabels, een ander kleurtje er doorheen. Vroeger als ik truien van haar droeg dacht men ook altijd dat mijn trui in de winkel gekocht was. Die oma van mij toch Very Happy

Ja het lijkt mij ook dat je een colsjaal gewoon maakt door een sjaal aan elkaar te naaien?

Nee, om zo'n colsjaal te maken moet je "rond breien". Daar heb je speciale rondbrei-pennen voor nodig, die hebben niet zo'n "kop" (of hoe je het maar noemt) aan het uiteinde. Dit kun je het beste doen met 4 of 5 breipennen. Ik gebruik er altijd 4, heb nog nooit 5 gebruikt. Ik heb trouwens nog nooit zo'n col gebreid, ik brei altijd sokken (ben een echte brei-nerd dus nerd ). Ben momenteel bezig met een paar voor mijn vriend.

Ik vind het wel rustgevend, ik kan niet de hele avond stil zitten voor de tv, dus dan pak ik meestal mijn breiwerk erbij smile
Bimbam
Bimbam
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2318
Punten : 2352
Registratiedatum : 24-02-11

Bericht  Gast ma 7 maa 2011 - 14:39

Rustgevend mss qua hoofd leegmaken maar mijn fysio raadde het me af. Hij vertelde dat huisvrouwen vroeger een brei-arm hadden, tegenwoordig loopt iedereen met een muisarm. Juist omdat breien ook een soort verslavend iets heeft *nog een rij dan* (herkenbaar? voor mij wel haha). Nu doe ik het dus minder dan voorheen. Ik zat het zelfs in de tram te doen. Niet tijdens de spits maar toch, best belachelijk haha.

Gast
Gast

Bericht  Gast ma 7 maa 2011 - 19:37

Bij de zeeman heb je boekjes waar alles heel goed in wordt uitgelegd.

Gast
Gast

Bericht  Gast ma 7 maa 2011 - 21:36

Jup, ik brei ook.
Ben begonnen toen ik zwanger was van Flynn, als tijdverdrijf. Heb toen een dekentje gebreid. Ben nu bezig met een sjaal met 5 kabels erin.
Ben verslaafd Very Happy Hierna ga ik mijn moeder vragen of ze me wil leren een muts te breien.

Gast
Gast

Bericht  Gesponsorde inhoud

Gesponsorde inhoud

Pagina 1 van 2 1, 2  Volgende

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

Permissies van dit forum: