Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Pers bij ongeluk

5 plaatsers

Pagina 1 van 2 1, 2  Volgende

Ga naar beneden

ongeluk - Pers bij ongeluk Empty Pers bij ongeluk

Bericht  Jilke zo 6 maa 2011 - 0:28

Net is hier in mijn woonplaats iemand onder een carnavalswagen gekomen en overleden. Heb het voor mijn ogen zien gebeuren, heel shockerend. Maar wat ik nog shockerender vond, is dat er al zo snel camera's bij waren. Voor je het weet staan ze met 5/6 man om je heen te flitsen.
Was ook nog iemand die gewoon doodleuk onder de linten van politie doorfietste, richting de plaats. Dan vraag ik me toch af waar het respect te zoeken is...

Wat ik er mee wil zeggen weet ik niet eens, maar ben toch even van de wap ervan..
Jilke
Jilke
Prater
Prater

Aantal berichten : 1052
Punten : 1540
Registratiedatum : 26-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

ongeluk - Pers bij ongeluk Empty Re: Pers bij ongeluk

Bericht  Gast zo 6 maa 2011 - 0:40

Ah nee, wat erg... en dat je het van zo dichtbij hebt gezien gebeuren is niet niks.... Ik zou zeggen, doe het rustig aan, denk aan jezelf en heel veel sterkte...

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

ongeluk - Pers bij ongeluk Empty Re: Pers bij ongeluk

Bericht  miss piggy zo 6 maa 2011 - 0:41

jeetje wat heftig, sterkte...
miss piggy
miss piggy
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 371
Punten : 415
Registratiedatum : 05-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

ongeluk - Pers bij ongeluk Empty Re: Pers bij ongeluk

Bericht  Gast zo 6 maa 2011 - 0:47

Ik las het net op een nieuwssite, wat erg zeg!

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

ongeluk - Pers bij ongeluk Empty Re: Pers bij ongeluk

Bericht  Gast zo 6 maa 2011 - 0:52

Waar in Limburg/brabant is het gebeurd? Heftig meis! Hoe gaat het nu met je? Na deze shock!
Ik vind mensen die er staan bij te kijken sowieso erg respectloos Sad Ik snap dat ook niet, ga dan helpen i.p.v. te kijken. Laatst was er in Eindhoven ook een ongeluk gebeurd met een fietser en een vrachtwagen. er stonden ook heel veel mensen bij te kijken. Later las ik dat de man was overleden, nou persoonlijk hoef ik dit niet te zien.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

ongeluk - Pers bij ongeluk Empty Re: Pers bij ongeluk

Bericht  Jilke zo 6 maa 2011 - 0:54

Roosendaal.

Snap dat ook niet, dan is er al een wit doek/laken omheen gespannen dus het is duidelijk dat het ernstig/foute afloop is. En toch doodleuk doorfietsen onder het lint. Vervolgens werd hij weggestuurt en nog een brutale mond tegen de agent ook die er wat van zei.

Jilke
Jilke
Prater
Prater

Aantal berichten : 1052
Punten : 1540
Registratiedatum : 26-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

ongeluk - Pers bij ongeluk Empty Re: Pers bij ongeluk

Bericht  Gast zo 6 maa 2011 - 0:57

Was betrokkene niet dronken ofzo? Dan nog vind ik het geen excuus en idd zeer respectloos.
Heftig hoor! Gaat het carnavallen wel gewoon door daar?

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

ongeluk - Pers bij ongeluk Empty Re: Pers bij ongeluk

Bericht  Jilke zo 6 maa 2011 - 0:58

Nee die was niet dronken. Had volgens mij net gesport, want had sportkleding aan en sporttas bij. Ik kwam zelf ook net uit de sportschool. Die ligt er recht naast waar het gebeurde.
Jilke
Jilke
Prater
Prater

Aantal berichten : 1052
Punten : 1540
Registratiedatum : 26-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

ongeluk - Pers bij ongeluk Empty Re: Pers bij ongeluk

Bericht  Gast zo 6 maa 2011 - 1:02

Ik hoorde het net op het nieuws. Heftig een man die de carnavalswagen naar een optocht in de buurt wilde brengen.


Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

ongeluk - Pers bij ongeluk Empty Re: Pers bij ongeluk

Bericht  Rosa zo 6 maa 2011 - 1:04

Ik hoorde het ook net op het nieuws. Echt verschrikkelijk zeg, vraag me af hoe dat gebeurd is.
Rosa
Rosa
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 310
Punten : 463
Registratiedatum : 05-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

ongeluk - Pers bij ongeluk Empty Re: Pers bij ongeluk

Bericht  Gast zo 6 maa 2011 - 1:12

Ik las het nét op nu.nl, ik vroeg me zelfs al af of iemand van dit topic hier misschien dichtbij zou staan. Helaas is dat dus inderdaad het geval.

Qua pers vind ik het ook altijd heel ongepast. Maar alles voor een goed verhaal, blijkt maar weer...
Zo heeft onze regio een site waarop je kunt zien wanneer, waarheen en in veel gevallen zelfs waarom de brandweer/ambulance is uitgerukt, vaak compleet met foto's en al. Opzich vind ik het aan de ene kant wel interessant, dat wel. Maar zo plaatsen ze ook geregeld foto's waarop de ambulance voor een een huis staat waar ze moeten zijn. Nu zou ik het zelf niet kunnen waarderen als ik op dat moment een ambulance nodig heb, en een één of andere sensatiebeluste internetfotograaf plaatst vervolgens foto's op internet van de ambulance die voor míjn huis staat.
Zo werd er laatst bij ons in de straat iemand gearresteerd omdat die persoon zich agressief gedroeg. Stonden er foto's op van de politieauto's die hier in de straat stonden. Ze waren alleen even vergeten dat de man die ze opgepakt hebben, ook op de foto's stond. Heel slecht.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

ongeluk - Pers bij ongeluk Empty Re: Pers bij ongeluk

Bericht  Winegum zo 6 maa 2011 - 1:14

Ooh wat heftig zeg!! Ik vind zulke dingen ook echt respectloos. Bah.
De vriendin van mijn buren had ook zoiets. Haar buren waren omgekomen bij het vliegtuigongeluk in Tripoli. Toen kwam er ook allemaal pers bij haar aan de deur met de vraag hoe die mensen(de overleden buren) waren, wat er nu met het huis ging gebeuren etc. Hoezo respectloos en ziek!

Winegum
Prater
Prater

Aantal berichten : 1283
Punten : 1456
Registratiedatum : 06-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

ongeluk - Pers bij ongeluk Empty Re: Pers bij ongeluk

Bericht  Inge zo 6 maa 2011 - 1:19

Wat heftig dat je dat hebt zien gebeuren, sterkte!
Inge
Inge
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5374
Punten : 6086
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

ongeluk - Pers bij ongeluk Empty Re: Pers bij ongeluk

Bericht  Jilke zo 6 maa 2011 - 1:20

Ja ik vind het ook niet echt gepast. Gelukkig waren de linten echt heel ruim om het ongeval heen gespannen, dus je kon er niet heel dichtbij. Dus de foto's die er gemaakt zijn is het slachtoffer zover ik weet niet op te zien. Dat vind ik altijd nog het ergst.

Het stomme is, ik ken heel de man niet die overleden is, maar toch blijft het door mijn hoofd spoken.
Jilke
Jilke
Prater
Prater

Aantal berichten : 1052
Punten : 1540
Registratiedatum : 26-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

ongeluk - Pers bij ongeluk Empty Re: Pers bij ongeluk

Bericht  Gast zo 6 maa 2011 - 2:35

Hebben we het over echte pers en niet over amateurfotografen?

In dat geval ben ik het niet met je eens. Jij stond er nu bij en het voelt voor jou als ongepast. Maar al die momenten dat je in de krant een bericht las dat je schokte of de keren dat je televisie kijkt en duidelijke beelden hebt, consumeer en profiteer jij van het feit dat een journalist er gelijk bij is.

Ik ben trouwens benieuwd of jullie weleens Hart van Nederland kijken.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

ongeluk - Pers bij ongeluk Empty Re: Pers bij ongeluk

Bericht  Gast zo 6 maa 2011 - 2:38

Gloria schreef:

In dat geval ben ik het niet met je eens. Jij stond er nu bij en het voelt voor jou als ongepast. Maar al die momenten dat je in de krant een bericht las dat je schokte of de keren dat je televisie kijkt en duidelijke beelden hebt, consumeer en profiteer jij van het feit dat een journalist er gelijk bij is.
Dat is wat ik bedoel met alles voor een goed verhaal. En hoezo zouden wij ervan profiteren? Het nieuws an sich vind ik al prima, ik profiteer heus niet extra door sensationele foto's bij het artikel. Beetje Telegraafgehalte vind ik dat.
Zoals jij het stelt zou dat dus betekenen dat je als journalist/fotograaf geen respect meer voor je medemens hoeft te hebben zodra er spannende kiekjes gemaakt kunnen worden.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

ongeluk - Pers bij ongeluk Empty Re: Pers bij ongeluk

Bericht  Gast zo 6 maa 2011 - 2:41

Maar jij bent niet Nederland, Maple.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

ongeluk - Pers bij ongeluk Empty Re: Pers bij ongeluk

Bericht  Gast zo 6 maa 2011 - 2:41

Gloria schreef:Maar jij bent niet Nederland, Maple.
Wat bedoel je hiermee?

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

ongeluk - Pers bij ongeluk Empty Re: Pers bij ongeluk

Bericht  Jilke zo 6 maa 2011 - 2:41

Inmiddels is ook duidelijk hoe het precies gebeurd is.

Hoezo profiteer ik ervan? Ik vraag niet om dergelijke foto's van ongelukken/ongevallen/misdrijven als ik het nieuws lees of tv kijk.
Jilke
Jilke
Prater
Prater

Aantal berichten : 1052
Punten : 1540
Registratiedatum : 26-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

ongeluk - Pers bij ongeluk Empty Re: Pers bij ongeluk

Bericht  Gast zo 6 maa 2011 - 2:42

Maple schreef:Zoals jij het stelt zou dat dus betekenen dat je als journalist/fotograaf geen respect meer voor je medemens hoeft te hebben zodra er spannende kiekjes gemaakt kunnen worden.
Helemaal niet. Snap je niet wat ik probeer te zeggen?

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

ongeluk - Pers bij ongeluk Empty Re: Pers bij ongeluk

Bericht  Gast zo 6 maa 2011 - 2:44

Gloria schreef:
Maple schreef:Zoals jij het stelt zou dat dus betekenen dat je als journalist/fotograaf geen respect meer voor je medemens hoeft te hebben zodra er spannende kiekjes gemaakt kunnen worden.
Helemaal niet. Snap je niet wat ik probeer te zeggen?
Ik heb even vrij vertaald hoe datgene wat je zei, op mij over kwam. Als je wat anders bedoelt, nee, dan heb ik je niet begrepen en dan mag jij nu gaan voor een poging twee...

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

ongeluk - Pers bij ongeluk Empty Re: Pers bij ongeluk

Bericht  Gast zo 6 maa 2011 - 2:45

Maple schreef:
Gloria schreef:Maar jij bent niet Nederland, Maple.
Wat bedoel je hiermee?
Dat het argument 'ik heb geen behoefte aan die kiekjes' niet doorslaggevend is in een discussie als deze. Da's een drogreden.

Laat ik duidelijk zijn: ik ben tegen sensatiejournalistiek. Ik ben tegen amateur-fotografen die door linten heen lopen. Maar het is de taak van een journalist om ergens snel bij te zijn. En waarom? Voor een heel groot deel omdat 'jullie' dat willen zien. Zo werkt het nu eenmaal. Dat twee forummeisjes daar geen behoefte aan hebben telt niet zo mee.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

ongeluk - Pers bij ongeluk Empty Re: Pers bij ongeluk

Bericht  Gast zo 6 maa 2011 - 2:46

Maple schreef:Ik heb even vrij vertaald hoe datgene wat je zei, op mij over kwam. Als je wat anders bedoelt, nee, dan heb ik je niet begrepen en dan mag jij nu gaan voor een poging twee...
Zie post hieronder.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

ongeluk - Pers bij ongeluk Empty Re: Pers bij ongeluk

Bericht  Gast zo 6 maa 2011 - 2:52

Eigenlijk denk ik dat we wel heel wat meer mensen zijn dan alleen twee forummeisjes die moeite hebben met heftige foto's en journalisten die grenzen voorbij gaan, alleen voor een goed verhaal. Neem nou die Telegraaf-actie met betrekking op dat jongetje die de vliegramp in Tripoli overleefd heeft. Heel Nederland was ontsteld, het heeft de Telegraaf abonees gekost. Was gesprek van de dag, dus die opmerking dat het om slechts twee forummeisjes gaat, is natuurlijk bullshit. Want deze twee forummeisjes reageren niet alleen op de situatie in dit topic, maar op het hele respect van de journalistiek in het algemeen.

Hoe ik erover denk: Mensen willen een goed verhaal en foto's erbij zijn ook prima. Maar mensen verwachten ook dat dat allemaal gedaan wordt binnen de grenzen van wat nog getuigt van respect naar de betrokkenen toe.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

ongeluk - Pers bij ongeluk Empty Re: Pers bij ongeluk

Bericht  Gast zo 6 maa 2011 - 3:01

Uiteraard. En dat Telegraaf-voorval kan ik me nog goed herinneren. Daarom zeg ik ook tegen sensatiejournalistiek te zijn. Maar dat wordt/werd hier verward met een journalist die zijn werk doet. En dat houdt ook in dat je overal snel bij bent, zoveel en zo snel mogelijk feiten verzameld, recente foto's maakt. Allemaal om 1. je verhaal zo compleet mogelijk te maken en 2. het publiek daarmee te dienen.

Jij zegt 'alles voor een goed verhaal'. Dat is dus feitelijk zo, als je het letterlijk bekijkt. Het verhaal moet goed, kloppend en zo volledig mogelijk zijn. Dan is het pas goed. Jij bedoelde het natuurlijk wat sarcastischer. Maar ik denk dat dat voortkomt uit een wat simplistischer beeld van de journalistiek.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

ongeluk - Pers bij ongeluk Empty Re: Pers bij ongeluk

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Pagina 1 van 2 1, 2  Volgende

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum