Met deze kou op de fiets?
+3
Darius
Liadan
PiP
7 plaatsers
Pagina 1 van 1
Met deze kou op de fiets?
Ik ben bang dat ik morgen met een probleem zit.
Onze auto start met de dag minder goed en toen ik vandaag van mijn werk naar huis ging had ik het idee dat hij nog net aansloeg. Nu ben ik dus bang dat hij morgenvroeg helemaal niet start.
Ik mijn man bellen (zit in de kost) en die dacht dat de andere auto al helemaal niet zou gaan starten.
Is namelijk een oudere accu en die auto staat als zo`n 3 a 4 weken stil. Ik net dus maar testen voor het geval dat en inderdaad die deed weinig...
Morgen moet ik dus werken en ik heb wel een fiets en het is normaal wel te doen qua afstand (20/25 minuten).
Maar het was vandaag zoo koud...dat ik dat eigenlijk veel te koud vind voor F en mezelf eigenlijk ook haha.
Maar er zijn genoeg mama`s die geen auto hebben en dus gewoon moeten fietsen.
Wat zouden jullie doen, een collega bellen of toch op de fiets?
Nu maar hopen dat de auto het morgen gewoon doet, anders misschien maar een snipperdag nemen als dat kan
Onze auto start met de dag minder goed en toen ik vandaag van mijn werk naar huis ging had ik het idee dat hij nog net aansloeg. Nu ben ik dus bang dat hij morgenvroeg helemaal niet start.
Ik mijn man bellen (zit in de kost) en die dacht dat de andere auto al helemaal niet zou gaan starten.
Is namelijk een oudere accu en die auto staat als zo`n 3 a 4 weken stil. Ik net dus maar testen voor het geval dat en inderdaad die deed weinig...
Morgen moet ik dus werken en ik heb wel een fiets en het is normaal wel te doen qua afstand (20/25 minuten).
Maar het was vandaag zoo koud...dat ik dat eigenlijk veel te koud vind voor F en mezelf eigenlijk ook haha.
Maar er zijn genoeg mama`s die geen auto hebben en dus gewoon moeten fietsen.
Wat zouden jullie doen, een collega bellen of toch op de fiets?
Nu maar hopen dat de auto het morgen gewoon doet, anders misschien maar een snipperdag nemen als dat kan
PiP- Ratel
- Aantal berichten : 4010
Punten : 4499
Registratiedatum : 29-11-10
Re: Met deze kou op de fiets?
Zondag zijn wij op de fiets naar ons werk gegaan om Sinterklaas te vieren.
Ik had ons dochtertje haar skipakje aangetrokken, wanten aan gedaan, muts op en de capuchon op.
Ik had ons dochtertje haar skipakje aangetrokken, wanten aan gedaan, muts op en de capuchon op.
Gast- Gast
Ik zou een collega bellen als dat mogelijk is (want ik begrijp dat je dochter mee moet op de fiets?). Mijn dochter vond een klein stukje buiten lopen al heel koud op haar gezicht vandaag en wilde liever naar binnen. Normaal gesproken is ze het liefst heel veel buiten. Op de fiets is het door de wind nog veel kouder. Als ik mijn dochter niet mee zou hoeven nemen op de fiets, zou ik zelf wel gaan fietsen.
(en verder zou ik met dit weer elke dag je auto even starten om te voorkomen dat hij niet meer start, als is dat dus misschien al te laat bij je auto...).
(en verder zou ik met dit weer elke dag je auto even starten om te voorkomen dat hij niet meer start, als is dat dus misschien al te laat bij je auto...).
Liadan- Ratel
- Aantal berichten : 7195
Punten : 7347
Registratiedatum : 18-11-10
Ze moet inderdaad mee op de fiets.
Gisteren ben ik met haar naar buiten gegaan in de tuin en wou daarna wandelen met de wagen naar de supermarkt. Ze wou niet in de wandelwagen, maar dat wil ze vaker niet en dan is het goed zodra ik ga lopen. Ze bleef maar jammeren en op gegeven moment ging ze steeds harder huilen. Volgens mij was dat gewoon van de kou en ben weer omgekeerd.
`s middags een 2e poging gedaan en toen niet eerst buiten geweest, dus meteen binnen lekker warm in de voetenzak. Toen was het wel goed.
Ik heb geen skipak oid. Ze zal dan 3? lagen broek/mailot oid aanmoeten. Volgens mij is alleen een mailot en een broekje nog te koud nu.. En dat gezichtje, ze heeft al van die schrale wangetjes steeds.
Eerst maar afwachten of hij het nog doet en anders of collega bellen en anders kijken of ik geen snipperdag kan nemen, qua werk zou dat wel kunnen.
Auto gebruiken we hier bijna dagelijks/om de dag en de accu is nog geen jaar oud!!!
Je had pas die spotjes op de radio dat je je accu moest testen en dacht toen nog ach we hebben een nieuwe accu(voor de zomer). Dat zegt dus ook niks:(
Gisteren ben ik met haar naar buiten gegaan in de tuin en wou daarna wandelen met de wagen naar de supermarkt. Ze wou niet in de wandelwagen, maar dat wil ze vaker niet en dan is het goed zodra ik ga lopen. Ze bleef maar jammeren en op gegeven moment ging ze steeds harder huilen. Volgens mij was dat gewoon van de kou en ben weer omgekeerd.
`s middags een 2e poging gedaan en toen niet eerst buiten geweest, dus meteen binnen lekker warm in de voetenzak. Toen was het wel goed.
Ik heb geen skipak oid. Ze zal dan 3? lagen broek/mailot oid aanmoeten. Volgens mij is alleen een mailot en een broekje nog te koud nu.. En dat gezichtje, ze heeft al van die schrale wangetjes steeds.
Eerst maar afwachten of hij het nog doet en anders of collega bellen en anders kijken of ik geen snipperdag kan nemen, qua werk zou dat wel kunnen.
Auto gebruiken we hier bijna dagelijks/om de dag en de accu is nog geen jaar oud!!!
Je had pas die spotjes op de radio dat je je accu moest testen en dacht toen nog ach we hebben een nieuwe accu(voor de zomer). Dat zegt dus ook niks:(
PiP- Ratel
Liadan schreef:(en verder zou ik met dit weer elke dag je auto even starten om te voorkomen dat hij niet meer start, als is dat dus misschien al te laat bij je auto...).
Nooit even de auto starten maar er meteen minstens een kwartier er mee gaan rijden! Van alleen starten en ministukjes van 5 minuten, daar wordt je accu juist heel slecht van!
Maarre, het was vandaag echt geen doen buiten, maar volgens mij is het morgen minder koud. Maar je zit dan waarschijnlijk wel met sneeuw, en dan zou ik ook niet op de fiets gaan. (tenzij er is gestrooid op de fietspaden). Ik zou een collega bellen of een snipperdag nemen.
Darius- Ratel
- Aantal berichten : 3635
Punten : 4012
Registratiedatum : 22-11-10
Een maillot en broek is denk ik inderdaad nog te koud.
Wat ik nu trouwens doe (ook in de wandelwagen) is haar gezichtje insmeren met wat vaseline.
Dan krijgt ze niet zo'n droge/schrale huid.
Wat ik nu trouwens doe (ook in de wandelwagen) is haar gezichtje insmeren met wat vaseline.
Gast- Gast
Je moet niet vergeten dat hoeveel kleren ze ook aan hebben, het gezichtje blijft bloot he?
En die koude wind doet denk ik gewoon zeer op die kleine gezichtjes.
Als ik het anders kon regelen, dan deed ik dat!
Vooral met de temperaturen zoals vandaag!
En die koude wind doet denk ik gewoon zeer op die kleine gezichtjes.
Als ik het anders kon regelen, dan deed ik dat!
Vooral met de temperaturen zoals vandaag!
bella- Fluisteraar
- Aantal berichten : 190
Punten : 196
Yrsa zat vandaag ook huilend in de wagen omdat ze het zo koud vond, ik zou nu zeker niet gaan fietsen. Zeker niet als je kind in het voorzitje zit.
Susan- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 17731
Punten : 18567
Darius schreef:Liadan schreef:(en verder zou ik met dit weer elke dag je auto even starten om te voorkomen dat hij niet meer start, als is dat dus misschien al te laat bij je auto...).
Nooit even de auto starten maar er meteen minstens een kwartier er mee gaan rijden! Van alleen starten en ministukjes van 5 minuten, daar wordt je accu juist heel slecht van!
Weer wat geleerd!
Liadan- Ratel
Ik ga inderdaad maar niet met de fiets, het deed mij vandaag een klein stukje lopen van het werk naar de brievenbus (75meter??) al pijn in het gezicht....
Smeren doe ik smorgens als we naar buiten gaan en `s avonds met "op`t wangetje van Zwitsal.
Van de week een keer bij gebrek aan, zwitsal voor de droge huid gebruikt en had het idee dat dat beter werkte.
Nog wat anders:
Hebben jullie kindjes nu trouwens ook drogere benen/armen? F heeft dat wel sinds een paar dagen, maar weet niet of er een verband met het weer is of de wasgel die ik sinds een week ongeveer gebruik of nog wat anders.
Smeren doe ik smorgens als we naar buiten gaan en `s avonds met "op`t wangetje van Zwitsal.
Van de week een keer bij gebrek aan, zwitsal voor de droge huid gebruikt en had het idee dat dat beter werkte.
Nog wat anders:
Hebben jullie kindjes nu trouwens ook drogere benen/armen? F heeft dat wel sinds een paar dagen, maar weet niet of er een verband met het weer is of de wasgel die ik sinds een week ongeveer gebruik of nog wat anders.
PiP- Ratel
Ik moet met mijn meisje ook op de fiets of met de wandelwagen als ik ga werken. (zij gaat mee naar mijn werk)
Vandaag ben ik met de wandelwagen gegaan, dan zit ze goed ingepakt. Wat ik morgen doe ligt eraan. Moeten dan al wel om 7.00 de deur uit, als ik haar meeneem op de fiets doe ik een fleece deken over haar beentjes heen.
Vandaag ben ik met de wandelwagen gegaan, dan zit ze goed ingepakt. Wat ik morgen doe ligt eraan. Moeten dan al wel om 7.00 de deur uit, als ik haar meeneem op de fiets doe ik een fleece deken over haar beentjes heen.
moepie- Kletskop
- Aantal berichten : 1536
Punten : 1569
Registratiedatum : 19-11-10
Dat doe ik ook en het scheelt een heleboel.Hazeltje schreef:
Liadan- Ratel
Klopt! Had mijn man net even aan de telefoon die zei inderdaad ook dat hij dacht dat het nu kwam doordat ik alleen maar kleine stukken rij met (achterruit)verwarming aan. Maar we hebben vrijdag nog 2x 30 min gereden.Liadan schreef:Darius schreef:Liadan schreef:(en verder zou ik met dit weer elke dag je auto even starten om te voorkomen dat hij niet meer start, als is dat dus misschien al te laat bij je auto...).
Weer wat geleerd!
Nou ja, we gaan gewoon duimen dat hij morgen gewoon aan gaat en dan kan mijn man er vrijdag naar kijken.
Ik ga zo maar eens de bon van de accu opzoeken. Man dacht dat er een jaar garantie op zat.
PiP- Ratel
De auto ging vanmorgen nog net aan!!!
Vanmiddag ook nog, maar hebben hem wel op het werk aan de acculader gezet.
Morgen is mijn mannetje gelukkig weer terug en kan hij ernaar kijken.
Vanmiddag ook nog, maar hebben hem wel op het werk aan de acculader gezet.
Morgen is mijn mannetje gelukkig weer terug en kan hij ernaar kijken.
PiP- Ratel
Ik zou niet met de fiets gaan. Het is veel te koud (voor een volwassene en voor zo'n kleintje helemaal) en ook omdat ik het niet durf met die sneeuw. Ben een keer zo hard onderuit gevlogen dat je mij niet meer op de fiets ziet zodra er sneeuw ligt.
Makamba- Kletskop
- Aantal berichten : 2959
Punten : 3334
Soortgelijke onderwerpen
» Wat aan op fiets met deze kou?
» Heeft iemand deze fiets? (Cortina Crush)
» Nieuwe fiets!
» buggy mee op de fiets...
» Buggy mee op de fiets
» Heeft iemand deze fiets? (Cortina Crush)
» Nieuwe fiets!
» buggy mee op de fiets...
» Buggy mee op de fiets
Pagina 1 van 1
Permissies van dit forum: