Hoe juiste voeding kiezen?
+13
PiP
blondje1313
Annemie
Sophiee
Jade
Razz
piene1983
Novalee
Ella
SarahKey
Snoes
Lejow
Pien
17 plaatsers
Pagina 1 van 1
Hoe juiste voeding kiezen?
Ik ben druk aan het nadenken over welke voeding wij gaan geven. Bij E gaf ik borstvoeding en hebben we dat aangevuld met wat ze in het ziekenhuis gebruikten. Maar nu, waar kies ik voor?
Hoe heb jij je keuze gemaakt en welke keuze heb jij gemaakt? Bij E gaven we friso hypo allergeen en later kruidvat extra care.
Hoe heb jij je keuze gemaakt en welke keuze heb jij gemaakt? Bij E gaven we friso hypo allergeen en later kruidvat extra care.
Pien- Ratel
- Aantal berichten : 5687
Punten : 6861
Registratiedatum : 20-11-10
Re: Hoe juiste voeding kiezen?
Wij begonnen met de normale KV voeding, omdat die naar mijn mening net zo goed is als nutrilon, maar gewoon zowat de helft minder kost.
Al snel bleek ze overgevoelig voor KM, dus kregen we koemelkvrije voeding van de apotheek.
Al snel bleek ze overgevoelig voor KM, dus kregen we koemelkvrije voeding van de apotheek.
Lejow- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 26304
Punten : 28659
Registratiedatum : 18-11-10
Bij ons in het ziekenhuis starten ze met gewone Nutrilon. Omdat er bij mijn vriend in de familie veel allergieën voorkomen, hebben wij gelijk Nutrilon H.A. meegekregen. Uiteindelijk zijn wij, na veel zoeken en proberen, beland bij kruidvat extra care. Daar doet hij het het beste op, bij andere voedingen gaf hij of héél veel terug, of het was te dik waardoor hij geen stoelgang kon maken etc.
Snoes- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 11739
Punten : 12120
Wij hebben gewone nutrilon gegeven ondanks dat ik astma heb en allerlei allergieen. Dat was geen reden voor ons om een ander soort te gaan geven.
Wij zijn begonnen met de H.A. van de nutrilon. Na een paar weekjes overgaan op de H.A. van de kruitvat. Bevalt hier prima en scheelt aardig in de prijs.
Ella- Ratel
- Aantal berichten : 6568
Punten : 6768
N. kreeg borstvoeding, aangevuld met Friso hypoallergeen omdat dit qua smaak het meest op borstvoeding zou lijken. Met vijf maanden ging ze volledig over op nutramigen in verband met koemelkallergie.
Deze keer wil ik weer borstvoeding proberen. Voor de zekerheid heb ik een pak Kruidvat hypoallergeen gekocht mocht het weer niet lukken.
Gezien E.'s eczeem zou ik in elk geval voor hypoallergene voeding kiezen.
Deze keer wil ik weer borstvoeding proberen. Voor de zekerheid heb ik een pak Kruidvat hypoallergeen gekocht mocht het weer niet lukken.
Gezien E.'s eczeem zou ik in elk geval voor hypoallergene voeding kiezen.
Novalee- Kletskop
- Aantal berichten : 2405
Punten : 2611
Registratiedatum : 17-11-10
Wij hebben Friso gegeven op basis van de verkrijgbaarheid. Kruidvat zit hier niet dicht genoeg in de buurt vond ik, Etos voeding heeft niet dezelfde goede naam als Kruidvat en Nutrilon vond ik te duur. Friso was prima geprijsd en wás overal verkrijgbaar. Tot de invasie van de Chinese opkopers... Nu is Friso bar slecht te krijgen maar van de klantenservice kreeg ik indertijd geregeld gratis 2 pakken toegestuurd als ik weer eens belde om te melden dat het nergens verkrijgbaar was.
Wij zijn begonnen met de HA variant na de borstvoeding maar na 2 maanden overgestapt op de normale Friso en zelfs nog even de forte gebruikt. HA vanwege de allergieen, toen las ik een artikel over het opbouwen van eigen weerstand etc dus over op de normale en toen kreeg B. honger (honger-honger-honger) dus toen een tijdje forte en het laatste half jaar eigenlijk steeds de normale.
Wij zijn begonnen met de HA variant na de borstvoeding maar na 2 maanden overgestapt op de normale Friso en zelfs nog even de forte gebruikt. HA vanwege de allergieen, toen las ik een artikel over het opbouwen van eigen weerstand etc dus over op de normale en toen kreeg B. honger (honger-honger-honger) dus toen een tijdje forte en het laatste half jaar eigenlijk steeds de normale.
piene1983- Prater
- Aantal berichten : 573
Punten : 651
Registratiedatum : 10-07-11
De eerste dagen bv, toen een maandje hypo allergeen van Nutrilon en daarna de gewone Nutrilon.
Bij de volgende wil ik voeding van het Kruidvat gaan proberen.
Bij de volgende wil ik voeding van het Kruidvat gaan proberen.
Razz- Kletskop
- Aantal berichten : 1811
Punten : 1890
Registratiedatum : 23-02-13
R. heeft eerst 10 weken borstvoeding gehad.. Daarna zijn we begonnen met Nutrilon H.A. Op advies van de kinderarts hebben we 1 pak Nutrilon A.R. geprobeerd (kinderarts adviseerde trouwens kruidvat merk), maar R. kreeg verschrikkelijke krampjes van deze voeding. We zijn toen weer terug gegaan naar de H.A. voeding, maar dan van het kruidvat.
Wij wonen niet heel dicht bij het kruidvat, dat vind ik soms wel lastig. Meestal haal ik 3/4 pakken te gelijk.
Eigenlijk wil ik wel overstappen op de gewone standaard voeding, maar dit durf ik niet zo goed.
Wij wonen niet heel dicht bij het kruidvat, dat vind ik soms wel lastig. Meestal haal ik 3/4 pakken te gelijk.
Eigenlijk wil ik wel overstappen op de gewone standaard voeding, maar dit durf ik niet zo goed.
Jade- Ratel
- Aantal berichten : 4627
Punten : 4961
Registratiedatum : 15-08-11
De eerste maanden borstvoeding, later Nutrilon en na een half jaar zijn we overgestapt op Kruidvatvoeding. Op vakantie hebben we ook de Spaanse Nutrilon gebruikt en dat ging ook allemaal prima.
Sophiee- Prater
- Aantal berichten : 921
Punten : 927
Registratiedatum : 13-10-11
Ik heb een pak kruidvat standaard gehaald. Mijn zoontje kreeg destijds Nutrilon, maar wil Kruidvat proberen, aangezien het een stuk goedkoper is.
Annemie- Ratel
- Aantal berichten : 3158
Punten : 3363
Registratiedatum : 22-11-10
Misschien een stomme vraag, maar je geeft aan dat je met bv wil beginnen, waarom dan meteen de vraag over aanvullen?
Volgens mij wordt in elk geval als je bv en kv combineert hypoallergeen aangeraden omdat dat meer in de buurt komt met bv.
Toen ik niet voldoende meer gekolfd kreeg was L inmiddels bijna 6 maanden en ben ik toch voor gewone kruidvatvoeding gegaan. Het ging om 5 flesjes per week en dat is goed bevallen.
Volgens mij wordt in elk geval als je bv en kv combineert hypoallergeen aangeraden omdat dat meer in de buurt komt met bv.
Toen ik niet voldoende meer gekolfd kreeg was L inmiddels bijna 6 maanden en ben ik toch voor gewone kruidvatvoeding gegaan. Het ging om 5 flesjes per week en dat is goed bevallen.
blondje1313- Kletskop
- Aantal berichten : 2484
Punten : 2628
Registratiedatum : 30-11-10
Op het kdv gebruiken ze Friso en Nutrilon. Friso is de goedkoopste van de 2, vandaar onze keuze voor Friso!
Ik wou ook bv geven en heb toen eerst van die kleine zakjes gekocht om achter de hand te hebben, zitten er geloof ik 5 in een doosje en per zakje kan je dacht ik 200 cc maken.
Ik wou ook bv geven en heb toen eerst van die kleine zakjes gekocht om achter de hand te hebben, zitten er geloof ik 5 in een doosje en per zakje kan je dacht ik 200 cc maken.
PiP- Ratel
- Aantal berichten : 4010
Punten : 4499
Registratiedatum : 29-11-10
Bij V ben ik gestart met de normale kruidvat voeding,dit heeft hij gehad tot hij 4 weken was ongeveer.Toen is hij in het ziekenhuis belandt en daar kreeg hij (toen weer kon drinken) nutrilon,omdat ik zo blij was dat het gedoe met zijn voeding voorbij was zijn we nutrilon blijven gebruiken.Maar als er ooit een 2e bij mij komt ga ik zeker weer de kv voeding gebruiken,en dan denk ik ook wel hypo allergeen of hoe dat ook bij de kruidvat mag heten(niet inverdiept)
mauwmauw- Kletskop
- Aantal berichten : 2142
Punten : 2722
Registratiedatum : 24-11-10
Na zeven weken bv zijn wij overgestapt op nestle groeie start. Ben er nog steeds heel tevreden over. Vind het ook niet zo duur. En er zit net als bij nutrilon een afstrijkrandje in de verpakking.
Helaas verkoopt de jumbo hem hier nu ineens niet meer.
Helaas verkoopt de jumbo hem hier nu ineens niet meer.
Jezzie- Ratel
- Aantal berichten : 3648
Punten : 3865
Registratiedatum : 27-11-10
Dat eerste vraag ik me ook af...blondje1313 schreef:Misschien een stomme vraag, maar je geeft aan dat je met bv wil beginnen, waarom dan meteen de vraag over aanvullen?
tweeling- Prater
- Aantal berichten : 1253
Punten : 1426
Registratiedatum : 07-01-11
Is deze vraag aan mij gericht? Ik ga dit keer namelijk geen BV geven...blondje1313 schreef:Misschien een stomme vraag, maar je geeft aan dat je met bv wil beginnen, waarom dan meteen de vraag over aanvullen?
Pien- Ratel
- Aantal berichten : 5687
Punten : 6861
Registratiedatum : 20-11-10
Ok, verkeerd begrepen!
Ik ben in elk geval erg tevreden over Kruidvat Standaard, niet duur en nergens last van.
Ik ben in elk geval erg tevreden over Kruidvat Standaard, niet duur en nergens last van.
blondje1313- Kletskop
- Aantal berichten : 2484
Punten : 2628
Registratiedatum : 30-11-10
Ook wij zijn begonnen met de Kruidvat Standaard voeding, om de redenen die al genoemd zijn, een stuk goedkoper en al het allemaal toch hetzelfde is... maar N kon er niet tegen en bleef maar poepen.. daarom zijn we toen overgestapt naar de friso ha voeding. Eigenlijk alleen maar ha omdat de gewone voeding nooit te koop was hier in de buurt, altijd uitverkocht.
Nu zitten we alweer een hele tijd op de Albert Heijn eigen merk en die bevalt ook goed.
Nu zitten we alweer een hele tijd op de Albert Heijn eigen merk en die bevalt ook goed.
Printje- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 14725
Punten : 16058
Soortgelijke onderwerpen
» help... voeding
» voeding NR 2
» te veel voeding?
» Wat is het juiste Engelse woord voor maillot?
» Voeding vd Kruidvat
» voeding NR 2
» te veel voeding?
» Wat is het juiste Engelse woord voor maillot?
» Voeding vd Kruidvat
Pagina 1 van 1
Permissies van dit forum: