Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

te veel voeding?

+2
loesje
Flemy
6 plaatsers

Ga naar beneden

te veel voeding?  Empty te veel voeding?

Bericht  Flemy do 17 feb 2011 - 2:01

Onze jongste slaapt al vanaf 5 weken door, met zo af en toe wat gerommel dat ze ineens 's nachts toch wakker wordt.
Nu heeft ze die periode dus blijkbaar weer, want ondanks de laatste voeding om 23.00 (waar we haar vaak voor wakker moeten maken) komt ze 's nachts weer voor een voeding.
Nu maakt me dat niet zoveel uit, ze heeft schijnbaar honger, prima doorslapen komt wel weer.
Maar het lastige is nu, dat ze dan 'te veel' melk krijgt. Overdag drinkt ze de ene keer 5 flessen van 200cc, de andere keer 6 flessen van 165cc. Dat laatste is als ze overdag wat eerder komt dus en wanneer ze slechter drinkt. Dan drinkt ze minder per keer.
Met die nachtvoeding komen we dan dus boven een liter uit.

Ik weet even niet meer of we dat nu maar gewoon zo zullen laten, aangezien ze alle flessen leeg drinkt. Of die nachtvoeding dan maar een heel klein flesje maken, of helemaal niets geven uitproberen..
Ik weet het even niet, jullie tips? :P

(Ik hoop dat mijn verhaal duidelijk is, ik typ dit op mijn Blackberry, dus kan niet zo handig teruglezen)
Flemy
Flemy
Prater
Prater

Aantal berichten : 516
Punten : 552
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

te veel voeding?  Empty Re: te veel voeding?

Bericht  loesje do 17 feb 2011 - 2:11

want ondanks de laatste voeding om 23.00 (waar we haar vaak voor wakker moeten maken)

Die zou ik weg laten en kijken wat ze dan gaat doen.
loesje
loesje
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2485
Punten : 2932
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : achterhoek

Terug naar boven Ga naar beneden

te veel voeding?  Empty Re: te veel voeding?

Bericht  Flemy do 17 feb 2011 - 2:20

Dat hebben we al geprobeerd en dan komt ze (met om 19.00 de laatste fles) om 2.00 ongeveer en daarna weer 'netjes' 4 uur later om 6.00.
Ze zit een beetje in een periode dat ze maximaal 6/7 uur doorslaapt.
Flemy
Flemy
Prater
Prater

Aantal berichten : 516
Punten : 552
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

te veel voeding?  Empty Re: te veel voeding?

Bericht  Darius do 17 feb 2011 - 2:29

Ik hoor ook wel eens van een fopfles. Dus naar verhouding meer water en minder schepjes melk. Deze zou je snachts kunnen geven. Overigens lijkt het me geen drama als ze eens twee/drie weekjes boven de liter uitkomt, misschien dat ze daarna wel weer doorslaapt. Misschien last van een sprongetje?

Ik gaf toen L zo oud was als F wel borstvoeding, dus geen ervaringsadvies.
Darius
Darius
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3635
Punten : 4012
Registratiedatum : 22-11-10
Woonplaats : provincie Groningen

Terug naar boven Ga naar beneden

te veel voeding?  Empty Re: te veel voeding?

Bericht  loesje do 17 feb 2011 - 2:30

[quote="Flemy"]Dat hebben we al geprobeerd en dan komt ze (met om 19.00 de laatste fles) om 2.00 ongeveer en daarna weer 'netjes' 4 uur later om 6.00.
Ze zit een beetje in een periode dat ze maximaal 6/7 uur doorslaapt. [/quote]

Heb je een drukke baby? beweegt ze veel?want kan natuurlijk ook gewoon zijn dat ze het nodig heeft.
loesje
loesje
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2485
Punten : 2932
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : achterhoek

Terug naar boven Ga naar beneden

te veel voeding?  Empty Re: te veel voeding?

Bericht  Parisienne do 17 feb 2011 - 2:43

Flemy schreef:Dat hebben we al geprobeerd en dan komt ze (met om 19.00 de laatste fles) om 2.00 ongeveer en daarna weer 'netjes' 4 uur later om 6.00.
Ze zit een beetje in een periode dat ze maximaal 6/7 uur doorslaapt.

Hier is dat precies hetzelfde! Ik denk hier echter niet dat N. wakker wordt voor een voeding, maar meer omdat ze nog niet langer 'kan' slapen, net als bij jou. N. is al wat ouder, ze krijgt sinds deze week ook 's avonds een groentehapje, misschien dat dat gaat schelen. Het zijn nog kleine porties, maar hoop dat ze snel genoeg krijgt en aan vier flessen van 200 cc voldoende heeft, i.c.m. fruit, groente en een tussendoortje (en water/thee tussendoor).

Maargoed, hier heb jij natuurlijk nog niets aan. Wij hebben het vanaf 3 maanden ook geprobeerd, kijken of ze door wilde slapen omdat wij haar voor de laatste fles ook altijd wakker moesten (en nu nog) maken. Wij geven nu nog steeds de fles rond 23.30 uur, zijn na een paar nachten proberen weer gewoon teruggegaan naar het 'oude' schema. N. krijgt nu (tot haar hoeveelheid groente, fruit, e.d. groter wordt) ook 5 flessen van 200 cc. N. is al best een 'bollie' dus wil haar ook niet meer geven, hahah!

Ik denk dat je haar gewoon 5 keer 200 cc moet blijven geven. Mocht ze 's nachts wakker worden kun je misschien een klein flesje water aanbieden? Misschien is het puur de zuigbehoefte van de fles die ze nodig heeft. Dat heeft hier soms wel geholpen. Na een paar slokken viel N. al snel in slaap. Ik gaf haar dan haar speentje en daarna kon ik haar weer in bed leggen.
Parisienne
Parisienne
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6727
Punten : 7477
Registratiedatum : 27-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

te veel voeding?  Empty Re: te veel voeding?

Bericht  PapillonRose do 17 feb 2011 - 4:23

Ik heb hier qua hoeveelheid een beetje hetzelfde probleem. Soms komt het de laatste tijd zo uit dat ze ineens maar 4x een fles wil ipv 5. Om te voorkomen dat ze te weinig krijgt geef ik haar nu flessen van 210 + 7. Alleen dat doe ik er nu dus standaard in, omdat ik nooit vantevoren weet of ze die dag 4 of 5x zal komen. En het komt dan wel eens voor dat ze 5 flessen van 210 + 7 leegdrinkt.

Ook teveel dus.. Ik laat dit maar gewoon zo, want het komt niet heel vaak voor dat ze dit doet (vaak als ze 5 flessen wil dan gaan ze niet helemaal leeg). Volgens het CB ook niet echt een probleem, tenzij ze dit structureel zou gaan doen. Dus misschien kan je het toch even zo laten qua hoeveelheid en eens kijken hoe dat gaat (of dat het net als hier ook maar heel af en toe boven die liter uitkomt)?

Bij mij komt ze verder 's nachts niet, mocht ze ineens nog meer willen en daardoor 's nachts komen dan denk ik dat ik het zou proberen met zo'n 'fopfles'.
PapillonRose
PapillonRose
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5661
Punten : 6473
Registratiedatum : 17-12-10
Woonplaats : regio Rotterdam

Terug naar boven Ga naar beneden

te veel voeding?  Empty Re: te veel voeding?

Bericht  Flemy do 17 feb 2011 - 4:49

Ze zit inderdaad in een sprongetje volgens het boek, dat is ook een beetje wat ik bedoelde met 'ze zit in een periode..'
Uhh drukke baby? Haha, ja duidelijk! Ze is ontzettend actief. Draait zich om, rolt naar beide kanten om, kan speeltjes pakken, pakt haar voetjes enzovoorts. Dat allemaal sinds 3 weken, maar ze is sowieso ontzettend actief. Ligt ook nooit stil, kletst en lacht de hele tijd als ze wakker is.

Ze is ook een 'flesweigeraar', daarover heb ik laatst geschreven in een topic van Pritt (aversie tegen de fles). Het kost 4 van de 5 flessen ontzettend veel moeite om de fles erin te krijgen, want ze geeft echt de indruk dat ze de fles niet wil. Draait zich weg en begint dan te lachen o.i.d. Dit is geen fase, dit doet ze al vanaf het begin zo. Niet lachen natuurlijk, maar gewoon weigeren. Als we haar in de houdgreep nemen en telkens doorzetten dan drinkt ze 'm wel leeg.
De ene keer is dat 200cc, de andere keer 165cc ongeveer en dan komen we dus op 5 voedingen omdat ze zich dan na 3 uur weer meldt.

We zijn ook een periode gewend dat ze makkelijk 8/9 uur door kan slapen. Dan dronk ze om 22:30 de laatste fles en werd pas weer rond 7:30 wakker. Soms zelfs uitschieters tot 10:00! Maar telkens als er een beetje lekkere tijden in lijken te zitten, valt ze weer terug naar vroeg wakker of zelfs een nachtvoeding. Die nachtvoedingen nu zijn sinds een week.

Ik heb de oudste vroeger ook weleens zo'n 'fopfles' gegeven, dat ik daar niet aan gedacht heb! :P
Ik ga dat vannacht eens proberen. We deden al een fles van 150cc geven, en niet meer een volle van 200cc (die ze makkelijk leeg drinkt dan). Nu dan iets van 150+4 ofzo maar denk ik? Of 150+3?

Oh ja en ze mag het wel hebben hoor. Ze is nu 63cm. bij een gewicht van 6100gram.
Flemy
Flemy
Prater
Prater

Aantal berichten : 516
Punten : 552
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

te veel voeding?  Empty Re: te veel voeding?

Bericht  ekjir@M do 17 feb 2011 - 7:11

J. moesten we bij deze leeftijd ook steeds wakker maken voor z'n voeding om 23.00 uur. Dit vonden we zo zielig en hij groeide goed dus hebben we de fles laten vallen. Hij sliep er lekker doorheen en als hij 's nachts kwam gaf ik hem een speentje en dan was het weer goed tot 6.00 uur

ekjir@M
Prater
Prater

Aantal berichten : 790
Punten : 872
Registratiedatum : 24-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

te veel voeding?  Empty Re: te veel voeding?

Bericht  Gast do 17 feb 2011 - 8:03

Hier is tegen mij op het Cb gezegd dat een nachtvoeding niet mee telt en dus gewoon extra gegeven mag worden..

Mijn zoontje zat altijd aan de max. van het aantal flessen maar als hij in de nacht kwam mocht ik hem gewoon een volledige fles geven.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

te veel voeding?  Empty Re: te veel voeding?

Bericht  Flemy do 17 feb 2011 - 10:00

Dat vind ik echt een rare uitspraak van het CB! Het gaat er toch om dat per 24 uur meer dan een liter FV niet goed is voor de nieren? Waarom zou een nachtvoeding dan niet mee tellen..? scratch
Flemy
Flemy
Prater
Prater

Aantal berichten : 516
Punten : 552
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

te veel voeding?  Empty Re: te veel voeding?

Bericht  PapillonRose do 17 feb 2011 - 10:14

Flemy schreef:Dat vind ik echt een rare uitspraak van het CB! Het gaat er toch om dat per 24 uur meer dan een liter FV niet goed is voor de nieren? Waarom zou een nachtvoeding dan niet mee tellen..? scratch

Ja, dat dacht ik ook! Vreemd scratch
PapillonRose
PapillonRose
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5661
Punten : 6473
Registratiedatum : 17-12-10
Woonplaats : regio Rotterdam

Terug naar boven Ga naar beneden

te veel voeding?  Empty Re: te veel voeding?

Bericht  Gast do 17 feb 2011 - 23:58

Ik zou inderdaad eens zo'n fopfles proberen.
En dan inderdaad 150+3. Als ze daar goed op slaapt, kan het vast niet zo veel kwaad dat ze wat extra krijgt...
En waarschijnlijk komt er over een paar weken wel weer een periode dat ze 's nachts weer gewoon lekker doorslaapt.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

te veel voeding?  Empty Re: te veel voeding?

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum