Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Borstvoeding; en hoe ging dat vroeger dan?

+28
Teddyaapje
koNijntje
maiadebij
Milou
Linda
Vixen
Engelse Drop
Nana
sanna
tweeling
Printje
Darius
Paper Crown
Pineco
Sea of Trees
Marin
Sun88
Annemie
blondje1313
Choco*
Caroow
Slakje
Laurientje
Artemis
Happydobby
Sanne
Luce
Robin_
32 plaatsers

Pagina 3 van 3 Vorige  1, 2, 3

Ga naar beneden

Borstvoeding; en hoe ging dat vroeger dan? - Pagina 3 Empty Re: Borstvoeding; en hoe ging dat vroeger dan?

Bericht  Manderijn za 17 aug 2013 - 9:33

Ik weet trouwens wel dat mijn moeder bij de tweede borstvoeding op heeft laten sturen om te onderzoeken. Waar uit bleek dat ze niet genoeg 'help' in haar borstvoeding had. (of is dit frisisme? ) Ze moest dus wel stoppen omdat mijn broer er gewoonweg niet van groeide.
Inmiddels benieuwd wat ze dus met de volgende 4 heeft gedaan, want dat weet ik dus niet.

Manderijn
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1838
Punten : 1945
Registratiedatum : 06-11-12
Woonplaats : Friesland

Terug naar boven Ga naar beneden

Borstvoeding; en hoe ging dat vroeger dan? - Pagina 3 Empty Re: Borstvoeding; en hoe ging dat vroeger dan?

Bericht  Printje za 17 aug 2013 - 9:57

Sea of Trees schreef:Ik zie bij 'borstvoedingstypes' toch wel hoogopgeleide vrouwen voor me die veel bezig zijn met positief opvoeden en dragen.
Om maar even voor Printje te antwoorden Wink
Dit idd wel. Kan het verder niet precies uitleggen. Ik denk misschien ook wel moeders die vanalles en nog wat op internet lezen, in boeken en dat geloven. Verder moeders die voor hun kinderen alles opzij zetten, voor hun kind door het vuur gaan, maar dat geldt natuurlijk net zo voor fv moeders.
Printje
Printje
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 14725
Punten : 16058
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Borstvoeding; en hoe ging dat vroeger dan? - Pagina 3 Empty Re: Borstvoeding; en hoe ging dat vroeger dan?

Bericht  Twellie za 17 aug 2013 - 12:10

Mijn oma heeft ook lang borstvoeding gegeven. Ze voedde de kinderen tussen het werk op de boerderij door. Dat betekende dat er wel eens een baby of groter kind een paar uur alleen binnen moest blijven met honger. 's Nachts voedde ze wel. Het lang borstvoeding geven was trouwens niet echt een bewuste keuze, maar al haar kinderen waren slechte eters dus daarom heeft ze dat heel lang moeten volhouden. Ze voedde vanaf de geboorte bij met suikerwater.
Twellie
Twellie
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3837
Punten : 4145
Registratiedatum : 03-03-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Borstvoeding; en hoe ging dat vroeger dan? - Pagina 3 Empty Re: Borstvoeding; en hoe ging dat vroeger dan?

Bericht  SarahKey za 17 aug 2013 - 21:02

Mijn moeder heeft ook borstvoeding gegeven, zo'n 9 maanden lang. Zowel bij mijn broer als bij mij. Maar niet op verzoek, wel op vaste tijden en vooral wanneer het haar uit kwam zo tussen de bedrijven door.
Ze wou het vooral geven omdat er veel allergieën in de familie zitten maar helaas, ik heb astma en ben voor veel dingen allergisch.
Later kregen we kindermeel zoals mijn moeder dat nog noemt.
SarahKey
SarahKey
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6386
Punten : 6502
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : Noord-Holland

http://www.hobbymirror.blogspot.com

Terug naar boven Ga naar beneden

Borstvoeding; en hoe ging dat vroeger dan? - Pagina 3 Empty Re: Borstvoeding; en hoe ging dat vroeger dan?

Bericht  Laurientje za 17 aug 2013 - 23:13

Mijn moeder heeft alleen mijn broer borstvoeding gegeven, maar is daar met 4 maanden mee gestopt omdat hij zoveel huilde, de arts zei dat dit door de borstvoeding kwam :s

Mij en mijn zusje heeft ze dus gelijk de fles gegeven, ik vind dat ook best jammer, maar het is niet anders.

Ze zei altijd tegen mij als de borstvoeding niet lekker liep in het begin of met borstontsteking of voor de zoveelste keer spruw stop er toch mee.. Dat vond ik ook echt niet tof.. Ipv een hart onder de riem (want ja ik wilde perse bv geven) zei ze dat dus steeds... En vanaf 6 maanden was het steeds: ga je nog niet stoppen? En geef je nu nog steeds? Na 10 maanden hield ze daar gelukkig mee op em vroeg ze er nooit meer naar.. Wink
Laurientje
Laurientje
Prater
Prater

Aantal berichten : 870
Punten : 926
Registratiedatum : 20-03-13

Terug naar boven Ga naar beneden

Borstvoeding; en hoe ging dat vroeger dan? - Pagina 3 Empty Re: Borstvoeding; en hoe ging dat vroeger dan?

Bericht  Darius za 17 aug 2013 - 23:19

Precies wat Laurientje hierboven zegt, daar erger ik me wat aan bij mijn moeder. Ze heeft altijd een handje gehad van: 'Liever lui dan moe'. Ten eerste hekelt mij die instelling, en ten tweede zou ik gewoon graag een hart onder de riem willen hebben, in plaats van dat gezucht: 'Geef je nou nog steeds borstvoeding? Moet je dan kol-ven op het werk? Wat een gedoe.'

Het irriteert me gewoon mateloos. Ik was eergister een poosje met de kinderen bij m'n oma op bezoek (van bijna 80) en die staat gewoon zoveel positiever in het leven. Mijn oma zei nog: 'Ach, ik zeg zo vaak, die Darius zou het maar druk hebben met drie van die kinders. En ook nog werken erbij, en het huishouden. Knap hoor'. Maar m'n oma zei ook nog: 'Als ik dat dan tegen je moeder zeg, dan zegt ze dat jij daar zelf voor gekozen hebt'.

Het is gewoon allemaal niet hartelijk, en dat voel ik ook wat bij de borstvoeding. Alsof mijn moeder mij gedoe vind.

En het is heus niet zo dat ik nu mijn moeder haat en dat we niet meer door 1 deur kunnen, maar dit is gewoon een totaal andere levenswijze en dat klikt niet altijd even goed, nee.
Darius
Darius
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3635
Punten : 4012
Registratiedatum : 22-11-10
Woonplaats : provincie Groningen

Terug naar boven Ga naar beneden

Borstvoeding; en hoe ging dat vroeger dan? - Pagina 3 Empty Re: Borstvoeding; en hoe ging dat vroeger dan?

Bericht  Sanne za 17 aug 2013 - 23:21

Laurientje, dat deed mijn moeder ook. Ze heeft mijn broer en zus 3 maanden borstvoeding gegeven en mij 1 jaar. En toen ik in het begin overproductie had en steeds last van spruw, toen zei ze ook steeds dat ik best kon stoppen. Vond ik helemaal niet leuk, ik wilde juist dat ze me steunde.

En vragen wanneer ik stop, doet niemand meer, maar ik geloof ook dat iedereen denkt dat ik geen borstvoeding meer geef.

Sanne
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3628
Punten : 3755
Registratiedatum : 19-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Borstvoeding; en hoe ging dat vroeger dan? - Pagina 3 Empty Re: Borstvoeding; en hoe ging dat vroeger dan?

Bericht  Laurientje za 17 aug 2013 - 23:44

Oh Darius hebben wij dezelfde moeder? Heel herkenbaar! Toen ik een keer en huilen uitbarste daar omdat ik zo moe was na maanden amper slapen zei ze doodleuk: ja daar kan ik ook niets aan doen hoor, het zijn jouw kinderen, en ik heb t ook druk met het huishouden enzo...
Het is ook altijd zo van jij hebt toch voor kinderen gekozen...


Sanne ja dat is niet leuk hè!
Laurientje
Laurientje
Prater
Prater

Aantal berichten : 870
Punten : 926
Registratiedatum : 20-03-13

Terug naar boven Ga naar beneden

Borstvoeding; en hoe ging dat vroeger dan? - Pagina 3 Empty Re: Borstvoeding; en hoe ging dat vroeger dan?

Bericht  Silke za 17 aug 2013 - 23:51

Mijn moeder heeft geen borstvoeding gegeven, dat was zoveel gedoe en je wist niet wat ze binnen kregen. Wat hierboven staat herken ik wel, bij de tweede heb ik een aantal keer borstontsteking en spruw gehad en dan moest ik ook maar stoppen, want ik deed het mezelf aan. Ik heb er niet echt een mening over dat ze zelf geen borstvoeding heeft gegeven, maar ik had het wel fijn gevonden als ze er wat meer voor open had gestaan in mijn geval. Nu heb ik het een paar keer gehad dat ze op mijn werk stond omdat ze per ongeluk de flesjes afgekolfde melk had weggegooid en of ik 'even' nieuwe wilde kolven confused
Silke
Silke
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 277
Punten : 273
Registratiedatum : 23-02-13

Terug naar boven Ga naar beneden

Borstvoeding; en hoe ging dat vroeger dan? - Pagina 3 Empty Re: Borstvoeding; en hoe ging dat vroeger dan?

Bericht  Robin_ zo 18 aug 2013 - 0:25

Silke schreef:Mijn moeder heeft geen borstvoeding gegeven, dat was zoveel gedoe en je wist niet wat ze binnen kregen. Wat hierboven staat herken ik wel, bij de tweede heb ik een aantal keer borstontsteking en spruw gehad en dan moest ik ook maar stoppen, want ik deed het mezelf aan. Ik heb er niet echt een mening over dat ze zelf geen borstvoeding heeft gegeven, maar ik had het wel fijn gevonden als ze er wat meer voor open had gestaan in mijn geval. Nu heb ik het een paar keer gehad dat ze op mijn werk stond omdat ze per ongeluk de flesjes afgekolfde melk had weggegooid en of ik 'even' nieuwe wilde kolven confused
Heh? Hoe is het in vredesnaam mogelijk dat je per ongeluk afgekolfde flesjes met melk weggooit? En dat dan ook nog een paar keer :shock:?
Robin_
Robin_
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 126
Punten : 150
Registratiedatum : 07-07-13

Terug naar boven Ga naar beneden

Borstvoeding; en hoe ging dat vroeger dan? - Pagina 3 Empty Re: Borstvoeding; en hoe ging dat vroeger dan?

Bericht  Caroow zo 18 aug 2013 - 1:05

Mijn moeder is ook zo!

Toen ik over R zijn tandjespijn begon, zei ze tegen hem dat de melkbar zou sluiten als hij tanden zou krijgen. En ja nachtvoedingen, dat is mijn eigen schuld, ik wil toch borstvoeding geven Neutral 
Caroow
Caroow
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 7607
Punten : 8208
Registratiedatum : 19-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Borstvoeding; en hoe ging dat vroeger dan? - Pagina 3 Empty Re: Borstvoeding; en hoe ging dat vroeger dan?

Bericht  SarahKey zo 18 aug 2013 - 1:21

Lijkt mij ook niet fijn als je geen steun van je moeder op dat gebied krijgt. Juist van je eigen moeder wil je zo graag horen dat je het goed doet en dat ze je oppept als het even niet gaat.
Mijn moeder vond het net zo jammer dat ik er mee moest stoppen. Ze heeft ook nooit gezegd dat ik door moest zetten al wist ze ook wel dat het gewoon niet meer ging.

Enige waar wij wel eens discussies over hebben is over de rol van een moeder tegenwoordig. Zij vind dat de moeder thuis moet blijven als er kinderen komen.
SarahKey
SarahKey
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6386
Punten : 6502
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : Noord-Holland

http://www.hobbymirror.blogspot.com

Terug naar boven Ga naar beneden

Borstvoeding; en hoe ging dat vroeger dan? - Pagina 3 Empty Re: Borstvoeding; en hoe ging dat vroeger dan?

Bericht  Printje zo 18 aug 2013 - 1:37

SarahKey schreef:Lijkt mij ook niet fijn als je geen steun van je moeder op dat gebied krijgt. Juist van je eigen moeder wil je zo graag horen dat je het goed doet en dat ze je oppept als het even niet gaat.
Mijn moeder vond het net zo jammer dat ik er mee moest stoppen. Ze heeft ook nooit gezegd dat ik door moest zetten al wist ze ook wel dat het gewoon niet meer ging.

Enige waar wij wel eens discussies over hebben is over de rol van een moeder tegenwoordig. Zij vind dat de moeder thuis moet blijven als er kinderen komen.
Wij hebben er ook weleens discussie over maar meer omdat zij vindt dat 'wij' tegenwoordig vaak veel te flauw zijn met onze kinderen, alles beter weten. Ik laat haar maar hahaa aan de ene kant snap ik haar punt wel aan de andere kant denk ik ach ja....

Over bv geven staat ze er hetzelfde in als ik.... groot gelijk zei ze.. dat gedoe heb ik ook nooit gewild. Dus ik heb het niet van een vreemde laten we maar zeggen;)
Printje
Printje
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 14725
Punten : 16058
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Borstvoeding; en hoe ging dat vroeger dan? - Pagina 3 Empty Re: Borstvoeding; en hoe ging dat vroeger dan?

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Pagina 3 van 3 Vorige  1, 2, 3

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum