Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Een nachtje alleen

+36
Annemie
MADDIE
Ayla
Steep
Caroow
Highway
Parel
Sanne
Printje
Limburg85
red rose
Mysterious
Pompoen
M-G
Dora
PiP
Pineco
Happydobby
Slakje
Sophiee
Muppetje
Sterrin_
sanne-84
Lady4
Elliot
Sea of Trees
Coco
Laurientje
Jezzie
Shopaholic
Luce
Bolleke
Sun88
slaatje
SarahKey
Linda
40 plaatsers

Pagina 4 van 4 Vorige  1, 2, 3, 4

Ga naar beneden

Een nachtje alleen - Pagina 4 Empty Re: Een nachtje alleen

Bericht  Steep za 17 aug 2013 - 23:05

Luce schreef:Ik zou hem dan gewoon 's nachts een flesje geven. En dan om en om
de nacht. Dus man de ene nacht en jij dan 1 keer kolven maar daarna weer slapen en jij de andere nacht, flesje blijven geven en tussentijds kolven. Wellicht grotere kans dat hij daar aan gewend raakt, meer drinkt in 1 keer en dan minder komt? Kan hij 's nachts niet te moe zijn om efficiënt uit de borst te drinken?
Ja dit vind ik ook een goede!

Fijn dat je wel goed hebt geslapen!
Steep
Steep
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2857
Punten : 3013
Registratiedatum : 15-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Bericht  Highway za 17 aug 2013 - 23:07

Steep schreef:
Highway schreef:
Linda schreef:Mijn moeder had ook aangeboden om een ook een keer een nachtje op zoon te passen.
Zegt m'n man net tegen me: dat hoeft niet hoor. Ik ben er liever voor m'n kind dan dat ik een paar uurtjes slaap.
Eikel!
Wat een nare reactie van je man :Oik schrik daar wel van...  Ga je er nog op terugkomen met hem? Wel fijn dat je even op hebt kunnen laden!
Euhm.. misschien ligt het aan mij, maar wat is er zo erg aan de opmerking van je man? Is toch juist lief dat hij liever een paar uurtjes minder slaapt om dan zelf voor zijn zoon te zorgen?
Ik lees het alsof hij dat wel doet/over heeft voor zijn kind en linda dus niet...
Maar misschien lees ik het dan verkeerd, dan heb ik uiteraard niks gezegd.
Highway
Highway
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3316
Punten : 3494
Registratiedatum : 17-12-10

Bericht  Annemie za 17 aug 2013 - 23:10

@highway, zo lees ik het ook. Wat een stomme opmerking van hem.
Annemie
Annemie
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3158
Punten : 3363
Registratiedatum : 22-11-10

Bericht  Sanne za 17 aug 2013 - 23:25

Maar Linda heeft hierboven al geschreven dat hij die opmerking niet vervelend bedoelde, dus iedereen kan de opmerking er nog wel uit willen lichten, maar het staat allang vast dat het niet vervelend bedoeld was.

Sanne
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3628
Punten : 3755
Registratiedatum : 19-11-10

Bericht  Linda zo 18 aug 2013 - 20:08

Steep schreef:
Luce schreef:Ik zou hem dan gewoon 's nachts een flesje geven. En dan om en om
de nacht. Dus man de ene nacht en jij dan 1 keer kolven maar daarna weer slapen en jij de andere nacht, flesje blijven geven en tussentijds kolven. Wellicht grotere kans dat hij daar aan gewend raakt, meer drinkt in 1 keer en dan minder komt? Kan hij 's nachts niet te moe zijn om efficiënt uit de borst te drinken?
Ja dit vind ik ook een goede!

Fijn dat je wel goed hebt geslapen!
We gaan dit inderdaad doen. Niet om de nacht, want ik denk niet dat m'n productie dat trekt, maar wel iets vaker.
Ik wil eerst hem zelf voeden voordat hij slaapt, dan beneden alles opruimen en klaar zetten voor de volgende dag. Kolven en naar bed. En als zoon dan voor het eerst wakker wordt dat man hem datgene geeft wat ik gekolfd heb. Dan kan ik in ieder geval een paar uurtjes langer slapen.

Vannacht kwam hij weer "gewoon" om de 2 uur. Om 05.30 begon zijn dag en waren we klaar wakker. Om 06.30 werd dochter wakker.
Het valt me echt zwaar met 2 kinderen.
Dochter sliep ook slecht, maar dan kon ik overdag nog bijkomen. Dat kan nu niet.

Linda
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7118
Punten : 7577
Registratiedatum : 17-11-10

Bericht  Linda zo 18 aug 2013 - 20:09

Sanne schreef:Maar Linda heeft hierboven al geschreven dat hij die opmerking niet vervelend bedoelde, dus iedereen kan de opmerking er nog wel uit willen lichten, maar het staat allang vast dat het niet vervelend bedoeld was.
Klopt inderdaad. Ik was gewoon kribbig en vatte het verkeerd op. Dat gebeurt de laatste tijd wel vaker tussen ons.

Linda
Ratel
Ratel

Bericht  Snoes ma 19 aug 2013 - 0:15

Fijn dat je even lekker hebt bijgeslapen.
Als ik jouw verhalen altijd lees, kan ik me helemaal voorstellen dat het zo ontzettend zwaar is voor jou met 2 kinderen. hug

Snoes
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 11739
Punten : 12120
Registratiedatum : 18-11-10

Bericht  Susan ma 19 aug 2013 - 0:20

Het is ook pittig, ik weet het nog wel. Toen Yrsa baby was viel er overdag ook weinig bij te slapen. Ze sliepen allebei overdag, maar op verschillende tijden, dus er was er altijd wel eentje wakker. Ik hoop dat jullie toch iets kunnen bedenken om het een beetje te verdelen, zodat je af en toe wel een aantal uur achter elkaar gegarandeerd slaap hebt. Of dat je vriend het toch oké vindt om de kinderen, of eventueel alleen je dochter, af en toe uit logeren te sturen. Als ze in goede handen zijn dan is daar toch niks mis mee.
Susan
Susan
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 17731
Punten : 18567

Bericht  Linda ma 19 aug 2013 - 7:06

Susan schreef:Het is ook pittig, ik weet het nog wel. Toen Yrsa baby was viel er overdag ook weinig bij te slapen. Ze sliepen allebei overdag, maar op verschillende tijden, dus er was er altijd wel eentje wakker. Ik hoop dat jullie toch iets kunnen bedenken om het een beetje te verdelen, zodat je af en toe wel een aantal uur achter elkaar gegarandeerd slaap hebt. Of dat je vriend het toch oké vindt om de kinderen, of eventueel alleen je dochter, af en toe uit logeren te sturen. Als ze in goede handen zijn dan is daar toch niks mis mee.
Dat vind ik ook. M'n moeder past voor vast 1 à 2 dagen in de week op. Ze is dus hartstikke vertrouwd met de kinderen.
Toen m'n dochter baby was, vond ik dat allemaal niet nodig. Ik vond dat ik zelf koste wat kost voor haar moest zorgen. Dat heb ik nu stukken minder. Ik ben ook maar een mens, met gebreken en grenzen. En voor nu is de maat even vol. Voor m'n werk ben ik ruim 10 uur per dag van huis, dat kost me momenteel ook veel energie.
Ik snap wel dat m'n man het allemaal liever zelf doet, maar ik vind dat we de kinderen echt niks te kort doen door ze een keer bij iemand te laten logeren.

Linda
Ratel
Ratel

Bericht  Highway ma 19 aug 2013 - 7:21

Sanne schreef:Maar Linda heeft hierboven al geschreven dat hij die opmerking niet vervelend bedoelde, dus iedereen kan de opmerking er nog wel uit willen lichten, maar het staat allang vast dat het niet vervelend bedoeld was.
Dat heb ik niet gelezen, sorry!
Highway
Highway
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3316
Punten : 3494
Registratiedatum : 17-12-10

Bericht  Robin_ ma 19 aug 2013 - 7:23

Denk je dat je zoon elke keer dat hij 's nachts wakker wordt echt honger heeft? Of zou het ook 'gewoon' wakker worden en huilen kunnen zijn? Veel baby's huilen natuurlijk wel 's nachts zonder duidelijke oorzaak. Wat ik ermee bedoel te zeggen is of voeden altijd nodig is, of dat het mogelijk ook anders opgelost kan worden (speentje, even troosten of juist even laten huilen). Ik heb echt geen idee hoor, probeer gewoon even met je mee te denken. Om de 2 uur 's nachts drinken lijkt me nog zo veel (en intensief voor jou). Kan het dan ook niet zijn dat hij gewoon te vol zit en daar wakker van wordt?
Robin_
Robin_
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 126
Punten : 150
Registratiedatum : 07-07-13

Bericht  Linda ma 19 aug 2013 - 7:28

Robin_ schreef:Denk je dat je zoon elke keer dat hij 's nachts wakker wordt echt honger heeft? Of zou het ook 'gewoon' wakker worden en huilen kunnen zijn? Veel baby's huilen natuurlijk wel 's nachts zonder duidelijke oorzaak. Wat ik ermee bedoel te zeggen is of voeden altijd nodig is, of dat het mogelijk ook anders opgelost kan worden (speentje, even troosten of juist even laten huilen). Ik heb echt geen idee hoor, probeer gewoon even met je mee te denken. Om de 2 uur 's nachts drinken lijkt me nog zo veel (en intensief voor jou). Kan het dan ook niet zijn dat hij gewoon te vol zit en daar wakker van wordt?
Hij groeit precies zijn lijntje, dus ik heb wel het idee dat hij die nachtvoedingen echt nodig heeft om goed te groeien.
Iedere 2 uur zou niet nodig zijn, maar hij drinkt iedere keer kleine beetjes (schijnt bij de reflux te passen). Dus na een klein beetje drinken heeft hij gauw weer trek. Maar ik krijg er gewoon niet veel in, hij valt dan als een blok in slaap. 
Een speen heeft hij niet. Even laten huilen doen we wel. Ik slaap sowieso heel diep, dus het duurt een poosje eer ik er wakker van wordt. Wat langer laten huilen zou misschien wel helpen, maar dan wordt dochter daar wakker van.

Linda
Ratel
Ratel

Bericht  Linda ma 19 aug 2013 - 7:29

Highway schreef:
Dat heb ik niet gelezen, sorry!
Geeft niet hoor. smile Mijn eerste reactie was dus exact hetzelfde als de jouwe.

Linda
Ratel
Ratel

Bericht  Twellie ma 19 aug 2013 - 7:34

Even iets heel anders: hoe sta je tegenover inbakeren? Mijn kinderen sliepen echt voor geen meter zonder bakeren, ze waren dan heel onrustig in hun slaap en elke keer na anderhalf of twee uur weer wakker. En met inbakeren als een roosje.
Twellie
Twellie
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3837
Punten : 4145
Registratiedatum : 03-03-12

Bericht  Susan ma 19 aug 2013 - 7:45

Linda schreef:
Robin_ schreef:Denk je dat je zoon elke keer dat hij 's nachts wakker wordt echt honger heeft? Of zou het ook 'gewoon' wakker worden en huilen kunnen zijn? Veel baby's huilen natuurlijk wel 's nachts zonder duidelijke oorzaak. Wat ik ermee bedoel te zeggen is of voeden altijd nodig is, of dat het mogelijk ook anders opgelost kan worden (speentje, even troosten of juist even laten huilen). Ik heb echt geen idee hoor, probeer gewoon even met je mee te denken. Om de 2 uur 's nachts drinken lijkt me nog zo veel (en intensief voor jou). Kan het dan ook niet zijn dat hij gewoon te vol zit en daar wakker van wordt?
Hij groeit precies zijn lijntje, dus ik heb wel het idee dat hij die nachtvoedingen echt nodig heeft om goed te groeien.
Iedere 2 uur zou niet nodig zijn, maar hij drinkt iedere keer kleine beetjes (schijnt bij de reflux te passen). Dus na een klein beetje drinken heeft hij gauw weer trek. Maar ik krijg er gewoon niet veel in, hij valt dan als een blok in slaap. 
Een speen heeft hij niet. Even laten huilen doen we wel. Ik slaap sowieso heel diep, dus het duurt een poosje eer ik er wakker van wordt. Wat langer laten huilen zou misschien wel helpen, maar dan wordt dochter daar wakker van.
Maar misschien zou hij wel beter drinken als hij minder vaak zou drinken, omdat hij dan tussen de voedingen door langer slaapt en dus tijdens de voedingen meer energie heeft om echt goed te drinken, waardoor jij ook weer meer energie hebt doordat je minder vaak wakker wordt. Dus misschien zou even troosten zodat hij weer in slaap valt ook helpen zodat hij de keer daarna meer drinkt en dan ook meteen een meer voldaan gevoel heeft en weer langer slaapt. Het lijkt me nu echt zo'n cirkel, hij drinkt te weinig doordat hij moe is en wordt dan weer wakker doordat hij nog meer wil drinken.
Susan
Susan
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Bericht  Linda ma 19 aug 2013 - 7:47

Twellie schreef:Even iets heel anders: hoe sta je tegenover inbakeren? Mijn kinderen sliepen echt voor geen meter zonder bakeren, ze waren dan heel onrustig in hun slaap en elke keer na anderhalf of twee uur weer wakker. En met inbakeren als een roosje.
Dat mag op deze leeftijd toch niet meer? Hij rolt van rug naar buik en buik naar rug. En hij is een buikslaper, op z'n rug slaapt hij helemaal niet.

Linda
Ratel
Ratel

Bericht  Susan ma 19 aug 2013 - 7:49

Nee, volgens mij mag dat inderdaad niet meer als ze gaan rollen.

Slaapt hij nog in een wiegje? Ik weet wel dat Ezra het wiegje al heel snel te klein vond en daar ook wakker van werd. Slapen bleef toen wel een probleem, later kwamen we erachter dat hij een ledikantje ook niet fijn vond en wel goed sliep in een campingbedje (wel met gewoon matras, niet met zo'n flutmatje erin). Ik zou gewoon alle mogelijke oorzaken op een rijtje zetten, ook de minder voor de hand liggende.
Susan
Susan
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Bericht  Linda ma 19 aug 2013 - 7:49

Susan, misschien heb je wel gelijk. Ik ga het eens proberen vannacht.
Het is nu ook wel de weg van de minste weerstand. Gauw drinken en allemaal weer verder slapen.

Linda
Ratel
Ratel

Bericht  Susan ma 19 aug 2013 - 7:51

Dat is ook wel begrijpelijk hoor, zo deed ik het ook altijd wel, zelfs toen ze eigenlijk al iets te groot waren voor een nachtvoeding, maar ik was dan zo moe en allang blij dat ik iets had om ze in slaap te krijgen. Maar ik hield het daardoor natuurlijk wel in stand. Nu is jouw zoon nog wel erg klein, maar 's nachts om de twee uur komen is wel heel veel en dat zou best een cirkel kunnen zijn.
Susan
Susan
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Bericht  Linda ma 19 aug 2013 - 7:52

Hij heeft nooit in een wieg geslapen. Eerst alleen in de co-sleeper en nu ook in z'n eigen bed op z'n kamer.
Dat van dat campingbedje kan ik me nog wel herinneren. Misschien ook eens proberen. Ik zat er ook al aan te denken om hem beneden te laten slapen.

Hij slaapt nu in ieder geval, dus ik ga ook gauw

Linda
Ratel
Ratel

Bericht  Susan ma 19 aug 2013 - 7:55

Sterkte, ik hoop dat het snel beter wordt, dan heb jij ook je avonden en nachten terug. Ik vond altijd vroeg naar bed gaan om toch maar wat slaap te pakken ook heel rot omdat er dan zo weinig tijd overbleef, maar als je omvalt van vermoeidheid dan moet je wel.
Susan
Susan
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Bericht  Twellie ma 19 aug 2013 - 7:58

Linda schreef:
Twellie schreef:Even iets heel anders: hoe sta je tegenover inbakeren? Mijn kinderen sliepen echt voor geen meter zonder bakeren, ze waren dan heel onrustig in hun slaap en elke keer na anderhalf of twee uur weer wakker. En met inbakeren als een roosje.
Dat mag op deze leeftijd toch niet meer? Hij rolt van rug naar buik en buik naar rug. En hij is een buikslaper, op z'n rug slaapt hij helemaal niet.
Nee, als een baby kan rollen wordt dat gevaarlijk. Jammer, anders was het misschien nog de moeite van het proberen waard geweest. Trusten!
Twellie
Twellie
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3837
Punten : 4145
Registratiedatum : 03-03-12

Bericht  Robin_ ma 19 aug 2013 - 7:58

Ik vind het idee van Susan goed klinken. Als hij 's nachts minder drinkt, krijgt hij mogelijk ook overdag meer honger en gaat dan meer/beter drinken. Dan verschuif je het nachtpatroon een beetje naar de dag. Toen mijn dochter 's nachts zo ontzettend slecht sliep (wel ouder dan jouw zoontje), gaven we haar ook wel eens te drinken 's nachts. Het was direct overdag te merken, want dan at ze minder. 's Nachts had ze dus weer een voeding nodig, omdat ze overdag te weinig at. En zo belandden we in een vicieuze cirkel die we uiteindelijk weer hebben doorbroken. Alhoewel het 's nachts wakker worden bij haar ook echt gewenning was. Misschien is het mogelijk om het patroon wat te verschuiven, zodat hij meer zijn momenten overdag pakt en minder 's nachts.
Robin_
Robin_
Fluisteraar
Fluisteraar

Bericht  Robin_ ma 19 aug 2013 - 8:00

Slaapt hij al in een gewone slaapzak? Dat maakte hier ook al verschil.
Robin_
Robin_
Fluisteraar
Fluisteraar

Bericht  Gesponsorde inhoud

Gesponsorde inhoud