Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Ervaringen cupfeeden / flesweigeraar

+7
Sylvana
Sanne
Schism
Choco*
Highway
Vixen
Shisha
11 plaatsers

Pagina 1 van 2 1, 2  Volgende

Ga naar beneden

Ervaringen cupfeeden / flesweigeraar Empty Ervaringen cupfeeden / flesweigeraar

Bericht  Shisha di 13 aug 2013 - 8:54

Zijn er hier ook kindjes die gevoed worden d.m.v. cupfeeden i.p.v. de fles?
Wij zijn nu al weken dagelijks aan het oefenen met de fles. Dit ging heel goed (nadat het echt dramatisch ging) maar momenteel is het echt weer drama. Zodra zoon de speen in zijn mond krijgt wordt hij hysterisch en is niet meer te kalmeren. Dit was ineens van de een op de andere dag. We hebben het toen even een paar dagen laten rusten en sinds gister zijn we het weer gaan proberen maar hij begint gelijk te huilen zodra hij de fles krijgt. Er is dan geen land meer met hem te bezeilen en hij wordt pas weer rustig als hij de borst krijgt of wanneer hij van uitputting in slaap valt.
We hebben echt alles al geprobeerd qua tips wat we op internet tegenkomen. Vooral mijn man ziet er nu heel erg tegenop om straks een hele dag alleen met hem te zijn (hij heeft er veel moeite mee als D. huilt en dan met name het hysterische waarbij hij niet te kalmeren is) en over anderhalve week moet ik weer werken.

Nu kwam ik op internet ook de tip tegen om cupfeeding te geven i.p.v. de fles. D. krijgt zijn vitaminendruppels altijd met een lepeltje en dit slurpt hij er altijd zo vanaf dus de techniek heeft hij wel.
Zijn er meer moeders/vaders die de kleine op die manier voeden? En wat gebruik je er dan voor? (ik las op internet dat je cupjes van medela bij de apotheek kan kopen maar dat je ook gewone drinkbekers kan gebruiken) Hoe lang moesten jullie oefenen voordat dit goed ging? En het belangrijkste: accepteert jullie kindje dit dan wel.
Want anders weet ik het ook niet meer. :nopompom:
Shisha
Shisha
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5526
Punten : 5710
Registratiedatum : 26-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Ervaringen cupfeeden / flesweigeraar Empty Re: Ervaringen cupfeeden / flesweigeraar

Bericht  Vixen di 13 aug 2013 - 9:02

Onze dochter heeft ook een hele tijd de fles geweigerd. Wij hebben toen een tijdje met de borstvoedingshulpset drinken gegeven. Het slangetje plakten we alleen niet op de tepel, maar op de pink. Als ze dan op de pink zoog kreeg ze de melk binnen. Met een maand of vier pakte ze van de één op de andere dag de fles en hebben we nooit meer problemen gehad. Misschien kun je dat nog proberen.
Vixen
Vixen
Prater
Prater

Aantal berichten : 563
Punten : 573
Registratiedatum : 12-06-13

Ervaringen cupfeeden / flesweigeraar Empty Re: Ervaringen cupfeeden / flesweigeraar

Bericht  Highway di 13 aug 2013 - 9:06

Misschien heb je het al wel geprobeerd, maar de baby van mijn vriendin weigerde ook en wilde alleen de borst. Totdat mijn vriendin een keer de deur uitging en de baby ec alleen met papa was, toen ging het ineens wel (niet helijk met gemak, maar ze dronk). Misschien een idee om dat nog eens te proberen als je het nog niet gedaan had?
Highway
Highway
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3316
Punten : 3494
Registratiedatum : 17-12-10

Bericht  Shisha di 13 aug 2013 - 9:16

Ja dat is eventueel ook nog een optie Vixen. We houden alle opties open. smile 

Highway: Dat hebben we inderdaad ook al geprobeerd maar hij wordt echt gelijk hysterisch zodra hij de speen in zijn mond krijgt. Mijn man probeert dan te troosten/ legt D. even weg als dat niet lukt en probeert het eventueel als D. weer kalm is nog een keer maar dan is het weer gelijk (een nog groter) drama.
Shisha
Shisha
Ratel
Ratel

Bericht  Highway di 13 aug 2013 - 9:20

Oh wat rot zeg, geen tips verder (geen ervaring) maar veel succes ermee.. Hopelijk vinden jullie een oplossing
Highway
Highway
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3316
Punten : 3494
Registratiedatum : 17-12-10

Bericht  Choco* di 13 aug 2013 - 9:20

Kan het zijn dat de speen gewoon naar voelt in zijn mond? Heb je al eens een andere speen geprobeerd? De speen die hier werkte was de aller goedkoopste van de kruidvat, alle andere spenen weigerde ze. Ook die ging niet van harte, dus we hebben haar ook al snel geleerd uit een bekertje te drinken, maar dat was pas vanaf een maand of zes.
Choco*
Choco*
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 41
Punten : 47
Registratiedatum : 10-08-13

Bericht  Schism di 13 aug 2013 - 9:21

Welke fles en speen gebruik je? Ik weet dat bijv medela speciale flessen en spenen heeft die meer op de borst lijken
Schism
Schism
Prater
Prater

Aantal berichten : 805
Punten : 888
Registratiedatum : 24-11-10

Bericht  Shisha di 13 aug 2013 - 20:24

Ik heb Dr. Brown en avent (natural lijn) en dan de newbornspeen en die van 1+maand. Maar eerder dronk hij hier wel gewoon uit. Nu probeert hij het niet eens en zet het op een brullen zodra de speen al tegen zijn lippen aan komt.
Shisha
Shisha
Ratel
Ratel

Bericht  Sanne di 13 aug 2013 - 20:37

Ik heb verschillende flessen en spenen geprobeerd, maar uiteindelijk dronk mijn dochter het best uit een gewone fles met een normale speen. De speciale calma speen van Medela heeft ze nooit begrepen.

Hier duurde het pakweg 5 weken voor ze het door had. De eerste twee weken ben ik van mijn werk tussendoor naar het KDV gegaan, omdat ze de fles weigerde. Na die twee weken had ze het door en ging het ineens goed. Mijn vriend had haar die eerste weken trouwens door middel van een borstvoedingsspuitje en zuigen op de pink gevoed.

Vervelend is het, hè Shisha. Het geeft niet echt een gerust gevoel. Hopelijk gaat het gauw beter.

Sanne
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3628
Punten : 3755
Registratiedatum : 19-11-10

Bericht  Shisha di 13 aug 2013 - 20:47

Ja het is echt vervelend, vooral voor mijn man want die zit met een beetje pech straks 9uur op een dag met baby die helemaal overstuur is. Ik zie er nu nog meer tegenop om weer te gaan werken. Sad
Shisha
Shisha
Ratel
Ratel

Bericht  Sylvana di 13 aug 2013 - 20:48

Ik heb echt geen verstand van flesweigeren hoor, maar wat als je de fles aanbiedt en dan wat in de speen knijpt zodat er wat melk op/in z'n mondje komt? Paar druppels maar. Misschien dat ie dan zoiets heeft van heee, dat is mijn melk. Misschien dat ie dan wel van de speen wilt drinken? Ik noem maar wat..

Lastig hoor, succes.

Sylvana
Prater
Prater

Aantal berichten : 930
Punten : 1018

Bericht  Pineco di 13 aug 2013 - 21:09

De oudste heeft er hier ook lang last van gehad. Precies zoals jij het beschrijft, zodra je ging proberen, ging ze helemaal over de rooie en was ze echt alleen nog maar met de borst te troosten. We hadden ook echt alle soorten flessen en spenen geprobeerd. Als ik niet heel lang weg hoefde, stelden we de voeding gewoon wat uit. Ze was beter af te leiden met een speeltje of aandacht, dan dat je ging proberen de fles te geven. Want dan bleef ze dus hysterisch huilen totdat ik er weer was.
Uiteindelijk was voeden vanaf een lepeltje hier een uitkomst. Ze slurpte dan vaak maar een heel klein beetje naar binnen en je moest ermee beginnen voordat ze echt honger begon te krijgen, anders was ze al te huilerig zeg maar. Maar het was voldoende om haar weer even rustig te houden en vaak sliep ze daarna weer een tijdje en haalde ze de rest in als ik er weer was. Dat duurde weer een tijdje en van de ene op de andere dag dronk ze ineens 'gewoon' uit een flesje. Sterkte ermee!
Pineco
Pineco
Prater
Prater

Aantal berichten : 1232
Punten : 1252
Registratiedatum : 25-03-13

Bericht  maiadebij di 13 aug 2013 - 22:46

Lastig he?? J heeft ook nooit de fles gedronken, en T lukt het nu ook weer niet. Ik heb niet eens zozeer het idee dat ze het weigeren maar ze snappen het gewoon echt niet. Ook ik heb verschillende flessen en spenen geprobeerd maar tervegeefs...

Bij T ben ik natuurlijk nog aan het oefenen en ik moet pas over 7 weken weer werken dus heb nog even maar wat hier wel aardig werkt is idd aanbieden als hij nog niet echt veel honger heeft. Ik heb de laatste keer geprobeerd toen hij in de box gefascineerd naar zijn mobiel lag te kijken. Normaal wordt hij ook woest maar nu probeerde hij wel en raakte niet overstuur doordat hij afgeleid was.

Ik werk in dezelfde plaats als ik woon dus ik kan naar huis om te voeden, maar voel me wel bezwaard om er wéér meer aan te komen bij mijn baas.

maiadebij
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2543
Punten : 3138

Bericht  Nana di 13 aug 2013 - 23:05

En een breastflow fles... gaat vaak goed bij flesweigeraars.
Nana
Nana
Prater
Prater

Aantal berichten : 1219
Punten : 1452
Registratiedatum : 15-12-10

Bericht  Shisha wo 14 aug 2013 - 8:39

Pineco: Ja we proberen het nu vaak ook op momenten dat hij al gegeten heeft maar hij wil het gewoon echt niet. Heel lastig maar ook wel begrijpelijk. We hebben het vanavond met een kuipje en met een lepeltje geprobeerd. Hij heeft eerst wat bij mij gegeten zodat hij niet te hongerig meer was en het ging op zich redelijk. En het flesje blijven we dan ook maar gewoon proberen en hopelijk lukt dat binnenkort dan wel.

Maia: Vervelend dat het bij jou ook niet lukt. D. kan het wel maar wil het gewoon echt niet. Wel fijn dat je nog 7 weken hebt en dat je tussendoor kunt gaan voeden, dat is bij mij helaas echt geen optie.

Vanavond hebben we het dus geprobeerd met een kuipje en met een lepeltje. Ik heb D. eerst even aangelegd zodat de ergste honger weg was en toen rustig aan slokjes gegeven maar dat ging nog niet zo goed (helft gaat er naast) dus toen verder gegaan met het lepeltje en dat ging wel aardig. Hij heeft op die manier nog zo'n 30cc gedronken. En daarna maar in bad gedaan want alles was nat. Laughing 
En we zijn toch maar begonnen met het aanwennen van een speentje. Ik heb het idee dat het huilen niet alleen vanwege het bij mij willen drinken/honger is maar ook het stukje troost en geborgenheid (clusteren). Het speentje wilde hij eerder niet maar hij heeft hem vanmiddag een tijdje gehad en vanavond was hij na het voeden ook nog huilerig en toen heeft mijn man hem een tijdje dicht tegen zich aangehouden met het speentje in zijn mond en toen werd hij ook vrij snel weer rustig. Het is mijn man nog nooit eerder gelukt om hem te troosten dus dit is al wel een stap in de goede richting!
Shisha
Shisha
Ratel
Ratel

Bericht  Shisha wo 14 aug 2013 - 21:36

Nana schreef:En een breastflow fles... gaat vaak goed bij flesweigeraars.
 Ja ik heb hem toch maar besteld. Ik lees alleen wel hele wisselende verhalen op internet dus ik ben erg benieuwd.
Ik heb net met mijn moeder afgesproken dat mijn man en ik (we gaan daar zaterdag heen) 's avonds even wat gaan drinken in het dorp en dat mijn moeder het dan met een flesje probeert. Dan zijn we toch in de buurt mocht het echt niet lukken.
Shisha
Shisha
Ratel
Ratel

Bericht  Shisha za 17 aug 2013 - 0:53

Ik heb vandaag de breastflowfles binnengekregen. Op aanraden van de verpleegkundige van het cb heb ik de speen nu in een schaaltje met moedermelk gedaan zodat mijn smaak en geur en goed aan gaat zitten. Als D. straks wakker is ga ik hem eerst voeden zodat hij niet te hongerig meer is en dan gaan we het proberen.
Ik hoop zo dat het lukt!
Shisha
Shisha
Ratel
Ratel

Bericht  Pineco za 17 aug 2013 - 0:59

Nog een vrij onhandige tip die ik indertijd trouwens kreeg, was om de speen van het flesje van tevoren een tijdje in je bh te dragen (ook voor de vertrouwde geur dus). Het schaaltje moedermelk lijkt me dan praktischer, maar ik wilde het je toch nog even meegeven Wink
Oh, en een flesje proberen te geven zolang ik in de buurt was, ging sowieso nooit. Ook nu met de jongste, die kan prima een hele tijd zonder voeding, maar zodra ik terugkom en ze mij de kamer hoort binnenkomen, wil ze drinken. Ze merken gewoon dat jij er bent en willen dan ook het liefst the real thing Very Happy 

Succes straks!
Pineco
Pineco
Prater
Prater

Aantal berichten : 1232
Punten : 1252
Registratiedatum : 25-03-13

Bericht  Sanne za 17 aug 2013 - 1:41

Hier gold trouwens ook dat ik de fles de eerste maanden niet kon geven. Ook toen mijn dochter de fles al lang niet meer weigerde, bleef ze hem bij mij wel halsstarrig weigeren. Ik geloof dat ik haar voor het eerst een fles heb gegeven toen ze een maand of 9 was.

Ik hoop voor je dat het lukt, Shisha.

Sanne
Ratel
Ratel

Bericht  Shisha za 17 aug 2013 - 1:46

Nou hij heeft niks gedronken maar heeft er een beetje op zitten bijten en aan zitten likken. En ondertussen lekker ondeugend lachen dus dat is al een hele verbetering met eerst. smile
Shisha
Shisha
Ratel
Ratel

Bericht  Sanne za 17 aug 2013 - 1:55

Dat is in ieder geval iets, als hij er niet meer zo overstuur van raakt, lukt het hem uiteindelijk vast wel.

Sanne
Ratel
Ratel

Bericht  Shisha za 17 aug 2013 - 4:33

We zijn nu bij mijn ouders en ik ben met mijn man even het centrum in geweest terwijl mijn moeder het geprobeerd D. Het Flesje te geven maar het was echt weer drama. Hij was gelijk weer helemaal overstuur.Sad 
Toen we weer terug waren heeft hij bij mij gedronken en viel toen bijna in slaap. Ik heb hem toen aan mijn moeder gegeven en die is verder gegaan met de fles en toen heeft hij even gedronken maar hij begon al vrij snel weer te huilen. Maar goed, hij heeft er even uit gedronken dus we blijven het maar proberen.
Shisha
Shisha
Ratel
Ratel

Bericht  Shisha wo 21 aug 2013 - 20:10

Gister hebben we de borstvoedingshulpset van Vixen binnen gekregen en het d.m.v. vingervoeden geprobeerd. D. zit flink te mopperen maar drinkt af en toe wel wat! We hebben het gister 2x geprobeerd en hij heeft ongeveer 40cc per keer gedronken.
Van het weekend gaan we bij mijn ouders langs zodat mijn moeder het ook kan oefenen. :cheering:
Shisha
Shisha
Ratel
Ratel

Bericht  Vixen wo 21 aug 2013 - 20:16

super shisha dat ie nu toch iets gedronken heeft. De slangetjes die erbij zitten variëren in grootte, je zou ook een grotere kunnen proberen. Die erop zat was de kleinste. Verder hielp het hier als we de slangetjes aan de zijkant van de pink plakten, zodat ze de slangetjes nniet tegen haar gehemelte voelde.
Vixen
Vixen
Prater
Prater

Aantal berichten : 563
Punten : 573
Registratiedatum : 12-06-13

Bericht  Shisha wo 21 aug 2013 - 20:24

Ja ik had al een grotere erop gedaan. Het is verder nog een beetje uitproberen/oefenen maar het is al heel fijn dat we nu iets hebben wat hij iig niet weigert. Hartstikke bedankt! Very Happy
Shisha
Shisha
Ratel
Ratel

Bericht  Gesponsorde inhoud

Gesponsorde inhoud

Pagina 1 van 2 1, 2  Volgende

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

Permissies van dit forum: