Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Vakantie, dagjes weg met kinderen...

+14
xxjojootjexx
Dora
Fortissimo
Artemis
Liadan
Lejow
Funk
Tania
Susan
Minnie
Burn
Surya
Thunder
Maple
18 plaatsers

Pagina 1 van 2 1, 2  Volgende

Ga naar beneden

Vakantie, dagjes weg met kinderen... Empty Vakantie, dagjes weg met kinderen...

Bericht  Artemis ma 12 aug 2013 - 8:27

Wij gaan niet op vakantie, maar dagjes weg. Tot nu toe supergeslaagd, maar ik zoek nog wat leuke dingen!

Tot nu toe hebben we een dagje tt circuit, een dagje openlucht museum, een dagje zwemmen, een dagje muiderslot en een dagje Schiphol gedaan. 

We hebben een museumjaarkaart, een dagje park de hoge Veluwe en een dagje Amsterdam en een dagje ponypark slagharen op de planning staan nog de komende twee weken. 

Heeft iemand nog tips voor leuke, niet te dure dingen met kinderen rond de 6/7 jaar?
Leuke speeltuinen, pannekoekenboerderijen, wandelroutes of bezienswaardigheden zijn welkom!
Waar maakt niet zoveel uit, midden en oost Nederland is het best te bereiken voor ons. Maar zolang het niet in zuid Limburg is komen we een eind.
Artemis
Artemis
Prater
Prater

Aantal berichten : 697
Punten : 715
Registratiedatum : 27-05-13

Terug naar boven Ga naar beneden

Vakantie, dagjes weg met kinderen... Empty Re: Vakantie, dagjes weg met kinderen...

Bericht  Maple ma 12 aug 2013 - 8:29

Ik hou altijd wel van die natuurspeeltuinen zegmaar, met veel zand, hout en water. Misschien zit er zoiets in de buurt?
Maple
Maple
Prater
Prater

Aantal berichten : 975
Punten : 987
Registratiedatum : 22-07-13

Vakantie, dagjes weg met kinderen... Empty Re: Vakantie, dagjes weg met kinderen...

Bericht  Susan ma 12 aug 2013 - 8:29

SchatEiland Zeumeren!
Susan
Susan
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 17731
Punten : 18567
Registratiedatum : 18-11-10

Bericht  Thunder ma 12 aug 2013 - 8:31

Koffie bij mij mag! Hebben mijn kinderen gelijk wat te doen angel . Dagje stoomtreinen, rondvaart met de boot, dagje treinen?

Thunder
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2924
Punten : 3096

Bericht  Tania ma 12 aug 2013 - 8:32

Ik weet niet of Amsterdam voor jullie ver is maar ik vind de speeltuin in het Amstelpark erg leuk voor kinderen. Ze hebben ook een kinderboerderij, treintje en je kunt er midgetgolfen.

Tania
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6860
Punten : 7503
Registratiedatum : 17-11-10

Bericht  Surya ma 12 aug 2013 - 8:33

Een natuurspeeltuin is erg leuk voor kinderen met de leeftijd van jouw kinderen. 
Verder geitenboerderbij in het Amsterdamse bos en even verderop zit een pannenkoekenboerderij dus dat zou je kunnen combineren.
Surya
Surya
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 282
Punten : 282
Registratiedatum : 29-05-13

Bericht  Surya ma 12 aug 2013 - 8:34

En de lineaushof maar daar betaal je wel weer entree.
Surya
Surya
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 282
Punten : 282
Registratiedatum : 29-05-13

Bericht  Burn ma 12 aug 2013 - 8:39

Het blote voetenpad! Lijkt mij echt leuk om een keer te doen! Wink

Burn
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 12281
Punten : 12796
Registratiedatum : 07-02-11

Bericht  Artemis ma 12 aug 2013 - 8:41

Liefst idd zo min mogelijk entree, de dingen die geld kosten zijn makkelijk te verzinnen, pretpark, dierentuin, enz,  en die proberen we af te wisselen met dingen die minder geld kosten, anders wordt het alles bij elkaar een duur grapje.

De museumjaarkaart kan ik trouwens iedereen met kinderen aanraden. We zijn nu 2x weggeweest deze week en voor de kinderen hebben we hem er nu al uit. En dan is ie nog een jaar geldig. Zitten echt leuke dingen tussen, en voor kinderen kost het ding maar 20,-
Artemis
Artemis
Prater
Prater

Bericht  Minnie ma 12 aug 2013 - 8:42

Leuke ideeën heb je al. Ik vind het Spoorweg museum( Utrecht) en Beeld en geluid in hilversum heel leuk voor kinderen. Ook handig met je museum kaart.

Minnie
Zwijger
Zwijger

Aantal berichten : 7
Punten : 8
Registratiedatum : 14-11-11

Bericht  Susan ma 12 aug 2013 - 8:45

Ik vind de Piramide van Austerlitz erg leuk, daar zitten wel een paar dingen bij waar je fiches voor moet kopen, maar er is ook gewoon een ouderwetse speeltuin bij die gratis is.

Het Henschotermeer is erg mooi als het mooi weer is.

Kinderboerderij de Brink in Zeist, een mooie grote kinderboerderij met een speeltuin erbij. Daar kun je niet een hele dag doorbrengen, maar eventueel in combinatie met een van de dingen hierboven.
Susan
Susan
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Bericht  Tania ma 12 aug 2013 - 8:45

Nemo is ook leuk als je een museumjaarkaart hebt.

Tania
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6860
Punten : 7503
Registratiedatum : 17-11-10

Bericht  Funk ma 12 aug 2013 - 8:47

De flierefluiter in Raalte. IJsboerderij in epe, is gratis maar wel veel te doen. Blote voeten pad.
Ik weet trouwens niet of je Optimel drinkt maar met die codes krijg je ook veel korting op allerlei uitjes. Misschien een tip.
Verder misschien picknick mand inpakken en leuke route fietsen. Kaboutet bos in Nunspeet schijnt ook leuk te zijn of 't smallert in emst, ezelboerderij in Epe.
Je woont in A. toch? Anders zit ik tips te geven in een hele verkeerde regio. smile fijne vakantie!
Funk
Funk
Prater
Prater

Aantal berichten : 1379
Punten : 1796
Registratiedatum : 07-12-10

Bericht  Susan ma 12 aug 2013 - 8:48

Boerderij het Geertje in Zoeterwoude-dorp (tussen Leiden en Zoetermeer) is ook ontzettend leuk, maar misschien wat ver. Je kunt daar ook een nachtje blijven kamperen, ik weet niet of dat tot de mogelijkheden behoort voor jullie.
Susan
Susan
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Bericht  Lejow ma 12 aug 2013 - 8:50

In amsterdam (ben even kwijt hoe het heet) heb je nu een expositie van 25 jaar pixar, met de beelden uit de films (monsters en co enzo), schijnt heel leuk te zijn.

Dagje dierentuin, zaterdag is er in blijdorp een kraamfeest vanwege het olifantje dat geboren is zaterdag.

Pannekoekenboot in Rdam
Lejow
Lejow
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 26304
Punten : 28659

Bericht  Liadan ma 12 aug 2013 - 8:51

Het aardbeienland schijnt erg leuk te zijn, maar dat zit in Noord-Limburg dus is misschien te ver weg. Staat ook nog op mijn lijstje om met de kinderen heen te gaan.

Liadan
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7195
Punten : 7347

Bericht  Artemis ma 12 aug 2013 - 8:51

Nee Funk, je zit precies goed! Die dingen hebben we allemaal net besproken hier. Het Smallert is superieur, maar dan moet het wel mooi weer zijn en daar was dochter met haar kinderfeestje ( echt een aanrader, superleuk!) en haar schoolreis. 

Blotevoetenpad staat op het lijstje, is nog wel 6,00 per persoon, en alles wat erbij zit vrij prijzig. Maar gaan we nog wel doen denk ik.

Ezelboerderij lijkt mij ook leuk!
Artemis
Artemis
Prater
Prater

Bericht  Artemis ma 12 aug 2013 - 8:53

Lejow schreef:In amsterdam (ben even kwijt hoe het heet) heb je nu een expositie van 25 jaar pixar, met de beelden uit de films (monsters en co enzo), schijnt heel leuk te zijn.

Dagje dierentuin, zaterdag is er in blijdorp een kraamfeest vanwege het olifantje dat geboren is zaterdag.

Pannekoekenboot in Rdam
 Dierentuin is meteen weer zo'n 25,- per persoon, en dan nog de benzinekosten en parkeren, dan zijn we zo 125/140 kwijt voor een dagje.

Slagharen gaan we heen met vrijkaarten en kaarten via vakantieveilingen ( helft van het geld ongeveer), anders vind ik dat soort dagen echt te duur.
Artemis
Artemis
Prater
Prater

Bericht  Artemis ma 12 aug 2013 - 8:58

Wat we verder hier in de buurt regelmatig doen: dagje berg en bos, wandelen in het bos, kindboerderij, kids playground, dagje zwemmen in een plas, enzovoorts.

Openlucht museum is trouwens ook aan te raden! Net als het muiderslot.

Nemo was een succes bij schoolreis van een hogere klas vorig jaar, die staat ook op het lijstje.
Paleis het Loo staat gepland voor een moeder dochter dag volgende week, met een high tea achteraf :cheering: 

We vervelen ons iig niet smile
Artemis
Artemis
Prater
Prater

Bericht  Lejow ma 12 aug 2013 - 9:00

Artemis schreef:
Lejow schreef:In amsterdam (ben even kwijt hoe het heet) heb je nu een expositie van 25 jaar pixar, met de beelden uit de films (monsters en co enzo), schijnt heel leuk te zijn.

Pannekoekenboot in Rdam
 Dierentuin is meteen weer zo'n 25,- per persoon, en dan nog de benzinekosten en parkeren, dan zijn we zo 125/140 kwijt voor een dagje.

Slagharen gaan we heen met vrijkaarten en kaarten via vakantieveilingen ( helft van het geld ongeveer), anders vind ik dat soort dagen echt te duur.
 Heb je een punt inderdaad. Zonde eigenlijk!

Ja, vakantieveilingen is echt een goede voor dat soort dingen. Ticketveiling(en?).nl heeft ook kaartjes voor dagjes uit.

Dan is bobbejaanland in belgie misschien ook nog wel leuk (via VV)
Lejow
Lejow
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 26304
Punten : 28659

Bericht  Fortissimo ma 12 aug 2013 - 9:00

Richting het noorden? Blote Voetenpad (gratis, http://www.blotevoetenpad.nl/) gevolgd door pannenkoeken eten op het pannenkoekenschip in Groningen?
Fortissimo
Fortissimo
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2466
Punten : 2458
Registratiedatum : 05-03-12

Bericht  Funk ma 12 aug 2013 - 9:04

Of pannenkoeken schip zwolle smile
Ik vond het bakkerijmuseum in hattem als kind er leuk. Of in deventer het speelgoedmuseum.
Funk
Funk
Prater
Prater

Bericht  Dora ma 12 aug 2013 - 9:11

Hoe oud zijn jou kinderen ook al weer?

In de buurt van Tilburg heb je Puk en Muk. Misschien ook leuk?
www.pukkemuk.nl
Dora
Dora
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1997
Punten : 2121

Bericht  Funk ma 12 aug 2013 - 9:12

Oh en een absolute aanrader met mooi weer vind ik het doe park in zwolle. Gratis en erg leuk!
Funk
Funk
Prater
Prater

Bericht  xxjojootjexx ma 12 aug 2013 - 9:13

Aviodrome in Lelystad
Malkenschoten kennen jullie vast al op jullie duimpje?
De flierefluiter in raalte

xxjojootjexx
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2298
Punten : 2387

Bericht  Gesponsorde inhoud

Gesponsorde inhoud

Pagina 1 van 2 1, 2  Volgende

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

Permissies van dit forum: