Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

(Grote) kans op allergieën maar toch FV geven

+14
Laurientje
SarahKey
CCC
Darius
Luce
Linda
Twellie
Caroow
Choco*
Teddyaapje
Lejow
Robin_
Printje
Novalee
18 plaatsers

Pagina 2 van 2 Vorige  1, 2

Ga naar beneden

(Grote) kans op allergieën maar toch FV geven - Pagina 2 Empty Re: (Grote) kans op allergieën maar toch FV geven

Bericht  Darius za 10 aug 2013 - 10:22

Ik kan me helemaal vinden in de post van Linda. Ontzettend goed geschreven, zonder veroordelend te zijn.

Zelf zeg: gewoon beginnen, stoppen kan altijd nog. Als ik in jouw situatie zou staan, had ik die keuze gemaakt. Ik zou echt bang zijn dat ik spijt zou krijgen en dat ik me mijn hele leven zou blijven afvragen: 'Wat nou als ze wel gewoon goed live dronk aan de borst?'
Darius
Darius
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3635
Punten : 4012
Registratiedatum : 22-11-10
Woonplaats : provincie Groningen

Terug naar boven Ga naar beneden

(Grote) kans op allergieën maar toch FV geven - Pagina 2 Empty Re: (Grote) kans op allergieën maar toch FV geven

Bericht  CCC za 10 aug 2013 - 10:28

Lastig Novalee, ik zou zelf toch proberen bv te geven. Ik twijfelde tijdens de zwangerschap enorm tussen fv en bv. Ook vanwege de allergieën van mijn vriend. Uiteindelijk ben ik toch bv gaan geven omdat ik het mezelf echt kwalijk zou nemen als ik niet alles had geprobeerd om de kansen te verkleinen. Je hebt nooit de zekerheid dat je het door bv kunt uitsluiten, maar misschien kun je een lactatiekundige meteen na de bevalling inschakelen? Hier deed voeden trouwens de eerste 6 weken ook enorme pijn, uiteindelijk ging het steeds beter.

CCC
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6424
Punten : 6761
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

(Grote) kans op allergieën maar toch FV geven - Pagina 2 Empty Re: (Grote) kans op allergieën maar toch FV geven

Bericht  Novalee za 10 aug 2013 - 10:33

Printje, als het FV wordt dan kies ik sowieso voor hypoallergene voeding. Dat is trouwens ook wel iets wat meespeelt. N. had een koemelk en soja-allergie en dit kindje heeft dus een grote kans daarop. Mocht ik wel BV geven en ze die allergie hebben dan krijgt ze sowieso nutramigen. Een hypoallergeen dieet zie ik zelf niet zitten.

Choco, de pijn  kwam inderdaad door verkeerd aanhappen. Ik heb wel begeleiding gehad door een LK maar op dat moment deed het voeden al zo'n pijn dat ik niet echt veel aan haar tips had.

Caroow, ja die heb ik vorige keer ook gebruikt. Dat hielp wel iets, maar volgens mij had N. daarbij ook moeite met aanhappen.

Twellie, dat zijn vragen waar ik het antwoord ook wel op zou willen weten inderdaad. De allergie voor mandarijnen en sinaasappels (vers) zijn wel mee te leven natuurlijk, maar m'n vriend heeft bijvoorbeeld ook heel erg hooikoorts. Dat is voor hem als volwassen man die  5 dagen in de week op kantoor zit al knap vervelend, laat staan voor een kind dat lekker buiten wil spelen.

Linda, ik heb echt veel respect voor je dat je nu weer zo op dieet gaat. Ik kan me indenken dat het ontzettend zwaar is, zeker nu je zoon voor meer dingen allergisch blijkt te zijn. Wat betreft de depressie, die werd inderdaad niet veroorzaakt door de BV an sich maar het gedoe er omheen. Daar kampte ik al langer af en toe mee, maar het is toen wel het heftigste ooit geweest. Inmiddels is dat geen issue meer gelukkig smile

Darius, in wat jij zegt kan ik me ook goed vinden. Maar ergens ben ik bang dat stel dat het niet lekker loopt om wat voor reden dan ook, ik weer het stoppen steeds uitstel en het hetzelfde loopt als vorige keer.
Novalee
Novalee
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2405
Punten : 2611
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

(Grote) kans op allergieën maar toch FV geven - Pagina 2 Empty Re: (Grote) kans op allergieën maar toch FV geven

Bericht  Printje za 10 aug 2013 - 10:39

Weet je trouwens wat hier goed helpt tegen de hooikoorts van man? Honing uit de streek ( van hier dus) maar zoiets hebben ze vast ook bij jullie.
Printje
Printje
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 14725
Punten : 16058
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

(Grote) kans op allergieën maar toch FV geven - Pagina 2 Empty Re: (Grote) kans op allergieën maar toch FV geven

Bericht  Teddyaapje za 10 aug 2013 - 10:45

Misschien kun je alvast een LK inschakelen zodat ze meteen kan komen als er problemen zijn. Ook zou ik duidelijk grenzen stellen aan hoever je wilt gaan. Maar proberen zou ik zelf zeker doen. Hier is t ook een wereld van verschil, T. dronk niet, viel teveel af, zh opname met sonde. Terwijl J. een echte vreetzak is en binnen 5dgn al 100gr boven zn geboortegewicht zat.
Teddyaapje
Teddyaapje
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3458
Punten : 3924
Registratiedatum : 19-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

(Grote) kans op allergieën maar toch FV geven - Pagina 2 Empty Re: (Grote) kans op allergieën maar toch FV geven

Bericht  Luce za 10 aug 2013 - 10:51

Printje schreef:Weet je trouwens wat hier goed helpt tegen de hooikoorts van man? Honing uit de streek ( van hier dus) maar zoiets hebben ze vast ook bij jullie.
Of naar een iriscopist/homeopaat. Mijn man was binnen 3 weken van zijn kattenallergie&hooikoorts af. Bij hem bleken zijn darmvliezen gewoon te dun en dat is bij veel allergieën het geval (zei ook mijn huisarts). Hij kreeg een middel om dat te verbeteren en weg was de allergie.
Luce
Luce
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2676
Punten : 2670
Registratiedatum : 16-11-12

Terug naar boven Ga naar beneden

(Grote) kans op allergieën maar toch FV geven - Pagina 2 Empty Re: (Grote) kans op allergieën maar toch FV geven

Bericht  CCC za 10 aug 2013 - 10:59

Luce schreef:
Printje schreef:Weet je trouwens wat hier goed helpt tegen de hooikoorts van man? Honing uit de streek ( van hier dus) maar zoiets hebben ze vast ook bij jullie.
Of naar een iriscopist/homeopaat. Mijn man was binnen 3 weken van zijn kattenallergie&hooikoorts af. Bij hem bleken zijn darmvliezen gewoon te dun en dat is bij veel allergieën het geval (zei ook mijn huisarts). Hij kreeg een middel om dat te verbeteren en weg was de allergie.
 Goede Luce... Ga het hier eens aangeven.

CCC
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6424
Punten : 6761
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

(Grote) kans op allergieën maar toch FV geven - Pagina 2 Empty Re: (Grote) kans op allergieën maar toch FV geven

Bericht  SarahKey za 10 aug 2013 - 18:35

Bij een eventuele tweede ga ik ook de fles geven vanaf het begin. Ondanks dat ik astma heb en veel allergieën.
S heeft 1 week bv gehad maar ik had geen voeding in de bv. Melk zat maar als de voeding ontbreekt komt het ook niet goed.
S werd alleen maar zieker en kreeg steeds meer bijvoeding. Ik probeer het daarom niet eens meer bij een tweede.
S heeft gewoon nutrilon gehad.
SarahKey
SarahKey
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6386
Punten : 6502
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : Noord-Holland

http://www.hobbymirror.blogspot.com

Terug naar boven Ga naar beneden

(Grote) kans op allergieën maar toch FV geven - Pagina 2 Empty Re: (Grote) kans op allergieën maar toch FV geven

Bericht  Laurientje za 10 aug 2013 - 18:37

Wat lastig novalee ik zou persoonlijk wel starten met bv, stoppen kan dan altijd nog.
Laurientje
Laurientje
Prater
Prater

Aantal berichten : 870
Punten : 926
Registratiedatum : 20-03-13

Terug naar boven Ga naar beneden

(Grote) kans op allergieën maar toch FV geven - Pagina 2 Empty Re: (Grote) kans op allergieën maar toch FV geven

Bericht  blondje1313 za 10 aug 2013 - 20:43

Ik zou wel beginnen met bv, maar van tevoren alles goed doorspreken met je man. Wat zouden redenen zijn om er wel mee te stoppen, en wat zijn redenen om het eventueel nog wat langer aan te zien.
Je had het over een depressie na je vorige zwangerschap, had dat te maken met het idee van falen, of daadwerkelijk met de hormonen die met bv nog in je lijf blijven. Als jij je er lichamelijk of geestelijk niet prettig meer bij voelt heb je mijns inziens een erg goede reden om te stoppen.

blondje1313
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2484
Punten : 2628
Registratiedatum : 30-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

(Grote) kans op allergieën maar toch FV geven - Pagina 2 Empty Re: (Grote) kans op allergieën maar toch FV geven

Bericht  nillis za 10 aug 2013 - 20:57

Ik zit in de situatie dat ik bij T ook bv wilde geven en T totaal niet aan de borst wilde drinken. Ik heb 6 mnd alle voedingen gekolfd en daarna ben ik gestopt. Hier weinig tot geen allergiën in de familie, maar wilde gewoon graag dat ze bv kreeg. Voor dit kindje laat ik het weer op mij afkomen. Ik wil het gaan proberen, maar lukt het niet dan maak ik wel gelijk de keus voor fv en ga ik niet weer kolven. Misschien kun jij het ook op die manier bekijken, maar als voor jou bv niet goed voelt. Dus van te voren al dan zou ik eerder de keuze maken voor fv, want bv is in het begin veel tijd investeren. Succes met je keuze.
nillis
nillis
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1816
Punten : 1992
Registratiedatum : 22-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

(Grote) kans op allergieën maar toch FV geven - Pagina 2 Empty Re: (Grote) kans op allergieën maar toch FV geven

Bericht  koNijntje za 10 aug 2013 - 21:04

Ik heb afgelopen zwangerschap ook heel lang getwijfeld of ik bv wilde proberen te geven, omdat het bij de oudste niet is gelukt, daar kwam de productie niet op gang. Ik vond het toen ook heel moeilijk te accepteren dat het niet lukte en was bang dat ik nu weer teleurgesteld zou raken in mezelf.
Uiteindelijk voelde het voor mij niet goed om het niet te proberen.. Mijn man en ik hebben wel afgesproken dat we laagdrempelig zouden stoppen, ik wilde niet kolven en we zouden het 2-3dagen proberen, als er dan geen vooruitgang te zien was zouden we stoppen.
Eigenlijk ging ik er al vanuit dat de bv niet zou lukken, fv had ik al in huis.. Als L. niet (direct na de geboorte) had aangehapt had hij nu fv gehad.
Achteraf gezien ben ik heel blij dat ik het wel geprobeerd heb, maar dat komt omdat het nu goed loopt. Ik heb op dag 3 wel overwogen om te stoppen omdat ik ook erg veel pijn had, maar met tepelhoedjes ging dit al snel beter en na een paar weken kon ik ze weer helemaal weglaten!

Wat betreft allergieën denk ik niet dat echte allergieën er opeens niet meer zijn als je bv geeft. Ik denk dat wanneer je daar aanleg voor hebt, je hier in zekere mate wel last van krijgt ondanks bv.
Voor mij zou een allergie geen reden zijn om juist wel bv te geven, maar ik heb makkelijk praten, want hier komen in de familie geen allergieën voor. 

Je moet doen waar jij je goed bij voelt. Ik heb ook niets tegen fv, maar het voelde niet goed om de bv niet eens te proberen. Als jij dit ook hebt zou ik het gewoon proberen, stoppen kan altijd en ik zou ook met je man afspreken hoever je ermee wilt gaan..


Laatst aangepast door koNijntje op za 10 aug 2013 - 21:08; in totaal 1 keer bewerkt
koNijntje
koNijntje
Prater
Prater

Aantal berichten : 1371
Punten : 1497
Registratiedatum : 13-03-11

Terug naar boven Ga naar beneden

(Grote) kans op allergieën maar toch FV geven - Pagina 2 Empty Re: (Grote) kans op allergieën maar toch FV geven

Bericht  loesje za 10 aug 2013 - 21:07

Mijn man heeft astma en ik heb een lichte vorm van koemelkallergie. toch hebben bijde kids gewoon de fles gekregen en heb er geen spijt van gehad want ik denk als ik borst had gegeven dat a de eerste 2 jaar net zo koemelkallergie had gehad als nu met de fles is geweest. mijn dochter heeft niks en is ook niet allergies ergens voor en ook zei kreeg gewoon de fles..
loesje
loesje
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2485
Punten : 2932
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : achterhoek

Terug naar boven Ga naar beneden

(Grote) kans op allergieën maar toch FV geven - Pagina 2 Empty Re: (Grote) kans op allergieën maar toch FV geven

Bericht  Novalee wo 14 aug 2013 - 4:02

Allemaal erg bedankt voor jullie reacties! Ik heb er de afgelopen dagen nog eens goed over nagedacht en besloten dat ik het toch wil proberen. Stoppen kan altijd nog en ik denk dat ik er meer moeite mee zou hebben om als ik het niet zou doen altijd de "Wat nou als..." gedachten te hebben, dan als ik het wel doe en het lukt niet. Ik wil het voor mezelf gewoon laagdrempelig houden, er staan dus al een flesje en een pak flesvoeding in de kast. Gewoon, voor de zekerheid smile
Novalee
Novalee
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2405
Punten : 2611
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

(Grote) kans op allergieën maar toch FV geven - Pagina 2 Empty Re: (Grote) kans op allergieën maar toch FV geven

Bericht  Novalee wo 14 aug 2013 - 4:03

Printje schreef:Weet je trouwens wat hier goed helpt tegen de hooikoorts van man? Honing uit de streek ( van hier dus) maar zoiets hebben ze vast ook bij jullie.
Nee, dat wist ik niet! Hoe werkt dat dan? Moet je dagelijks een bepaalde hoeveelheid eten ofzo?
Novalee
Novalee
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2405
Punten : 2611
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

(Grote) kans op allergieën maar toch FV geven - Pagina 2 Empty Re: (Grote) kans op allergieën maar toch FV geven

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Pagina 2 van 2 Vorige  1, 2

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum