Spierpijn nek door buikspierenoefenen
+4
Char1
xxjojootjexx
Lonely Goatherd
Dennenappel
8 plaatsers
Pagina 1 van 1
Spierpijn nek door buikspierenoefenen
Ik ben begonnen met buikspieroefeningen, helaas trek ik hierbij mijn nekspieren ook erg aan. Ik voel ze nu de hele dag al, doordat ik gisteren oefeningen heb gedaan.
Heeft iemand tips om mijn nek ontspannen te houden gedurende de oefeningen?
Van eerder weet ik dat dit na verloop van tijd minder werd en ik het minder aanspande. Toch lijkt het mij niet zo goed dat ik de dag erna geen spierpijn in mijn buik heb, maar in mijn nek
Heeft iemand tips om mijn nek ontspannen te houden gedurende de oefeningen?
Van eerder weet ik dat dit na verloop van tijd minder werd en ik het minder aanspande. Toch lijkt het mij niet zo goed dat ik de dag erna geen spierpijn in mijn buik heb, maar in mijn nek
Dennenappel- Kletskop
- Aantal berichten : 1583
Punten : 1769
Registratiedatum : 25-11-10
Re: Spierpijn nek door buikspierenoefenen
Ik zou dan voorlopig bij elke oefening minstens één hand onder je nek houden (neem aan dat je het vooral hebt bij oefeningen waar je je beide handen voor je uit moet houden).
Lonely Goatherd- Prater
- Aantal berichten : 954
Punten : 1054
Registratiedatum : 10-07-12
Je nek recht houden tijdens de oefeningen helpt.
xxjojootjexx- Kletskop
- Aantal berichten : 2298
Punten : 2387
Registratiedatum : 18-11-10
Inderdaad je nek recht houden. En dat doe je het makkelijkst door bewust niet naar voren te willen kijken tijdens de oefening, maar naar een vast punt schuin boven je te blijven kijken. En even uitproberen welke armhouding voor jou het fijnst is: armen in je nek of gekruist voor je borst.
Char1- Fluisteraar
- Aantal berichten : 388
Punten : 464
Registratiedatum : 18-11-10
Schuin naar voren/boven kijken, niet je kin op je borst doen.
ik doe mijn handend/armen gekruist op mijn borst of langs mijn hoofd (dus je handen over je oren/wangen, ik hou dan niet vast dan vind ik te heet)
ik doe mijn handend/armen gekruist op mijn borst of langs mijn hoofd (dus je handen over je oren/wangen, ik hou dan niet vast dan vind ik te heet)
Floor- Ratel
- Aantal berichten : 5168
Punten : 5754
Registratiedatum : 17-11-10
Goed je buikspieren proberen aan te spannen en vooral niet aan je nek proberen te trekken.
Ik kijk zelf ook altijd schuin naar boven in plaats van naar voren. Armen strekken, voor je borst houden, of één hand in je nek zou je ook nog kunnen helpen.
En eventueel oefeningen doen waarbij je je nek niet aanspant. Ik denk dat je nu sit-ups doet?
Er zijn ook nog wel andere oefeningen te doen
Ik kijk zelf ook altijd schuin naar boven in plaats van naar voren. Armen strekken, voor je borst houden, of één hand in je nek zou je ook nog kunnen helpen.
En eventueel oefeningen doen waarbij je je nek niet aanspant. Ik denk dat je nu sit-ups doet?
Er zijn ook nog wel andere oefeningen te doen
Destino- Prater
- Aantal berichten : 575
Punten : 585
Registratiedatum : 04-07-13
Dan trek je te veel met je nek en doe je te weinig met je buik. Ik zou wel sit-ups doen, want die zijn gewoon het beste voor je buik. Waarschijnlijk lukt het maar 2-3 keer om een goede sit-up te doen en ga je vervolgens door met trekken aan je nek om omhoog te komen. Is een logische reactie . Misschien helpt het om je handen vooruit, horizontaal te steken, hierdoor kun je minder snel met je nek gaan trekken.
Maar ik raad je eigenlijk aan om naar een goede sportinstructeur te gaan. Dat diegene uitlegt hoe het moet en waarmee je de eerste paar keer gaat oefenen. Dan kan hij/zij je houding checken, zelf zie je dat minder goed. Zo sport je het effectiefst en heb je ook minder kans op blessures. Succes!
Maar ik raad je eigenlijk aan om naar een goede sportinstructeur te gaan. Dat diegene uitlegt hoe het moet en waarmee je de eerste paar keer gaat oefenen. Dan kan hij/zij je houding checken, zelf zie je dat minder goed. Zo sport je het effectiefst en heb je ook minder kans op blessures. Succes!
Moira- Fluisteraar
- Aantal berichten : 477
Punten : 489
Registratiedatum : 03-06-13
Moira schreef:Ik zou wel sit-ups doen, want die zijn gewoon het beste voor je buik.
Is dit zo?
Ik dacht namelijk dat dit niet zo was..
Destino- Prater
Ik denk, weet bijna wel zeker, dat je de oefening dan niet goed doet. Je moet je nek rechthouden (naar het plafond blijven kijken) en in principe moet je dan geen ondersteuning van een hand nodig hebben.
Toet- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 8740
Punten : 9873
Registratiedatum : 23-11-10
Bedankt allemaal!
Ik ga vanavond weer aan de slag en erop letten dat ik mijn nek recht houdt. Ik merkte dat ik hem steeds naar voren hield, om te kijken of mijn houding goed was (laptop stond ervoor). Daarna dat ik hem forceerde, waardoor ik er zo op ging lette dat ik hem nog meer ging aanspannen.
Tevens de tip gebruiken om schuin naar het plafond te kijken, ik denk dat het erg helpt!
Ik doe trouwens deze oefeningen, met dit geweldige mega ouderwetse filmpje:
Ik ga vanavond weer aan de slag en erop letten dat ik mijn nek recht houdt. Ik merkte dat ik hem steeds naar voren hield, om te kijken of mijn houding goed was (laptop stond ervoor). Daarna dat ik hem forceerde, waardoor ik er zo op ging lette dat ik hem nog meer ging aanspannen.
Tevens de tip gebruiken om schuin naar het plafond te kijken, ik denk dat het erg helpt!
Ik doe trouwens deze oefeningen, met dit geweldige mega ouderwetse filmpje:
Dennenappel- Kletskop
Ja, voor je rechte buikspieren vooral. Voor schuine buikspieren heb je weer andere oefeningen (sit ups, maar dan ga je naar links en rechts), maar als vrouw zijnde zou ik die niet te veel trainen. Je hebt ook oefeningen voor het onderste gedeelte van je buik (benen strekken en steeds omhoog en omlaag).Destino schreef:Is dit zo?Moira schreef:Ik zou wel sit-ups doen, want die zijn gewoon het beste voor je buik.
Ik dacht namelijk dat dit niet zo was..
Welke denk jij dan dat het belangrijkste is? Ben ik wel benieuwd naar . Mijn vriend zit in dat specifieke sportwereldje en ik word hier doodgegooid met info thuis. Ik wil niet zeggen dat het dan slecht is om andere oefeningen te doen hoor, integendeel. Maar sit ups zijn bijvoorbeeld wel het effectiefst en dus een logische keuze om toch altijd te doen. Ik train ook al wel wat jaartjes en heb eigenlijk maar een aantal basis oefeningen die ik doe, voor iedere spiergroep ongeveer één oefening met een aantal herhalingen.
Moira- Fluisteraar
- Aantal berichten : 477
Punten : 489
Registratiedatum : 03-06-13
Nou ik heb er niet zo heel veel verstand van, maar ik dacht altijd dat de sit-up een beetje een omstreden oefening is omdat hij zo vaak verkeerd uitgevoerd wordt en hij lastig is om goed uit te voeren? (Al helemaal voor mensen die nog geen sterke spieren hebben?)
Voorbeeldje qua info: http://www.fitnessinformatie.be/2009/10/20/zijn-sit-ups-slecht-voor-je-rug/
Hier zeggen ze dat crunches beter zijn, omdat je dan alleen je bovenrug een stukje van de grond af brengt, in plaats van helemaal omhoog te komen, zoals je met een sit-up doet..
Voorbeeldje qua info: http://www.fitnessinformatie.be/2009/10/20/zijn-sit-ups-slecht-voor-je-rug/
Hier zeggen ze dat crunches beter zijn, omdat je dan alleen je bovenrug een stukje van de grond af brengt, in plaats van helemaal omhoog te komen, zoals je met een sit-up doet..
Destino- Prater
Geen nekspierpijn!
Het helpt echt om hem recht te houden en naar een punt te kijken! Ik kijk tussendoor ook niet meer naar het filmpje. Bij de volgende oefening ga ik een paar sec. rechtop zitten om te kijken welke het is en ga weer goed liggen.
Bedankt voor de tips!
Het helpt echt om hem recht te houden en naar een punt te kijken! Ik kijk tussendoor ook niet meer naar het filmpje. Bij de volgende oefening ga ik een paar sec. rechtop zitten om te kijken welke het is en ga weer goed liggen.
Bedankt voor de tips!
Dennenappel- Kletskop
Soortgelijke onderwerpen
» Geld afgeschreven door Nationaal Spaarfonds door fout
» Ruzie ontploft door, tja door wat eigenlijk.
» Spierpijn
» Sporten met spierpijn
» Help mij de zomer door :p
» Ruzie ontploft door, tja door wat eigenlijk.
» Spierpijn
» Sporten met spierpijn
» Help mij de zomer door :p
Pagina 1 van 1
Permissies van dit forum: