Iemand DE tip tegen misselijkheid?
+18
Vivendi
chipa
Pandora
Aoi
Happydobby
studiebol
Annemie
mouette
Mida4you
Pompoen
CCC
Dikkie Dik
Tummy
xxjojootjexx
Pien
Ooh La La!
Caroow
Razz
22 plaatsers
Pagina 1 van 2
Pagina 1 van 2 • 1, 2
Iemand DE tip tegen misselijkheid?
Ik herken het misselijk zijn totaal niet van mijn eerste zwangerschap maar nu ben ik sinds het weekend echt zo ontzettend misselijk. Ik hoef niet te spugen maar het lijkt of ik op een boot zit en alles draait. En dan vooral m'n maag..
In de ochtend heb ik nergens kast van maar tegen een uur of 13.00 begint het Net in de supermarkt heb ik mezelf gewoon moeten vasthouden aan een schap wat alles draaide wel zo erg dat het leek of ik bijna tegen de vlakte ging.
In de ochtend heb ik nergens kast van maar tegen een uur of 13.00 begint het Net in de supermarkt heb ik mezelf gewoon moeten vasthouden aan een schap wat alles draaide wel zo erg dat het leek of ik bijna tegen de vlakte ging.
Razz- Kletskop
- Aantal berichten : 1811
Punten : 1890
Registratiedatum : 23-02-13
Re: Iemand DE tip tegen misselijkheid?
Heel herkenbaar. Wat bij mij hielp was ontbijtkoek, rijstwafels en fruitrepen. En Emasafene zetpillen.
Ik heb de gehele olympische spelen gekeken, ik kon niks anders dan op de bank liggen voordat ik die pillen had. Vreselijk.
Ik heb de gehele olympische spelen gekeken, ik kon niks anders dan op de bank liggen voordat ik die pillen had. Vreselijk.
Caroow- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 7607
Punten : 8208
Registratiedatum : 19-11-10
Hier ook erg herkenbaar.
Ik ben die weken geen boodschappen gaan doen, liet mn vriend het na zijn werk doen. Ik trok het gewoon echt niet. Verder veel op de bank gelegen, vla gegeten, ontbijtkoek en noten. En veeeeel water.
Op wat Rennies (had naast misselijkheid ook veel maagzuur) na heb ik het zonder medicijnen kunnen doen.
Ik ben die weken geen boodschappen gaan doen, liet mn vriend het na zijn werk doen. Ik trok het gewoon echt niet. Verder veel op de bank gelegen, vla gegeten, ontbijtkoek en noten. En veeeeel water.
Op wat Rennies (had naast misselijkheid ook veel maagzuur) na heb ik het zonder medicijnen kunnen doen.
Ooh La La!- Prater
- Aantal berichten : 1381
Punten : 1576
Registratiedatum : 12-01-11
Die zetpillen zijn die op recept of kan je die zo bij de apotheek halen? Mocht het zo aanhouden en niks anders helpt wil ik wel iets bij de dokter/apotheek halen.
Razz- Kletskop
Zorgen dat je ondanks de misselijkheid goed eet. Dus regelmatig kleine beetjes en dan geen dingetjes die zwaar op de maag vallen.
Pien- Ratel
- Aantal berichten : 5687
Punten : 6861
Registratiedatum : 20-11-10
Ooh La La! schreef:Hier ook erg herkenbaar.
Tot hoeveel weken had je last van de misselijkheid? En maagzuur dat heb ik idd ook al en daar drink ik melk voor. Dat helpt enigszins wel.
Maar ontbijtkoek tegen de misselijkheid heb ik echt nog nooit gehoord! Morgen maar eens halen.
Razz- Kletskop
xxjojootjexx- Kletskop
- Aantal berichten : 2298
Punten : 2387
Registratiedatum : 18-11-10
xxjojootjexx schreef:Cola
Daar krijg ik het weer zuur van haha
Razz- Kletskop
Hier vanalles geprobeerd, maar enige wat het draaglijk maakt is rust houden icm medicatie. Heb Emesafene zetpillen en hiervoor ook Zofran zetpillen gebruikt (beide op recept).
Vk adviseerde ook gemberpillen. Die konden ze bestellen bij de drogist (hadden ze niet standaard op voorraad hier). Bij mij hielp het niet, maar hoor van anderen wel goede verhalen.
Verder de bekende adviezen zoals regelmatig kleine beetjes blijven eten, droge crackertjes, vla, cola etc.
Oh ja en sterkte, want het is niet leuk.
Vk adviseerde ook gemberpillen. Die konden ze bestellen bij de drogist (hadden ze niet standaard op voorraad hier). Bij mij hielp het niet, maar hoor van anderen wel goede verhalen.
Verder de bekende adviezen zoals regelmatig kleine beetjes blijven eten, droge crackertjes, vla, cola etc.
Oh ja en sterkte, want het is niet leuk.
Tummy- Fluisteraar
- Aantal berichten : 309
Punten : 360
Registratiedatum : 02-07-12
Razz schreef:Ooh La La! schreef:Hier ook erg herkenbaar.
Tot hoeveel weken had je last van de misselijkheid? En maagzuur dat heb ik idd ook al en daar drink ik melk voor. Dat helpt enigszins wel.
Maar ontbijtkoek tegen de misselijkheid heb ik echt nog nooit gehoord! Morgen maar eens halen.
Ik heb er uiteindelijk tot de 9e week echt last van gehad. De afgelopen 2 weken gaat het een heel stuk beter. Maagzuur is gelukkig over. En de misselijkheid is af en toe met vlagen, maar dan moet ik gewoon wat eten.
Ontbijtkoek ging er echt als een speer doorheen. Witbrood werkte bij mij ook. Melk lust ik niet dus dat heb ik niet geprobeerd. Oh en kamille thee! Dat werkte ook, ook tegen maagzuur.
Laatst aangepast door Ooh La La! op wo 7 aug 2013 - 4:52; in totaal 1 keer bewerkt
Ooh La La!- Prater
- Aantal berichten : 1381
Punten : 1576
Registratiedatum : 12-01-11
Herkenbaar. Tot bijna 20 weken last van gehad. Alleen Emesafene pillen hebben enigszins geholpen. Maar ook niet teveel want daar werd ik supersuf van.
Dikkie Dik- Prater
- Aantal berichten : 642
Punten : 706
Registratiedatum : 04-12-10
Ik ging die weken niet meer naar de supermarkt, trok dat echt niet meer. Ik heb Emasafene gekregen van de huisarts, dit hielp om de scherpe randjes eraf te krijgen. Ik heb er helaas veel last van gehad, tot 22 weken ongeveer.
CCC- Ratel
- Aantal berichten : 6424
Punten : 6761
Registratiedatum : 17-11-10
Nee idd vooral als er al een kleintje rondloopt. Voel me nu af en toe al schuldig dat ik hem niet genoeg aandacht kan geven
Razz- Kletskop
Pien schreef:Zorgen dat je ondanks de misselijkheid goed eet. Dus regelmatig kleine beetjes en dan geen dingetjes die zwaar op de maag vallen.
Ik heb juist het idee dat ik na wat eten juist misselijk wordt. Misschien idd toch maar hele kleine beetjes eten dan een bordje vol.
Razz- Kletskop
Suprimal hielp bij mij erg goed, dat heeft (gedeeltelijk) dezelfde werkzame bestanddelen als emafesene alleen dan is het vrij verkrijgbaar. Het is een reisziektetablet. Overigens is het wel voorgeschreven door mijn huisarts. Ik was hondsberoerd maar hoefde ook niet te spugen en ik had ook geen problemen met mijn eetlust alleen van sommige dingen werd ik extra misselijk.
Ik lees hier ook iemand wat schrijven over maagzuur en rennies, ik slikte me suf aan rennies want ik had verschrikkelijk last van maagzuur. Toen de suprimal eenmaal zijn werk deed was dat ook over!
Ik lees hier ook iemand wat schrijven over maagzuur en rennies, ik slikte me suf aan rennies want ik had verschrikkelijk last van maagzuur. Toen de suprimal eenmaal zijn werk deed was dat ook over!
Pompoen- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 7964
Punten : 8456
Ow wat herkenbaar... ik had er de 1e zwangerschap ook geen last van maar deze zwangerschap ben ik de eerste 12 weken echt bijna 24 uur misselijk geweest op een dag. Ook niet spugen. Ik kon haast geen eten verdragen en ben toen dagelijks hele kleine porties gaan eten. Dat ging wel. Maar de tip heb ik helaas niet voor je. Ik hoop dat het snel over gaat
Mida4you- Ratel
- Aantal berichten : 4902
Punten : 5740
Registratiedatum : 27-12-10
Inderdaad kleine beetjes eten en drinken, de hele dag door. Ik vond heel koud (water met veel ijsblokjes, waterijsjes) goed te verdragen. Verder zijn er onderzoeken die zeggen dat gember helpt, dit is te koop in capsules. Zelf heb ik dit niet uitgeprobeerd.
Sterkte, het gaat (meestal) gelukkig over na een week of 12 en wijst bovendien vaak op een goed stijgend hcg gehalte en een vitale zwangerschap! Dat troostte mij wel enigszins.
Sterkte, het gaat (meestal) gelukkig over na een week of 12 en wijst bovendien vaak op een goed stijgend hcg gehalte en een vitale zwangerschap! Dat troostte mij wel enigszins.
mouette- Fluisteraar
- Aantal berichten : 311
Punten : 315
Registratiedatum : 31-05-12
Ik at elk uur een tarwebiscuitje, vooral elk uur iets kleins eten, anders word het erger.
Annemie- Ratel
- Aantal berichten : 3158
Punten : 3363
Registratiedatum : 22-11-10
Klinkt misschien stom maar overgeven hielp bij mij. Ik heb de eerste 16 weken heel veel overgegeven, niet express ofzo maar ik voelde me altijd weer beter als ik had overgeven.
studiebol- Ratel
- Aantal berichten : 6711
Punten : 7425
hier ook overgeven, lucht erg op.
Happydobby- Ratel
- Aantal berichten : 6175
Punten : 6320
Registratiedatum : 17-11-10
Ik heb meestal wel na een keer overgeven dat ik een half uur daarna echt suuuuper misselijk ben en ik krijg er hoofdpijn van. Dus ik hou het dan toch liever binnen
Razz- Kletskop
Ik heb in de laatste zwangerschap heel veel rijstwafels gegeten. Al was het maar een klein stukje, ik moest vooral zorgen dat ik honger vóór was, want honger=misselijk. Ik heb in alledrie de zwangerschappen Emesafene gebruikt en het hielp telkens niet, ik heb ook Primperan gebruikt wat wel hielp tegen de misselijkheid maar ik werd er ontzettend akelig van, dan was ik nog veel liever misselijk. Wat ik verder heb geprobeerd maar zonder succes:
- gemberpillen
- sea band
- in bed eten voor je opstaat (hielp soms wel en soms kwam dat er meteen uit)
- cola drinken
en verder weet ik het niet meer, lang geleden al. Sterkte, ik hoop dat het snel over is (ik ben alledrie de keren negen maanden lang bijna dagelijks misselijk geweest ).
- gemberpillen
- sea band
- in bed eten voor je opstaat (hielp soms wel en soms kwam dat er meteen uit)
- cola drinken
en verder weet ik het niet meer, lang geleden al. Sterkte, ik hoop dat het snel over is (ik ben alledrie de keren negen maanden lang bijna dagelijks misselijk geweest ).
Aoi- Fluisteraar
- Aantal berichten : 259
Punten : 231
Registratiedatum : 24-12-12
Homeopatische druppels van dr. A. Vogel tegen stress en misselijkheid. En verder regelmatig eten, droge beschuitjes, droge koekjes e.d.
Pandora- Prater
- Aantal berichten : 1492
Punten : 1682
Registratiedatum : 04-12-10
Ik word juist misselijk van cornflakes met melk als ontbijt. Wel goed gaat roomijs. Alleen niet zo fijn voor de lijn. Verder is het niet weg te krijgen, helaas.
chipa- Prater
- Aantal berichten : 1332
Punten : 1665
Wat bij mij als enige hielp was vanillevla. Niet heel gezond, maar ik had het er wel voor over!
Hopelijk wordt het snel beter met je misselijkheid. Lijkt mij heel vervelend als je ook nog een kleintje hebt rondlopen.
Hopelijk wordt het snel beter met je misselijkheid. Lijkt mij heel vervelend als je ook nog een kleintje hebt rondlopen.
Vivendi- Zwijger
- Aantal berichten : 5
Punten : 5
Registratiedatum : 27-02-13
Pagina 1 van 2 • 1, 2
Soortgelijke onderwerpen
» Tips tegen misselijkheid?
» Wat te doen tegen misselijkheid?
» Polsbandje tegen misselijkheid!
» Medicatie tegen misselijkheid..
» Preggie Pops (tegen misselijkheid..)
» Wat te doen tegen misselijkheid?