Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Boek uitbrengen

2 plaatsers

Ga naar beneden

Boek uitbrengen Empty Boek uitbrengen

Bericht  Capt'n Zero wo 7 aug 2013 - 4:22

Ik heb een vraag voor de schrijvers onder ons (Susan?) en volgens mij heb ik of iemand al eens een topic geopend hier over, maar dat kan ik niet meer vinden.

Anyway, ik heb dus altijd al eens een boek willen uitbrengen en ik ben nu bijna klaar met een kort fantasie verhaaltje dat ik heel graag wil uitgeven.
Ik heb al bedacht dat ik misschien beter via printing-on-demand kan gaan beginnen, omdat ik - los van geen geduld - ook nog niet de nodige ervaring/talent heb om bij een grote uitgeverij aan te kloppen.

Heeft iemand van jullie hier al ervaring mee? 
Zo ja, uit hoeveel pagina's bestond je manuscript (A4)?
Wat zijn goede uitgeverijen ? (Ik heb bijv gekeken naar die nieuwe site van bol.com, maar ook naar dingen als boekscout en tenpages, er zitten echt grote verschillen in zo op het eerste gezicht) 

Ik wil graag meer weten,  naarmate mijn boek eens een staartje gaat krijgen, wil ik er echt wat mee gaan doen. 

Wie nog meer? Boek uitbrengen 281626781 Boek uitbrengen Icon_study
Capt'n Zero
Capt'n Zero
Prater
Prater

Aantal berichten : 501
Punten : 495
Registratiedatum : 03-03-13

Terug naar boven Ga naar beneden

Boek uitbrengen Empty Re: Boek uitbrengen

Bericht  Susan wo 7 aug 2013 - 4:32

Ik heb geen ervaring met printing on demand.

Ik ben ook weer bezig, eerst maar afmaken, dan ga ik nadenken over uitgeverijen. Ik heb nog wel een eindje te gaan.
Susan
Susan
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 17731
Punten : 18567
Registratiedatum : 18-11-10

Bericht  Capt'n Zero wo 7 aug 2013 - 5:32

Hoe heb je dat met je eerste boek gedaan? Gewoon je manuscript naar verschillende uitgeverijen gestuurd? 

Ik ben nu aan het editen - er zijn een aantal stukken die nog niet zo  lekker aan elkaar lopen maar het grote verhaal is zo goed als af. Maar ik heb natuurlijk nog nooit een manuscript beoordeling gehad, dus ik heb geen idee waar ze echt naar kijken. En of dat weer anders is bij elke uitgeverij.
Capt'n Zero
Capt'n Zero
Prater
Prater

Aantal berichten : 501
Punten : 495
Registratiedatum : 03-03-13

Bericht  Susan wo 7 aug 2013 - 5:56

Ja, gewoon opsturen inderdaad. Ik ben toen in boekhandels en in de bibliotheek gaan kijken naar soortgelijke boeken, waar ik mijn boek dus mee kon vergelijken, en die uitgeverijen heb ik genoteerd, vervolgens heb ik op de websites gekeken naar wat ze verwachten van een manuscript, want dat kan ook verschillen, de ene uitgeverij wil in eerste instantie alleen een paar hoofdstukken, de ander wil alles. Bij de ene moet je het op papier uitprinten, bij de ander kun je het mailen. Soms willen ze een regelafstand van 1.5 of 2. Dat zijn belangrijke dingen om te weten, plus natuurlijk de naam van de persoon aan wie je het moet richten. Je brief en synopsis zijn ook belangrijk, dus besteed daar aandacht aan.
Susan
Susan
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 17731
Punten : 18567
Registratiedatum : 18-11-10

Bericht  Gesponsorde inhoud

Gesponsorde inhoud