Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Gewicht bij 2 jaar...

+27
loesje
M@niek
blondje1313
Novalee
Aimee
Laurientje
Bruintje Beer
Charles
chipa
Flip Fluitketel
Susan
_Lana_
Twellie
Parel
Darius
Dora
Paper Crown
Annemie
Mama_1987
Summerlovin
Sterrin_
Thunder
Liadan
Happydobby
Knillis
Printje
Pien
31 plaatsers

Pagina 2 van 3 Vorige  1, 2, 3  Volgende

Ga naar beneden

Gewicht bij 2 jaar... - Pagina 2 Empty Re: Gewicht bij 2 jaar...

Bericht  Charles di 6 aug 2013 - 23:24

Wat een belachelijk advies van het cb. En die domme lijntjes altijd. Je gaat een gezond kind toch niet volstouwen met extra vetten? Zolang ze gezond is en haar eigen lijntje volgt lekker in de wind slaan.
Charles
Charles
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2344
Punten : 2514
Registratiedatum : 07-12-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Gewicht bij 2 jaar... - Pagina 2 Empty Re: Gewicht bij 2 jaar...

Bericht  Bruintje Beer di 6 aug 2013 - 23:31

Met 2 jaar woog de oudste 10,1 kg en 84,5 cm. Ze is nu 4 jaar en weegt ze 13,2 kg en 99 cm.
De jongste woog 10,5 kg en 82,5 cm. 
Hier kregen we advies om volle producten te laten eten. Maar dat heb ik nooit gedaan. Maar ze volgen gewoon hun eigen lijntje en ze zijn gewoon smal gebouwd net zo als mama. Hier doen ze nooit over hun gewicht.
Bruintje Beer
Bruintje Beer
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2864
Punten : 2925
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Gewicht bij 2 jaar... - Pagina 2 Empty Re: Gewicht bij 2 jaar...

Bericht  Pien di 6 aug 2013 - 23:38

Charles schreef:Wat een belachelijk advies van het cb. En die domme lijntjes altijd. Je gaat een gezond kind toch niet volstouwen met extra vetten? Zolang ze gezond is en haar eigen lijntje volgt lekker in de wind slaan.

Ja, mijn gedachte. Maar, wat eten betreft maken mijn man en mijn schoonmoeder mij heel erg onzeker en angstig.
Ze is verder idd heel erg gezond, heel druk en beweeglijk en heeft geen rust in d´r kont. Wat het c.b. zorgelijk vond is dat haar lijn nu teveel afbuigt, dat heeft ze ook laten zien. Ze zat steeds op de onderste lijn, soms iets eronder, soms iets erboven, maar nu zit ze er dus echt sinds de vorige keer behoorlijk onder en zakt nog verder af.

Pien
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5687
Punten : 6861
Registratiedatum : 20-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Gewicht bij 2 jaar... - Pagina 2 Empty Re: Gewicht bij 2 jaar...

Bericht  Laurientje di 6 aug 2013 - 23:41

Ongezouten roomboter of kokosolie op brood smeren is juist gezond en zelfs beter dan margarine!
Laurientje
Laurientje
Prater
Prater

Aantal berichten : 870
Punten : 926
Registratiedatum : 20-03-13

Terug naar boven Ga naar beneden

Gewicht bij 2 jaar... - Pagina 2 Empty Re: Gewicht bij 2 jaar...

Bericht  _Lana_ di 6 aug 2013 - 23:46

Volle producten zijn trouwens veel beter voor ieder kind.
En verder kun je weinig doen. Ze eet wat ze eten wil.
Mijn dochter is veel te licht en heeft dus ook écht geen rust in haar kont. De KA zegt ook, ze gaat hartstikke goed en ze eet goed, meer kun je niet doen. Het is ook gewoon haar bouw. En ze verbruikt gewoon veel.

Als jij het gevoel hebt, dat ze zich goed voelt en lekker gaat, dan zou ik me zeker geen zorgen maken.
En probeer je niet onzeker te laten maken ( is wel heel lastig, dat snap ik ).
_Lana_
_Lana_
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3474
Punten : 3720
Registratiedatum : 02-01-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Gewicht bij 2 jaar... - Pagina 2 Empty Re: Gewicht bij 2 jaar...

Bericht  Printje di 6 aug 2013 - 23:48

Pien schreef:
Charles schreef:Wat een belachelijk advies van het cb. En die domme lijntjes altijd. Je gaat een gezond kind toch niet volstouwen met extra vetten? Zolang ze gezond is en haar eigen lijntje volgt lekker in de wind slaan.

Ja, mijn gedachte. Maar, wat eten betreft maken mijn man en mijn schoonmoeder mij heel erg onzeker en angstig.
Ze is verder idd heel erg gezond, heel druk en beweeglijk en heeft geen rust in d´r kont. Wat het c.b. zorgelijk vond is dat haar lijn nu teveel afbuigt, dat heeft ze ook laten zien. Ze zat steeds op de onderste lijn, soms iets eronder, soms iets erboven, maar nu zit ze er dus echt sinds de vorige keer behoorlijk onder en zakt nog verder af.

Ja maar ja als je zegt dat ze zoveel beweegt is dat toch ook logisch eigenlijk?

Laat het cb toch kletsen met een lijntje hier een lijntje daar.., je hebt een mooie dochter en zoals ik al zei op foto's vind ik haar niets te mager.
Printje
Printje
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 14725
Punten : 16058
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Gewicht bij 2 jaar... - Pagina 2 Empty Re: Gewicht bij 2 jaar...

Bericht  Liadan wo 7 aug 2013 - 0:00

Ik vind er eigenlijk niks mis mee dat het CB haar groei in de gaten houdt, haar lijntje buigt af en moet natuurlijk niet te ver afbuigen. Alleen extra eetmomenten zou ik ook niet zo snel inlassen en ik vind ook dat ze de diëtiste niet had hoeven benoemen. Maar aanraden om roomboter te gebruiken en volle melkproducten te geven vind ik niet verkeerd. 
Bij mijn dochter vond ik het toen ook allemaal wel wat overdreven, maar achteraf snap ik wel dat ze me vroegen om na een half jaar nog een keer te komen met mijn dochter om haar te wegen en meten.

Liadan
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7195
Punten : 7347
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Gewicht bij 2 jaar... - Pagina 2 Empty Re: Gewicht bij 2 jaar...

Bericht  Printje wo 7 aug 2013 - 0:04

Ik vind er op zich ook niets mis mee dat ze groei in de gaten houden maar ik vind wel dat ze naar het totaalplaatje moeten kijken. En kijken naar het kind ipv zo'n stom lijntje. Als je toch een actieve peuter ziet staan, en zoals ik de foto's van Pien hier dan zie, dan oogt ze toch als een gezond meisje?

Je kunt ook kijken naar het kind, de ouder aanhoren over hoe het kind is en dan pas naar zo'n lijntje kijken.
Printje
Printje
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 14725
Punten : 16058
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Gewicht bij 2 jaar... - Pagina 2 Empty Re: Gewicht bij 2 jaar...

Bericht  Thunder wo 7 aug 2013 - 0:09

Ja maar, Printje, ook dat zegt allemaal niet zoveel. S. oogt ook niet mager en is ook een actief en beweeglijk ventje, maar hij was wel degelijk te mager en zelfs ondervoed. En dat was op het eerste gezicht ook niet te zien. Ook nu is hij nog maar 13 kg, maar wel bijna 4. Oogt hij mager? Nee. Dat zegt gewoon niet zoveel.

Thunder
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2924
Punten : 3096
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Gewicht bij 2 jaar... - Pagina 2 Empty Re: Gewicht bij 2 jaar...

Bericht  Aimee wo 7 aug 2013 - 0:16

Daarnaast zegt een CB ook zoiets niet om te pesten. Zij hebben gewoon richtlijnen waar ze zich aan moeten houden en een signalerende functie.
Ik vind het CB ook regelmatig irritant, maar denk dat er niets mis is met de adviezen die ze geven wat betreft het geven van volle producten. Overgewicht is slecht, maar ondergewicht is ook niet gezond.
Aimee
Aimee
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3218
Punten : 3630
Registratiedatum : 05-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Gewicht bij 2 jaar... - Pagina 2 Empty Re: Gewicht bij 2 jaar...

Bericht  Novalee wo 7 aug 2013 - 0:28

Is ze sinds de vorige controle flink gegroeid qua lengte? N. schiet altijd eerst de lengte in om vervolgens ietsjes qua gewicht te groeien.

N. kwam bij de laatste meting uit op 86,5 cm en 11.6 kg. Volgens mij klopt de lengtemeting niet want ze stond niet helemaal rechtop en haar nichtje is op het oog als ze naast elkaar staan precies even groot en die was volgens de meting ruim 4 cm langer. Nu zal er best verschil zitten tussen die 2 maar 4cm zie je echt wel met het oog. Qua verhouding zit N. dus hetzelfde met E. denk ik.

Hier doen ze bij het CB nooit moeilijk over haar gewicht. Ja, het is een slank meisje en ze zit altijd helemaal onderaan de curve maar ze volgt die wel gewoon. Het enige wat ze zeiden is dat het belangrijk is om goed in de gaten te houden omdat mocht ze ziek worden ze weinig reserves heeft. Als ze een periode wat minder eet dan zie je ook vrijwel meteen haar ribben Sad 

Extra eetmomenten zou ik ook niet zo snel doen omdat ze daar inderdaad aan went maar je zou bijvoorbeeld wel iets meer fruit kunnen geven (dus een grotere portie). Verder inderdaad volle producten, en ik weet niet hoe goed ze avondeten eet? Als ze daarin wat kieskeurig is zou je er misschien op kunnen letten dat ze iets vaker dingen krijgt die ze goed eet. 

Ik snap je ongerustheid wel hoor. Als ik bij N. weer haar ribben zie dan word ik ook onzeker. Maar zolang ze gewoon vrolijk is, voldoende energie heeft en lekker in haar vel zit zou ik toch proberen het los te laten. Als ze echt meer honger heeft dan zou ze of wel meer eten of, als ze wel altijd alles opeet, om meer vragen.
Novalee
Novalee
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2405
Punten : 2611
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Gewicht bij 2 jaar... - Pagina 2 Empty Re: Gewicht bij 2 jaar...

Bericht  Printje wo 7 aug 2013 - 0:30

Overigens snap ik je ongerustheid aan de ene kant ook wel hoor. R eet echt zo slecht, vrijwel geen vlees, vrijwel geen groente.. Ik vind hem ook vrij mager en daar maak ik me soms echt wel druk om. Maar goed ik kan me er nog zo druk om maken, hij weigert toch om dingen te eten en kan het moeilijk naar binnen proppen.
Printje
Printje
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 14725
Punten : 16058
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Gewicht bij 2 jaar... - Pagina 2 Empty Re: Gewicht bij 2 jaar...

Bericht  Pien wo 7 aug 2013 - 0:30

We zien bij E altijd haar ribbetjes....
Ze is in april voor het laatst geweest en was toen 83.5cm. Naar mijn idee stond ze nu ook niet helemaal rechtop  want ze wilde haar voetjes niet naar achter doen.

Pien
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5687
Punten : 6861
Registratiedatum : 20-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Gewicht bij 2 jaar... - Pagina 2 Empty Re: Gewicht bij 2 jaar...

Bericht  Parel wo 7 aug 2013 - 0:41

Ik leg L nog steeds neer op het cb om te meten, want de vorige keer stond ze wijdbeens en ging die vrouw gewoon meten, was ze 2 cm gekrompen! Ja daaaag, daar kom ik niet voor!
Parel
Parel
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5670
Punten : 6029
Registratiedatum : 13-07-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Gewicht bij 2 jaar... - Pagina 2 Empty Re: Gewicht bij 2 jaar...

Bericht  Gast wo 7 aug 2013 - 0:55

Onze dochter wordt volgende maand 3 en is ook een klein iel meisje. We zien bij haar ook altijd haar ribbetjes en ze zit qua lengte en gewicht onder het gemiddelde.
Ze is een slechte eter, al vanaf haar geboorte en wij geven haar wel roomboter op brood en extra jus, als ze dat eet.
Ook krijgt ze nog steeds Nutrilon ipv gewone melk ivm de voedingsstoffen die daar in zitten.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Gewicht bij 2 jaar... - Pagina 2 Empty Re: Gewicht bij 2 jaar...

Bericht  blondje1313 wo 7 aug 2013 - 1:48

Lotte is met 1 jaar en 9 maanden nog een keer gemeten bij het cb toen we er toch waren met Niels. Ze woog toen 9,3 kg en was 76 cm groot (of ja, klein....). Over 2 maanden mogen we weer voor de officiële afspraak, ben benieuwd of ze er dan wat van zeggen.
Maar haar lengte/gewicht is wel goed in verhouding, dat volgt het gemiddelde lijntje, ze is alleen erg klein.

blondje1313
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2484
Punten : 2628
Registratiedatum : 30-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Gewicht bij 2 jaar... - Pagina 2 Empty Re: Gewicht bij 2 jaar...

Bericht  M@niek wo 7 aug 2013 - 2:36

felice is 95 cm en weegt rond de 12,5 kilo daar hebben ze van gezegd dat ze te mollig is...vreemde mensen daar!
M@niek
M@niek
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3385
Punten : 3607
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Gewicht bij 2 jaar... - Pagina 2 Empty Re: Gewicht bij 2 jaar...

Bericht  loesje wo 7 aug 2013 - 4:28

M@niek schreef:felice is 95 cm en weegt rond de 12,5 kilo daar hebben ze van gezegd dat ze te mollig is...vreemde mensen daar!

als dat al mollig is dan is mijn zoontje dik haha met 15 kilo. wat een onzin
loesje
loesje
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2485
Punten : 2932
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : achterhoek

Terug naar boven Ga naar beneden

Gewicht bij 2 jaar... - Pagina 2 Empty Re: Gewicht bij 2 jaar...

Bericht  MissBlunt wo 7 aug 2013 - 4:57

Ik lees steeds volproppen maar dat is toch niet wat het cb adviseerd? Magere producten vervangen door volle producten en in plaats van een snoepje of koekje iets met meer voedingsstoffen aanbieden.  Beetje dramatisch om dat volproppen te noemen.
MissBlunt
MissBlunt
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 177
Punten : 180
Registratiedatum : 30-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Gewicht bij 2 jaar... - Pagina 2 Empty Re: Gewicht bij 2 jaar...

Bericht  studiebol wo 7 aug 2013 - 6:28

 In mei heb ik ook een topic geopend dat ik in het ziekenhuis ben geweest met de meiden en dat er werd gezegd dat ze ondergewicht hadden. Ze waren toen 84 cm en 9.5 en 9.6 kilo. Er werd mij toen gezegd dat ik ze echt meer eten moest geven. Ik was toen wel een beetje verbaasd en voelde me toen ook wel wat lullig als of ik mijn kinderen probeer zo min mogelijk eten te geven.
Ze hebben hier altijd heel goed aangegeven als ze niet meer wilde en dan krijg je er ook echt niks in. En de ene week eten ze ook beter dan de andere week.

Ik kreeg toen ook de adviezen van hier meer volle producten te gebruiken, helaas drinken ze absoluut geen volle melk, halfvolle wel dus daarmee kreeg ik niet voor elkaar. We eten wel volle toetjes (als we een toetje eten) en wat gelukkig tegenwoordig ook wel helpt is dat ik ze soms weer mag helpen met het avondeten, dus dan eten ze vaak toch nog wel 3 of 4 happen meer, is toch weer wat denk ik.

En als ik ze nu zie, ja ze zijn heel slank en fijntjes maar aan de andere kant ze zitten alleen stil als ze slapen. Ze zijn de hele dag aan het lopen/spelen/rennen. Tv kijken vinden ze niet interessant hooguit een minuut.

Ik probeer het maar een beetje te accepteren dat ze gewoon laag in het lijntje zitten, had nog in de planning om ze binnenkort weer eens te wegen en te meten kijken hoe het er voorstaat.
studiebol
studiebol
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6711
Punten : 7425
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Gewicht bij 2 jaar... - Pagina 2 Empty Re: Gewicht bij 2 jaar...

Bericht  Lejow wo 7 aug 2013 - 6:42

studiebol schreef: In mei heb ik ook een topic geopend dat ik in het ziekenhuis ben geweest met de meiden en dat er werd gezegd dat ze ondergewicht hadden. Ze waren toen 84 cm en 9.5 en 9.6 kilo. Er werd mij toen gezegd dat ik ze echt meer eten moest geven. Ik was toen wel een beetje verbaasd en voelde me toen ook wel wat lullig als of ik mijn kinderen probeer zo min mogelijk eten te geven.
Ze hebben hier altijd heel goed aangegeven als ze niet meer wilde en dan krijg je er ook echt niks in. En de ene week eten ze ook beter dan de andere week.

Ik kreeg toen ook de adviezen van hier meer volle producten te gebruiken, helaas drinken ze absoluut geen volle melk, halfvolle wel dus daarmee kreeg ik niet voor elkaar. We eten wel volle toetjes (als we een toetje eten) en wat gelukkig tegenwoordig ook wel helpt is dat ik ze soms weer mag helpen met het avondeten, dus dan eten ze vaak toch nog wel 3 of 4 happen meer, is toch weer wat denk ik.

En als ik ze nu zie, ja ze zijn heel slank en fijntjes maar aan de andere kant ze zitten alleen stil als ze slapen. Ze zijn de hele dag aan het lopen/spelen/rennen. Tv kijken vinden ze niet interessant hooguit een minuut.

Ik probeer het maar een beetje te accepteren dat ze gewoon laag in het lijntje zitten, had nog in de planning om ze binnenkort weer eens te wegen en te meten kijken hoe het er voorstaat.

 Das ook raar, B woog in mei 9,4 en was 78 cm en heb niets over ondergewicht gehoord.

Oh wacht *duh* jouw kanjers waren al 84 cm, wat een lange enden! Ik vond B al zo lang haha Very Happy
Lejow
Lejow
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 26304
Punten : 28659
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : Rotjeknor

Terug naar boven Ga naar beneden

Gewicht bij 2 jaar... - Pagina 2 Empty Re: Gewicht bij 2 jaar...

Bericht  pindaatje wo 7 aug 2013 - 6:46

loesje schreef:
M@niek schreef:felice is 95 cm en weegt rond de 12,5 kilo daar hebben ze van gezegd dat ze te mollig is...vreemde mensen daar!

als dat al mollig is dan is mijn zoontje dik haha met 15 kilo. wat een onzin

Dan is mijn dochter helemaal erg, die was met 26 maanden 15 kilo en 95 cm!
Hier hebben ze er op het cb trouwens nooit wat van gezegd, ze groeit zowel in lengte en gewicht al
sinds haar geboorte boven de bovenlijn....

pindaatje
Prater
Prater

Aantal berichten : 888
Punten : 974
Registratiedatum : 23-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Gewicht bij 2 jaar... - Pagina 2 Empty Re: Gewicht bij 2 jaar...

Bericht  Pien wo 7 aug 2013 - 6:49

Maar het cb zegt ook dat als ze in hun eigen lijn groeien dat dat prima is maar ze volgt dus haar lijn niet meer... deze buigt sinds de laatste 2keren af.

Pien
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5687
Punten : 6861
Registratiedatum : 20-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Gewicht bij 2 jaar... - Pagina 2 Empty Re: Gewicht bij 2 jaar...

Bericht  studiebol wo 7 aug 2013 - 6:54

 Maar pien denk jij ook dat je dochter consequent te weinig eten binnen krijgt? Vind je haar ziekig ogen heeft ze weinig energie? Is ze misschien ineens meer gegroeid?

Je kan het natuurlijk proberen met meer volle producten en als ze al twee boterhamme op heeft nog eens een halve aanbieden, is toch altijd weer wat meer.
studiebol
studiebol
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6711
Punten : 7425
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Gewicht bij 2 jaar... - Pagina 2 Empty Re: Gewicht bij 2 jaar...

Bericht  _Lana_ wo 7 aug 2013 - 6:55

Ik vind het trouwens wel heel goed dat het CB het zo goed in de gaten houdt. Dat is toch hun werk?
Hier waren ze heel laks. Mijn dochter zat nog onder de -2,5 lijn en toch moesten we melk gaan afbouwen en was het allemaal prima. Ik vond het een beetje gek, maar goed, wie ben ik?
Toen werd ik later wel door de arts teruggebeld, dat ik extra langs moest komen om te wegen.
Ook al maak ik me geen zorgen, ik vind het alleen maar goed.

De KA van het ziekenhuis heeft nu ook een aantekening gestuurd dat haar gewicht goed in de gaten gehouden moet worden, omdat ze anders naar de diëtist moet. Maar ze eet gewoon prima en heeft hopelijk gewoon niet de bouw van haar moeder Laughing.
_Lana_
_Lana_
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3474
Punten : 3720
Registratiedatum : 02-01-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Gewicht bij 2 jaar... - Pagina 2 Empty Re: Gewicht bij 2 jaar...

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Pagina 2 van 3 Vorige  1, 2, 3  Volgende

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum