Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Gewicht bij 2 jaar...

+27
loesje
M@niek
blondje1313
Novalee
Aimee
Laurientje
Bruintje Beer
Charles
chipa
Flip Fluitketel
Susan
_Lana_
Twellie
Parel
Darius
Dora
Paper Crown
Annemie
Mama_1987
Summerlovin
Sterrin_
Thunder
Liadan
Happydobby
Knillis
Printje
Pien
31 plaatsers

Pagina 1 van 3 1, 2, 3  Volgende

Ga naar beneden

Gewicht bij 2 jaar... Empty Gewicht bij 2 jaar...

Bericht  Pien di 6 aug 2013 - 20:40

Ik zit al een week te twijfelen of ik dit topic open en doe het nu toch maar.....

Wij zijn met E bij het cb geweest en ze doen daar erg moeilijk over haar gewicht.
Ze is van begin af aan altijd op de onderste lijn geweest met gewicht, rond de 4 tot 7 maanden steeg ze in haar lijn, om vervolgens daarna weer te zakken naar de onderste lijn. Inmiddels is ze met haar gewicht nu sinds de vorige keer (april) onder de lijn gezakt.

Ze is nu 2 jaar en bijna 2 weken, weegt 10,5kg bij een lengte van 86.5cm.
Ze hebben nu een notitie gemaakt dat we tegelijkertijd met de eerste keer van de nieuwe baby E ook moeten laten wegen en meten en als het dan weer afwijkt moeten we naar een dietiste.

De cb mevrouw heeft aangegeven dat we E meer zuivel moeten aanbieden, meer vetten zoals roomboter en jus.
We moeten proberen om niet teveel snoep aan te bieden maar desnoods in de middag een keer extra een boterham/ cracker met bijv roomboter en kaas.

Dit gaat tegen mijn gevoel in, ik wil E niet vol stouwen. Ze mag eten wanneer ze wilt en ik wil er geen gewoonte van maken dat ze tussendoor extra boterham/ cracker moet eten. Want als ze dan wel aankomt, hoe leren we dat dan straks weer af?

Ik weet dat hier meiden zijn waarvan hun kindjes ook licht zijn, misschien kunnen die mij even helpen relativeren.

Pien
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5687
Punten : 6861
Registratiedatum : 20-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Gewicht bij 2 jaar... Empty Re: Gewicht bij 2 jaar...

Bericht  Printje di 6 aug 2013 - 20:45

Ik weet het s ff niet meer, moet het zo even nakijken voor je.

Maar als ik je foto's van haar voorbij zie komen zie ik echt geen te mager kindje hoor. En als ze altijd op dezelfde lijn zit groeit ze voor zichzelf toch goed?

Je weet vast wel wat ik van het cb vind, laat ze toch kletsen daar. Ze ziet er goed uit, is niet ontzettend vaak ziek toch, en heeft energie genoeg.

Printje
Printje
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 14725
Punten : 16058
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Gewicht bij 2 jaar... Empty Re: Gewicht bij 2 jaar...

Bericht  Knillis di 6 aug 2013 - 20:48

Mijn dochter zit rond hetzelfde gewicht,  ik moet nog naar het cb maar meer dan 10,5  kg weegt ze niet. Ze is geboren met een gewicht van 2860 gram en altijd al licht geweest. Ben  heel benieuwd wat ze op het cb zeggen. De vorige keer gaven ze aan dat ze wel te licht is maar zolang ze actief was en weinig ziek, en wij ons geen zorgen maakten, er niets aan de hand is. Maar ik ben ook wel bang dat ze nu ook gaan zeuren,  en dat ze meer moet eten. Het gekke is dat ze heel veel eet, met name brood, dus daar ligt het niet aan.  We wachten af...
Knillis
Knillis
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 434
Punten : 470
Registratiedatum : 03-02-11
Woonplaats : Gelderland

Terug naar boven Ga naar beneden

Gewicht bij 2 jaar... Empty Re: Gewicht bij 2 jaar...

Bericht  Happydobby di 6 aug 2013 - 20:48

Hier is M inmiddels mooi op gewicht en daar hebben wij niks extra's voor gedaan. ik weet van een vriendin dat haar dochter ook te licht zou zijn, (wel erg lang trouwens) dat ze naar de KA is doorgestuurd. om te testen op allergieën maar daar kwam niks uit.
Wij geven gewoon halfvolle melk, wel een tijd roomboter gesmeerd maar nu gewoon wat wij smeren. verder eet M alleen fruit tussendoor, soms een koekje maar hij heeft liever banaan/fruit.

Happydobby
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6175
Punten : 6320
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Gewicht bij 2 jaar... Empty Re: Gewicht bij 2 jaar...

Bericht  Liadan di 6 aug 2013 - 20:49

Mijn dochter was met 2 jaar 83 cm en woog 9,8 kilo. Wij 'moesten' na een half jaar ook weer terug om extra te komen meten, wij kregen dezelfde adviezen mee als jij. Wij hebben haar geen extra eten gegeven maar zijn gewoon doorgegaan zoals we al deden. Wel zorgden we dat we haar altijd volle melkproducten gaven. Het is bij haar gewoon haar bouw en ik vond het ook niet nodig om haar te gaan volstoppen met van alles. 
Na een half jaar woog ze 11,1 kilo en was ze 87 cm en zat ze weer net iets boven de onderlijn.
Ik zou me niet teveel zorgen maken en over een paar weken weer naar het CB gaan om te wegen en meten.

Liadan
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7195
Punten : 7347
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Gewicht bij 2 jaar... Empty Re: Gewicht bij 2 jaar...

Bericht  Thunder di 6 aug 2013 - 20:58

Mijn jongste S. woog met 25 maanden 9,6 kg met een lengte van 80 cm. Wij zijn bij een dieetiste geweest toen en zij gaf dezelfde adviezen als bij jou. Ik zie niet in waarom je sommige dingen niet zou kunnen toepassen? Roomboter is zo geintroduceerd evenals jus. Ze hoeft echt niet tegen haar zin in te eten, maar je kunt zo'n eetmoment heel makkelijk aanpassen door wat toe te voegen of te veranderen qua voedsel. Misschien kun je eens een telefonische afspraak plannen voor wat andere handige tips? (Duidelijk is hier inmiddels dat S. zijn kleine groei te wijten is aan een afwijking.)

Thunder
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2924
Punten : 3096
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Gewicht bij 2 jaar... Empty Re: Gewicht bij 2 jaar...

Bericht  Sterrin_ di 6 aug 2013 - 20:58

Eend met Liadan. Hier zijn ze ook aan de kleine kant, 10, 1 kilo met nu 28 maanden. Maar ze volgen nu weer hun eigen lijntje, die boog eerder sterk af en dat was idd niet goed. Kregen ze fantomalt voor. Maar nu zit er weer een stijgende lijn in dus ik maak me niet druk. Ook omdat ik het ken van de oudste 2.

Sterrin_
Prater
Prater

Aantal berichten : 841
Punten : 863
Registratiedatum : 27-10-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Gewicht bij 2 jaar... Empty Re: Gewicht bij 2 jaar...

Bericht  Summerlovin di 6 aug 2013 - 20:59

Ook ik vind jouw dochter op foto's niet herl licht overkomen.
Mijn broer was op die leeftijd iets te zwaar. Het CB zei toen tegen mijn moeder dat ze hem oud brood moest laten eten. Want "dan eet hij minder". Dit heeft mijn moeder uiteraard niet gedaan. Ik snap wel dat je je kind niet ineens snoep en andere vette dingen wil geven.
Vind jij je dochter zelf ook te klein/te licht als je haar vergelijkt met leeftijdsgenoten?
Summerlovin
Summerlovin
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1700
Punten : 1803
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : Het noorden van Noord-Holland.

Terug naar boven Ga naar beneden

Gewicht bij 2 jaar... Empty Re: Gewicht bij 2 jaar...

Bericht  Mama_1987 di 6 aug 2013 - 21:06

Ik ben eigenlijk wel blij met dit topic. Ik maakte me ook een beetje zorgen om het gewicht van mijn zoontje. Ik weet eerlijk gezegd niet hoe lang hij is maar hij weegt 10,7 kilo. Hij wordt deze maand 2. Maar als ik zo naar de reacties kijk zijn er wel meer kindjes wat lichter. Mijn zoontje wilt gewoon vaak niet eten. Ik bied hem alles aan maar vaak is het Nee! Volgens mij doet hij het gewoon als spelletje niet omdat hij het niet lust.
Mama_1987
Mama_1987
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 197
Punten : 302
Registratiedatum : 26-08-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Gewicht bij 2 jaar... Empty Re: Gewicht bij 2 jaar...

Bericht  Annemie di 6 aug 2013 - 21:10

Ik heb even gekeken, mijn zoontje woog op die leeftijd 10.8 kg bij 87.5 cm. Hij is dus wel licht, maar ze hebben nooit wat gezegd dat hij meer moet eten, dat is nou eenmaal zijn postuur, mijn vriend en ik waren vroeger ook heel dun, mijn vriend nog steeds wel. (ik helaas niet meer, hihi) Mijn zoontje weegt nu 12,5 kg bij 95.5 cm.


Laatst aangepast door Annemie op di 6 aug 2013 - 21:12; in totaal 1 keer bewerkt
Annemie
Annemie
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3158
Punten : 3363
Registratiedatum : 22-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Gewicht bij 2 jaar... Empty Re: Gewicht bij 2 jaar...

Bericht  Pien di 6 aug 2013 - 21:11

Op foto´s komt ze misschien wat voller over maar ze is echt een klein teer poppetje.... Althans, smal. Ik heb het altijd kunnen relativeren omdat mijn man met zijn 1.78ook maar 63 kilo weegt dat het gewoon haar bouw is. In een groep kindjes is zij niet de kleinste maar wel altijd de smalste.  Nu ze me door wilde verwijzen naar een dietiste schrok ik even.

Mijn man maakt zich echter nog meer zorgen als dat ik doe. ´s Avonds aan tafel probeerd hij haar zoveel mogelijk te laten eten en geeft haar best vaak extra´s.
Roomboter introduceren vind ik opzich nog niet zo heel erg maar wel die extra boterhammen- crackers. Ze eet ´s ochtends al 1,5 boterham, tussen de middag 2 en tussendoor 2 stuks fruit en vaak ´s middags rozijntjes of een cakeje.

Pien
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5687
Punten : 6861
Registratiedatum : 20-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Gewicht bij 2 jaar... Empty Re: Gewicht bij 2 jaar...

Bericht  Paper Crown di 6 aug 2013 - 21:17

Vergeleken met Julian is ze inderdaad wat klein en mager (mijn kind is met 7 maanden 76cm en 10.3kg....) maar over Julian zeiken ze altijd dat hij te snel groeit. Maar als ik t met de kinderarts overleg zegt hij weer, ja maar met 8 weken woog hij al 6,5 kilo dus dan is 't toch niet veel? Het CB.. Er bestaat daar maar 1 type kind, en E is niet zo gemiddeld maar wat kleiner van stuk, tja! Je kan denk ik onmogelijk een kind van 2 jaar dwingen nog een cracker en nog een boterham te eten!

Wat me nu te binnen schiet, at ze met dat warme weer ook goed? Want ik zelf ben 3 kilo afgevallen omdat ik niet goed kan eten door die hitte en water al vullend genoeg blijk. Misschien is E daarom gewoon niet zo veel aangekomen?
Paper Crown
Paper Crown
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 8224
Punten : 8955
Registratiedatum : 21-04-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Gewicht bij 2 jaar... Empty Re: Gewicht bij 2 jaar...

Bericht  Dora di 6 aug 2013 - 21:20

Ik heb een in ons cb-boekje gekeken en A. Woog een dikke maand voor haar 2de verjaardag 9,5 kg en en was 81,7 cm lang

Hier hebben ze nooit moeilijk gedaan over haar lengte en gewicht.
Dora
Dora
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1997
Punten : 2121
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : In het Brabantse land

Terug naar boven Ga naar beneden

Gewicht bij 2 jaar... Empty Re: Gewicht bij 2 jaar...

Bericht  Thunder di 6 aug 2013 - 21:22

Extra brood toevoegen heeft geen zin als ze geen honger heeft. Dan eerder andere vettere/vollere producten introduceren. Mijn ervaring is wel dat (de meeste) kinderen wel pakken wat ze nodig hebben om te groeien. Moet je voor de gein eens opletten, als ze een tijdje eet als een bootwerker (voor haar doen dan), dan is ze waarschijnlijk in de groei smile.

Thunder
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2924
Punten : 3096
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Gewicht bij 2 jaar... Empty Re: Gewicht bij 2 jaar...

Bericht  Darius di 6 aug 2013 - 21:26

Ik kan het zo even niet voor je nakijken, maar ik zou gewoon roomboter gaan smeren op brood en volle melk en volle yoghurt aanbieden. En je kunt ook 's middags ipv een cakeje 1 of 2 rijstwafels/crackers aanbieden met roomboter en jam. En lust ze vis? Vette makreel is ook erg gezond.

En misschien is kokosolie wat voor jullie. Daar kun je goed in bakken en braden en je kunt ook een extra lepeltje over gekookte groente doen.

Laurens is ook een lichtgewichtje en hij heeft nu ook echt spillebeentjes, maar dat is zijn bouw. Ik probeer er wel op te letten dat hij gezonde vetten binnenkrijgt.
Darius
Darius
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3635
Punten : 4012
Registratiedatum : 22-11-10
Woonplaats : provincie Groningen

Terug naar boven Ga naar beneden

Gewicht bij 2 jaar... Empty Re: Gewicht bij 2 jaar...

Bericht  Parel di 6 aug 2013 - 21:28

Hier ook een lange dunne, maar zij heeft wel een inhaalslag gemaakt, waar kindjes gemiddeld 1 a 2 kilo groeien in het tweede jaar, deed zij dit alleen al in het eerste half jaar. En wij doen echt niks geks, proberen alleen wel vaker volle melkproducten toe te dienen.
Parel
Parel
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5670
Punten : 6029
Registratiedatum : 13-07-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Gewicht bij 2 jaar... Empty Re: Gewicht bij 2 jaar...

Bericht  Twellie di 6 aug 2013 - 21:43

Volgens mij was mijn dochter ook zoiets bij twee, overigens hebben ze er bij mij nooit zo direct wat van gezegd. Ze is nu qua gewicht veel meer in evenwicht met haar lengte, al is ze nog steeds slank. Dat is gewoon haar bouw, ook de mijne en van de rest van de familie. Zou me er absoluut geen zorgen om maken als ze goed eet. Net wat je zegt: hoe ga je haar die slechte eetgewoonten weer afleren later als ze er wel van aankomt?
Twellie
Twellie
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3837
Punten : 4145
Registratiedatum : 03-03-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Gewicht bij 2 jaar... Empty Re: Gewicht bij 2 jaar...

Bericht  _Lana_ di 6 aug 2013 - 21:53

Wat een lang en fijn meisje inderdaad.

Ik zou haar ook niet 'volproppen' hoor, maar misschien wel iets vaker gezonde dingen aanbieden.
Maar goed, ze eet wat ze opkan.
Hier heeft de KA aangeraden om vooral volle producten te geven en te laten eten wat ze opkan.
Maar dit deden we al en ik maak me dus ook totaal geen zorgen.

Dus ik zou als ik jou was volle producten te geven en me vooral geen zorgen te maken. Het komt echt wel hoor en ze ziet er volkomen goed en gezond uit ( voor zover ik kan zien Wink ).l

Maar wel lastig hoor, want je doet er niets tegen verder.
_Lana_
_Lana_
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3474
Punten : 3720
Registratiedatum : 02-01-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Gewicht bij 2 jaar... Empty Re: Gewicht bij 2 jaar...

Bericht  _Lana_ di 6 aug 2013 - 21:56

Parel schreef:Hier ook een lange dunne, maar zij heeft wel een inhaalslag gemaakt, waar kindjes gemiddeld 1 a 2 kilo groeien in het tweede jaar, deed zij dit alleen al in het eerste half jaar. En wij doen echt niks geks, proberen alleen wel vaker volle melkproducten toe te dienen.

Hier hetzelfde, tussen 7 maanden en een jaar was ze niets gegroeid en tussen 12 en 14 maanden bijna een kilo. Het is nu nog een kleintje, maar het komt allemaal echt wel.
Wij moeten trouwens ook extra terugkomen en als het weer zo is, naar een dietist.

Het zoontje van een vriendin van me is trouwens 13 kilo en is 4 jaar. En daar horen ze nooit iets over.
_Lana_
_Lana_
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3474
Punten : 3720
Registratiedatum : 02-01-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Gewicht bij 2 jaar... Empty Re: Gewicht bij 2 jaar...

Bericht  Pien di 6 aug 2013 - 21:58

Kunnen jullie eens voorbeelden noemen van volle producten?
Een probleem waar we nu tegen aan lopen is dat ze naast karnemelk en kaas geen enkele andere zuivel wilt.

Vis vind ze heerlijk dus dat krijgt ze ook 1 a 2 keer per week, soms bij het avondeten maar ook wel eens op brood.
Makreel kan ik echt niet verdragen die lucht, sinds ik zwanger ben kan ik sowieso geen vis zien/ ruiken. Zodra de baby er is zal ik dat ook eens kopen voor haar. Mijn ouders zijn overigens dol op E en zodra ze daar een keer is en slaapt gaan ze altijd vis met haar eten. Zal vragen of ze de volgende keer lekker makreel met haar willen eten.

Pien
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5687
Punten : 6861
Registratiedatum : 20-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Gewicht bij 2 jaar... Empty Re: Gewicht bij 2 jaar...

Bericht  Twellie di 6 aug 2013 - 22:22

Mijn dochters eten wel eens Griekse en Turkse yoghurt, dat zijn echt heel volle melkproducten. Je kunt er een lepel rechtop in zetten Razz . Ik geef het ze trouwens niet voor de calorieën maar gewoon omdat ze het lekker vinden.
Twellie
Twellie
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3837
Punten : 4145
Registratiedatum : 03-03-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Gewicht bij 2 jaar... Empty Re: Gewicht bij 2 jaar...

Bericht  Susan di 6 aug 2013 - 22:24

Ik weet niet meer wat Ezra woog op die leeftijd, maar met bijna 5 woog hij 15 kilo, dat vond men toen ook wel erg licht. Ik heb me er nooit zo druk om gemaakt, het is gewoon zijn bouw. Ik vind hem ook niet mager of zo, hij heeft eerder en sportieve bouw en hij is fijntjes.
Susan
Susan
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 17731
Punten : 18567
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Gewicht bij 2 jaar... Empty Re: Gewicht bij 2 jaar...

Bericht  _Lana_ di 6 aug 2013 - 22:28

Ik geef eigenlijk alles wat ze eten vol.
Maar zoveel eten ze ook weer niet op een dag.

Dit is een gemiddelde dag:

Ontbijt: 165 ml volle melk en 2 scheppen granenpap.
Tussendoor meestal een cracotte of niets, scheelt hoe laat ze wakker zijn.
Lunch ( tegenwoordig al om 11.00 uur voor het slapen ): 1 broodje ( zoon soms 2 ) met volle boter en beleg. Met karnemelk.
Tussendoor: Fruit, soms een biscuitje ofzo, maar die leggen ze zo weer weg. Alleen die cracottes is mijn dochter verslaafd aan, haha.
Avondeten: Meestal aardappelen, groenten en een klein stukje vlees ( in boter gebakken ).

Voor het slapen gaan nog een heel klein flesje volle melk, die steeds minder vaak opgaat.
Wat je ook zou kunnen doen, is roomboter op brood bijvoorbeeld, of volle kaas ( sorry lees net dat ze dat niet eet ).
_Lana_
_Lana_
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3474
Punten : 3720
Registratiedatum : 02-01-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Gewicht bij 2 jaar... Empty Re: Gewicht bij 2 jaar...

Bericht  Flip Fluitketel di 6 aug 2013 - 22:41

Hier was J. met 2jr 10,5kg en 85,5cm en nu weegt (wel op eigen weegschaal gewogen) rond de 11.5kg. Het is altijd een smal en 'licht' meisje geweest in gewicht. Hier heeft het CB er nooit moeilijk over gedaan trouwens. Omdat ze volgens gun haar eigen lijntje groeit vanaf haar geboorte en er niks afwijkends in te vinden is.
Flip Fluitketel
Flip Fluitketel
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2969
Punten : 3067
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Gewicht bij 2 jaar... Empty Re: Gewicht bij 2 jaar...

Bericht  chipa di 6 aug 2013 - 23:20

F is laatst bij het cb geweest. Hij was toen 26 maanden. 93cm en 13,2kg. Qua lengte zit hij boven het gemiddelde maar qua gewicht eronder. Altijd al zo geweest en hebben ze nooit een punt van gemaakt. Een lange slanke jongen zeiden ze.
chipa
chipa
Prater
Prater

Aantal berichten : 1332
Punten : 1665
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Gewicht bij 2 jaar... Empty Re: Gewicht bij 2 jaar...

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Pagina 1 van 3 1, 2, 3  Volgende

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum