Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Ervaringen amandelen knippen

+9
Twellie
Marin
Luce
Charles
Nana
Catwoman79
Happydobby
Annemie
Printje
13 plaatsers

Ga naar beneden

Ervaringen amandelen knippen Empty Ervaringen amandelen knippen

Bericht  Printje ma 5 aug 2013 - 23:46

Nav mijn andere topic over inenten tegen griep en de verkoudheid die R continue heeft zei oa luce dat misschien amandelen knippen een idee zou zijn. Dit omdat ik ook aangaf dat de huisarts dus dat steeds wel oppert maar Zegt dat ze daar ook weer vaker ziek van worden.

Ik ben op Google aan het kijken en de ervaringen hiermee zijn echt een verschil tussen dag en nacht, de een zegt nooit meer verkouden, beter eten, beter slapen etc. Een ander merkt geen verschil en baalt dat de amandelen eruit gehaald zijn.


WAt zijn jullie ervaringen? Hielp het om de amandelen eruit te halen?
Printje
Printje
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 14725
Punten : 16058
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Ervaringen amandelen knippen Empty Re: Ervaringen amandelen knippen

Bericht  Annemie ma 5 aug 2013 - 23:51

Iedereen die ik ken om me heen zijn er alleen maar positief over, idd bijna nooit meer verkouden, beter slapen enz. En ik hoor ook dat de operatie niet veel voor stelt.
Annemie
Annemie
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3158
Punten : 3363
Registratiedatum : 22-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Ervaringen amandelen knippen Empty Re: Ervaringen amandelen knippen

Bericht  Happydobby ma 5 aug 2013 - 23:54

ik was als kind ook doorlopend verkouden en ziek/griep. nadat ze eruit waren gehaald neus/keel tegelijk ging het stukken beter. ik was 5 en ik kan me niet meer voor de geest halen of het pijn deed daarna Very Happy 

Happydobby
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6175
Punten : 6320
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Ervaringen amandelen knippen Empty Re: Ervaringen amandelen knippen

Bericht  Printje ma 5 aug 2013 - 23:56

Alvast bedankt. Dan ga ik morgen afspraak maken bij ha om het ee s te bespreken.
Printje
Printje
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 14725
Punten : 16058
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Ervaringen amandelen knippen Empty Re: Ervaringen amandelen knippen

Bericht  Catwoman79 di 6 aug 2013 - 0:10

Bij mijn R. zijn alleen de neusamandelen geknipt.
Ook omdat hij altijd verkouden was, altijd snurkte, veel met de mond open sliep en ga zo maar door.
We zijn nu geloof ik 3 maand verder, maar nog niet 1 keer weer verkouden geweest.
Ook snurkt hij niet meer en slaapt hij door
Catwoman79
Catwoman79
Prater
Prater

Aantal berichten : 1007
Punten : 1051
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : In het noorden van het land

Terug naar boven Ga naar beneden

Ervaringen amandelen knippen Empty Re: Ervaringen amandelen knippen

Bericht  Nana di 6 aug 2013 - 0:21

Bij mijn zoontje zijn 5x zijn neusamandelen geknipt en hij heeft 4x buisjes gehad. Helaas groeien de neusamandelen steeds weer terug en geeft het maar tijdelijk een opleving qua minder verkouden. Wij hebben ons zoontje steeds laten helpen omdat hij slecht hoorde door alle verkoudheden en daarom een taal-spraakachterstand opliep.
Nana
Nana
Prater
Prater

Aantal berichten : 1219
Punten : 1452
Registratiedatum : 15-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Ervaringen amandelen knippen Empty Re: Ervaringen amandelen knippen

Bericht  Charles di 6 aug 2013 - 0:24

Lees ook eens de recente berichten over amandelen die te snel worden geknipt. Die dingen hebben een functie en zitten er niet voor niets.
Charles
Charles
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2344
Punten : 2514
Registratiedatum : 07-12-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Ervaringen amandelen knippen Empty Re: Ervaringen amandelen knippen

Bericht  Luce di 6 aug 2013 - 0:44

Charles schreef:Lees ook eens de recente berichten over amandelen die te snel worden geknipt. Die dingen hebben een functie en zitten er niet voor niets.

 Klopt, maar tegenwoordig worden ze niet meer zo snel geknipt hoor. Heb het daar nog over gehad met de kno arts.

Nou je kent mijn verhaal: L was al 4 jaar lang verkouden, hoorde slecht etc. Nu nooit meer verkouden, slaapt door en schrikt er soms van hoeveel hij hoort (handen voor de oren).
Hij heeft het hele pretpakket: neus, keel en buisjes. Was veel in 1 keer maar echt nodig.
Had liever gehad dat we het al eerder gedaan hadden, het kind heeft veel meer energie.
Luce
Luce
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2676
Punten : 2670
Registratiedatum : 16-11-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Ervaringen amandelen knippen Empty Re: Ervaringen amandelen knippen

Bericht  Charles di 6 aug 2013 - 0:55

Oh, ja ben het het met je eens hoor, dat het ook vaak wel zinvol is.
Charles
Charles
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2344
Punten : 2514
Registratiedatum : 07-12-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Ervaringen amandelen knippen Empty Re: Ervaringen amandelen knippen

Bericht  Marin di 6 aug 2013 - 1:02

Ik ben bijna dood geweest doordat mijn amandelen te laat waren geknipt. Ik was als kindje ook altijd verkouden, nasaal stemmetje enzo. Maar amandelen knippen was niet nodig volgens de arts. Tot ik ineens zo doodziek was van m'n ontstoken amandelen dat ze m'n keel dichtknepen, en kon ik niet goed meer ademen. Toen moest ik ineens wel halsoverkop geopereerd worden. (Wat ze eigenlijk niet doen als amandelen ontstoken zijn geloof ik, en ik had eigenlijk naar Utrecht gemoeten waar ze dat wel goed konden doen, maar dat redde ik niet meer dus werd het toch iemand in Groningen die het aandurfde). Ik was toen vier, overigens, en daarna is het duidelijk beter geworden.
Marin
Marin
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 20018
Punten : 21336
Registratiedatum : 08-07-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Ervaringen amandelen knippen Empty Re: Ervaringen amandelen knippen

Bericht  Twellie di 6 aug 2013 - 9:43

Geen ervaring met de kinderen, maar heb ze zelf wel laten pellen. Scheelt me zeker vijf keelontstekingen per jaar.
Twellie
Twellie
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3837
Punten : 4145
Registratiedatum : 03-03-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Ervaringen amandelen knippen Empty Re: Ervaringen amandelen knippen

Bericht  meisjesmama di 6 aug 2013 - 10:02

Heb je het over keel of neus amandelen?

Hier scheelde neusamandelen en buisjes heel veel, daar voor had ze altijd oorontstekingen om de 6/7 weken.

Keelamandelen zijn net 3 weken terug gedaan maar daar zijn ze wel veel terughoudender in. Bij onze jongste hebben er wel 7 of 8 kinderartsen en knoartsen (zoveel vanwege verschillende ziekenhuizen) naar gekeken voor ze besloten dat dat haar keelamandelen eruit moesten. En dat vond ik wel de pittigste operatie van de 3.
meisjesmama
meisjesmama
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1729
Punten : 1861
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Ervaringen amandelen knippen Empty Re: Ervaringen amandelen knippen

Bericht  Petteflet di 6 aug 2013 - 10:07

Mijn oudste is inmiddels al 14x geopereerd waarvan 11x buisjes,  3x neusamandel en vorig jaar januari zijn keelamandelen. Na die operatie is hij niet meer constant verkouden en erg benauwd. Wat een genot voor kind en ons.  Oren blijven helaas een terugkerend probleem. 
Keelamandelen verwijderen is wel een grote ingreep, maar voor L. Zeer zeker de moeite waard. Ze deden het overigens wel pas toen hij al4, 5 was. Ze doen het idd niet zo heel snel. Neusamandel daarentegen en buisjes zijn ze over het algemeen wel wat makkelijker in.
Petteflet
Petteflet
Prater
Prater

Aantal berichten : 594
Punten : 638
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Ervaringen amandelen knippen Empty Re: Ervaringen amandelen knippen

Bericht  Printje di 6 aug 2013 - 20:40

Heb het nagevraagd bij het cb en ze vertelde dat zijn keelamandelen nog netjes zijn.. De neusamandelen zou kunnen maar dan moet ik echt via huisarts een verwijzing krijgen. Zij zei idd dat amandelen en wel/ niet verkouden toch vaak verband heeft.
Printje
Printje
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 14725
Punten : 16058
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Ervaringen amandelen knippen Empty Re: Ervaringen amandelen knippen

Bericht  Thunder di 6 aug 2013 - 21:16

T. was 5,5 jaar toen hij het totaal pakket kreeg, dus buisjes plaatsen en keelamandelen en neusamandel (het is er maar één Wink) verwijderen. Het hielp aanzienlijk, hij hoorde beter (hij had een sterk verminderd gehoor) en had minder oorontstekingen. Helaas toen één van de buisjes eruit viel begon de ellende opnieuw. Nu zijn beide buisjes eruit en inmiddels hebben we alweer 4 ab kuren nodig gehad. Nieuwe buisjes willen ze nog niet zetten, omdat hij nog niet "doof" is.

Het helpt vaak super, maar mijn ervaring is is dat het tijdelijk is.

Thunder
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2924
Punten : 3096
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Ervaringen amandelen knippen Empty Re: Ervaringen amandelen knippen

Bericht  Printje di 6 aug 2013 - 23:51

Buisjes heb ik zelf veel ervaring mee, en dat werkt idd allemaal maar eventjes. Ik heb weet ik hoeveel buisjes gehad, iedere keer vielen ze er uiteindelijk weer uit alleen de laatste zat helemaal vastgegroeid in mijn vlees.

Ga volgende week maar eens een afspraak maken bij de huisarts om het eens voor te leggen.
Printje
Printje
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 14725
Punten : 16058
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Ervaringen amandelen knippen Empty Re: Ervaringen amandelen knippen

Bericht  Silke wo 7 aug 2013 - 0:29

Mijn zoontje was net 15 maanden toen zijn neusamandelen eruit werden gehaald en buisjes in zijn oren. Hierna is hij niet meer verkouden geweest (maar de winter was toen al op z'n retour) en hij heeft nog maar 2 keer oorontsteking gehad. Ik ben heel benieuwd hoe het komende winter zal gaan, de vorige winter was hij meer ziek dan beter.
Silke
Silke
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 277
Punten : 273
Registratiedatum : 23-02-13

Terug naar boven Ga naar beneden

Ervaringen amandelen knippen Empty Re: Ervaringen amandelen knippen

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum