Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Niet kunnen wennen aan veranderde lichaam

+15
liesje
Susan
Luce
Coco
PapillonRose
LDJ
Star007
Parel
Muppetje
Floor
Printje
Sanne
Annemie
Engelse Drop
Aimee
19 plaatsers

Pagina 1 van 2 1, 2  Volgende

Ga naar beneden

Niet kunnen wennen aan veranderde lichaam Empty Niet kunnen wennen aan veranderde lichaam

Bericht  Aimee ma 5 aug 2013 - 8:27

Ik zat een topic te lezen in liefde, seks en relatie, en las daar wat reacties over je schamen voor je lichaam e.d. Toen ik een aantal jaar geleden nog strak in mijn vel zat voelde ik me echt wel vrij bij mijn vriend, had ook wel eens geen make up op, vond het fijn als hij mij aanraakte, vond het zelfs niet erg als het licht aan bleef Wink Maar sinds ik gestopt ben met borstvoeding en er van mijn borsten vrij weinig meer over is, ik behoorlijk ben afgevallen en er een lelijk hangvel met striae op mijn buik over is gebleven en ik gewoon net even wat minder tijd heb om me dagelijks te scheren/op te maken, voel ik me zo ellendig. Ik voel me super onzeker en wil ook liever niet meer dat mijn vriend mij naakt ziet. Ook vind ik het heel onprettig als hij mij bijvoorbeeld rond mijn buik vastpakt als we in bed liggen.
Hij heeft zelf niet zo veel moeite met mijn veranderde lijf (hij heeft trouwens lekker meegezwangerd, dus ziet er ook niet meer hetzelfde uit als vroegerrr), maar ik voel me met de dag onprettiger.

Herkenbaar voor iemand? Ging het vanzelf weer over? Of heb je er wat aan/mee gedaan?
Aimee
Aimee
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3218
Punten : 3630
Registratiedatum : 05-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Niet kunnen wennen aan veranderde lichaam Empty Re: Niet kunnen wennen aan veranderde lichaam

Bericht  Engelse Drop ma 5 aug 2013 - 8:32

Ja, ik heb me ook zo gevoeld na mijn zwangerschap. Ben toen veel gaan sporten, gezond gaan eten (veel groentes/fruit/noten/bonen etc.) en überhaupt beter voor mezelf gaan zorgen en toen ging het als een speer. Na een half jaartje voelde ik me weer goed in mijn vel en dit kwam mijn seksleven ook ten goede. Doen!
Engelse Drop
Engelse Drop
Prater
Prater

Aantal berichten : 595
Punten : 621
Registratiedatum : 29-06-13

Terug naar boven Ga naar beneden

Niet kunnen wennen aan veranderde lichaam Empty Re: Niet kunnen wennen aan veranderde lichaam

Bericht  Annemie ma 5 aug 2013 - 8:33

Heel herkenbaar, mijn vriend mocht me ook niet meer naakt zien. Samen douchen zit er ook niet meer in, terwijl we dat voor de eerste zwangerschap wel deden. Mijn vriend vind dat ik me niet zo druk moet maken. Toen we weer voor een tweede gingen werd het iets minder met de onzekerheid, maar nu bij deze zwangerschap heb ik nog meer striae erbij en veel meer aangekomen, dus denk dat het na deze zwangerschap weer hetzelfde gaat, ik vind mijn lichaam gewoon echt lelijk geworden na de eerste zwangerschap.
Annemie
Annemie
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3158
Punten : 3363
Registratiedatum : 22-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Niet kunnen wennen aan veranderde lichaam Empty Re: Niet kunnen wennen aan veranderde lichaam

Bericht  Sanne ma 5 aug 2013 - 8:35

Ach gos, Aimee, dat is toch helemaal niet nodig? Ik heb ooit een foto van jou gezien volgens mij en toen vond ik je prachtig! (En nu ga jij mij niet vertellen dat je nog nooit een foto heb geplaatst toch... Wink want dan heb ik de verkeerde voor me).

Ik denk dat je het los moet laten, dat wat je aan kan pakken door bijvoorbeeld te sporten, daar kun je wat aan doen, maar als dat niet lukt, zul je het toch moeten accepteren. Probeer het alleen niet zwaarder te maken dan het is. Ik herken het wel, ik geloof dat je het daarmee alleen maar erger maakt. Dat deed ik namelijk wel door steeds te kijken naar alles wat niet bevalt.

Sanne
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3628
Punten : 3755
Registratiedatum : 19-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Niet kunnen wennen aan veranderde lichaam Empty Re: Niet kunnen wennen aan veranderde lichaam

Bericht  Aimee ma 5 aug 2013 - 8:35

Engelse Drop schreef:Ja, ik heb me ook zo gevoeld na mijn zwangerschap. Ben toen veel gaan sporten, gezond gaan eten (veel groentes/fruit/noten/bonen etc.) en überhaupt beter voor mezelf gaan zorgen en toen ging het als een speer. Na een half jaartje voelde ik me weer goed in mijn vel en dit kwam mijn seksleven ook ten goede. Doen!

Maar ik ben niet te dik... Juist na het afvallen is het erger geworden omdat er hangborsten en een hangvel op mijn buik zijn overgebleven, terwijl de rest weer redelijk terug in shape is. Door te sporten en gezond eten gaat dat toch niet weg?
Aimee
Aimee
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3218
Punten : 3630
Registratiedatum : 05-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Niet kunnen wennen aan veranderde lichaam Empty Re: Niet kunnen wennen aan veranderde lichaam

Bericht  Printje ma 5 aug 2013 - 8:36

Wat vervelend dat je je zo voelt. Maar je man vindt je nog mooi lees ik. Misschien eens zeggen hoe jij er er bij voelt,misschien helpt je dat. Mij interesseert het werkelijk helemaal niets... ik let op (meestal angel  ) maar ach. Ik hou teveel van lekker eten, sporten haat ik dus dan maar leven met mijn lijf dat ik heb. ( ik vind ook echt niet dat ik mooi ben, verre van maar sporten en diëten vind ik nog veel erger)
Printje
Printje
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 14725
Punten : 16058
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Niet kunnen wennen aan veranderde lichaam Empty Re: Niet kunnen wennen aan veranderde lichaam

Bericht  Gast ma 5 aug 2013 - 8:49

Mijn lichaam is ook niet meer hetzelfde en ik sport minder, dus het is allemaal wat minder strak dan ik zou willen. Maar ik doe wel moeite om alles bij te houden qua ontharen, make-up etc. Dat scheelt ook echt!
Als ik me in ieder geval goed verzorgd voel, ben ik een stuk zekerder van mezelf en me ook veel minder bewust van die vetrol en hangtieten.
Neem dus juist elke dag even de tijd voor jezelf!

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Niet kunnen wennen aan veranderde lichaam Empty Re: Niet kunnen wennen aan veranderde lichaam

Bericht  Floor ma 5 aug 2013 - 8:54

Herkenbaar. Ik vind mezelf lelijk met kleding aan maar zonder nog veel erger. 
Ik ben wel gaan sporten, eerst zag ik nog wel wat verschil maar nu veranderd er niks meer, nee ik ben er echt niet tevreden mee.
Floor
Floor
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5168
Punten : 5754
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Niet kunnen wennen aan veranderde lichaam Empty Re: Niet kunnen wennen aan veranderde lichaam

Bericht  Muppetje ma 5 aug 2013 - 8:57

Hier ook herkenbaar,  terwijl ik juist tien kilo lichter ben ook dan voor de zwangerschap

Muppetje
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7378
Punten : 7820
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Niet kunnen wennen aan veranderde lichaam Empty Re: Niet kunnen wennen aan veranderde lichaam

Bericht  Parel ma 5 aug 2013 - 8:58

Ik voel me belabberd in m'n lichaam, maar mis de discipline ook.
Al doe ik elke dag make up op en scheer ik alles, dat helpt al een kleun beetje!
Parel
Parel
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5670
Punten : 6029
Registratiedatum : 13-07-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Niet kunnen wennen aan veranderde lichaam Empty Re: Niet kunnen wennen aan veranderde lichaam

Bericht  Printje ma 5 aug 2013 - 9:02

'Grappig' dat zelfs jullie je lijf niet mooi vinden Parel en Muppetje, van wat ik van foto's zie hebben jullie prachtige lijven. Als jullie dat al niet mooi vinden.... dan ben ik helemaal een dikke olifant.
Printje
Printje
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 14725
Punten : 16058
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Niet kunnen wennen aan veranderde lichaam Empty Re: Niet kunnen wennen aan veranderde lichaam

Bericht  Star007 ma 5 aug 2013 - 9:02

Hier ook hangtieten, hang vel bij mijn buik(oké nu niet, nu staat mijn buik natuurlijk strak Wink ) en striae. Ik begrijp helemaal hoe jij je voelt, en ben bang dat ik dat gevoel na deze zwangerschap ook zeker weer ga krijgen. Tja hangtieten en los vel kunnen we helaas niet oplossen met gezond eten en sporten. Daar kan denk ik alleen meneer de plastisch chirurg iets mee Wink
Star007
Star007
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2421
Punten : 2603
Registratiedatum : 30-09-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Niet kunnen wennen aan veranderde lichaam Empty Re: Niet kunnen wennen aan veranderde lichaam

Bericht  Star007 ma 5 aug 2013 - 9:03

Printje schreef:'Grappig' dat zelfs jullie je lijf niet mooi vinden Parel en Muppetje, van wat ik van foto's zie hebben jullie prachtige lijven. Als jullie dat al niet mooi vinden.... dan ben ik helemaal een dikke olifant.

 Maar het gaat niet perse om dik zijn. Ik kan maatje 36 terug krijgen, maar nog hangend vel, putjes en striae hebben.
Star007
Star007
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2421
Punten : 2603
Registratiedatum : 30-09-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Niet kunnen wennen aan veranderde lichaam Empty Re: Niet kunnen wennen aan veranderde lichaam

Bericht  Printje ma 5 aug 2013 - 9:04

Star007 schreef:
Printje schreef:'Grappig' dat zelfs jullie je lijf niet mooi vinden Parel en Muppetje, van wat ik van foto's zie hebben jullie prachtige lijven. Als jullie dat al niet mooi vinden.... dan ben ik helemaal een dikke olifant.

 Maar het gaat niet perse om dik zijn. Ik kan maatje 36 terug krijgen, maar nog hangend vel, putjes en striae hebben.

mmm ja das ook wel weer waar.
Printje
Printje
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 14725
Punten : 16058
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Niet kunnen wennen aan veranderde lichaam Empty Re: Niet kunnen wennen aan veranderde lichaam

Bericht  LDJ ma 5 aug 2013 - 9:11

Ik herken het ook wel. Mijn borsten zijn net theezakjes en mijn billen vind ik dik. 
Gelukkig vind mijn vriend me nog wel heel mooi. Dat helpt me wel een beetje.
Ook probeer ik ondanks dat ik wat kindertijd heb voor mezelf, mezelf toch netjes bij te houden en mezelf goed te verzorgen. Ook dit helpt. Zo heb ik er voor mijn gevoel alles aan gedaan. En van de andere kant denk ik ook, moet je kijken wat ik op de wereld gezet heb, daar kan niks tegenop.
LDJ
LDJ
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2369
Punten : 2673
Registratiedatum : 02-03-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Niet kunnen wennen aan veranderde lichaam Empty Re: Niet kunnen wennen aan veranderde lichaam

Bericht  Printje ma 5 aug 2013 - 9:13

En dames... we zijn ook geen 18 maar he:cheering: :cheering: :cheering:  we hebben allemaal kindjes.. je lijf wordt nooit meer zoals het was.
Printje
Printje
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 14725
Punten : 16058
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Niet kunnen wennen aan veranderde lichaam Empty Re: Niet kunnen wennen aan veranderde lichaam

Bericht  PapillonRose ma 5 aug 2013 - 9:15

Parel schreef:Ik voel me belabberd in m'n lichaam, maar mis de discipline ook.
Al doe ik elke dag make up op en scheer ik alles, dat helpt al een kleun beetje!
Dit.
PapillonRose
PapillonRose
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5661
Punten : 6473
Registratiedatum : 17-12-10
Woonplaats : regio Rotterdam

Terug naar boven Ga naar beneden

Niet kunnen wennen aan veranderde lichaam Empty Re: Niet kunnen wennen aan veranderde lichaam

Bericht  Parel ma 5 aug 2013 - 9:18

Oh printje, wees maar niet jaloers op mij hoor!
Ik lijk namelijk gewoon weer zwanger, moet nodig een dieetje volgen.
Kijk maar (haal hem pijlsnel weer weg hoor)

En dan kleedt zwart nog af laughcry


Laatst aangepast door Parel op ma 5 aug 2013 - 9:36; in totaal 1 keer bewerkt
Parel
Parel
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5670
Punten : 6029
Registratiedatum : 13-07-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Niet kunnen wennen aan veranderde lichaam Empty Re: Niet kunnen wennen aan veranderde lichaam

Bericht  Muppetje ma 5 aug 2013 - 9:25

Ah, lief printje, maar ik vind het zelf vies tegenvallen...
En tussen de lakens schaam ik me ook al voor mn litteken, ook vervelend, hahaha. Mn man vindt me prachtig, maar ik kan dat soms maar slecht geloven.

Muppetje
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7378
Punten : 7820
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Niet kunnen wennen aan veranderde lichaam Empty Re: Niet kunnen wennen aan veranderde lichaam

Bericht  Printje ma 5 aug 2013 - 9:25

hahhaa maar dat heb ik ook alleen dan flink nog wat kilo's meer.
Printje
Printje
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 14725
Punten : 16058
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Niet kunnen wennen aan veranderde lichaam Empty Re: Niet kunnen wennen aan veranderde lichaam

Bericht  Coco ma 5 aug 2013 - 9:35

Pff, schei uit. Ik geloof dat ik pas weer wen als ik onder het mes ben geweest. Helaas moet ik daar nog even mee wachten. Ik moet eigenlijk wel wat kilo's afvallen maar ik mis ook echt de complete motivatie doordat het er dan nog rimpeliger uitziet en nog meer vel. pale De buik van mijn oma van 83 is mooier.

Mijn litteken schaam ik mij dan weer helemaal niet voor. Maar goed, mijn man vind littekens stoer laughcry maar nee, anders zou ik mij daar ook niet voor schamen, ik vind dat wat anders dan hangend/rimpelig vel of hangende borsten. Waarom schaam jij je voor je litteken Muppetje? Of bedoel je niet die van de kz?
Coco
Coco
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3245
Punten : 3561
Registratiedatum : 21-06-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Niet kunnen wennen aan veranderde lichaam Empty Re: Niet kunnen wennen aan veranderde lichaam

Bericht  Printje ma 5 aug 2013 - 9:37

hahaha Coco volgens mij heb jij wel een hippe man.
Printje
Printje
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 14725
Punten : 16058
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Niet kunnen wennen aan veranderde lichaam Empty Re: Niet kunnen wennen aan veranderde lichaam

Bericht  Muppetje ma 5 aug 2013 - 9:44

Coco, geen keizersnede maar een knip, maar dat is niet helemaal netjes dicht gegroeid zegmaar

Muppetje
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7378
Punten : 7820
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Niet kunnen wennen aan veranderde lichaam Empty Re: Niet kunnen wennen aan veranderde lichaam

Bericht  Parel ma 5 aug 2013 - 10:04

Is het raar dat ik me meer schaam voor de buitenwereld, dan voor mijn vriend?
Hij neemt me zoals ik ben, weet precies hoe alle schotwonden en littekens gekomen zijn, en dat ik nooit dun ben geweest, de buitenwereld veroordeeld zonder voorgeschiedenis.
Parel
Parel
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5670
Punten : 6029
Registratiedatum : 13-07-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Niet kunnen wennen aan veranderde lichaam Empty Re: Niet kunnen wennen aan veranderde lichaam

Bericht  Luce ma 5 aug 2013 - 10:23

Ja, herkenbaar. Na mijn eerste was ik nog steeds strak en slank. Sinds de jongste er is, is mijn lijf niet meer zoals vroeger en ik voel me daar ook vaak onzeker door. Heb wel besloten om na deze bevalling weer flink aan het sporten te gaan als ik daar weer energie voor heb, want ik wil dat ik weer wat strakker in mijn vel zit..
Luce
Luce
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2676
Punten : 2670
Registratiedatum : 16-11-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Niet kunnen wennen aan veranderde lichaam Empty Re: Niet kunnen wennen aan veranderde lichaam

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Pagina 1 van 2 1, 2  Volgende

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum