Hoe veel geven? (bv)
+6
CCC
Darius
red rose
Supertalentje
Happydobby
Printje
10 plaatsers
Pagina 1 van 1
Hoe veel geven? (bv)
R krijgt al tijden dezelfde cc's in zijn flesje, 170. Nu twijfel ik of ik dit niet eens om hoog moet gooien. Hij klokt grotere flessen makkelijk weg, maar dat komt er net zo hard weer uit, ik vind het dus een beetje sneu om het te proberen en dat hij straks wel alles uitspuugt.
Hij drinkt nog een keer of 6 a 7 per dag, soms ook wel 10 keer, soms maar 5 keer.
Hoe veel gekolfde melk gaven/geven jullie? En kan ik uit de hoeveelheid die ik kolf per keer nog iets opmaken?
Hij drinkt nog een keer of 6 a 7 per dag, soms ook wel 10 keer, soms maar 5 keer.
Hoe veel gekolfde melk gaven/geven jullie? En kan ik uit de hoeveelheid die ik kolf per keer nog iets opmaken?
Caroow- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 7607
Punten : 8208
Registratiedatum : 19-11-10
Re: Hoe veel geven? (bv)
Ik gaf toen al flesjes van 210 cc. Maar N heeft het nooit weer terug gespuugd.
Printje- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 14725
Punten : 16058
Registratiedatum : 18-11-10
En dan gaf je 4 of 5? Want hoewel bv natuurlijk lichter verteerbaar is denk ik niet dat het gezond voor hem is om 8 keer meer dan 200 cc te drinken..
Caroow- Lady Post-a-lot
4x om ongeveer 7-11-15-19 uur
Printje- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 14725
Punten : 16058
Hier was het vandaag
06.00
09.30
13.15
16.15
18.30
21.00
En ik gok dat hij tegen 12 uur gewoon nog een keer wil. Logisch natuurlijk, hij zweet bijna zijn bedje uit.
Oh en voor de voeding van 6 uur heeft hij 3 uur lang naast me in bed gelegen en vast ook nog genoeg gedronken, maar ik sliep dus dat weet ik niet precies.
06.00
09.30
13.15
16.15
18.30
21.00
En ik gok dat hij tegen 12 uur gewoon nog een keer wil. Logisch natuurlijk, hij zweet bijna zijn bedje uit.
Oh en voor de voeding van 6 uur heeft hij 3 uur lang naast me in bed gelegen en vast ook nog genoeg gedronken, maar ik sliep dus dat weet ik niet precies.
Caroow- Lady Post-a-lot
wij gaven flessen bv van 200 cc. maar onze zoon zat toen op 5 voedingen.
Happydobby- Ratel
- Aantal berichten : 6175
Punten : 6320
Registratiedatum : 17-11-10
Vroeg hij niet om meer, of gaf je op schema?
Caroow- Lady Post-a-lot
Caroow schreef:En dan gaf je 4 of 5? Want hoewel bv natuurlijk lichter verteerbaar is denk ik niet dat het gezond voor hem is om 8 keer meer dan 200 cc te drinken..
bv mag toch onbeperkt? Ongeacht of je live voedt of uit de fles geeft?
Supertalentje- Kletskop
- Aantal berichten : 2549
Punten : 2727
Registratiedatum : 12-05-11
ons meisje van 12mnd heeft nog nooit meer dan 3x120cc bij de gastouder gedronken op dagen van 8 tot 18u
Vixen- Prater
- Aantal berichten : 563
Punten : 573
Registratiedatum : 12-06-13
Wij geven nu 170ml per keer, meestal drinkt hij 6 voedingen. Hij weegt nu bijna 7 kilo denk ik. Wij zijn van 4weken terug van 125 ml naar 150, week later 160 en 170 gegaan. Hij lijkt daar nu genoeg aan te hebben. Er zit weer ongeveer 3 uur tusssen en slaapt snachts weer door.
red rose- Prater
- Aantal berichten : 536
Punten : 587
Caroow schreef:R krijgt al tijden dezelfde cc's in zijn flesje, 170. Nu twijfel ik of ik dit niet eens om hoog moet gooien. Hij klokt grotere flessen makkelijk weg, maar dat komt er net zo hard weer uit, ik vind het dus een beetje sneu om het te proberen en dat hij straks wel alles uitspuugt.
Je zegt toch dat het goed gaat zoals het nu is. Waarom zou je het dan willen veranderen?
Darius- Ratel
- Aantal berichten : 3635
Punten : 4012
Registratiedatum : 22-11-10
N. Heeft tot 7 mnd 130ml gedronken, liet zelfs altijd een paar slokken staan. Ook gekolfde voeding gaven wij op verzoek. Ene dag dronk ze meer flesjes bij mijn moeder dan de andere dag.
CCC- Ratel
- Aantal berichten : 6424
Punten : 6761
Registratiedatum : 17-11-10
Hmm ik denk dat ik dan maar gewoon iets meer in de flesjes doe en wel zie wat hij er van drinkt. Ik kolf meer dan hij drinkt, dus ik kan het makkelijk ophogen, daarom vroeg ik het me ook af.
Caroow- Lady Post-a-lot
Maar als het nu goed gaat en hij grotere hoeveelheden weer uitspuugt, waarom zou je dan ophogen?
Liadan- Ratel
- Aantal berichten : 7195
Punten : 7347
Liadan schreef:Maar als het nu goed gaat en hij grotere hoeveelheden weer uitspuugt, waarom zou je dan ophogen?
Omdat ik (veel) meer kolf dat hij drinkt. Dus daarom leek het me eigenlijk logisch dat hij meer drinkt als hij uit de borst drinkt dat die 170 cc.
Caroow- Lady Post-a-lot
Aha, maar kolf je ook net zo vaak op een dag als hij drinkt? Want als hij om de 2,5 uur drinkt bijvoorbeeld en jij kolft om de 4 of 5 uur, dan is het logisch dat je meer kolft.
Ik zou zelf niet ophogen als hij gaat spugen als hij meer krijgt. Flessen van 170 cc zijn al best grote flessen.
Ik zou zelf niet ophogen als hij gaat spugen als hij meer krijgt. Flessen van 170 cc zijn al best grote flessen.
Liadan- Ratel
Even een gemiddelde dag
R drinkt de laatste keer bij mij om 17.00. Ik kolf voordat ik ga werken, rond 19.00. Hij drinkt bij oma rond 21.00. Ik kolf na het werk nog een keer, rond 00.45.
Hij drinkt dan dus 170 cc en ik kolf in totaal 300 cc.
R drinkt de laatste keer bij mij om 17.00. Ik kolf voordat ik ga werken, rond 19.00. Hij drinkt bij oma rond 21.00. Ik kolf na het werk nog een keer, rond 00.45.
Hij drinkt dan dus 170 cc en ik kolf in totaal 300 cc.
Caroow- Lady Post-a-lot
Dus dan kolf je 1 keer vaker dan hij drinkt, dat verklaart dan denk ik dat je zoveel meer kolft, ook omdat er best wel wat uren zitten tussen 19.00 en 00.45 uur. Drinkt hij normaal niet meer na 21.00 uur?
Ik zou wat je teveel kolft in de vriezer doen, daar heb je waarschijnlijk nog wel wat aan als hij wat ouder is en je misschien een keer minder gaat kolven.
Ik zou wat je teveel kolft in de vriezer doen, daar heb je waarschijnlijk nog wel wat aan als hij wat ouder is en je misschien een keer minder gaat kolven.
Liadan- Ratel
maar dan kolf je toch iets minder dan een voeding? Je kolft 300cc in twee keer, dus 150cc per keer.hij drinkt 170 cc per keer. Ik zou het ook in de vriezer doen. Ik ben nu heel blij dat ik nog voor ong. Drie maanden in de vriezer heb nu ik straks ga stoppen met kolven.
Vixen- Prater
- Aantal berichten : 563
Punten : 573
Registratiedatum : 12-06-13
Mijn zoontje dronk altijd 180-200 cc, en ik kolfde (vooral 's ochtends) ook meer. Vooral als hij spuugt, zou ik niet meer gaan geven. Ik deed het in de vriezer en zo heeft hij nog bijna 3 maanden bv kunnen krijgen toen ik al gestopt was.
Silke- Fluisteraar
- Aantal berichten : 277
Punten : 273
Registratiedatum : 23-02-13
Vixen schreef:maar dan kolf je toch iets minder dan een voeding? Je kolft 300cc in twee keer, dus 150cc per keer.hij drinkt 170 cc per keer. Ik zou het ook in de vriezer doen. Ik ben nu heel blij dat ik nog voor ong. Drie maanden in de vriezer heb nu ik straks ga stoppen met kolven.
Nee, hij krijgt 1 keer en ik kolf 2 keer, op het tijdstip dat hij drinkt kan ik niet kolven en anders krijg ik stuwing tot aan mijn oren.
Ik heb ook al genoeg in de vriezer, maar om drie maanden volledig bv te geven vanuit de vriezer gaat hier niet lukken, we hebben maar 3 laden.
Caroow- Lady Post-a-lot
Ik zou het ook invriezen, maar als dat niet past, dan zou ik of een extra vriezer kopen, of gaan invriezen in diepvrieszakjes of ijsklontblokjes, dat is compacter dus er past ook meer in de vriezer. En anders zou ik gaan doneren en in het laatste geval weggooien.
Darius- Ratel
- Aantal berichten : 3635
Punten : 4012
Registratiedatum : 22-11-10
Soortgelijke onderwerpen
» moeite om veel geld aan kinderkleding uit te geven
» Wat te geven?
» te veel voeding?
» slaapt ze te veel?
» wat te geven
» Wat te geven?
» te veel voeding?