Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Opeens 600euro betalen?

+2
Toet
Snoopy
6 plaatsers

Ga naar beneden

Opeens 600euro betalen? Empty Opeens 600euro betalen?

Bericht  Gast di 1 maa 2011 - 10:03

Stel;

Je vult je belastingaangifte in. Het bedrag wat je verdiend hebt vergeleken met vorig jaar is wel 1000euro om hoog gegaan, maar verder geen veranderde omstandigheden. Hoe kan het dan dat je opeens 600euro moet betalen terwijl dit anders nooit hoefde en dat je zelfs terug kreeg?

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Opeens 600euro betalen? Empty Re: Opeens 600euro betalen?

Bericht  Snoopy di 1 maa 2011 - 10:07

Heb je meerdere baantjes gehad? Dan kan het zij dat je per ongeluk bij beide loonheffingskorting hebt laten toepassen. In dat geval heb je te weinig belasting betaald en moet je nu bijbetalen.
Snoopy
Snoopy
Prater
Prater

Aantal berichten : 1207
Punten : 1320
Registratiedatum : 06-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Opeens 600euro betalen? Empty Re: Opeens 600euro betalen?

Bericht  Gast di 1 maa 2011 - 10:08

Heb je alles ingevuld? Geen vraag vergeten?

Ik had vorig jaar 2x loonheffingskorting gekregen, dus moest ook terug betalen. Dit jaar krijg is als het goed is geld terug...

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Opeens 600euro betalen? Empty Re: Opeens 600euro betalen?

Bericht  Gast di 1 maa 2011 - 10:10

Er is niks veranderd het afgelopen jaar, behalve dat er een werkgever minder is (stagewerkgever, geen loonheffingskorting). Er is een baantje met loonheffingskorting en eentje zonder. En dat is altijd al zo. Er is niks veranderd behalve dat er meer gewerkt is (dus jaarinkomen iets hoger) en dat er een werkgever minder is.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Opeens 600euro betalen? Empty Re: Opeens 600euro betalen?

Bericht  Snoopy di 1 maa 2011 - 10:13

Mmm dat is raar. Ik zou alles nog eens goed nalopen.
Had je de loonsheffingskorting wel staan op de baan waar je het meeste hebt verdiend? Want dat kan ook nog verschil opleveren.
Snoopy
Snoopy
Prater
Prater

Aantal berichten : 1207
Punten : 1320
Registratiedatum : 06-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Opeens 600euro betalen? Empty Re: Opeens 600euro betalen?

Bericht  Gast di 1 maa 2011 - 10:15

Naja het gaat op voor mijn vriend. Maar hij heeft anders nooit terug hoeven te betalen en hij werkt er zeker al 4 á 5 jaar bij beide werkgevers. Dus dat is zo bijzonder.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Opeens 600euro betalen? Empty Re: Opeens 600euro betalen?

Bericht  Toet di 1 maa 2011 - 10:23

Ik heb werkelijk geen idee, maar ik raad je wel aan iemand er naar te laten kijken die er meer verstand van heeft.
Toet
Toet
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 8740
Punten : 9873
Registratiedatum : 23-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Opeens 600euro betalen? Empty Re: Opeens 600euro betalen?

Bericht  Gast di 1 maa 2011 - 10:28

Ik kan er geen antwoord op geven, ik snap de belastingdienst nooit.

Aangifte doen vind ik een eitje, maar beslissingen die ze maken slaan bij mij vaak als een lul op een drumstel.

Ik zou goed informeren of t wel klopt allemaal.

X Tea

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Opeens 600euro betalen? Empty Re: Opeens 600euro betalen?

Bericht  Zonnetje di 1 maa 2011 - 10:42

Ik vind het ook vreemd. Ik heb ook twee banen gehad het afgelopen jaar: een met loonheffingskorting, een zonder en toch moet ik 200 euro terugbetalen.
Zonnetje
Zonnetje
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2589
Punten : 2726
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : omgeving Eindhoven

Terug naar boven Ga naar beneden

Opeens 600euro betalen? Empty Re: Opeens 600euro betalen?

Bericht  Gast di 1 maa 2011 - 10:43

Jij doet gewoon teruggave jongeren toch? Dit is bedoeld om iets terug te krijgen. Krijg je niks terug, dan hoef je het ook niet te versturen..

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Opeens 600euro betalen? Empty Re: Opeens 600euro betalen?

Bericht  Gast wo 2 maa 2011 - 0:07

Winegum schreef:
_Donnaa schreef:Jij doet gewoon teruggave jongeren toch? Dit is bedoeld om iets terug te krijgen. Krijg je niks terug, dan hoef je het ook niet te versturen..
Dat lijkt me sterk. Als je iets moet betalen zul je dit toch aan moeten geven? Dat is geld wat de overheid van jou krijgt, om wat voor een reden dan ook. Dat zou makkelijk zijn. Ik ga gewoon als jongere freelance werk doen en dan niks opgeven laughcry
Teruggave Jongeren was alleen bedoeld voor teruggave Wink. Maar ik weet niet of dat nu nog zo is, omdat er ook geen aparte TJ-biljetten meer zijn op papier.. Als je aangifte moet doen dan krijg je daar wel bericht van..

Ik hoef ook geen aangifte te doen..

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Opeens 600euro betalen? Empty Re: Opeens 600euro betalen?

Bericht  Winegum di 1 maa 2011 - 23:53

_Donnaa schreef:Jij doet gewoon teruggave jongeren toch? Dit is bedoeld om iets terug te krijgen. Krijg je niks terug, dan hoef je het ook niet te versturen..
Dat lijkt me sterk. Als je iets moet betalen zul je dit toch aan moeten geven? Dat is geld wat de overheid van jou krijgt, om wat voor een reden dan ook. Dat zou makkelijk zijn. Ik ga gewoon als jongere freelance werk doen en dan niks opgeven laughcry

On topic: als je vriend alleen maar loon heeft ingevuld dan moet het daar mee te maken hebben, weet je heel zeker dat er maar bij 1 werkgever loonheffing is toegepast? Ik wil er best ven naar kijken als het alleen om het loon gaat. Als je de bedragen van het loon/loonheffing en arbeidskorting naar me stuurt.

Winegum
Prater
Prater

Aantal berichten : 1283
Punten : 1456
Registratiedatum : 06-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Opeens 600euro betalen? Empty Re: Opeens 600euro betalen?

Bericht  May di 1 maa 2011 - 23:56

Ik heb precies hetzelfde, heb iets meer verdiend dan het jaar ervoor, heb meer kosten gehad, en moet ook geld terug gaan betalen.
Ik snap er ook niks van. Ik laat hem nog wel even checken door mijn broer, kijken of ik iets verkeerd heb gedaan ofzo.
May
May
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4093
Punten : 4169
Registratiedatum : 22-11-10
Woonplaats : Twente

Terug naar boven Ga naar beneden

Opeens 600euro betalen? Empty Re: Opeens 600euro betalen?

Bericht  Winegum wo 2 maa 2011 - 0:00

Een gedeelte bij betalen kan ik me nog wel voorstellen (bij 2 baantjes). Het kan zijn dat je als je je 2 lonen bij elkaar optelt in een ander belastingtarief komt. Maar als je maar iets meer verdiend hebt zal het niet om tig duizend euro gaan, dus dan lijkt het me raar als je opeens zoveel geld bij moet betalen.

Winegum
Prater
Prater

Aantal berichten : 1283
Punten : 1456
Registratiedatum : 06-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Opeens 600euro betalen? Empty Re: Opeens 600euro betalen?

Bericht  loura wo 2 maa 2011 - 0:04

Nou als je geld terug moet geven aan de belastingdienst dan krijg je dat wel te horen hoor... Je hoeft daarvoor geen aangifte te doen.. Ik heb dat nog nooit gedaan en toch heb of moeten betalen of geld gekregen..
loura
loura
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3534
Punten : 3738
Registratiedatum : 19-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Opeens 600euro betalen? Empty Re: Opeens 600euro betalen?

Bericht  Gast wo 2 maa 2011 - 0:08

Huh, wat doet het forum ineens vreemd..

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Opeens 600euro betalen? Empty Re: Opeens 600euro betalen?

Bericht  Gast wo 2 maa 2011 - 0:09

Winegum schreef:
_Donnaa schreef:Jij doet gewoon teruggave jongeren toch? Dit is bedoeld om iets terug te krijgen. Krijg je niks terug, dan hoef je het ook niet te versturen..
Dat lijkt me sterk. Als je iets moet betalen zul je dit toch aan moeten geven? Dat is geld wat de overheid van jou krijgt, om wat voor een reden dan ook. Dat zou makkelijk zijn. Ik ga gewoon als jongere freelance werk doen en dan niks opgeven laughcry
Teruggave Jongeren was alleen bedoeld voor teruggave Wink. Maar ik weet niet of dat nu nog zo is, omdat er ook geen aparte TJ-biljetten meer zijn op papier.. Als je aangifte moet doen dan krijg je daar wel bericht van..

Ik hoef ook geen aangifte te doen..

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Opeens 600euro betalen? Empty Re: Opeens 600euro betalen?

Bericht  Winegum wo 2 maa 2011 - 0:12

_Donnaa schreef:
Winegum schreef:
_Donnaa schreef:Jij doet gewoon teruggave jongeren toch? Dit is bedoeld om iets terug te krijgen. Krijg je niks terug, dan hoef je het ook niet te versturen..
Dat lijkt me sterk. Als je iets moet betalen zul je dit toch aan moeten geven? Dat is geld wat de overheid van jou krijgt, om wat voor een reden dan ook. Dat zou makkelijk zijn. Ik ga gewoon als jongere freelance werk doen en dan niks opgeven laughcry
Teruggave Jongeren was alleen bedoeld voor teruggave Wink. Maar ik weet niet of dat nu nog zo is, omdat er ook geen aparte TJ-biljetten meer zijn op papier.. Als je aangifte moet doen dan krijg je daar wel bericht van..

Ik hoef ook geen aangifte te doen..
Ah oke, sinds ik aangifte doe, doe ik dat gewoon met het officiele formulier waar ook allerlei andere kosten en aftrekposten op staan.
Vorig jaar moest ik ook bijbetalen (wist ik), maar heb nooit bericht gehad. Misschien omdat ik sneller was dan de computer? Dit jaar kreeg ik wel een brief dat ik aangifte moest doen, maar dat komt omdat we vorig jaar ook voor het eerst een huis hadden.

Winegum
Prater
Prater

Aantal berichten : 1283
Punten : 1456
Registratiedatum : 06-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Opeens 600euro betalen? Empty Re: Opeens 600euro betalen?

Bericht  Gast wo 2 maa 2011 - 0:14

Winegum schreef:
_Donnaa schreef:
Winegum schreef:
_Donnaa schreef:Jij doet gewoon teruggave jongeren toch? Dit is bedoeld om iets terug te krijgen. Krijg je niks terug, dan hoef je het ook niet te versturen..
Dat lijkt me sterk. Als je iets moet betalen zul je dit toch aan moeten geven? Dat is geld wat de overheid van jou krijgt, om wat voor een reden dan ook. Dat zou makkelijk zijn. Ik ga gewoon als jongere freelance werk doen en dan niks opgeven laughcry
Teruggave Jongeren was alleen bedoeld voor teruggave Wink. Maar ik weet niet of dat nu nog zo is, omdat er ook geen aparte TJ-biljetten meer zijn op papier.. Als je aangifte moet doen dan krijg je daar wel bericht van..

Ik hoef ook geen aangifte te doen..
Ah oke, sinds ik aangifte doe, doe ik dat gewoon met het officiele formulier waar ook allerlei andere kosten en aftrekposten op staan.
Ja, ik vul al vanaf m`n 14de een TJ-biljet in, maar die bestaan sinds dit jaar niet meer. Nu zit je ook gewoon in dat programma met al die andere aftrekposten enzo.. Dus dan is het nu helemaal anders voor jongeren ook, denk ik..

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Opeens 600euro betalen? Empty Re: Opeens 600euro betalen?

Bericht  Gast wo 2 maa 2011 - 0:16

Als je vorig jaar van je stage hebt ingevuld (als ik dat goed begrepen heb) dan was je toen student en nu niet meer ????
Daar zit dan denk ik het verschil.

Want als student zijnde hoef je geen loonheffing te betalen tot een bepaald bedrag (iets van 4000 euro geloof ik)
Indien je nu geen student bent kan het dus idd zo zijn dat je teveel loonheffing hebt gekregen en dus moet terug betalen.


Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Opeens 600euro betalen? Empty Re: Opeens 600euro betalen?

Bericht  Gast wo 2 maa 2011 - 0:18

Nonnevot schreef:Als je vorig jaar van je stage hebt ingevuld (als ik dat goed begrepen heb) dan was je toen student en nu niet meer ????
Daar zit dan denk ik het verschil.

Want als student zijnde hoef je geen loonheffing te betalen tot een bepaald bedrag (iets van 4000 euro geloof ik)
Indien je nu geen student bent kan het dus idd zo zijn dat je teveel loonheffing hebt gekregen en dus moet terug betalen.

Is dat dan ook veranderd? Want toen ik 17/18 was verdiende ik ongeveer €600/€700 per maand en dan betaalde je over de eerste €400 ofzo (dit gaat dan idd om een jaarbedrag) geen loonheffing, maar toen was ik geen student hoor..

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Opeens 600euro betalen? Empty Re: Opeens 600euro betalen?

Bericht  Gast wo 2 maa 2011 - 0:52

mm geen idee ik heb er ook niet heel veel verstand van maar dit was het eerste wat in me op kwam aangezien mijn ex ook student was en werkte en dus alle loonheffing toen terug kreeg. En dat was een bedrag van ongeveer 1000 euro.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Opeens 600euro betalen? Empty Re: Opeens 600euro betalen?

Bericht  Gast wo 2 maa 2011 - 1:28

Ik vertrouw de belastingdienst niet meer... Ik vul 'm al jaren voor m'n moeder in en ik snap er geen fuck meer van. 2008 werkte ze gewoon; kreeg ze 1500 euro terug (IB) 2009 was ze werkloos; moest ze 1100 euro betálen! Nu net over 2010 ingevuld en zegt 't lel dat we 3000 euro térugkrijgen...

Jaja...

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Opeens 600euro betalen? Empty Re: Opeens 600euro betalen?

Bericht  Gast vr 4 maa 2011 - 8:26

Nou, zo lang mijn vriend niet hoort dat hij hem moet invullen verstuurt hij hem denk ik ook niet. Maar het is wel heel bijzonder. Kan ook geen bijzonderheden er in ontdekken (Jaja, ik heb er zelfs LES in gehad... op het HBO... Hoezo we moeten uurtjes vullen). Zelf heb ik wel wat terug gekregen. Gaat om een klein bedrag, dus geen idee of ik het wel terug krijg.

@diegene die het had over student of niet; Mijn vriend is nog steeds student. Alleen heeft hij afgelopen jaar meer kunnen werken dan anders.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Opeens 600euro betalen? Empty Re: Opeens 600euro betalen?

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum