jezelf vinden
+3
Maple
Minx
nina
7 plaatsers
Pagina 1 van 1
nina- Kletskop
- Aantal berichten : 2588
Punten : 2966
Registratiedatum : 18-11-10
Re: jezelf vinden
Ja heel herkenbaar dat had ik ook wel. Nu doe ik dingen gewoon niet als ik er geen zin ik heb. Deed ook veel dingen op een andere manier als ik zou willen omdat ik dan iig geen gezeur kreeg.
Het is even wennen je moet er je draai in vinden, maar als je die eenmaal gevonden hebt snap je niet waarom je je zo hebt laten leiden.
Het is even wennen je moet er je draai in vinden, maar als je die eenmaal gevonden hebt snap je niet waarom je je zo hebt laten leiden.
Minx- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 8623
Punten : 9434
Ik herken het ook wel, maar dat alle deuren opengingen voelde voor mij juist als een bevrijding. Dat hield me juist op de been, wetende dat de wereld aan mijn voeten lag en ik eindelijk een eigen leven kon leiden ipv een leven in dienst van mijn ex.
Ik zou je wel willen aanraden om, als al die open deuren je zo beangstigen, nog geen huis te gaan kopen, maar voor een huurwoning of kamer te gaan kijken. En als je de vrijheid hebt bij je ouders, blijf dan de komende tijd even fijn bij hun en zet alles op een rijtje.
Ik zou je wel willen aanraden om, als al die open deuren je zo beangstigen, nog geen huis te gaan kopen, maar voor een huurwoning of kamer te gaan kijken. En als je de vrijheid hebt bij je ouders, blijf dan de komende tijd even fijn bij hun en zet alles op een rijtje.
Maple- Prater
- Aantal berichten : 975
Punten : 987
Registratiedatum : 22-07-13
Dankjewel.Maple schreef:Ik herken het ook wel, maar dat alle deuren opengingen voelde voor mij juist als een bevrijding. Dat hield me juist op de been, wetende dat de wereld aan mijn voeten lag en ik eindelijk een eigen leven kon leiden ipv een leven in dienst van mijn ex.
Ik was inderdaad zeker van plan om een huurwoning te zoeken. Juist omdat ik niet zo goed weet hoe en wat.
nina- Kletskop
Mijn vriend en ik hebben elkaar ook op jonge leeftijd ontmoet. Ik kan mij voorstellen dat het beangstigend is als die veilige haven opeens weg is en je er alleen voor staat. Ik denk er wel eens aan, hoe dat het dan zou worden. Waarschijnlijk dat je stapje voor stapje weer gewend raakt aan die vrijheid en het uiteindelijk vele nieuwe deuren kan openen! Je hebt meer tijd om hobby's en vriendschappen op te pakken en kunt echt je eigen gangetje gaan. Waarschijnlijk heel lastig nu, maar probeer de kansen te zien die je nu krijgt.
Moira- Fluisteraar
- Aantal berichten : 477
Punten : 489
Registratiedatum : 03-06-13
Meer tips/tops/herkenbare dingen?
nina- Kletskop
Ik herken het deels. Vorig jaar hebben mijn vriend en ik op het punt gestaan om uit elkaar te gaan. Ook ik vond het toen eng wat er met mij zou gebeuren. Ik ben vanuit huis bij hem gaan wonen, later een huis samen gekocht. Ik wilde in ons huis blijven, maar dat kan niet op 1 salaris. Een huurwoning kon niet, want ik stond (en sta) niet ingeschreven bij de woningbouw. Misschien moet ik dat toch eens doen, voor het geval dat....
Ook worstelde ik heel erg met wat wil ik nou eigenlijk? Daar worstel ik nog steeds mee. Echter weet, en stiekem wist ik het daarvoor ook wel al, ik dat ik door mijn reis prima op eigen benen kan staan en mijn eigen bonen kan doppen. Ik heb gescheiden ouders en woonde vanaf jonge leeftijd met mijn moeder en moest daar al veel doen. Daarom wist ik al dat ik het alleen ook zou redden.
Voor het deel wat ik ik nou eigenlijk?, heb ik momenteel 'therapie' bij een omdenker/mental coach. Dat is heel fijn! Misschien kun je zoiets doen?
Ook worstelde ik heel erg met wat wil ik nou eigenlijk? Daar worstel ik nog steeds mee. Echter weet, en stiekem wist ik het daarvoor ook wel al, ik dat ik door mijn reis prima op eigen benen kan staan en mijn eigen bonen kan doppen. Ik heb gescheiden ouders en woonde vanaf jonge leeftijd met mijn moeder en moest daar al veel doen. Daarom wist ik al dat ik het alleen ook zou redden.
Voor het deel wat ik ik nou eigenlijk?, heb ik momenteel 'therapie' bij een omdenker/mental coach. Dat is heel fijn! Misschien kun je zoiets doen?
Jip83- Fluisteraar
- Aantal berichten : 189
Punten : 209
Registratiedatum : 26-07-13
Ik zou je willen aanraden om op jezelf te gaan wonen. Maak van die kamer/dat huis lekker je eigen plekje en neem even goed veel tijd voor jezelf. Avonden muziek luisteren, meezingen, een beetje schilderen/tekenen/schrijven/kliederen. Afspreken met vrienden, nieuwe vrienden maken, nieuwe situaties opzoeken, een nieuwe hobby zoeken, of een sport. Gewoon eens een tijdje rustig wat tot jezelf komen en ontdekken wat je leuk vindt en wat je wilt met je leven.
Maar als eerste zou ik toch wel echt op jezelf gaan wonen. Als je bij je ouders blijft hangen heb je de kans dat je terugschiet in je kind-rol en dit zou juist een periode in je leven moeten zijn dat je volwassen wordt, leert om voor jezelf te zorgen.
Maar als eerste zou ik toch wel echt op jezelf gaan wonen. Als je bij je ouders blijft hangen heb je de kans dat je terugschiet in je kind-rol en dit zou juist een periode in je leven moeten zijn dat je volwassen wordt, leert om voor jezelf te zorgen.
Engelse Drop- Prater
- Aantal berichten : 595
Punten : 621
Registratiedatum : 29-06-13
Ik herken wel veel van je vragen. Ik had die ook en omdat ik vast liep ben ik gevlucht. Ben 4 weken naar Zuid-America geweest en ben daar door veel zelfstandiger terug gekomen en wist veel beter wat ik wel en niet wilde. Ik weet dat dit voor jouw niet de oplossing is vermoed ik. Maar zoals de andere al aan gaven ga lekker op jezelf wonen en ga lekker op stap met je vriendinnen. Dan kom je er vanzelf achter.
koalabeer- Fluisteraar
- Aantal berichten : 16
Punten : 18
Registratiedatum : 07-08-13
Soortgelijke onderwerpen
» Hoe zie jij jezelf?
» Jezelf in de weg zitten
» Ken jij jezelf?
» 25 en op jezelf..
» Op jezelf.. Hoe?
» Jezelf in de weg zitten
» Ken jij jezelf?