Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

25 en op jezelf..

+6
Lotus
Marin
silly-one
mzcharlotte
Rovine
Feline
10 plaatsers

Ga naar beneden

25 en op jezelf..  Empty 25 en op jezelf..

Bericht  Feline ma 27 feb 2012 - 4:47

Ik ben benieuwd hoe jullie dat doen/hebben gedaan.. Ik woon nu nog in een studentenhuis. Erg gezellig maar ben eigenlijk niet van plan om hier nog 5 jaar te wonen. Alleen kan ik een particuliere huurwoning hier in de stad (Utrecht) in m'n eentje niet betalen. Kopen lukt ook niet want ik werk via het uitzendbureau (en die vaste baan lijk ik maar niet te kunnen vinden)

Hoe doen/deden jullie dat? Ik denk niet dat ik er gelukkig van wordt om buiten de stad te gaan wonen, dat lijkt me nogal eenzaam. Maar hoe ga ik dit dan voor elkaar krijgen?
Feline
Feline
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2234
Punten : 2527
Registratiedatum : 21-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

25 en op jezelf..  Empty Re: 25 en op jezelf..

Bericht  Gast ma 27 feb 2012 - 4:59

Ik woon ook buiten de stad en voel me niet eenzaam. Ik heb toch vrienden waar ik nog steeds mee kan afspreken? Ok, mijn ouders wonen om de hoek maar die zie ik ook niet elke dag ofzo...

Ik heb nog nooit een woning gehuurd omdat je daar zo lang op moet wachten in Den Haag, dat heeft voor mij geen zin. Ik heb dus altijd alleen maar gekocht. Wellicht kun je bij het UZB aangeven dat je een baan zoekt voor langere tijd, eentje met kans op vast dus? Zo ben ik eigenlijk
bijna
altijd aan mijn banen gekomen. Op korte termijn is er weinig mogelijk denk ik aangezien je geen vast contract hebt en dus niet kunt kopen en je al aangeeft particulier huren te kunnen betalen... Ik heb vroeger trouwens twee keer een huis gekocht als uitzendkracht maar toen had ik daar wel een functie voor langere tijd en waren ze nog makkelijker.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

25 en op jezelf..  Empty Re: 25 en op jezelf..

Bericht  Gast ma 27 feb 2012 - 5:04

Ik heb geen zicht op je inkomen maar een woning als waar ik in woon moet je toch wel kunnen betalen? Als ik het kan laughcry Ik betaal nu minder dan voor de studentenkamers waar ik heb gewoond.
Sta je ingeschreven?

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

25 en op jezelf..  Empty Re: 25 en op jezelf..

Bericht  Rovine ma 27 feb 2012 - 5:10

Ik stond op dat moment 2,5 jaar ingeschreven bij de woningbouw. De wachttijd is daar normaal gezien veel langer, maar omdat ze een limiet van max. 27 jaar ingesteld hadden was de wachtlijst voor dat gebouw stukken korter.
Rovine
Rovine
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3694
Punten : 3832
Registratiedatum : 22-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

25 en op jezelf..  Empty Re: 25 en op jezelf..

Bericht  Feline ma 27 feb 2012 - 5:21

Ik sta niet ingeschreven Smikkel.. Vraag me ook af of dat nu nog nut heeft. En ik wil/kan 600 euro huur betalen als ik een iets beter betaalde baan kan vinden.

Zusje, ik zie 't niet zitten om in Houten of Vleuten ofzo te gaan wonen. Jij bent ook opgegroeid in Den Haag, ik hier niet. Ken al zo weinig mensen hier, lijkt me helemaal vervelend als ik dan in een onbekend dorp ga wonen.
Feline
Feline
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2234
Punten : 2527
Registratiedatum : 21-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

25 en op jezelf..  Empty Re: 25 en op jezelf..

Bericht  mzcharlotte ma 27 feb 2012 - 5:22

Ik heb met een vast contract op zak op mijn 21e mijn apartement nabij het stadshart gekocht. Mijn zusje woont anti-kraak echt supergoedkoop en een andere vriendin begon in de particuliere verhuur. Het is een kwestie van goed budgeteren en weten wat je kunt uitgeven denk ik. Er hebben zoveel mensen het voor jou voor elkaar gedaan, het komt vast helemaal goed.
mzcharlotte
mzcharlotte
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4211
Punten : 4519
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

25 en op jezelf..  Empty Re: 25 en op jezelf..

Bericht  Gast ma 27 feb 2012 - 5:43

Feline schreef:Ik sta niet ingeschreven Smikkel.. Vraag me ook af of dat nu nog nut heeft. En ik wil/kan 600 euro huur betalen als ik een iets beter betaalde baan kan vinden.

Zusje, ik zie 't niet zitten om in Houten of Vleuten ofzo te gaan wonen. Jij bent ook opgegroeid in Den Haag, ik hier niet. Ken al zo weinig mensen hier, lijkt me helemaal vervelend als ik dan in een onbekend dorp ga wonen.
Ik vind vleuten of Houten wel heel iets anders dan het stuk dat Zusje van de binnenstad afwoont. Ik zou zelf niet in Vleuten of Houten willen wonen.

Feline, jammer dat je niet staat ingeschreven. Nu inschrijven heeft niet heel veel zin (kan ook geen kwaad), duurt dan nog een paar jaar tot je iets hebt. Het had wel veel goedkopen geweest. Ik betaal de helft van die 600.
Voor dat bedrag zou ik even niet weten waar en hoe je ergens kan wonen hier.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

25 en op jezelf..  Empty Re: 25 en op jezelf..

Bericht  silly-one ma 27 feb 2012 - 5:45

ik ben 27 jaar, woon nog op kamer. Wel een grote kamer en in een niet echt studentenhuis. Ik baal hier wel eens van, maar kopen kan niet (geen vaste aanstelling nog een jaar en dan kan ik met mijn inkomsten van de afgelopen 3 jaar misschien een hypotheek krijgen). Verder sta ik nu 6 jaar ingeschreven bij de woonstichting maar een kans op een woning is er voorlopig niet ( ongeveer 8 jaar inschrijftijd). Particulier durf ik niet aan omdat ik nu werk heb tot aan de zomer, maar ik weet niet wat er daarna gaat gebeuren. Het is heel vervelend, maar ik doe het maar zoals het nu kan.
Het scheelt wel dat ik een kamer heb van 30m2 wat ik zo heb kunnen indelen dat ik een woon en slaap gedeelte heb, maar ik kan niet wachten op een eigen huisje.
silly-one
silly-one
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3937
Punten : 4097
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : N.ijmegen

Terug naar boven Ga naar beneden

25 en op jezelf..  Empty Re: 25 en op jezelf..

Bericht  Gast ma 27 feb 2012 - 5:45

Ik zou ook niet in Zoetermeer of Leidschendam willen wonen laughcry. Ik bedoel meer, zijn er mss nog wijken in Utrecht die wellicht wat goedkoper zijn (niet dat mijn wijk nou zo veel goedkoper is maar ik ben wel in een goedkopere wijk begonnen zeg maar). Ik denk hoe dan ook dat je voor nu geduld moet hebben gezien het feit je niet ingeschreven staat. Wellicht handig om dat alsnog te doen. Mss heb je er nu niets aan maar wie weet waar de toekomst je brengt.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

25 en op jezelf..  Empty Re: 25 en op jezelf..

Bericht  Gast ma 27 feb 2012 - 5:47

Ik ben op m'n 20e op mezelf gegaan, een vriend van me kon via een particulier een supermooi pand huren, maar kon het niet alleen betalen.
Dus ik ben erbij gegaan. Na 2 jaar ben ik naar een ander pand van diezelfde man gegaan.
Kun je niet samen met een vriend/ vriendin iets huren?
Mijn vriend doet dat ook omdat het anders niet te betalen is.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

25 en op jezelf..  Empty Re: 25 en op jezelf..

Bericht  Feline wo 29 feb 2012 - 6:01

Bedankt voor alle tips. Ik heb er inderdaad ook aan zitten denken om iemand te zoeken om mee samen te wonen. Maar dan moet 't wel een 3-kamer appartement zijn met 2 vergelijkbare slaapkamers. M'n huisgenootje vroeg me gister of ik asjeblieft nog even hier wil blijven wonen want ze zou me erg missen.. dat is wel lief smile Voorlopig zit ik hier ook prima maar ik was gewoon benieuwd hoe jullie 't allemaal doen.
Feline
Feline
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2234
Punten : 2527
Registratiedatum : 21-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

25 en op jezelf..  Empty Re: 25 en op jezelf..

Bericht  Marin wo 29 feb 2012 - 6:12

Het was voor mij een voor de redenen om niet voor Utrecht maar Den Haag te kiezen, omdat de woningen hier toch net iets beter betaalbaar zijn. Ik vond Utrecht ook altijd erg duur. Maar toch moet het mogelijk zijn. Ik heb heel veel woonwebsites in de gaten gehouden, alhoewel ik uiteindelijk via via iets gekregen heb. Ik heb niet echt concrete tips dus, maar ik kan me je situatie goed voorstellen. Ik wilde ook echt niet meer op een studentenkamer, en wilde alles voor mezelf. Een studio was ook een optie, misschien voor jou ook..alhoewel ik uiteindelijk blij ben met de grotere ruimte die ik heb.
Marin
Marin
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 20018
Punten : 21336
Registratiedatum : 08-07-11

Terug naar boven Ga naar beneden

25 en op jezelf..  Empty Re: 25 en op jezelf..

Bericht  Gast wo 29 feb 2012 - 6:19

Marin schreef:Het was voor mij een voor de redenen om niet voor Utrecht maar Den Haag te kiezen, omdat de woningen hier toch net iets beter betaalbaar zijn. Ik vond Utrecht ook altijd erg duur. Maar toch moet het mogelijk zijn. Ik heb heel veel woonwebsites in de gaten gehouden, alhoewel ik uiteindelijk via via iets gekregen heb. Ik heb niet echt concrete tips dus, maar ik kan me je situatie goed voorstellen. Ik wilde ook echt niet meer op een studentenkamer, en wilde alles voor mezelf. Een studio was ook een optie, misschien voor jou ook..alhoewel ik uiteindelijk blij ben met de grotere ruimte die ik heb.
De kamer waar jij toen tijdelijk zat hier in Utrecht, die was ook wel goed te doen.

En Feline haar vorige appartement was fantastisch. Als je daar nu eens kon wonen zonder die gekke huisgenoten. Wat een ruimte!

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

25 en op jezelf..  Empty Re: 25 en op jezelf..

Bericht  Marin wo 29 feb 2012 - 6:24

Ja, die was wel bijna 400 euro qua huur, maar qua ruimte echt prima! En een fantastische wijk natuurlijk.
Marin
Marin
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 20018
Punten : 21336
Registratiedatum : 08-07-11

Terug naar boven Ga naar beneden

25 en op jezelf..  Empty Re: 25 en op jezelf..

Bericht  Lotus wo 29 feb 2012 - 20:07

Aan mij heb je niet zoveel... Ik ben 25 en ga op mezelf wonen, maar ik verkeer in een luxe positie, dus dat is niet te vergelijken. Ik hoop dat je een manier vindt!
Lotus
Lotus
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6901
Punten : 7188
Registratiedatum : 19-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

25 en op jezelf..  Empty Re: 25 en op jezelf..

Bericht  TukTuk wo 29 feb 2012 - 21:02

Ik zou als ik jou was me toch ergens inschrijven voor de zekerheid. Verder is de enige betaalbare optie anti-kraak wonen, maar dan heb je nooit zekerheid en geen huurrechten etc, maar woon je wel heel goedkoop!
TukTuk
TukTuk
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7406
Punten : 8046
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

25 en op jezelf..  Empty Re: 25 en op jezelf..

Bericht  Gast wo 29 feb 2012 - 22:35

Ik zou me toch sowieso inschrijven als ik jou was. Stel je vindt nu iets particulier kun je over een aantal jaar weer verhuizen naar iets goedkopers/groters. Je ergens inschrijven als woningzoekende is altijd wel goed om te doen denk ik! En echt, Houten is best leuk J 7 minuten met de trein en je zit in Utrecht. Er is daar ook echt veel, een groot winkelcentrum, leuke terrasjes, enzo. Vleuten is dan weer veel dorpser, Houten lijkt meer op een stad. Maar, ik snap heel goed dat je liever in Utrecht wilt blijven hoor.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

25 en op jezelf..  Empty Re: 25 en op jezelf..

Bericht  Antibes wo 29 feb 2012 - 22:37

Maar als je 600 per maand op kunt brengen, moet er toch wel iets te vinden zijn? Ik woon in Amsterdam net buiten het centrum inclusief voor dat bedrag. Niet groot (45m2) maar voor mij alleen is het prima en ik zou daar als starter in mijn eentje ook prima nog even blijven zitten.
Antibes
Antibes
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7063
Punten : 7525
Registratiedatum : 27-04-11

Terug naar boven Ga naar beneden

25 en op jezelf..  Empty Re: 25 en op jezelf..

Bericht  Coco do 1 maa 2012 - 7:49

En als je nu eens samen met dat huisgenootje op zoek gaat?
wonenmetactys.nl heeft een 4 kamerappartement voor 675 momenteel (geen inschrijftijd nodig) van 80m2. Op de plattegrond te zien 1 grote slaapkamer en 2 iets kleinere, zoiets zou je evenwichtig kunnen verdelen natuurlijk. Bijv. 1 de twee kleinsten en 1 de grote en de woonkamer delen. Of 1 de woonkamer en een kleine slaapkamer en de andere de twee ruimste slaapkamers als je ieder graag een eigen woonkamer(tje) hebt.
Coco
Coco
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3245
Punten : 3561
Registratiedatum : 21-06-11

Terug naar boven Ga naar beneden

25 en op jezelf..  Empty Re: 25 en op jezelf..

Bericht  Moonlight do 1 maa 2012 - 10:11

Ik heb mij ingeschreven toen ik 18 was en pas afgelopen September een woning toegewezen gekregen in de sociale huur. Als ik jou was zou ik je nu inschrijven inderdaad. Je weet maar nooit of er ergens een nieuwbouw project van start gaat of dat er vrije sector woningen naar je smaak tussen staan.

Hoop voor je dat je snel iets kunt vinden 25 en op jezelf..  561177
Moonlight
Moonlight
Prater
Prater

Aantal berichten : 723
Punten : 818
Registratiedatum : 03-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

25 en op jezelf..  Empty Re: 25 en op jezelf..

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum