Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Wat vragen over kinderopvang.

+22
Bruintje Beer
Caroow
Aagje!
Annie24
Star007
Pien
Happydobby
NoName88
Linda
Sanne
Vixen
Mida4you
Mamsie
Puggle
Darius
Petteflet
Flower_L
MissBitchy
Annemie
Highway
Razz
Isolt
26 plaatsers

Pagina 2 van 2 Vorige  1, 2

Ga naar beneden

Wat vragen over kinderopvang. - Pagina 2 Empty Re: Wat vragen over kinderopvang.

Bericht  Petteflet do 1 aug 2013 - 7:38

Mamsie schreef:Huh petteflat dan betalen jullie wel weinig!

 Ja dat klopt. Is al heel wat jaartjes zo een nog nooit hoeven bijbetalen. Tot nu toe zelfs ieder jaar nog terug gekregen. Nu moet ik zeggen dat ons verzamelinkomen wel laag is.  Dit heeft weer te maken met de te betalen rente over onze hypotheek.
Petteflet
Petteflet
Prater
Prater

Aantal berichten : 594
Punten : 638
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Wat vragen over kinderopvang. - Pagina 2 Empty Re: Wat vragen over kinderopvang.

Bericht  Petteflet do 1 aug 2013 - 7:39

Linda schreef:Misschien hebben ze een heel duur koophuis? Dat gaat er toch ook vanaf?


Wat een bedragen zeg! Als wij dat zouden moeten betalen dan kunnen we wel eerst gaan verhuizen.

 Een hoge hypotheek inderdaad waardoor ons verzamelinkomen en stuk lager ligt dan ons jaarinkomen.
Petteflet
Petteflet
Prater
Prater

Aantal berichten : 594
Punten : 638
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Wat vragen over kinderopvang. - Pagina 2 Empty Re: Wat vragen over kinderopvang.

Bericht  Bruintje Beer do 1 aug 2013 - 7:59

Isolt schreef:Welke opvang hebben jullie gastouder/kinderdagverblijf?
Hoeveel uur per week of hoeveel dagen gaat jullie kind er naar toe?
Wat betaal je als de toeslagen er nog niet af zijn?
Wat betaal je als alle toeslagen er wel af zijn? (ik snap dat dit inkomens afhankelijk is maar ben toch benieuwd)

Bedankt voor de antwoorden.

 Ze gaan morgen voor het laatst maar ze gaan naar een gastouder. Ze zitten daar rond de 7,5/8 uur. We moeten ongeveer 403 euro betalen met bureaukosten erbij. Krijgen 289 euro terug en betalen zelf rond de 120 euro p.m voor 2 kinderen.

Ons verzamelinkomen ligt ook veel lager dan ons jaarinkomen.
Bruintje Beer
Bruintje Beer
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2864
Punten : 2925
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Wat vragen over kinderopvang. - Pagina 2 Empty Re: Wat vragen over kinderopvang.

Bericht  chipa do 1 aug 2013 - 21:23

F gaat 2 dagen naar het kdv.
Hoeveel uur hij daar is maakt niet uit voor het bedrag, max 11 uur.
Wij betalen bruto 615,- en netto 335,-
chipa
chipa
Prater
Prater

Aantal berichten : 1332
Punten : 1665
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Wat vragen over kinderopvang. - Pagina 2 Empty Re: Wat vragen over kinderopvang.

Bericht  Isa do 1 aug 2013 - 22:18

Onze zoon gaat gemiddeld 100 uur per maand naar de gastouder.
Zonder teruggave van de belastingdienst betalen we 540 euro per maand. 
Met teruggave betalen we 150 euro per maand.
Isa
Isa
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 105
Punten : 139
Registratiedatum : 18-03-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Wat vragen over kinderopvang. - Pagina 2 Empty Re: Wat vragen over kinderopvang.

Bericht  Twellie vr 2 aug 2013 - 9:19

Caroow schreef:
Isolt schreef:Welke opvang hebben jullie gastouder/kinderdagverblijf?
Hoeveel uur per week of hoeveel dagen gaat jullie kind er naar toe?
Wat betaal je als de toeslagen er nog niet af zijn?
Wat betaal je als alle toeslagen er wel af zijn? (ik snap dat dit inkomens afhankelijk is maar ben toch benieuwd)

Bedankt voor de antwoorden.

R gaat 17 uur per maand naar het kdv, we betalen hier 120 euro ofzo voor en krijgen daar meer dan de helft weer van terug.

Is dat een halve dag per week of zo?

Wij betalen vanaf November als er niets verandert in de situatie zoals het er nu naar uitziet waarschijnlijk zo'n 1800 euro aan kinderopvang per maand bruto :shock: . Dat is dan twee kinderen vier halve dagen in de week naar het kinderdagverblijf (dat is meer dan afgelopen jaren) en drie dagen buitenschoolse opvang voor de oudste.

Ik hoop dat we hier heel veel van terug krijgen.
Twellie
Twellie
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3837
Punten : 4145
Registratiedatum : 03-03-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Wat vragen over kinderopvang. - Pagina 2 Empty Re: Wat vragen over kinderopvang.

Bericht  Caroow vr 2 aug 2013 - 9:21

We hebben flexibele opvang Twellie, hij gaat sowieso 1 week in de 3 weken niet. De andere 2 weken meestal 1 maar soms 2 dagdelen.
Caroow
Caroow
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 7607
Punten : 8208
Registratiedatum : 19-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Wat vragen over kinderopvang. - Pagina 2 Empty Re: Wat vragen over kinderopvang.

Bericht  Printje vr 2 aug 2013 - 9:28

Twellie, maar voor een derde krijg je niets of iet veel meer toch. Een collega van mij met drie kinderen is ook een dag extra gestopt met werken daardoor. Of je krijgt niets meer voor het duurste kind ofzoiets maar met drie kinderen gaat er wel iets veranderen.
Printje
Printje
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 14725
Punten : 16058
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Wat vragen over kinderopvang. - Pagina 2 Empty Re: Wat vragen over kinderopvang.

Bericht  Sanne vr 2 aug 2013 - 10:08

Volgens mij krijg je voor een derde kind ook gewoon toch?

Edit: als ik op toeslagen.nl een proefberekening maak, krijg je ook gewoon toeslag voor het derde kind. Je krijgt vanaf het tweede kind juist meer.

Sanne
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3628
Punten : 3755
Registratiedatum : 19-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Wat vragen over kinderopvang. - Pagina 2 Empty Re: Wat vragen over kinderopvang.

Bericht  Gast vr 2 aug 2013 - 10:21

- KDV en BSO
 - KDV: 3,5 dagen per week, BSO: 3 dagen per week
 - bruto 2000 euro
 - netto 900 euro

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Wat vragen over kinderopvang. - Pagina 2 Empty Re: Wat vragen over kinderopvang.

Bericht  Printje vr 2 aug 2013 - 10:22

Sanne schreef:Volgens mij krijg je voor een derde kind ook gewoon toch?

Edit: als ik op toeslagen.nl een proefberekening maak, krijg je ook gewoon toeslag voor het derde kind. Je krijgt vanaf het tweede kind juist meer.


Dan weet ik het oo niet, er was iets met duurste kind kreeg ze niets of minder voor terug en daarom gestopt. Voor een derde krijg je geen kinderbijslag toch?
Printje
Printje
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 14725
Punten : 16058
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Wat vragen over kinderopvang. - Pagina 2 Empty Re: Wat vragen over kinderopvang.

Bericht  Twellie vr 2 aug 2013 - 10:25

Argh, ik hoop niet dat dat klopt Printje. Ik ga even google-en en ook een proefberekening proberen te maken. Tot nu toe ging ik er vanuit net zoals voor de tweede ook meer voor de derde terug te krijgen.
Twellie
Twellie
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3837
Punten : 4145
Registratiedatum : 03-03-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Wat vragen over kinderopvang. - Pagina 2 Empty Re: Wat vragen over kinderopvang.

Bericht  Flower_L vr 2 aug 2013 - 10:26

Printje schreef:
Sanne schreef:Volgens mij krijg je voor een derde kind ook gewoon toch?

Edit: als ik op toeslagen.nl een proefberekening maak, krijg je ook gewoon toeslag voor het derde kind. Je krijgt vanaf het tweede kind juist meer.


Dan weet ik het oo niet, er was iets met duurste kind kreeg ze niets of minder voor terug en daarom gestopt. Voor een derde krijg je geen kinderbijslag toch?

 Jawel hoor, kinderbijslag krijg je gesoon

Flower_L
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5580
Punten : 6653
Registratiedatum : 25-07-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Wat vragen over kinderopvang. - Pagina 2 Empty Re: Wat vragen over kinderopvang.

Bericht  Twellie vr 2 aug 2013 - 10:26

Volgens mij krijg je trouwens voor een derde ook gewoon kinderbijslag. En als het niet zo is, zien jullie me binnenkort niet meer terug op het forum omdat ik noodgedwongen kleingeld heb moeten maken van mijn laptop laughcry .
Twellie
Twellie
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3837
Punten : 4145
Registratiedatum : 03-03-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Wat vragen over kinderopvang. - Pagina 2 Empty Re: Wat vragen over kinderopvang.

Bericht  Caroow vr 2 aug 2013 - 10:27

Twellie schreef:Volgens mij krijg je trouwens voor een derde ook gewoon kinderbijslag. En als het niet zo is, zien jullie me binnenkort niet meer terug op het forum omdat ik noodgedwongen kleingeld heb moeten maken van mijn laptop laughcry .
lol! 
Caroow
Caroow
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 7607
Punten : 8208
Registratiedatum : 19-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Wat vragen over kinderopvang. - Pagina 2 Empty Re: Wat vragen over kinderopvang.

Bericht  Printje vr 2 aug 2013 - 10:28

Flower_L schreef:
Printje schreef:
Sanne schreef:Volgens mij krijg je voor een derde kind ook gewoon toch?

Edit: als ik op toeslagen.nl een proefberekening maak, krijg je ook gewoon toeslag voor het derde kind. Je krijgt vanaf het tweede kind juist meer.


Dan weet ik het oo niet, er was iets met duurste kind kreeg ze niets of minder voor terug en daarom gestopt. Voor een derde krijg je geen kinderbijslag toch?

 Jawel hoor, kinderbijslag krijg je gesoon

Mm haha dan weet ik het het niet meer. Dat waren e dan van plan dan ofzo, er was iets met een derde kind dat je dus niet meer krijgt.
Printje
Printje
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 14725
Punten : 16058
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Wat vragen over kinderopvang. - Pagina 2 Empty Re: Wat vragen over kinderopvang.

Bericht  Darius vr 2 aug 2013 - 11:09

Volgens mij waren ze in Den Haag wel aan het opperen dat je vanaf het derde kind geen kinderbijslag en/of toeslagen meer krijgt, maar dat is er volgens mij niet meer doorgekomen.
Darius
Darius
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3635
Punten : 4012
Registratiedatum : 22-11-10
Woonplaats : provincie Groningen

Terug naar boven Ga naar beneden

Wat vragen over kinderopvang. - Pagina 2 Empty Re: Wat vragen over kinderopvang.

Bericht  Star007 vr 2 aug 2013 - 18:38

Minneke schreef:- KDV en BSO
 - KDV: 3,5 dagen per week, BSO: 3 dagen per week
 - bruto 2000 euro
 - netto 900 euro

Poeh , dan betalen jullie veel zelf ! Hou je nog wel wat over van je loon !?
Star007
Star007
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2421
Punten : 2603
Registratiedatum : 30-09-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Wat vragen over kinderopvang. - Pagina 2 Empty Re: Wat vragen over kinderopvang.

Bericht  Gast vr 2 aug 2013 - 19:36

Star007 schreef:
Minneke schreef:- KDV en BSO
 - KDV: 3,5 dagen per week, BSO: 3 dagen per week
 - bruto 2000 euro
 - netto 900 euro

Poeh , dan betalen jullie veel zelf ! Hou je nog wel wat over van je loon !?

Jawel hoor, gelukkig wel. Had net een lijstje gemaakt in het topic in Huisje Boompje Beestje over wat je per maand aan geld overhoudt. 

Het was eerst nog meer, maar we nemen nu van de bso 1 dag minder af en van het kdv een halve dag minder. Ik ben 4 uur minder gaan werken namelijk (ouserschapsverlof). Uiteindelijk scheelt het niet zoveel omdat ik er qua loon natuurlijk ook iets op achteruit ben gegaan.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Wat vragen over kinderopvang. - Pagina 2 Empty Re: Wat vragen over kinderopvang.

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Pagina 2 van 2 Vorige  1, 2

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum