Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Vragen over kinderopvang toeslag

4 plaatsers

Ga naar beneden

Vragen over kinderopvang toeslag Empty Vragen over kinderopvang toeslag

Bericht  studiebol zo 3 feb 2013 - 7:56

Ik ben altijd als de dood dat ik iets fout doe bij die belasting dienst dus ik heb wat vragen.

Ik heb nu mijn jaaropgave van 2012 binnen gekregen ik ben van 34 uur naar 24 uur gegaan en dus een stuk minder gaan verdienen.

Ik wilde dit wijzigen bij de opvangtoeslag voor het jaar 2013 daar wilde ik dan het salaris van 2012 invullen want ik verwacht dat dat ongeveer gelijk blijft. Dit is dan toch correct om te doen? Want ze gaan nu nog van een hoger salaris uit en ik denk dat als ik mijn salaris van 2012 invul ik meer opvang toeslag terug krijg.

Maar nu zegt hij dat ik het ook nog kan wijzigen voor 2012? Moet ik dat ook doen? Omdat er dus wel een verschil in loon is? Of ziet de belastingdienst straks bij mijn opgave voor 1 april dat ik een stuk minder ben gaan verdienen en dat ze dus dan zelf uitrekenen dat ik recht had op meer toeslag?

Iemand die het weet?
studiebol
studiebol
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6711
Punten : 7425
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Vragen over kinderopvang toeslag Empty Re: Vragen over kinderopvang toeslag

Bericht  Annie24 zo 3 feb 2013 - 8:00

Zodra ik onze loonstroken heb geef ik het altijd zelf door.
Dan krijg je een aangepaste berekening (ik bereken altijd zelf wat ik nog moet krijgen via een proefberekening) en meteen het geld.
Anders krijg je het geld pas met je definitieve berekening. Ik moet de definitieve berekening over 2011 ook nog steeds krijgen, dus als ik het niet eerder door had gegeven had ik nu nog steeds die 600 euro niet gehad Wink

Voor 2013 kan je beter te hoog doorgeven dan te laag: je moet vanaf dit jaar namelijk alles wat je teveel heb ontvangen terugbetalen mét rente. Hoe hoog die rente is weet ik niet.
Annie24
Annie24
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4225
Punten : 4676
Registratiedatum : 18-11-10

Bericht  Annemie zo 3 feb 2013 - 8:03

Ik heb eigenlijk nooit wijzigen doorgegeven,maar nou zijn wij er ook altijd op achteruit gegaan,dus neem aan dat wij dan eerder wat terug krijgen ipv bij moeten betalen.
Annemie
Annemie
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3158
Punten : 3363
Registratiedatum : 22-11-10

Bericht  blondje1313 zo 3 feb 2013 - 8:22

Je kunt het doen, maar het hoeft niet, ze rekenen het zelf na, maar dat kan nog ongeveer een jaar duren volgens mij.

blondje1313
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2484
Punten : 2628
Registratiedatum : 30-11-10

Bericht  Gesponsorde inhoud

Gesponsorde inhoud

Terug naar boven