Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Welke afvalmethode?

+9
Plien84
Bacio
Marin
Sadie_
SoGood
Aziraphale
Lady4
Willem
Elodie
13 plaatsers

Ga naar beneden

Welke afvalmethode? Empty Welke afvalmethode?

Bericht  Elodie ma 29 jul 2013 - 23:18

Vroeger was lijnen nooit nodig. Nu helaas wel..alleen heb al het één en ander uitgeprobeerd qua afvalmethodes, maar niks heeft goed gewerkt voor mij.

Ik wil nu 20 kilo afvallen. En ben heel benieuwd welke methode jullie aanraden?
Elodie
Elodie
Prater
Prater

Aantal berichten : 569
Punten : 586
Registratiedatum : 06-01-13

Terug naar boven Ga naar beneden

Welke afvalmethode? Empty Re: Welke afvalmethode?

Bericht  Willem ma 29 jul 2013 - 23:26

Ik heb veel gehad aan het 17 Dagen Dieet. Nu wilde ik 'maar' 5 kilo kwijt, maar binnen twee weken was mijn doel bereikt. Het voordeel van het 17 Dagen Dieet vind ik wel dat je gezonde voeding naar binnen krijgt, in tegenstelling tot de shakes bijvoorbeeld. Je went je een voedingsschema aan waar je ook prima mee uit de voeten kan wanneer je niet meer wil afvallen, maar op gewicht wil blijven. Voordeel voor mij was dat ik al geen fan ben van aardappels en brood, dat maakte het echt makkelijker om vol te houden.
Willem
Willem
Prater
Prater

Aantal berichten : 655
Punten : 690
Registratiedatum : 03-12-12

Bericht  Gast ma 29 jul 2013 - 23:27

20 kilo?! Je bent toch heel slank?
Ik zou proberen diëten links te laten liggen en gewoon je eetpatroon en beweging op een gezonde manier aan te passen, zodat het ook vol te houden is en je straks niet weer terug valt als je weer "gewoon" gaat eten.

Gast
Gast

Bericht  Lady4 ma 29 jul 2013 - 23:28

Om de 2,5 uur eten, zodat je stofwisseling op gang blijft en je toch ook reserves verbrandt. In plaats van te weinig eten, juist meer en gezonder eten: noten, zuivel, fruit, brood, etc.
Lady4
Lady4
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6001
Punten : 6368
Registratiedatum : 18-11-10

Bericht  Aziraphale ma 29 jul 2013 - 23:32

Wat bij mij erg goed heeft geholpen is het cliché: gezonder eten en meer bewegen.
Het gaat misschien niet zo snel als een echt dieet maar ik ben nu 1 jaar later wel nog steeds op m'n streefgewicht. Ik ben er 8 kilo mee afgevallen. Wij gebruiken hier thuis het boek van Amber Albarda heel graag als richtlijn voor gezonde recepten. Wij eten niet alles biologisch enzo hoor en ik houd me niet streng aan haar recepten, ik vervang bepaalde bijzondere dingen ook voor normalere versies. Wel kies ik altijd volkoren varianten, volvette varianten en kijk ik op etiketten hoe het zit met toegevoegde suikers etc. En inmiddels gebruiken we toch steeds meer producten van de biowinkel, zoals agavesiroop als zoetmaker, speltpasta, spelt/kikkererwten/rijstemeel om wraps etc. te bakken, spelt- of havermelk. Maar dat is niet per se nodig als je daar geen zin in hebt.

Om te beginnen heb ik alle frisdrank en sapjes afgeschaft en drink ik over het algemeen alleen nog water en thee (zonder m'n schep suiker erin). Natuurlijk soms wel een sapje of frisdrank op een verjaardag of in een restaurant, maar thuis bijna nooit.

Qua ontbijt ben ik gestopt met brinta met twee scheppen suiker erin en heb ik dat vervangen voor Griekse yoghurt met fruit, een schepje muesli (geen cruesli!), nootjes, kokos, lijnzaadjes. Of ik neem een spelt roggebrood met gedroogde vruchtjes erin met roomboter. Of Wasa sport+ of rustiek crackers met ricotta/avocado/tomaat/humus, etc.

Verder at ik als tussendoortjes twee pakjes Sultana per dag, dat heb ik vervangen voor een bak rauwkost en roggebrood met roomboter. En natuurlijk veel fruit.

Als lunch eet ik nu vaak zelfgebakken speltbrood, vult erg goed en is heel lekker. Ik doe er alleen roomboter op maar qua beleg kun je eindeloos gezond variëren. Ik heb maar 10 minuten om te eten op m'n werk dus mijn lunch is vrij saai en standaard. Soms bak ik thuis alvast courgettepannenkoekjes en dan neem ik die koud mee als lunch, dat is ook heerlijk. Zo wil ik dat ook gaan doen met zelfgebakken wraps en beleg volgend schooljaar, zodat ik wat meer varieer qua lunch en daar ook wat groenten kan meepakken.

Qua avondeten minder koolhydraten opscheppen, dus minder pasta en aardappelen en meer groenten en vis (ik eet geen vlees). Ook zijn we daarvoor volkoren producten gaan gebruiken en speltvarianten. Zoete aardappel is ook een goede vervanger voor normale aardappelen.

Na het avondeten eet ik niet meer. Dat stukje vind ik soms lastig want als ik een drukke werkweek heb dan heb ik altijd zo'n behoefte aan patat als avondeten, pizza in de oven schuiven en chips als gezellig eten 's avonds. Maar dat is echt een kwestie van streng zijn en doorzetten. Als je resultaat boekt lukt dat ook veel makkelijker, vind ik. Ik gunde mezelf in het weekend 1 zak chips, dat ging goed. Momenteel gun ik mezelf even niks want ik ben bijna 2 kilo aangekomen in Parijs, haha. Daar was ik een kleine week en daar kon ik niet echt gezond eten qua ontbijt/lunch/diner en heb ik elke dag chips gegeten omdat ze m'n favoriete Pringles daar hadden die hier in NL bijna niet te krijgen is :nopompom: Inmiddels is het er binnen een week streng zijn weer af.

Ohja, bewegen: ik sportte toen 2x per week. Een uur Pilates op de sportschool (pittige les) en een half uur cardio en half uur circuittraining achter elkaar.
Inmiddels sport ik soms thuis, toevallig ben ik dat nu weer aan het oppakken want ik heb sinds m'n bruiloft en einde van het drukke schooljaar m'n sporten laten verslonzen.

Laatst aangepast door Aziraphale op ma 29 jul 2013 - 23:52; in totaal 2 keer bewerkt
Aziraphale
Aziraphale
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4221
Punten : 4456
Registratiedatum : 19-11-10

Bericht  SoGood ma 29 jul 2013 - 23:39

He? Jij bent toch DE Elodie? Hoe kan dat nou, 20 kg? Als je 5 kg zei zou het me al verbazen eerlijk gezegd. 

Ontopic: Discipline hebben.

Gezond, gestructureerd en vaak eten. En bewust zijn over het eten dat je in je mond stopt. (Zie het uitgebreide stuk van Azi hierboven, daar kan ik me goed in vinden. smile )

Maar goed, ik ben een slecht voorbeeld.
SoGood
SoGood
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5308
Punten : 5815
Registratiedatum : 30-11-10

Bericht  Sadie_ ma 29 jul 2013 - 23:43

Laat snoep, koek en zoutjes staan, eet regelmatig en beweeg meer. Neem de TIJD. Ik ben 10 kilo afgevallen, maar wel in anderhalf jaar. Oh ja en stel jezelf een realistisch doel! 

En vooral, begin NIET aan alles wat dieet heet.
Sadie_
Sadie_
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 86
Punten : 86
Registratiedatum : 13-06-13

Bericht  Elodie di 30 jul 2013 - 0:00

Ahh jullie denken echt dat ik slank ben..Wink maar nee, niet meer.

Het 17 dagen dieet boek heb ik en die van amber albarda ook. Ben wel van plan die laatste sowieso goed door te nemen. Paar weken geleden ben ik bij een diëtiste geweest en die vond dat ik overdag veel te weinig eet, waardoor m'n lichaam op ruststand staat ofzo en je daardoor weinig verbrand. Maar 's avonds.. En alcohol..

Qua sporten kan ik nu alleen fietsen ivm pijn.

Azi, bedankt voor je uitgebreide uitleg. Ik drink vooral al veel Spa, thee zonder suiker en soms optimel. Maar het komt bij mij echt door de alcohol daarbij en alle lekkere dingen denk ik. Plus dat ik de laatste maanden veel te weinig lichaamsbeweging heb gehad door oa een operatie, pijn hebben en veel stress.
Maar ben er nu zo klaar mee!

Een vriendin van me attendeerde me er op dat het wel eens zou kunnen werken tegen de pijn die ik heb als ik geen of zo min mogelijk zuivel en tarwe zou eten. Maar heb ik dat niet ook een beetje nodig tijdens lijnen?

Elodie
Elodie
Prater
Prater

Bericht  Elodie di 30 jul 2013 - 0:07

SoGood schreef:He? Jij bent toch DE Elodie? Hoe kan dat nou, 20 kg? Als je 5 kg zei zou het me al verbazen eerlijk gezegd. 

Ontopic: Discipline hebben.

Gezond, gestructureerd en vaak eten. En bewust zijn over het eten dat je in je mond stopt. (Zie het uitgebreide stuk van Azi hierboven, daar kan ik me goed in vinden. smile )

Maar goed, ik ben een slecht voorbeeld.
Waarom ben jij een slecht voorbeeld?
Elodie
Elodie
Prater
Prater

Bericht  SoGood di 30 jul 2013 - 0:14

Omdat ik te gestructureerd wil eten en al 'van slag' raak van een bbq zaterdag en een turkse pizza op zondag. Het moet wel leuk blijven allemaal anders houd je het niet/moeilijk vol denk ik.
SoGood
SoGood
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5308
Punten : 5815
Registratiedatum : 30-11-10

Bericht  Sadie_ di 30 jul 2013 - 0:28

SoGood schreef:Omdat ik te gestructureerd wil eten en al 'van slag' raak van een bbq zaterdag en een turkse pizza op zondag. Het moet wel leuk blijven allemaal anders houd je het niet/moeilijk vol denk ik.

Ook eens! Je hoeft echt niet nooit meer te snoepen, gewoon af en toe iets lekkers moet kunnen. Alleen het duurt wel wat langer.
Sadie_
Sadie_
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 86
Punten : 86
Registratiedatum : 13-06-13

Bericht  Marin di 30 jul 2013 - 0:33

Sadie_ schreef:
SoGood schreef:Omdat ik te gestructureerd wil eten en al 'van slag' raak van een bbq zaterdag en een turkse pizza op zondag. Het moet wel leuk blijven allemaal anders houd je het niet/moeilijk vol denk ik.

Ook eens! Je hoeft echt niet nooit meer te snoepen, gewoon af en toe iets lekkers moet kunnen. Alleen het duurt wel wat langer.

Ja eens! Ga niet denken dat je alles in een half jaar kunt doen, maar stel je in op langere periode. Ik snoep ook echt wel eens, maar ik val toch steeds kleine beetjes af. Dat is zo veel beter vol te houden.
Marin
Marin
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 20018
Punten : 21336
Registratiedatum : 08-07-11

Bericht  Aziraphale di 30 jul 2013 - 1:19

Ik heb een half jaar over 8 kilo gedaan, vrij langzaam dus maar wel effectiever dan 8 kilo in een maand.
Aziraphale
Aziraphale
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4221
Punten : 4456
Registratiedatum : 19-11-10

Bericht  Elodie di 30 jul 2013 - 7:45

Ja...alleen zie ik het niet zitten om er een jaar ofzo over te doen. Ik heb nu erg veel schaamte. Dat is niet leuk en al helemaal niet leuk/handig als je net een nieuwe vlam hebt.
Walg van mezelf en vind het beschamend dat ik het zover heb laten komen.
Elodie
Elodie
Prater
Prater

Bericht  Bacio di 30 jul 2013 - 7:51

Ga 3x per week sporten, en maak dit week 1. Oftewel morgen de eerste keer. Waarom kan je alleen fietsen?
Spinnen is in ieder geval al heel goed!

Bacio
Prater
Prater

Aantal berichten : 991
Punten : 1150
Registratiedatum : 27-11-11

Bericht  Elodie di 30 jul 2013 - 7:56

Ik heb nu geen geld voor de sportschool. En ben geopereerd aan m'n voet, welke altijd een zwak punt zal blijven. Dus hardlopen kan ik bijv niet. Heb veel pijn oa door een ontstoken knieschijf maar met fietsen gaat dit best goed. Heb een racefiets dus het wielrennen wil ik weer oppakken. Nu het schoolvakantie is kan dat alleen niet echt. Dus ik begin vanaf de 12e.
Elodie
Elodie
Prater
Prater

Bericht  Plien84 di 30 jul 2013 - 10:30

Ik weet dat er veel kritiek op is,  maat ik vind het tweede boek van Sonia bakker Nog steeds superfijn!  En als je erna ook gewoon je eetpatroon aanpast , blijft het er wel af hoor!  ( ik ga alleen steeds weer snaaien, dus dan is het logisch dat het er weer aan komt)

Plien84
Prater
Prater

Aantal berichten : 1230
Punten : 1496
Registratiedatum : 18-11-10

Bericht  Gast di 30 jul 2013 - 10:33

Elodie schreef:Ahh jullie denken echt dat ik slank ben..Wink maar nee, niet meer.

Schat, jij bent prachtig. Mijn vriend vond jou juist leuk, omdat je normaal eruit ziet, met vrouwelijke vormen. 20 kilo? Dan ben je niet meer de mooie Elodie die je nu bent! Wat afvallen is misschien voor jezelf fijn, om jezelf wat beter te voelen met je, leuke, vlam, maar ga het niet overdrijven. Love yourself I love you

Gast
Gast

Bericht  Pink! di 30 jul 2013 - 20:49

Ik ben nu 7 kilo kwijt in 6 weken door op te letten met eten maar geen dieet te volgen. En regelmatig te sporten voor goede conditie en spier opbouw.

Ik eet zo min mogelijk suiker, ben koffie zonder suiker gaan drinken en snoepen doe ik niet meer, behalve op verjaardag bijv een taartje, of een waterijsje met warm weer.
Drink voornamelijk water en als afwisseling koffie of thee.

Eten gebruik ik volle producten, volle melk, Griekse yoghurt enzv.. Want vet zorgt dat je vet beter verbrand, maar alles wel met mate natuurlijk. (lang verhaal haha)

Producten zoals brood ben ik gaan minderen tot 2 sneetjes en gul dat aan met komkommers en dat soort dingen.

Nou goed, komt erop neer dat ik dus niks bijzonders doe maar mijn eet gedrag heb aangepast naar iets wat ik wil volhouden de rest van mijn leven. Diëten werkt meestal even maar daarna kom je weer aan omdat je dan weer gewoon gaat eten.
Pink!
Pink!
Prater
Prater

Aantal berichten : 891
Punten : 880
Registratiedatum : 08-02-13

Bericht  Elodie wo 31 jul 2013 - 3:42

Pippa schreef:
Elodie schreef:Ahh jullie denken echt dat ik slank ben..Wink maar nee, niet meer.

Schat, jij bent prachtig. Mijn vriend vond jou juist leuk, omdat je normaal eruit ziet, met vrouwelijke vormen. 20 kilo? Dan ben je niet meer de mooie Elodie die je nu bent! Wat afvallen is misschien voor jezelf fijn, om jezelf wat beter te voelen met je, leuke, vlam, maar ga het niet overdrijven. Love yourself I love you

Super lief! Maar ik woog altijd 22 kilo lichter dan ik nu weeg. En ook dan heb ik m'n heupen hoor, haha!
Elodie
Elodie
Prater
Prater

Bericht  Engelse Drop wo 31 jul 2013 - 4:17

Ik ben vijf jaar geleden 20 kilo kwijtgeraakt en het is er nog steeds af.

Mijn regels: 

- 4x in de week te sporten (hardlopen, zwemmen, fietsen, wandelen, gewoon lekker buiten)
- geen frisdrank
- geen suiker in koffie/thee
- niet teveel bezig te zijn met dieten en alles wat niet mag, maar juist met wat ik wel mag eten
- fruit, noten, bonen, verse kruiden, verse vis, verdiepen in de Thaise keuken, mezelf regelmatig lekkere dingen gunnen en uitkienen wel dingen ik echt lekker vindt, maar niet direct 1000kcal zijn, zoals: goede filet american op melba toast, haring met uitjes, avocadodip met komkommer, zelf tapenade maken, zelf hummus maken, etc. etc. 
- Niet en/en, maar of/of, dus op een BBQ: 3 stukjes stokbrood in de knoflooksaus dopen en daar dan echt van genieten, i.p.v. 10 stukjes naar binnen werken, 1 stukje goede vis van de BBQ met goede kruiden en nog 1 stukje goed vlees + wat gegrilde aubergine/paprika/ui hapjes, i.p.v. 4 stukken vlees EN de vis EN nog maar een stukje en daarna een ijsje + nog maar een wijntje met wat knabbels later op de avond etc. 

Hetzelfde met pizza. Je mag best af en toe een lekkere vette pizza eten, maar eet dan liever een halve pizza + een lekker groene salade ernaast om het wat lichter te maken.

Alles met mate en luisteren naar je eigen lichaam, vaak heb je helemaal geen zin meer in al die dingen, waarom dan wel eten? Niks eten omdat de rest van het gezelschap het ook doet, JIJ bepaalt.
Engelse Drop
Engelse Drop
Prater
Prater

Aantal berichten : 595
Punten : 621
Registratiedatum : 29-06-13

Bericht  CCC wo 31 jul 2013 - 6:03

Gezond eten en meer bewegen. Ik houd Weightwatchers altijd aan als richtlijn. Ik ben nu ook weer een maandje bezig en er is al bijna 4 kilo af. Ik ben er 7 jaar mee begonnen en toen ben ik er in totaal 30 kilo mee afgevallen.

CCC
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6424
Punten : 6761
Registratiedatum : 17-11-10

Bericht  woezel do 1 aug 2013 - 1:32

Ik ben 13 kilo afgevallen door het boek grip op koolhydraten. Geen streng dieet maar omschakelen naar een gezondere levenstijl

woezel
Prater
Prater

Aantal berichten : 880
Punten : 1006
Registratiedatum : 31-10-11

Bericht  Gesponsorde inhoud

Gesponsorde inhoud

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

Permissies van dit forum: